شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

لطفاً توجه داشته باشید که ارسال‌های جدیدی که در این انجمن ثبت می‌شوند، ابتدا باید توسط یکی از مدیران تأیید شوند و پس از تأیید مدیر، قابل دیدن خواهند بود.
ارسال پاسخ جدید‌
پاسخ به موضوع: رئیس سازمان راهداری از اسنپ شکایت کرد
نام کاربری:
عنوان ارسال:
نماد ارسال:
پیام شما:
شکلک‌ها
gol like think wink
laugh right left happy
Sad Heart Huh cofee
love hi new  
[شکلک‌های بیش‌تر]
گزینه‌های ارسال:
اشتراک در موضوع:
نوع اطلاع رسانی و نحوه‌ی اشتراک در این موضوع را تعیین کنید. (ویژه‌ی اعضای انجمن)




تایید انسان بودن کاربر
لطفاً جعبه زیر را تیک بزنید. این فرآیند از فعالیت ربات‌ها جلوگیری می‌کند.


مرور موضوع (اولین پاسخ، جدیدترین پاسخ است)
ارسال کننده نگار - ۹۶/۵/۱۲، ۰۵:۰۰ عصر
هرچی که به نفع مردم باشه خط قرمزه و ازش شکایت می کنن
ارسال کننده farnaz - ۹۶/۵/۱۰، ۰۴:۱۲ صبح
جوابیه اسنپ در رابطه با شکایت سازمان راهداری برای سفرهای برون شهری

اسنپ ادعای رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره‌ی‌ احضار این شرکت به دادگاه برای موضوع سفرهای برون‌شهری را رد کرد.

دیروز رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مدعی شد که از مدیران شرکت اسنپ شکایت کرده است و علت را ورود این شرکت به حوزه‌ی حمل‌ و نقل برون‌شهری اعلام کرد.
اسنپ نیز در جوابیه‌ی خود این ادعا را رد و اعلام کرد که تا‌کنون امکانی برای سفرهای برون‌شهری به اپلیکیشن خود اضافه نکرده است و حتی اگر کاربری مبدأ و مقصدی در دو شهر متفاوت انتخاب کند، هزینه‌ی سفر برایش محاسبه نمی‌شود و کاربر با پیغام خطا مواجه می‌شود. به گفته‌ی اسنپ، رانندگان تنها در شهر محل سکونت خود قادر به پذیرش درخواست سفر هستند و از لحاظ فنی، امکان اینکه سفر برون‌شهری روی اپلیکیشن درخواست شود وجود ندارد.

پس از بررسی این احتمال بوجود آمد که شاید منظور از سفرهای بین شهری، جابه‌جایی مسافر بین دو شهر کرج و تهران باشد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد به‌صورت روزانه از شهر کرج به تهران و بالعکس سفر می‌کنند و به دلیل نزدیکی این دو شهر، تصور اینکه سفر بین تهران و کرج برای مسافران، سفری برون‌شهری محسوب شود چندان منطبق بر واقعیت موجود نیست و اگر این سرویس وجود نداشت جای تعجب بود!
اسنپ همچنین مدعی شده است که هیچ‌گاه از سوی نهاد قضایی برای حمل‌ و نقل برون‌شهری احضار نشده است و فقط حدود یک ماه قبل مدیران این شرکت به دعوت دادستان کل کشور برای توضیح سازوکار این اپلیکیشن تشکیل جلسه داده‌اند و در همان جلسه تمام ابهامات رفع شده و موضوع خاتمه یافته است.

دلیل دیگری که در جوابیه‌ی اسنپ به آن اشاره شده، موضوع استفاده‌ی عمومی از کلمه‌ی «اسنپ» و تعمیم آن به تمام شرکت‌هایی است که فعالیتی‌ مشابهی دارند. معمولا در موضوع نام‌های تجاری گاهی اتفاق می‌افتد که شرکتی به دلیل اینکه اولین فعال در حوزه‌ی خود بوده است یا سهم زیادی از بازار در اختیار دارد؛ به‌گونه‌ای نامش به آن صنعت گره ‌می‌خورد.
برای مثال، در ایران سال‌ها است که نام تجاری «ریکا» برای تمام برندهای مایع ظرف‌شویی و نام تجاری «کلینکس» برای تمام دستمال‌های کاغذی استفاده می‌شود. اسنپ نیز مدعی است که شاید این سرویس توسط دیگر همکارانش در این حوزه ارائه شده است.
ارسال کننده farnaz - ۹۶/۵/۱۰، ۰۴:۰۶ صبح
[تصویر:  do.php?img=3587]
باوجود تذکراتی که اسنپ در زمینه‌ی فعالیت برون‌شهری دریافت کرده‌ بود، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و این موضوع باعث شده است سازمان راهداری از مدیران اسنپ شکایت کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور علیه مدیران اسنپ شکایت کرد. به گفته‌ی داوود کشاورزیان، اسنپ باید پیشنهاد حمل‌ و نقل برون‌شهری از اپلیکیشن خود را حذف کند و درباره‌ی فعالیت اسنپ در بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت:

قرار بود پیشنهاد حمل‌ و نقل جاده‌ای از اپلیکیشن اسنپ حذف شود؛ زیرا اگر کسی بخواهد در حمل‌ و نقل جاده‌ای فعالیت کند، باید پلاک «ع» داشته باشد و اعلام کرده است که در این زمینه رونوشتی به دادستانی ارسال کرده و دادستانی هم مدیران شرکت مذکور را به دادگاه احضار کرده است.

به اعتقاد معاون وزیر راه و شهرسازی، ماهیت سفر برون‌شهری و درون‌شهری متفاوت است و این موضوع که اسنپ به حمل و نقل جاده‌ای وارد شود، اصلا به صلاح اقتصاد کشور نیست. اسنپ در بخش حمل و نقل داخل شهری، سهم خودروهای شخصی را گرفته است و اگر قرار باشد سهم حمل و نقل برون‌شهری را نیز بگیرد، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این موضوع را پیگیری می‌کند.