لطفاً توجه داشته باشید که ارسالهای جدیدی که در این انجمن ثبت میشوند، ابتدا باید توسط یکی از مدیران تأیید شوند و پس از تأیید مدیر، قابل دیدن خواهند بود.
مرور موضوع (اولین پاسخ، جدیدترین پاسخ است) |
ارسال کننده roya - ۰۲/۸/۹، ۰۴:۲۲ عصر |
از اینکه هیچ کس در پیج شما فعالیت ندارد و استوری هات رو ریپلای نمیکنه ناراحتی؟!دیگه نباید سوال های ساده و تکراری بپرسید مثل، تعطیلات کجایین! کیا بیدارن! و ... دیگه وقتشه از ترفند استفاده کنیم یکی از ترفند هایی که پیج های خوب ازش استفاده می کنندگیمیفیکیشن یا بازی سازی است. محوریت کسب و کار در اجرای گیمیفیکیشن را در نظر بگیرید. شاید فکر میکنید که بازی را در فرآیندهای کسب وکار خود گنجاندهاید و تصورتان بر این است که مردم به آنچه شما پیادهسازی کردهاید علاقهمند میشوند، اما باید مطمئن شوید که محوریت کسب و کار در بازی گنجانده شده است. سخت ترین نکته در مورد بازی سازی درک نحوه ترکیب تجارت با بازی است. طراحی یک بازی جذاب و اعتیاد آور دشوار است؛ اما دشوارتر از پیاده سازی یک بازی جذاب در یک کسب و کار کسالت آور است. از این رو حواستان باشد از هدف اصلی کسب و کار خود غافل نشوید و همواره به یاد داشته باشید که شما با هدف افزایش جذابیت کسب و کارتان به بازی سازی روی آورده اید. در غیر این صورت نه تنها به هدف مورد نظر نخواهید رسید، بلکه با ارائه یک بازی بی ربط تصویر خوبی از کسب و کارتان را در ذهن مخاطب به نمایش نمی گذارید. بنابراین در فرآیند گیمیفیکیشن، ضمن توجه به نیاز به مکانیزم های بازی، از اهداف اصلی کسب و کار خود غافل نشوید. خلاقیت داشته باشید، اما از ایجاد پیچیدگی پرهیز کنید. خلاقیت در موفقیت کسب و کار بسیار مهم است. در مورد گیمیفیکیشن نیز، هیچ محدودیتی برای پیاده سازی خلاقیت در برنامه ها و اقداماتی که می توانید اجرا کنید وجود ندارد. اما باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که پیچیدگی و زمان بر بودن بازی نمی تواند نتیجه مثبتی در بازی به همراه داشته باشد، زیرا معمولا کاربران زمان زیادی را برای شرکت در این موارد اختصاص نمی دهند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از اصل سادگی در قوانین و سازوکار آن پیروی کنید بدون اینکه بر جذابیت بازی تاثیری بگذارد. در ارائه امتیاز و پاداش هوشمندانه عمل کنید. توجه داشته باشید که پاداش بازی می تواند هم درونی( احساس رضایت) و هم بیرونی (مانند کدهای تخفیف)باشد. اینکه بازی خود را بر روی پاداشهای بیرونی یا درونی متمرکز کنید، به شما و استراتژیهایتان بستگی دارد؛ اما به خاطر داشته باشید که در دراز مدت، احساسات درونی معمولاً به یاد ماندنیتر هستند. البته پاداشهای بیرونی می توانید به نوبه خود مشتریان بیشتری را به سمت شما جذب کند، بنابراین استفاده ازپاداشهایی بیرونی نیز بهتر است بخشی از استراتژی کسب و کار شما باشد. اما در نهایت این پاداش درونی است که در بلند مدت باعث ایجاد حس رضایت و وفاداری مشتری نسبت به برند شما میشود. برای داشتن اطلاعات بیشتر به مقاله دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. مراجعه کنید. |