۹۴/۹/۲۲، ۰۴:۱۵ صبح
۹۴/۹/۲۲، ۰۴:۲۱ صبح
سلام ممنون از آموزشهای خوبتان
۹۴/۹/۲۲، ۰۴:۳۲ صبح
من تو گوگل سرچ کردم این موضوع رو و دیدم به انجمن خودمون رسیدم
تو مطالب نوشته بودین قراره هرشب مطالب آپدیت بشه که خیلی خوبه. منم از این به بعد از خوانندگان همیشگی این مطالب خواهم بود.
تو مطالب نوشته بودین قراره هرشب مطالب آپدیت بشه که خیلی خوبه. منم از این به بعد از خوانندگان همیشگی این مطالب خواهم بود.
۹۴/۹/۲۲، ۰۴:۳۹ صبح
متشکرم جالب بود
۹۴/۹/۲۲، ۱۰:۳۶ عصر
(۹۴/۹/۲۲، ۰۳:۵۳ صبح)saberi نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درود بر شما دوست عزیز
از مطالب و مفاهیمی که ارائه می کنید قدردانی می کنم . از پاسخگویی شما به سوالات اعضاء هم سپاسگزارم.
موفق باشید.
به عنوان دانشجو و طالب یادگیری مفاهیم جدید وظیفه ی خودم می دونم...
[Telegram.me/learn_marketing]
[بخش چهارم]
این نوع بازاریابی برای کدام نوع از مشتریها سودمند است؟
بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری بر تقویت روابط با مشتری بیشتر از آن که قبلها در تجارت وجود داشته متمرکز شده است. بنابراین، مشتری هایی که به طور منظم خرید میکنند (به عنوان مثال کسی که هر هفته یک بار از یک سوپرمارکت خاص خرید میکند یا حداقل یک بار در ماه در یک رستوران خاص غذا میخورد) بیشتر مستعد دریافت جایزه بواسطه ی یک برنامه ی پاداش هستند و به همان اندازه که آنها خرید خود را تکرار کنند جایزه های بیشتری را نصیب خود میکنند.
مشتریان جدیدی ممکن است از طریق اطلاع از مشوق ها و یا ارجاع توسط مشتریان موجود جذب شوند اما این امر به کسب و حفظ وفاداری بر پایه ی مشتریان اصلی وابسته است (همچنین می توانید به مبحث Referral Marketing رجوع کنید). علاوه بر این، بسته به پیچیدگی برنامه های وفاداری مشتری و تکنولوژی اجرای آنها، بخشهای خاص بازار که بر پایه ی مشتری هستند میتوانند برای دریافت پاداش ویژه هدف قرار گیرند. به عنوان مثال، آژانس های کارگزاری- مسافرتی آنلاین مانند Expedia و Trip Advisor می توانند رد بازدیدکنندگان سایت را که برای مسافرت های احتمالی کاوش می کنند (نه رزرو کنندگان) بگیرند و کسانی را که در سایت ثبت نام کرده اند، با پیشنهادهای ویژه پیگیری کنند.
"کماکان ادامه دارد..."
۹۴/۹/۲۳، ۰۳:۰۷ صبح
بسیار عالی
۹۴/۹/۲۳، ۱۰:۳۰ عصر
{بخش پنجم}
چگونه کمپینهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری توسعه یافته اند؟
در نهایت، به واسطه ی تکرار تعاملات رضایت بخش با شرکت، مشتری ها وفادار میشوند.در توضیح باید گفت که این امر بسته به کسب و کار عرضه ی محصول با کیفیت و نیز خدمات با کیفیت است. تنها بعد از لحاظ این جنبه از تجارت، باید توسعه ی برنامه ی وفاداری را مد نظر قرار داد چون هیچ مشوقی نمیتواند مشتری را به خرید محصولات بی کیفیت و نیز خدماتی با کیفیت پایین ترقیب کند. بنابراین، راه اندازی یک برنامه ی ایجاد وفاداری در مشتری باید با آموزش کارکنان تقویت شود. چنانچه در نهایت شما در بالا بردن سطح آگاهی مشتری و ایجاد وفاداری او نسبت به محصول موفق شدید، مشتری های شما تعامل بیشتری با شرکت و کارکنان خواهند داشت که هر یک از این تعاملات فرصتی برای پایه ریزی ارتباط با مشتری (یا از بین بردن این ارتباط) هستند.
پاداش های متداول برنامه های وفاداری مشتری:
بازگرداندن وجه نقد
امتیازهایی برای مسافرت رایگان
امتیازهایی برای خرید در فروشگاه
امتیازهایی برای خرید وب/ کاتالوگ
تخفیف
ارتقا
اطلاعات خاص ویژه ی اعضا
دسترسی های خاص ویژه ی اعضا
پس از آن، زمان انتخاب روش تخصیص پاداش های خاص و ایجاد انگیزش است. یک روش ساده و کم هزینه برای یک کسب و کار کوچک ممکن است یک کارت کاغذی باشد که با مهر زدن یا پانچ کردن در هر دیدار و در نهایت بعد از پر شدن آن منتج به دریافت یک نوبت محصول رایگان گردد.
لیکن، جایی که فرصتها اجازه دهند، بنگاه های اقتصادی باید نگاهی به پیاده سازی سیستمی داشته باشند که بتواند برای جمع آوری و ذخیره ی اطلاعات به کار آید. یک کارت وفاداری مشتری که میتواند مانند یک کارت اعتباری اسکن شود و این امکان را به بنگاه بدهد تا حجم خرید و نوع خرید هر دارنده ی کارتی را پایش کند. این اطلاعات میتوانند برای تحقیق در مورد بازار و یا به منظور توسعه ی ارائه ی پیشنهادات تبلیغاتی متناسب تر به مشتریان به کار برده شوند. بنگاه های بزرگتر قادر به توسعه ی بیشتر این سیستم از طریق بازاریابی پایگاه داده (database marketing) هستند؛ لیکن حتی بنگاه های متوسط و بسیاری از بنگاه های کوچک اقتصادی نیز استطاعت داشتن انواعی از نرم افزارهای مدیریت تعامل با مشتری (CRM) را دارند که آنها را قادر می سازد تا درک بهتری از بنیاد و شالوده ی مشتری خود ایجاد کرده و همچنین فرصت های جدیدی را برای تبلیغات بازاریابی که وفاداری مشتری را پایه ریزی میکنند، فراهم می سازد.
"ادامه خواهد داشت..."
telegram.me/learn_marketing
چگونه کمپینهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری توسعه یافته اند؟
در نهایت، به واسطه ی تکرار تعاملات رضایت بخش با شرکت، مشتری ها وفادار میشوند.در توضیح باید گفت که این امر بسته به کسب و کار عرضه ی محصول با کیفیت و نیز خدمات با کیفیت است. تنها بعد از لحاظ این جنبه از تجارت، باید توسعه ی برنامه ی وفاداری را مد نظر قرار داد چون هیچ مشوقی نمیتواند مشتری را به خرید محصولات بی کیفیت و نیز خدماتی با کیفیت پایین ترقیب کند. بنابراین، راه اندازی یک برنامه ی ایجاد وفاداری در مشتری باید با آموزش کارکنان تقویت شود. چنانچه در نهایت شما در بالا بردن سطح آگاهی مشتری و ایجاد وفاداری او نسبت به محصول موفق شدید، مشتری های شما تعامل بیشتری با شرکت و کارکنان خواهند داشت که هر یک از این تعاملات فرصتی برای پایه ریزی ارتباط با مشتری (یا از بین بردن این ارتباط) هستند.
پاداش های متداول برنامه های وفاداری مشتری:
بازگرداندن وجه نقد
امتیازهایی برای مسافرت رایگان
امتیازهایی برای خرید در فروشگاه
امتیازهایی برای خرید وب/ کاتالوگ
تخفیف
ارتقا
اطلاعات خاص ویژه ی اعضا
دسترسی های خاص ویژه ی اعضا
پس از آن، زمان انتخاب روش تخصیص پاداش های خاص و ایجاد انگیزش است. یک روش ساده و کم هزینه برای یک کسب و کار کوچک ممکن است یک کارت کاغذی باشد که با مهر زدن یا پانچ کردن در هر دیدار و در نهایت بعد از پر شدن آن منتج به دریافت یک نوبت محصول رایگان گردد.
لیکن، جایی که فرصتها اجازه دهند، بنگاه های اقتصادی باید نگاهی به پیاده سازی سیستمی داشته باشند که بتواند برای جمع آوری و ذخیره ی اطلاعات به کار آید. یک کارت وفاداری مشتری که میتواند مانند یک کارت اعتباری اسکن شود و این امکان را به بنگاه بدهد تا حجم خرید و نوع خرید هر دارنده ی کارتی را پایش کند. این اطلاعات میتوانند برای تحقیق در مورد بازار و یا به منظور توسعه ی ارائه ی پیشنهادات تبلیغاتی متناسب تر به مشتریان به کار برده شوند. بنگاه های بزرگتر قادر به توسعه ی بیشتر این سیستم از طریق بازاریابی پایگاه داده (database marketing) هستند؛ لیکن حتی بنگاه های متوسط و بسیاری از بنگاه های کوچک اقتصادی نیز استطاعت داشتن انواعی از نرم افزارهای مدیریت تعامل با مشتری (CRM) را دارند که آنها را قادر می سازد تا درک بهتری از بنیاد و شالوده ی مشتری خود ایجاد کرده و همچنین فرصت های جدیدی را برای تبلیغات بازاریابی که وفاداری مشتری را پایه ریزی میکنند، فراهم می سازد.
"ادامه خواهد داشت..."
telegram.me/learn_marketing
۹۴/۹/۲۴، ۱۱:۴۶ صبح
خیلی خوبه مرسی
۹۴/۹/۲۴، ۱۱:۵۱ صبح
از مطالب خوبتون ممنونم
۹۴/۹/۲۴، ۱۰:۱۱ عصر
{بازاریابی بر اساس حسن وفاداری/بخش ششم}
به منظور بازاریابی سریع در یک برنامه ی جدید وفاداری، مشوق های ساده ای برای انجام عمل ثبت نام ارائه میشود. یک پاداش کوچک به سرعت ارزش برنامه را در ذهن و تجربه ی مشتری تقویت میکند. علاوه بر این، ترویج کارت در محل تماس با مشتری ( به عنوان مثال: صندوقدار در محل فروش یا پیشخدمت رستوران در حال گرفتن سفارش مشتری) باید در اولویت قرار گیرد. (همچنین میتوانید به مبحث Promotional Marketing رجوع کنید)
برنامه های وفاداری مشتری همچنین میتوانند با بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی ترکیب شوند. به عنوان مثال، یک برنامه ی وفاداری در یک کافی شاپ میتواند امتیازات را هر بار که مشتری بواسطه ی یک برنامه ی رسانه های اجتماعی نظیر Foursquare عمل “checks in” (گزارش) را انجام میدهد به او اختصاص دهد و یا به او یک خلاصه از محصول و یا خدمات ارائه دهد. در نهایت، برنامه های وفاداری مشتری میتوانند از طریق بازاریابی برندها، بیشتر تقویت شوند. این نوع بازاریابی به ترفیع ارزش شرکت و همچنین به اشتراک گذاری تفکرات شرکت در میان مشتریانی می انجامد که کارت وفاداری ممکن است در کیف پول شان باشد. اما شما نمی خواهید آنها این کارت را فراموش کنند.
چه حرفه هایی با راهبردهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری کار میکند؟
مدیر بازاریابی آنها چه کاری انجام میدهند؟
• مشاوره در زمینه ی توسعه محصول، جایابی، قیمت گذاری و ارتقا به منظور فراهم کردن ارائه ای از محصول منطبق با تمام ادعاهای تبلیغاتی که منتج به تکرار داد و ستد می شود.
• ایجاد و ترقی دادن مشوق های وفاداری و برنامه ها به منظور تشویق به تکرار (و بالا بردن ارزش) معاملات مشتری
• نظارت و تنظیم برنامه های وفاداری مشتریان برای استفاده ی مشتری و جواب دادن به آنها
• هماهنگ کردن تلاش ها و پیام رسانی طرح های بازاریابی مختلف، از جمله برنامه های وفاداری مشتری، آگهی های تبلیغاتی، برندها و کمپین رسانه های اجتماعی.
*ادامه دارد...*
telegram.me/learn_marketing
به منظور بازاریابی سریع در یک برنامه ی جدید وفاداری، مشوق های ساده ای برای انجام عمل ثبت نام ارائه میشود. یک پاداش کوچک به سرعت ارزش برنامه را در ذهن و تجربه ی مشتری تقویت میکند. علاوه بر این، ترویج کارت در محل تماس با مشتری ( به عنوان مثال: صندوقدار در محل فروش یا پیشخدمت رستوران در حال گرفتن سفارش مشتری) باید در اولویت قرار گیرد. (همچنین میتوانید به مبحث Promotional Marketing رجوع کنید)
برنامه های وفاداری مشتری همچنین میتوانند با بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی ترکیب شوند. به عنوان مثال، یک برنامه ی وفاداری در یک کافی شاپ میتواند امتیازات را هر بار که مشتری بواسطه ی یک برنامه ی رسانه های اجتماعی نظیر Foursquare عمل “checks in” (گزارش) را انجام میدهد به او اختصاص دهد و یا به او یک خلاصه از محصول و یا خدمات ارائه دهد. در نهایت، برنامه های وفاداری مشتری میتوانند از طریق بازاریابی برندها، بیشتر تقویت شوند. این نوع بازاریابی به ترفیع ارزش شرکت و همچنین به اشتراک گذاری تفکرات شرکت در میان مشتریانی می انجامد که کارت وفاداری ممکن است در کیف پول شان باشد. اما شما نمی خواهید آنها این کارت را فراموش کنند.
چه حرفه هایی با راهبردهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری کار میکند؟
مدیر بازاریابی آنها چه کاری انجام میدهند؟
• مشاوره در زمینه ی توسعه محصول، جایابی، قیمت گذاری و ارتقا به منظور فراهم کردن ارائه ای از محصول منطبق با تمام ادعاهای تبلیغاتی که منتج به تکرار داد و ستد می شود.
• ایجاد و ترقی دادن مشوق های وفاداری و برنامه ها به منظور تشویق به تکرار (و بالا بردن ارزش) معاملات مشتری
• نظارت و تنظیم برنامه های وفاداری مشتریان برای استفاده ی مشتری و جواب دادن به آنها
• هماهنگ کردن تلاش ها و پیام رسانی طرح های بازاریابی مختلف، از جمله برنامه های وفاداری مشتری، آگهی های تبلیغاتی، برندها و کمپین رسانه های اجتماعی.
*ادامه دارد...*
telegram.me/learn_marketing