باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: نکاتی کلیدی در زمینه ی بازاریابی و...
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4
در این گروه سعی بر این است تا شما را با نکات کلیدی بازاریابی آشنا کنیم...

نظرات شما به طور حتم ما را در آموزش هرچه بهتر کمک خواهد کرد...

(بخش اول)
بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری
کاوشی بر راهبرد بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری
اگر شما بیش از یک بار در سال سوار هواپیما شوید، به طور محتمل در برخی از برنامه­ های خطوط پروازی کثیر الوقوع ثبت نام کرده­ اید؛ و چرا نه؟ این­ ها نوعی فرصت تلقی می شوند. اگر شما پیش از این به منظور کسب و کار به جایی پرواز کرده باشید مجال پاداش گرفتن به خاطر این سفرهای مقرر و ضروری را دارید. در ضمن، شما می توانید با استفاده از کارت اعتباری اشتراکی خود مسافت­ های پروازی اضافی را به عنوان پاداش بدست آورید. برنامه­ ای که برای شما، شرکت هواپیمایی شما و موسسه­ ی مالی صادر کننده­ ی کارت اعتباری شما نیز مزایایی دارد.
فهرست مطالب بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری
در این مقاله می­خوانید ...
• مفهوم بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری چیست؟
• چه کسی این نوع بازاریابی را به خدمت می­گیرد؟
• این نوع بازاریابی برای کدام نوع از مشتری­ها سودمند است؟
• چگونه کمپین­ های بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری توسعه یافته­­ اند؟
• چه حرفه­ هایی با راهبردهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری کار می­کند؟
• یک آموزشگاه بازاریابی چگونه به شما در این زمینه کمک می­کند؟
با توسعه و افزایش محبوبیت برنامه­ های خطوط پروازی کثیر الوقوع در دهه­ ی 1980، انقلابی در زمینه­ ی بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری شکل گرفت. در طی دهه­ های 80 و 90 میلادی، ثبت نام در این نوع برنامه­ ها به واسطه­ ی ظهور بازاریابی­ های اینترنتی بر اساس حُسن وفاداری به نرخ رشد دو رقمی 33 درصد در سال 2000 رسید. از آن زمان به بعد، نرخ رشد فقط به دلیل حضور گسترده و همزمان این نوع برنامه­ ها در بازار، کاهش یافته است اما هم­چنان رشد را نشان می­دهد.
*ادامه دارد...*
telegram.me/learn_marketing
چرا بخش های بعدیش رو نمی نویسن؟
(۹۴/۹/۱۹، ۰۷:۲۸ عصر)پارسا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا بخش های بعدیش رو نمی نویسن؟

پارسای عزیز این پست هر شب ساعت 21 تا 22 آپدیت خواهد شد..

(۹۴/۹/۲۰، ۰۹:۱۲ عصر)learn_marketing نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(۹۴/۹/۱۹، ۰۷:۲۸ عصر)پارسا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا بخش های بعدیش رو نمی نویسن؟

پارسای عزیز این پست هر شب ساعت 21 تا 22 آپدیت خواهد شد..

و اگر دیشب این اتفاق نیوفتاد مشکل از من بود، امیدوارم که با دقیق کردن ساعت و روز پست ها از دلتان در بیاورم...
منتظریم.....
[In reply to Learn Marketing]
*بخش دوم*
مفهوم بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری چیست؟
بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری اشاره به ایجاد نوعی اعتماد در بین مشتریان دائمی، به واسطه ی تخصیص پاداش به آنها در ازای انجام تجارت مستمر با یک شرکت است. هشتاد درصد از تمام فعالیت های تجاری بسیاری از شرکتها را، تجارت با 20 درصد از مشتریان پایه و دائمی آنها تشکیل می دهد. (همچنین می توانید به مبحث Remarketing رجوع کنید)



چند شرکت با کارت های اعتباری وفاداری برای مشتریان
Best Western کارت های تخفیف برای
Kroger
Holiday Inn کارت های تخفیف برای
Safeway
Marriott کارت های تخفیف برای
Albertsons
Hilton کارت های تخفیف برای
Vons
Pilot Travel Centers کارت های تخفیف برای
CVS Pharmacy
Panera Bread کارت های تخفیف برای
True Value
Red Robin کارت های تخفیف برای
Best Buy
Starbucks کارت های تخفیف برای
Sears
کارت های تخفیف برای تمامی ایرلاین ها
Staples
کارت های تخفیف گاز
Office Depot
کارت های نقدی تماس
Barnes and Noble


در نسل های گذشته، برنامه های وفاداری مشتریان اغلب به شکل بازخرید و جبران هزینه ی مدارک و مستندات خرید، آن هم فقط برای محصولات خاص بود؛ اما امروزه این برنامه ها بیشتر از طریق بهره برداری از اطلاعات دیجیتال خریدهای کارتی اداره میشوند. به نوبه ی خود این اطلاعات دیجیتالی به منظور کشف روش های جدید برای القا و تقویت وفاداری مشتری مورد استفاده قرار میگیرند.
{ادامه دارد...}
telegram.me/learn_marketing
سلام دوست عزیز
مرسی از مطالب خوبتون. قسمت آخرشو متوجه نشدم " در نسل های گذشته، برنامه های وفاداری مشتریان اغلب...."
میشه توصیح بدین.
ممنونم
کارت های تخفیف ایرانی و سایتهای تخفیف مثل نت برگ و .. شامل میشن؟ میشه اونها رو هم در این رده حساب کرد؟
(۹۴/۹/۲۰، ۱۰:۴۴ عصر)پارسا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوست عزیز
مرسی از مطالب خوبتون. قسمت آخرشو متوجه نشدم " در نسل های گذشته، برنامه های وفاداری مشتریان اغلب...."
میشه توصیح بدین.
ممنونم

در قدیم همواره به صورت گارانتی‌های تعویض تلاش می‌شد تا مشتری احساس خوبی نسبت به خرید پیدا کند. بعد از انقلاب صنعتی اروپا که باعث تولید حجم زیادی از کالاها شد و عملا کالاهای بی‌کیفیت زیادی هم عرضه می‌شدند، مشتریان نسبت به خرید بی‌اعتماد بوده‌اند. در این شرایط شرکت‌های به پیشنهاداتی نظیر ۹۹ روز MONEY BACK GRANTEE روی آوردند که برای مثال تضمین می‌کردند مشتری در صورت عدم رضایت از خرید می‌تواند کالا را بازگرداند و وجه پرداختی را پس بگیرد.
این روش فقط مشتری را تشویق به خرید می‌کند و پس از خرید مشتری دیگر ارتباطی با وی برقرار نمی‌کند. امروز تلاش می‌شود تا این ارتباط ادامه‌دار تر و مستمر باشد. برای مثال بانک پاسارگاد و باشگاه مشتریان. شما به عنوان مشتری در بانک حساب باز میکنید و پول خود را در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. بانک برای این که با شما ارتباط بیش‌تری داشته باشد طرح‌های تشویقی‌ای را به کار می‌برد. برای مثال هر ۱۰ خرید با عابر بانک پاسارگاد از طریق کارت‌خوان‌های پاسارگاد ۱۰۰۰ امتیاز و ...در این روش به میزان وفاداری مشتری به خدمات بنگاه تجاری به وی پاداش داده می‌شود

(۹۴/۹/۲۰، ۱۰:۴۷ عصر)elshan نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کارت های تخفیف ایرانی و سایتهای تخفیف مثل نت برگ و .. شامل میشن؟ میشه اونها رو هم در این رده حساب کرد؟

هم بلی و هم خیر. اگر هدف از کارت تخفیف قدردانی از مشتری بابت خرید وی باشد، جزو این رده محسوب می‌شود. برای مثال شما بعد از خرید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، به میزان یک دهم مبلغ خرید خود کارت تخفیف می‌گیرید و در خرید بعدی می‌توانید به این میزان پول خرید رایگان انجام دهید. 
سایت‌های تخفیفی مثل نت‌برگ که هدف اصلی آن‌ها ارائه‌ی تخفیف هستند را نمی‌شود جزو این دسته حساب کرد. در این سایت‌ها هدف فروش حجم زیادی از کالا به شرط قیمت پایین است (یک جور حراجی). اما در همین سایت‌ها می‌توان مکانیزم‌هایی مشابه را برای بالابردن وفاداری کاربران به کار برد. برای مثال هر بار که شما پرداختی در سایت انجام می‌دهید به میزان یک دهم به صورت خودکار اکانت شما شارژ می‌شود و در خرید بعدی می‌توانید از این مبلغ استفاده کنید.

[In reply to Learn Marketing]
{بخش سوم}
چه کسی این نوع بازاریابی را به خدمت میگیرد؟
صنایع گردشگری یکی از توسعه دهندگان اصلی برنامه های وفاداری مشتری بوده اند و کماکان به ارائه ی چنین برنامه هایی به مشتریان خود ادامه میدهند. شرکت های هواپیمایی برنامه های خطوط پروازی کثیر الوقوع را عرضه می کنند و هتل ها به همین ترتیب برنامه ی مشتریان دائمی خود را دارند. مشتریان به واسطه ی پروازها و اقامت در هتل ها کسب امتیاز می کنند و میتوانند از تخفیف هایی به عنوان جبران هزینه در خریدهای آینده بهره مند شوند. (همچنین میتوانید به مبحث Marketing Airlines رجوع کنید)
موسسات مالی ارائه دهنده ی کارت اعتباری تعداد کثیری از مشوق های وفاداری، امتیازهای پیشکش، جایزه های نقدی و دیگر پاداشها را در ازای خرید با کارت های شان عرضه میکنند. آنها اغلب با دیگر کسب و کارها (نظیر صنایع گردشگری) شراکت میکنند و تخفیف های مازاد دیگری را برای خرید در مکان های خاص ارائه میکنند. علاوه بر موسسات مالی ارائه دهنده ی کارت اعتباری، برنامه های وفاداری مشتریان در میان فروشگاه های مواد غذایی (حدود نیمی از این فروشگاه ها برای پاداش دادن به مشتریان وفادار خود نوعی از کارت های عضویت در باشگاه را ارائه می دهند)، خرده فروشان خاص ( به عنوان مثال هر دوی شرکت هایStaples وOffice Depot ، به عنوان بخشی از برنامه ی رقابتی بر سر مشتریان یکسان، باید کارت های وفاداری را به مشتریان دائمی ارائه دهند) و رستوران ها ( مانند کارت قرمز سلطنتی Red Robin’s که بواسطه ی ارائه ی یک همبرگر رایگان به عنوان پاداش برای مشتریاثن دائمی بعد از چندین بار خرید در نظر گرفته می شود) نیز معمول هستند.
*این قصه سر دراز دارد...(معادل برای ادامه دارد...)*
درود بر شما دوست عزیز
از مطالب و مفاهیمی که ارائه می کنید قدردانی می کنم . از پاسخگویی شما به سوالات اعضاء هم سپاسگزارم.

موفق باشید.
سلام
مرسی از توضیحات خوبتون و تشکر از اینکه مطالب رو ادامه دادین.
فردا شب منتظر بقیه ش هستم.
صفحه‌ها: 1 2 3 4