۹۶/۹/۱، ۱۲:۱۸ عصر
بهينه سازي خارجي سايت
موتورهاي جستجو بيشترين تلاش خود را در جهت پاسخگويي مطلوب به درخواست کاربران، معطوف نموده اند. در واقع هدف اصلي موتورهاي جستجو نشان دادن نتايج جستجو به بهترين شکل ممکن ميباشد بطوري که کاربران پاسخ سوالات خود را در صفحات اول بيابند. از اين رو مجموعه اي از قوانين را تعيين کرده اند.
سئو خارجي يا OFF PAGE چيست؟
موتورهاي جستجو بيشترين تلاش خود را در جهت پاسخگويي مطلوب به درخواست کاربران، معطوف نموده اند. در واقع هدف اصلي موتورهاي جستجو نشان دادن نتايج جستجو به بهترين شکل ممکن ميباشد بطوري که کاربران پاسخ سوالات خود را در صفحات اول بيابند. از اين رو مجموعه اي از قوانين را تعيين کرده اند. مجموعه اين قوانين با عنوان سئو معرفي ميشود. سئو به دو قسمت سئوي داخلي (ON PAGE SEO) و سئوي خارجي (OFF PAGE) تقسيم ميشود.
– سئوي داخلي (ON PAGE SEO)
در سئوي داخلي مواردي از قبيل بهينه سازي عناوين و توضيحات، ساختارهاي URL مناسب، ابزار مناسب براي کاربران جهت گشت و گذار در سايتتان مثل BREADCRUMB و USER SITE MAPS، بهينه سازي لينکهاي داخلي، کلمات کليدي، توضيحات متا، رعايت فرمتهاي نوشتاري بهينه شده محتوا مثل H1 , H2 , BOLD , …، بهينه سازي تصاوير مثل اندازه عکسها، اسمها و آلت و تگها، صفحات ??? کاربرپسند، بارگذاري سريع صفحات، محتواي تازه و با کيفيت عالي و … مورد توجه قرار ميگيرد.
– سئوي خارجي (OFF PAGE)
سئو OFF PAGE يا سئوي خارجي دربرگيرنده مجموعه تکنيکهايي است که موقعيت وب سايت را در نتايج جست و جو ارتقا ميدهد. بسياري از متخصصان سئوي OFF PAGE را با ساختن لينک، يکسان ميپندارند، در حالي که تنها بخشي از سئوي خارجي محسوب ميشود. مفهوم بهينه سازي off page برخلاف سئوي داخلي در درون صفحه اي شامل ايجاد تغييرات خارج از مرزهاي وب سايت است که مهم ترين آنها ايجاد و ساخت مجموعه لينکها، پرداختن به شبکههاي اجتماعي و … ميباشد.
کاربرد سئوي خارجي يا off page
بهينه سازي در رتبه بندي صفحات
page rank يا رده بندي صفحات عددي بين ? تا ?? قرار ميگيرند که اهميت يک وب سايت را نتايج جستجوي گوگل نشان ميدهد. لري پيج يکي از پايه گذاران گوگل، بر اين نظر است که سيستم مذکور، يکي از مهم ترين مواردي است که گوگل توانسته به کمک آن مرتبط ترين نتايج کلمات جست و جو شده را پيدا کند.
ارائه و نمايش بيش تر
داشتن رتبه بهتر به معناي نمايش بيشتر و در نتيجه افزايش تعداد بازديدکنندگان ميباشد.
تکنيکهاي سئوي خارجي
– ساخت لينک خارجي
ساختار لينکها، محبوب ترين تکنيک سئوي خارجي به شمار ميرود. در اين روش ميتوان سايت را به صفحاتي که داراي رتبههاي بالاتري در نتايج جستجو هستند، پيوند زد و همچون تکيه گاه براي ارتقا رتبه سايت خود استفاده نمود. يکي از نکاتي که در تکنيک بايد مورد توجه قرار بگيرد، استفاده از لينک سايتهاي معتبر و توانايي تمايز ميان سايتها از نظر رتبه بندي ميباشد.
– استفاده از شبکههاي اجتماعي
شبکههاي اجتماعي يک مولفه مهم براي ارتقا رتبه سايت به شمار ميروند. به منظور معرفي سايت و محتواي آن ميتوان از راهاندازي کمپين در شبکههاي اجتماعي استفاده نمود. همچنين فعاليت در کمپينهاي ديگر نيز ميتواند به معرفي وب سايت کمک کند. بارگذاري قسمتي از مطالب جذاب وب سايت به همراه لينک در افزايش تعداد بازديدکنندگان مؤثر ميباشد.
– وبلاگ نويسي
يکي از استراتژي آسان و در عين حال کاربردي، ساخت و راه اندازي وبلاگ ميباشد. محتواهايي که در وبلاگها بارگذاري ميشوند، بصورت کاملا اختصاصي هستند و از اين رو ميتوانند مخاطبان زيادي را به خود جذب نمايند. يکي از نکاتي که در تامين محتواي وبلاگ بايد مد نظر قرار داد، توجه به نياز و خواستهاي مخاطبين ميباشد. مطالب ناب، جديد و علمي ميتواند به جلب نظر مخاطبان کمک کند. استفاده از روشهاي مختلف توليد محتوا ميتواند در اين امر کارساز شود.
– ثبت نام در سرويسهاي موتورهاي جستجو
يکي ديگر از روشهاي سئوي خارجي ثبت نام در موتورهاي جستجو و در سايتهاي مختلف ميباشد که ميتواند براي وب سايت امتيازآور شود. از جمله سايتهاي معروف ميتوان بهGoogle, Yahoo, MSN, Altavista, Alexa, Alltheweb, Lycos, Excite اشاره کرد.
– ثبت نام سايت در دايرکتورها
اگر چه برخي بر اين نظرند که سايتها و فهرست دايرکتوريها قدرت اوليه را ندارند و ارزش خود را از دست داده اند اما ما همچنان بر قدرت آنها اعتراف داريم. ثبت نام وب سايت در دايرکتوريهاي قوي از قبيلDMOZ, Yahoo Directory, ZoomInfo, One Mission, Pegasus ميتواند نتايج مثبتي را براي بهينه سازي سايت در بر داشته باشد.
– استفاده از Link Baiting
يکي از نکات مهم در تامين محتواي سايت، خودداري از کپي برداري است اما اگر زماني مجبور به کپي برداري شديد، ميتوانيد لينک منبع را در سايت خود قرار دهيد تا کاربران از آن استفاده کنند و البته اين کار از نظر گوگل حائز اهميت مي باشد.
موتورهاي جستجو بيشترين تلاش خود را در جهت پاسخگويي مطلوب به درخواست کاربران، معطوف نموده اند. در واقع هدف اصلي موتورهاي جستجو نشان دادن نتايج جستجو به بهترين شکل ممکن ميباشد بطوري که کاربران پاسخ سوالات خود را در صفحات اول بيابند. از اين رو مجموعه اي از قوانين را تعيين کرده اند.
سئو خارجي يا OFF PAGE چيست؟
موتورهاي جستجو بيشترين تلاش خود را در جهت پاسخگويي مطلوب به درخواست کاربران، معطوف نموده اند. در واقع هدف اصلي موتورهاي جستجو نشان دادن نتايج جستجو به بهترين شکل ممکن ميباشد بطوري که کاربران پاسخ سوالات خود را در صفحات اول بيابند. از اين رو مجموعه اي از قوانين را تعيين کرده اند. مجموعه اين قوانين با عنوان سئو معرفي ميشود. سئو به دو قسمت سئوي داخلي (ON PAGE SEO) و سئوي خارجي (OFF PAGE) تقسيم ميشود.
– سئوي داخلي (ON PAGE SEO)
در سئوي داخلي مواردي از قبيل بهينه سازي عناوين و توضيحات، ساختارهاي URL مناسب، ابزار مناسب براي کاربران جهت گشت و گذار در سايتتان مثل BREADCRUMB و USER SITE MAPS، بهينه سازي لينکهاي داخلي، کلمات کليدي، توضيحات متا، رعايت فرمتهاي نوشتاري بهينه شده محتوا مثل H1 , H2 , BOLD , …، بهينه سازي تصاوير مثل اندازه عکسها، اسمها و آلت و تگها، صفحات ??? کاربرپسند، بارگذاري سريع صفحات، محتواي تازه و با کيفيت عالي و … مورد توجه قرار ميگيرد.
– سئوي خارجي (OFF PAGE)
سئو OFF PAGE يا سئوي خارجي دربرگيرنده مجموعه تکنيکهايي است که موقعيت وب سايت را در نتايج جست و جو ارتقا ميدهد. بسياري از متخصصان سئوي OFF PAGE را با ساختن لينک، يکسان ميپندارند، در حالي که تنها بخشي از سئوي خارجي محسوب ميشود. مفهوم بهينه سازي off page برخلاف سئوي داخلي در درون صفحه اي شامل ايجاد تغييرات خارج از مرزهاي وب سايت است که مهم ترين آنها ايجاد و ساخت مجموعه لينکها، پرداختن به شبکههاي اجتماعي و … ميباشد.
کاربرد سئوي خارجي يا off page
بهينه سازي در رتبه بندي صفحات
page rank يا رده بندي صفحات عددي بين ? تا ?? قرار ميگيرند که اهميت يک وب سايت را نتايج جستجوي گوگل نشان ميدهد. لري پيج يکي از پايه گذاران گوگل، بر اين نظر است که سيستم مذکور، يکي از مهم ترين مواردي است که گوگل توانسته به کمک آن مرتبط ترين نتايج کلمات جست و جو شده را پيدا کند.
ارائه و نمايش بيش تر
داشتن رتبه بهتر به معناي نمايش بيشتر و در نتيجه افزايش تعداد بازديدکنندگان ميباشد.
تکنيکهاي سئوي خارجي
– ساخت لينک خارجي
ساختار لينکها، محبوب ترين تکنيک سئوي خارجي به شمار ميرود. در اين روش ميتوان سايت را به صفحاتي که داراي رتبههاي بالاتري در نتايج جستجو هستند، پيوند زد و همچون تکيه گاه براي ارتقا رتبه سايت خود استفاده نمود. يکي از نکاتي که در تکنيک بايد مورد توجه قرار بگيرد، استفاده از لينک سايتهاي معتبر و توانايي تمايز ميان سايتها از نظر رتبه بندي ميباشد.
– استفاده از شبکههاي اجتماعي
شبکههاي اجتماعي يک مولفه مهم براي ارتقا رتبه سايت به شمار ميروند. به منظور معرفي سايت و محتواي آن ميتوان از راهاندازي کمپين در شبکههاي اجتماعي استفاده نمود. همچنين فعاليت در کمپينهاي ديگر نيز ميتواند به معرفي وب سايت کمک کند. بارگذاري قسمتي از مطالب جذاب وب سايت به همراه لينک در افزايش تعداد بازديدکنندگان مؤثر ميباشد.
– وبلاگ نويسي
يکي از استراتژي آسان و در عين حال کاربردي، ساخت و راه اندازي وبلاگ ميباشد. محتواهايي که در وبلاگها بارگذاري ميشوند، بصورت کاملا اختصاصي هستند و از اين رو ميتوانند مخاطبان زيادي را به خود جذب نمايند. يکي از نکاتي که در تامين محتواي وبلاگ بايد مد نظر قرار داد، توجه به نياز و خواستهاي مخاطبين ميباشد. مطالب ناب، جديد و علمي ميتواند به جلب نظر مخاطبان کمک کند. استفاده از روشهاي مختلف توليد محتوا ميتواند در اين امر کارساز شود.
– ثبت نام در سرويسهاي موتورهاي جستجو
يکي ديگر از روشهاي سئوي خارجي ثبت نام در موتورهاي جستجو و در سايتهاي مختلف ميباشد که ميتواند براي وب سايت امتيازآور شود. از جمله سايتهاي معروف ميتوان بهGoogle, Yahoo, MSN, Altavista, Alexa, Alltheweb, Lycos, Excite اشاره کرد.
– ثبت نام سايت در دايرکتورها
اگر چه برخي بر اين نظرند که سايتها و فهرست دايرکتوريها قدرت اوليه را ندارند و ارزش خود را از دست داده اند اما ما همچنان بر قدرت آنها اعتراف داريم. ثبت نام وب سايت در دايرکتوريهاي قوي از قبيلDMOZ, Yahoo Directory, ZoomInfo, One Mission, Pegasus ميتواند نتايج مثبتي را براي بهينه سازي سايت در بر داشته باشد.
– استفاده از Link Baiting
يکي از نکات مهم در تامين محتواي سايت، خودداري از کپي برداري است اما اگر زماني مجبور به کپي برداري شديد، ميتوانيد لينک منبع را در سايت خود قرار دهيد تا کاربران از آن استفاده کنند و البته اين کار از نظر گوگل حائز اهميت مي باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
| دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
| دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.