۹۴/۹/۲۳، ۱۰:۳۰ عصر
{بخش پنجم}
چگونه کمپینهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری توسعه یافته اند؟
در نهایت، به واسطه ی تکرار تعاملات رضایت بخش با شرکت، مشتری ها وفادار میشوند.در توضیح باید گفت که این امر بسته به کسب و کار عرضه ی محصول با کیفیت و نیز خدمات با کیفیت است. تنها بعد از لحاظ این جنبه از تجارت، باید توسعه ی برنامه ی وفاداری را مد نظر قرار داد چون هیچ مشوقی نمیتواند مشتری را به خرید محصولات بی کیفیت و نیز خدماتی با کیفیت پایین ترقیب کند. بنابراین، راه اندازی یک برنامه ی ایجاد وفاداری در مشتری باید با آموزش کارکنان تقویت شود. چنانچه در نهایت شما در بالا بردن سطح آگاهی مشتری و ایجاد وفاداری او نسبت به محصول موفق شدید، مشتری های شما تعامل بیشتری با شرکت و کارکنان خواهند داشت که هر یک از این تعاملات فرصتی برای پایه ریزی ارتباط با مشتری (یا از بین بردن این ارتباط) هستند.
پاداش های متداول برنامه های وفاداری مشتری:
بازگرداندن وجه نقد
امتیازهایی برای مسافرت رایگان
امتیازهایی برای خرید در فروشگاه
امتیازهایی برای خرید وب/ کاتالوگ
تخفیف
ارتقا
اطلاعات خاص ویژه ی اعضا
دسترسی های خاص ویژه ی اعضا
پس از آن، زمان انتخاب روش تخصیص پاداش های خاص و ایجاد انگیزش است. یک روش ساده و کم هزینه برای یک کسب و کار کوچک ممکن است یک کارت کاغذی باشد که با مهر زدن یا پانچ کردن در هر دیدار و در نهایت بعد از پر شدن آن منتج به دریافت یک نوبت محصول رایگان گردد.
لیکن، جایی که فرصتها اجازه دهند، بنگاه های اقتصادی باید نگاهی به پیاده سازی سیستمی داشته باشند که بتواند برای جمع آوری و ذخیره ی اطلاعات به کار آید. یک کارت وفاداری مشتری که میتواند مانند یک کارت اعتباری اسکن شود و این امکان را به بنگاه بدهد تا حجم خرید و نوع خرید هر دارنده ی کارتی را پایش کند. این اطلاعات میتوانند برای تحقیق در مورد بازار و یا به منظور توسعه ی ارائه ی پیشنهادات تبلیغاتی متناسب تر به مشتریان به کار برده شوند. بنگاه های بزرگتر قادر به توسعه ی بیشتر این سیستم از طریق بازاریابی پایگاه داده (database marketing) هستند؛ لیکن حتی بنگاه های متوسط و بسیاری از بنگاه های کوچک اقتصادی نیز استطاعت داشتن انواعی از نرم افزارهای مدیریت تعامل با مشتری (CRM) را دارند که آنها را قادر می سازد تا درک بهتری از بنیاد و شالوده ی مشتری خود ایجاد کرده و همچنین فرصت های جدیدی را برای تبلیغات بازاریابی که وفاداری مشتری را پایه ریزی میکنند، فراهم می سازد.
"ادامه خواهد داشت..."
telegram.me/learn_marketing
چگونه کمپینهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری توسعه یافته اند؟
در نهایت، به واسطه ی تکرار تعاملات رضایت بخش با شرکت، مشتری ها وفادار میشوند.در توضیح باید گفت که این امر بسته به کسب و کار عرضه ی محصول با کیفیت و نیز خدمات با کیفیت است. تنها بعد از لحاظ این جنبه از تجارت، باید توسعه ی برنامه ی وفاداری را مد نظر قرار داد چون هیچ مشوقی نمیتواند مشتری را به خرید محصولات بی کیفیت و نیز خدماتی با کیفیت پایین ترقیب کند. بنابراین، راه اندازی یک برنامه ی ایجاد وفاداری در مشتری باید با آموزش کارکنان تقویت شود. چنانچه در نهایت شما در بالا بردن سطح آگاهی مشتری و ایجاد وفاداری او نسبت به محصول موفق شدید، مشتری های شما تعامل بیشتری با شرکت و کارکنان خواهند داشت که هر یک از این تعاملات فرصتی برای پایه ریزی ارتباط با مشتری (یا از بین بردن این ارتباط) هستند.
پاداش های متداول برنامه های وفاداری مشتری:
بازگرداندن وجه نقد
امتیازهایی برای مسافرت رایگان
امتیازهایی برای خرید در فروشگاه
امتیازهایی برای خرید وب/ کاتالوگ
تخفیف
ارتقا
اطلاعات خاص ویژه ی اعضا
دسترسی های خاص ویژه ی اعضا
پس از آن، زمان انتخاب روش تخصیص پاداش های خاص و ایجاد انگیزش است. یک روش ساده و کم هزینه برای یک کسب و کار کوچک ممکن است یک کارت کاغذی باشد که با مهر زدن یا پانچ کردن در هر دیدار و در نهایت بعد از پر شدن آن منتج به دریافت یک نوبت محصول رایگان گردد.
لیکن، جایی که فرصتها اجازه دهند، بنگاه های اقتصادی باید نگاهی به پیاده سازی سیستمی داشته باشند که بتواند برای جمع آوری و ذخیره ی اطلاعات به کار آید. یک کارت وفاداری مشتری که میتواند مانند یک کارت اعتباری اسکن شود و این امکان را به بنگاه بدهد تا حجم خرید و نوع خرید هر دارنده ی کارتی را پایش کند. این اطلاعات میتوانند برای تحقیق در مورد بازار و یا به منظور توسعه ی ارائه ی پیشنهادات تبلیغاتی متناسب تر به مشتریان به کار برده شوند. بنگاه های بزرگتر قادر به توسعه ی بیشتر این سیستم از طریق بازاریابی پایگاه داده (database marketing) هستند؛ لیکن حتی بنگاه های متوسط و بسیاری از بنگاه های کوچک اقتصادی نیز استطاعت داشتن انواعی از نرم افزارهای مدیریت تعامل با مشتری (CRM) را دارند که آنها را قادر می سازد تا درک بهتری از بنیاد و شالوده ی مشتری خود ایجاد کرده و همچنین فرصت های جدیدی را برای تبلیغات بازاریابی که وفاداری مشتری را پایه ریزی میکنند، فراهم می سازد.
"ادامه خواهد داشت..."
telegram.me/learn_marketing