شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 97 رأی - میانگین امتیازات: 2.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
در زمینه نکاتی بازاریابی کلیدی و ی

نکاتی کلیدی در زمینه ی بازاریابی و...
#8
(۹۴/۹/۲۰، ۱۰:۴۴ عصر)پارسا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوست عزیز
مرسی از مطالب خوبتون. قسمت آخرشو متوجه نشدم " در نسل های گذشته، برنامه های وفاداری مشتریان اغلب...."
میشه توصیح بدین.
ممنونم

در قدیم همواره به صورت گارانتی‌های تعویض تلاش می‌شد تا مشتری احساس خوبی نسبت به خرید پیدا کند. بعد از انقلاب صنعتی اروپا که باعث تولید حجم زیادی از کالاها شد و عملا کالاهای بی‌کیفیت زیادی هم عرضه می‌شدند، مشتریان نسبت به خرید بی‌اعتماد بوده‌اند. در این شرایط شرکت‌های به پیشنهاداتی نظیر ۹۹ روز MONEY BACK GRANTEE روی آوردند که برای مثال تضمین می‌کردند مشتری در صورت عدم رضایت از خرید می‌تواند کالا را بازگرداند و وجه پرداختی را پس بگیرد.
این روش فقط مشتری را تشویق به خرید می‌کند و پس از خرید مشتری دیگر ارتباطی با وی برقرار نمی‌کند. امروز تلاش می‌شود تا این ارتباط ادامه‌دار تر و مستمر باشد. برای مثال بانک پاسارگاد و باشگاه مشتریان. شما به عنوان مشتری در بانک حساب باز میکنید و پول خود را در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. بانک برای این که با شما ارتباط بیش‌تری داشته باشد طرح‌های تشویقی‌ای را به کار می‌برد. برای مثال هر ۱۰ خرید با عابر بانک پاسارگاد از طریق کارت‌خوان‌های پاسارگاد ۱۰۰۰ امتیاز و ...در این روش به میزان وفاداری مشتری به خدمات بنگاه تجاری به وی پاداش داده می‌شود

(۹۴/۹/۲۰، ۱۰:۴۷ عصر)elshan نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کارت های تخفیف ایرانی و سایتهای تخفیف مثل نت برگ و .. شامل میشن؟ میشه اونها رو هم در این رده حساب کرد؟

هم بلی و هم خیر. اگر هدف از کارت تخفیف قدردانی از مشتری بابت خرید وی باشد، جزو این رده محسوب می‌شود. برای مثال شما بعد از خرید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، به میزان یک دهم مبلغ خرید خود کارت تخفیف می‌گیرید و در خرید بعدی می‌توانید به این میزان پول خرید رایگان انجام دهید. 
سایت‌های تخفیفی مثل نت‌برگ که هدف اصلی آن‌ها ارائه‌ی تخفیف هستند را نمی‌شود جزو این دسته حساب کرد. در این سایت‌ها هدف فروش حجم زیادی از کالا به شرط قیمت پایین است (یک جور حراجی). اما در همین سایت‌ها می‌توان مکانیزم‌هایی مشابه را برای بالابردن وفاداری کاربران به کار برد. برای مثال هر بار که شما پرداختی در سایت انجام می‌دهید به میزان یک دهم به صورت خودکار اکانت شما شارژ می‌شود و در خرید بعدی می‌توانید از این مبلغ استفاده کنید.

[In reply to Learn Marketing]
{بخش سوم}
چه کسی این نوع بازاریابی را به خدمت میگیرد؟
صنایع گردشگری یکی از توسعه دهندگان اصلی برنامه های وفاداری مشتری بوده اند و کماکان به ارائه ی چنین برنامه هایی به مشتریان خود ادامه میدهند. شرکت های هواپیمایی برنامه های خطوط پروازی کثیر الوقوع را عرضه می کنند و هتل ها به همین ترتیب برنامه ی مشتریان دائمی خود را دارند. مشتریان به واسطه ی پروازها و اقامت در هتل ها کسب امتیاز می کنند و میتوانند از تخفیف هایی به عنوان جبران هزینه در خریدهای آینده بهره مند شوند. (همچنین میتوانید به مبحث Marketing Airlines رجوع کنید)
موسسات مالی ارائه دهنده ی کارت اعتباری تعداد کثیری از مشوق های وفاداری، امتیازهای پیشکش، جایزه های نقدی و دیگر پاداشها را در ازای خرید با کارت های شان عرضه میکنند. آنها اغلب با دیگر کسب و کارها (نظیر صنایع گردشگری) شراکت میکنند و تخفیف های مازاد دیگری را برای خرید در مکان های خاص ارائه میکنند. علاوه بر موسسات مالی ارائه دهنده ی کارت اعتباری، برنامه های وفاداری مشتریان در میان فروشگاه های مواد غذایی (حدود نیمی از این فروشگاه ها برای پاداش دادن به مشتریان وفادار خود نوعی از کارت های عضویت در باشگاه را ارائه می دهند)، خرده فروشان خاص ( به عنوان مثال هر دوی شرکت هایStaples وOffice Depot ، به عنوان بخشی از برنامه ی رقابتی بر سر مشتریان یکسان، باید کارت های وفاداری را به مشتریان دائمی ارائه دهند) و رستوران ها ( مانند کارت قرمز سلطنتی Red Robin’s که بواسطه ی ارائه ی یک همبرگر رایگان به عنوان پاداش برای مشتریاثن دائمی بعد از چندین بار خرید در نظر گرفته می شود) نیز معمول هستند.
*این قصه سر دراز دارد...(معادل برای ادامه دارد...)*
پاسخ
 سپاس شده توسط saberi ، elshan ، پارسا ، araam ، ساناز ، soraya


پیام‌های داخل این موضوع
RE: نکاتی کلیدی در زمینه ی بازاریابی و... - توسط learn_marketing - ۹۴/۹/۲۱، ۱۱:۴۹ عصر

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مزایا و معایب بازاریابی داخلی در مقایسه با بازاریابی خارجی نگار 1 1,344 ۹۶/۱۲/۲۱، ۰۲:۲۵ صبح
آخرین ارسال: سحر
  نکاتی برای استفاده‌ی بهتر از زمان نگار 0 1,027 ۹۶/۸/۱۹، ۰۷:۳۶ عصر
آخرین ارسال: نگار
  نکاتی که توان مدیریتی شما را ارتقاء می دهد sara67 0 1,529 ۹۵/۱۰/۲۰، ۰۸:۱۵ عصر
آخرین ارسال: sara67
  نکاتی در مورد نرخ اسپم در ایمیل مارکتینگ elshan 0 1,374 ۹۵/۸/۱۴، ۰۶:۰۳ عصر
آخرین ارسال: elshan
  ۴ روش برای کشف زمینه‌ای که در آن استعداد دارید saberi 0 1,787 ۹۴/۷/۲۵، ۰۹:۴۰ عصر
آخرین ارسال: saberi
  آموزش نکاتی اساسی در مورد بازاریابی آنلاین برای افزایش فروش نگار 0 2,554 ۹۴/۵/۷، ۱۲:۰۷ صبح
آخرین ارسال: نگار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان