باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: بازاریابی گوشیهای تلفن همراه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
{بازاریابی گوشیهای تلفن همراه،بخش پایانی}

شرمساری به خاطر گوشی تلفن همراه؟

برای اثبات بیشتر این نکته که تلفن های همراه مجبور هستند خودشان را از یک ابزار ساده به موضع نماد و مظهر ارتقا بخشند، تنها به تحقیقات انجام یافته در Motion's Blackberry نگاه کنید.
به محض اینکه بلک بری، سردسته و پیشتاز گوشی های تلفن همراه در دنیای کسب و کار، از جایگاهی با نزدیک به 50 درصد بازار در سال 2009 به جایگاهی با کمتر از 5 درصد از بازار گوشی های هوشمند نزول کرد، نیویورک تایمز مقاله ای تحت عنوان “The Blackberry as Black Sheep” (اصطلاحی با مفهوم منفی که اشاره به تبدیل شدن به کاراکتری منفور و بدنام دارد) چاپ کرد و به توصیف این نکته پرداخت که بسیاری از کاربران بلک بری عملا به خاطر گوشیهای تلفن همراه خود خجالت میکشند.
در این مقاله، مولف نیکول پرلروس مصاحبه هایی را با بسیاری از کاربران بلک بری ترتیب داده بود که خبر از احساس خجالت و شرمساری در هنگام بیرون آوردن گوشی های تلفن همراه در مقابل دوستان کاربر آندروید و آیفون خود میدادند.
کاربران گزارش میدادند که برای مرور صفحات وب، بررسی رستورانها و بدست آوردن مسیرها نیاز به تکیه کردن به دوستان و دیگر افراد با اطمینان دارند. یک کاربر حتی گفت: "من احساس میکنم کاملا درمانده شده ام. شما به طور مداوم افرادی را میبینید که تمام کارهایشان را در گوشی های تلفن همراه خود انجام میدهند و تمام کاری که من میتوانم انجام دهم رفتن به گروه فامیلی (مسنجر بلک بری) به منظور چت کردن است. "



از آنجایی که وابستگی های شخصیتی برند ساختار قوی و محکمی دارند، رقبا برای در هم شکستن این وابستگی ها باید سخت کار کنند؛ البته اگر امید به تسلط بر بازار دارند. به عنوان نمونه شرکت سامسونگ، رقیب اصلی اپل را ملاحظه کنید که مالک 27 درصد از بازار گوشی های هوشمند در مقابل 3/37 درصد سهم اپل است.
تلاشهای تبلیغاتی اخیر این شرکت روی مقایسه ی محصولات جدید سامسونگ با محصولات جدید اپل، سرگرمی دست انداختن طرفداران سرسخت آیفون، متمرکز است. در حالی که کاربران اپل برای خرید آیفون جدید خود در صف های طولانی انتظار می کشند، کاربران سامسونگ به منظور نمایش دادن بسیاری از ویژگیهای جدید موجود در گوشی های سامسونگ خود، به آنها نزدیک میشوند. تا جایی که سامسونگ از آن به منظور آزرده کردن طرفداران اپل که برای ساعت ها در صف های طولانی انتظار میکشند در عبارت خاصی با مضمون "دستاورد بزرگ بعدی از پیشترها اینجاست" به عنوان نوعی شعار تبلیغاتی قرار داده است.
تبلیغات سامسونگ اشاره بر این پیام دارد که سطحی از شایستگی و اغوا که کاربران اپل منتظر رسیدن به آن هستند، با تعویض گوشی به سامسونگ، بی نیاز از انتظار و به سهولت در دسترس است.
بواسطه ی کاوش در عوامل شخصیتی برندها، سامسونگ با خط تولید جدید گوشی های هوشمند خود سطوح بالایی از موفقیت را شاهد بوده است. تجربه ی آنها نشان میدهد، چگونه کاوش در عوامل روانشناختی برندها پتانسیل های سوددهی کلان برای شرکت های فروشنده ی گوشیهای تلفن همراه دارد.

تلفیق روانشناسی و بازاریابی

موفقیتهای آینده ی شرکتهای تولید کنندهی گوشی تلفن همراه بر پایه ی درک بازاریابان از چگونگی نشان دادن شخصیت هایمان در محصولات تولیدی آنها استوار است. با بهره برداری از این اطلاعات، تجزیه و تحلیل عوامل شخصیتی و بسط دادن تبلیغاتی که منعکس کننده ی این درک روانشناختی هستند، شرکتها در رقابت پیروز شده و بر بازار تسلط می یابند.
اگر شما مایل به یادگیری بیشتر در زمینه ی چگونگی استفاده ی بازاریابان از درک روانشناختی برای آگاهی دادن به تصمیم هایشان، میباشید در مورد آموزشگاه هایی که برنامه های تحصیلی در زمینه ی بازاریابی ارائه میدهند، تحقیق کرده و با آنها تماس بگیرید.

++پایان بازاریابی گوشیهای تلفن++

%%%%%%% دوستان گل و همراه، ادامه ارائه مطالب در ارتباط بازاریابی و کارآفرینی در تاپیک بعدی، تحت عنوان: بازاریابی خدمات مالی خواهد بود...%%%%%%%
سلام
واقعا خسته نباشید. ممنون از مطالب خوبی که قرار میدین.
منتظر آموزشها و مطالب بعدی تون هستم
صفحه‌ها: 1 2