شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
پرداخت مرحله درگاه ۶ کار کسب اینترنتی و اندازی اصلی راه برای

۶ مرحله اصلی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی
#1
تجربه نشان داده است شما اگر تمام مراحل را درست پیش ببرید و قلاب را دقیق هم پرت کنید اما موقع پرداخت هزینه راه را هموار نکنید احتمال منصرف شدن مشتری بالاست‌. بعد از طراحی سایت یا آماده کردن فضای فروش در رسانه‌های اجتماعی مختلف باید به فکر ارائه‌ی روش‌های پرداخت سودمند به مشتری باشید.

به گزارش «دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
»، "[b]چطوری باید کسب‌‌وکار اینترنتی راه بندازم؟[/b]" به احتمال زیاد ذهن خیلی از افرادی که در رویای فروش آنلاین هستند، درگیر این سوال می‌شود.‌ راه‌ ‌اندازی کسب‌وکار آنلاین که در بیشتر موارد دردسرها و هزینه‌های اجاره‌ی مغازه و در کل فروشگاه فیزیکی را کنار می‌زند، آن‌قدری شیرین است که این روزها خیلی‌ها را به سمت خود می‌کشاند. اصلاً شاید شما هم یکی از این افراد باشید. خب نگرانی‌ای وجود ندارد، چراکه از قدیم گفته‌اند هر کاری قلقی دارد و این کار هم دارای مراحلی است که در ادامه می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم؛ پس پیشنهاد می‌کنیم، همراه باشید تا قلق‌های کار را مرحله‌به‌مرحله یاد بگیرید.
کسب‌وکار اینترنتی و انواع اصلی آن چیست؟
قبل از پرداختن به موضوع اصلی بهتر است در ابتدای این مطلب به طور خلاصه بگوییم که به هر نوع کسب‌وکاری که در بستر اینترنت و از طریق کانال‌های مختلف انجام می‌شود، کسب‌وکار اینترنتی می‌گویند. این کانال‌ها می‌توانند به طور مثال وب‌سایت، شبکه‌های مجازی یا اپلیکیشن‌های موبایل باشند که روز به روز هم علاقه‌مندان بیشتری را جذب می‌کنند.
انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی هم دو دسته‌ی پر طرفدار دارد. دسته‌‌ی اول به شکل فروشگاهی است که تعداد افراد زیادی با مشاغل مختلفی را در بر می‌گیرد و محصولات  صنف پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، غذایی، دیجیتالی و... را پوشش می‌دهد. دسته‌ی دوم به شکل خدماتی است که به طور مثال شامل رزو هتل، صدور ویزا و... است. با این تعریف حالا وقت آن است که به سراغ شش مرحله برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی برویم‌.
۱. یک محصول موثر را هدف بگیرید
شک نکنید که ساده‌ترین راه برای موفقیت در فروش آنلاین، پیدا کردن یک یا چند محصول یا خدمات موثر و خوب برای ارائه است. این مورد به این معنی نیست که حتماً باید به سمت اختراع محصول جدیدی بروید یا نوآوری خاصی داشته باشید. شما باید نیاز بازار را بر طرف کنید. بگردید و ببینید چه چیزی در حال حاضر مشکل یا نیاز مردم را در بستر اینترنت رفع می‌کند. تحقیق کنید که مردم بیشتر چه محصولاتی را به شکل آنلاین می‌خرند. البته سطح اطلاعات شما در مورد محصولی که می‌خواهید بفروشید هم مهم است‌ یا این‌که محصول انتخابی را به شکل عمده عرضه کنید یا تک، البته اضافه کردن چانشنی خلاقیت به ایده و محصولی که می‌خواهید ارائه بدهید می‌تواند شما را به هدف نزدیک کند.
۲. طرح کسب‌وکارتان را بچینید
این را مثل یک قانون بدانید که تمام هدف یک کسب‌وکار اینترنتی در درجه‌ی اول بازاریابی است و بازاریابی نیاز به چیدن یک طرح قوی حتی به شکل بلند‌ مدت دارد. بعد از انتخاب محصول عجله نکنید که عجله کار شیطان است. بیایید و اول به این فکر کنید که چطور باید مشتری به سمت وب‌سایت یا فروشگاه‌ آنلاین‌تان در شبکه‌های مجازی کشیده بشود. ترافیک سایت‌تان بالا برود و تعامل مشتری با فروشگاه شما بیشتر و بیشتر بشود. می‌دانیم مسلماً کار راحتی نیست. ولی شما باید در بازار رقابت مبارز خوبی باشید تا بتوانید برنده بشوید.
روش‌های بازاریابی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای جذب افراد به کسب‌وکارتان استفاده کنید. می‌پرسید چه روش‌هایی؟ تبلیغات اینترنتی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها،  بازاریابی از طریق تولید محتوای جذاب و بازاریابی وابسته همگی می‌توانند از بهترین  راه‌های بازاریابی باشند. برای این‌کار اگر لازم باشد پیگیر آموزش باشید، تحقیق کنید و از تجربه‌ی رقبا یاد بگیرید تا بهترین طرح را برای محصول خود آماده کنید. این مورد در راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بسیار مهم است و باید قبل از شروع روی آن کار کنید؛ پس طرح کسب‌و‌کار شما باید شامل یک استراتژی برای تامین مالی، بازاریابی و تبلیغات باشد.
 
۳. پیش به سمت آماده‌سازی سایت یا فروشگاه آنلاین
 راستش چه در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر و... فعال باشید چه در وب‌سایت باید کاری کنید که مخاطب باور کند از یک حرفه‌ای خرید می‌کند. مثلاً طراحی  وب برای فروش آنلاین آن هم به شکل بهینه موضوع مهمی است. بهتر است از محتوای ویدیوئی و متنی جالب و در واقع مفیدی استفاده کنید. دور عکس‌های غیرحرفه‌ای و توضیحات نامناسب را خط بکشید. اگر لازم است از کسی که تجربه دارد یا از شرکت‌هایی که طراحی سایت انجام می‌دهند، کمک بگیرید. راجع‌به این شرکت‌ها تحقیق کنید و نمونه کارهای آن‌ها را ببینید. یادتان باشد نکته‌ی مهم حجم وب‌سایت و سرعت بارگذاری آن است تا کاربر بتواند به‌ سادگی با وب‌سایت شما کار بکند. مهم است که برای معرفی و نوشتن از محصول و خدمات وقت بگذارید و آن‌ها را طوری در سایت بارگذاری کنید که در مقابل چشم مخاطب باشد. از طرفی باید نکات جزئی اما اساسی مثل لینک‌های داخلی، فرم‌های اشتراک، کلمات کلیدی موتور جستجو و رپرتاژ‌آگهی را به سایت خود اضافه کنید که شانس فروش را افزایش بدهد.
۴. راه‌های خرید را امن و آسان کنید

[تصویر:  Digital-Marketing-1024x640.jpg]
تجربه نشان داده است شما اگر تمام مراحل را درست پیش ببرید و قلاب را دقیق هم پرت کنید اما موقع پرداخت هزینه راه را هموار نکنید احتمال منصرف شدن مشتری بالاست‌. بعد از طراحی سایت یا آماده کردن فضای فروش در رسانه‌های اجتماعی مختلف باید به فکر ارائه‌ی روش‌های پرداخت سودمند به مشتری باشید.
شما می توانید بعضی از روش‌های سنتی مثل حواله بانکی، کارت به کارت یا پرداخت درب منزل را انتخاب کنید، اما مطمئناً روش‌های سنتی زمان‌بر هستند و از طرفی برای همه‌ی مشتری‌ها روش پرداخت در محل را نمی‌توانید اجرا کنید؛ پس بهتر است از ماهیت آسان و سریع اینترنت بهره ببرید و به سمت [b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/b] بروید یا اگر وب‌سایت ندارید برای تسهیل در خرید مشتری از لینک پرداخت استفاده کنید‌.
۵.  سکان‌ کار را به سمت پیاده‌سازی طرح بازاریابی بچرخانید
در مطالب قبل گفتیم که باید یک طرح داشته باشید و در آن استراتژی بازاریابی خود را بچینید. حالا حرکت بعدی این است که طرح و پلات خود را عملی کرده و افراد را به سمت سایت و فروشگاه خود ترغیب کنید. این‌که این مرحله چطور جلو می‌رود کاملاً به استراتژی انتخابی شما بستگی دارد. اما این را آویزه‌ی ذهنتان کنید که مهم‌ترین قانون بازاریابی، تغییر است.‌ چرا؟ چون به مرور زمان و با پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی دست‌تان می‌اید که چه کاری بهتر جواب می‌دهد و چه کاری را باید کنار بگذارید. صبور باشید که این یک آزمون و خطاست برای رسیدن به نقطه‌ی موفقیت؛ پس فرقی نمی‌کند که استراتژی شما در مکان‌های متفاوتی نسبت به زمانی که شروع کردید تغییر کند.
۶. حفظ کسب‌‌وکار را جدی بگیرید
هیچ‌وقت در این راه دست از پیشرفت و تغییر بر ندارید. وقتی همه چیز آماده شد کار شما این است که کسب‌وکار خود را در حال اجرا نگه دارید. سعی کنید تمام جنبه‌های فنی را رعایت کنید..‌ باید بازار رقبای خود را زیر نظر بگیرید. ببینید بازار هدف آن‌ها از چه قشر و جغرافیایی است و رقبا برند و محصول خود را چطور ارائه می‌دهند. این‌ها همه برای این است که نقاط ضعف آن‌ها را به نقاط قدرت خودتان تبدیل کنید. خلاقیت در ارائه‌ی محصول در بسته‌بندی، تبلیغات، تولید محتوا می‌تواند باعث پیشرفت شما بشود. سعی کنید همیشه پاسخ‌گوی خریدار باشید و پشتیبانی لازم را ایجاد کنید چراکه ارزش‌گذاری برای خریدار قبلی نوعی تبلیغات محسوب می‌شود و خود‌به‌خود خریدار جدید را به سمت فروشگاه شما می‌‌آورد.
و در آخر باید بدانید که در کنار شش مرحله‌ برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی که در این مطلب بیان شد، باید همیشه کسب‌وکار خود را به روز نگه ‌دارید.  البته نباید بیش از حد وسواس به خرج بدهید، چراکه رسیدن به حد ایده‌آل و حفظ آن زمان و تجربه می‌خواهد با این اوصاف اگر شرایط مناسبی دارید، معطل نکنید. حالا بگذارید ما از شما بپرسیم، چه محصولی را در نظر گرفته‌اید؟‌ طرح‌تان را چطور چیده‌اید؟ درگاه پرداختی یا لینک پرداخت مناسبی را انتخاب کرده‌اید؟



منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کاربرد اصلی تتر چیست؟ arzdigital 0 204 ۰۰/۶/۱۷، ۰۳:۴۸ عصر
آخرین ارسال: arzdigital
  نقشه مبارزه 8 مرحله ای برای موفقیت کارآفرینان mesterweb 1 1,256 ۹۵/۱۰/۱۶، ۱۰:۴۷ عصر
آخرین ارسال: نسیم
  راه اندازی کسب و کار جدید و خلاقانه ali23 0 924 ۹۵/۶/۲۷، ۰۷:۳۰ عصر
آخرین ارسال: ali23
  ایده جالب: راه اندازی پیک دارو نگار 0 1,331 ۹۴/۴/۳۰، ۰۶:۴۳ عصر
آخرین ارسال: نگار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان