شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
در نقش تبلیغات مخاطب بازاریابی و آن فروش شناخت هدف

شناخت مخاطب هدف در بازاریابی و نقش آن در تبلیغات و فروش
#1
[font="Josefin Sans", ism]مخاطب هدف چیست؟[/font]
[font="Josefin Sans", isl]گروه خاصی از مشتریان که به احتمال زیاد خواهان کالا یا خدمات شما هستند و به این ترتیب آگهی های شما را خواهند دید به عنوان مخاطب هدف شناخته می شوند. در زبان ساده، مشتریان اصلی شما، مخاطب هدف شما محسوب می شود.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]بنابر تحقیقات انجام شده، به طور سالانه ۳۷ میلیارد دلار صرف تبلیغاتی می شود که هیچ فایده ای برای تبلیغ کنندگان ندارد و دلیل اصلی شکست این تبلیغات، عدم موفقیت در شناسایی مشتریان اصلی بوده است. می بینید که شناسایی این مخاطبان اصلی، تا چه اندازه در صرفه جویی در هزینه ها و البته رساندن یک نهاد تجاری به سود تاثیر دارد.[/font]
[font="Josefin Sans", ism]مزایای شناسایی مخاطب هدف در بازاریابی[/font]
[font="Josefin Sans", isl]به عنوان یک تاجر، فروشنده یا بازاریاب، شناسایی مشتریان اصلی، اهمیتی حیاتی دارد. اطلاعات مربوط به این مشتریان، کل طرح ها و استراتژی های بازاریابی را تعیین می کنند.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]توجه داشته باشید که شناسایی مخاطب هدف، یعنی کسب اطلاعات در مورد سن، علائق، جنسیت و بسیاری از دیگر اطلاعات مرتبط. مثلا اگر یک شرکت تولیدکننده کفش های ورزشی، بداند که مخاطبان هدفش، گروهی از مشتریان را شامل می شود که در ساعت خاصی برنامه ای ویژه را از تلویزیون تماشا می کنند، می تواند به تبلیغات در آن ساعت روی بیاورد.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]علاوه بر کسب سود، شناسایی مخاطب و مشتریان اصلی، امکان ایجاد رابطه بهتر با مشتریان بالقوه و بالفعل را برای شما فراهم آورد.[/font]
[font="Josefin Sans", isl][تصویر:  targeted-audience-1.jpg][/font]
[font="Josefin Sans", ism]انواع مخاطب هدف در بازاریابی[/font]
[font="Josefin Sans", isl]این گروه هدف را می توان با تقسیم بندی های دقیق تر، به صورتی مناسب تر شناسایی کرد؛ تقسیم بندی هایی که این گروه از مشتریان اصلی را به دسته های خردتر تقسیم می کند. وقتی ما مشتریان اصلی خود را به صورتی جزئی تر بشناسیم، رسیدن به آنها هم برای ما آسان تر خواهد شد.[/font]
[font="Josefin Sans", isl][b]علائق:[/b] دسته بندی مخاطبان براساس علائق و سرگرمی ها به شما امکان هدف گذاری اطلاعات-محور و دقیق تر را حاصل می آورد. وقتی علائق مشتریان خود را بشناسید، نزدیک تر شدن به آن ها آسان است.[/font]
[font="Josefin Sans", isl][b]خرده فرهنگ ها:[/b] خرده فرهنگ ها یعنی گروهی از افراد که علائق یا فعالیت هایی مشترک دارند، مثل علاقه مندان یک ژانر موسیقی، با شناسایی دسته بندی جمعیتی، ویژه برخی از مشتریان هدف خود، بهتر می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.[/font]
[font="Josefin Sans", ism]درک نقش های تاثیر گذار در مخاطبان[/font]
[font="Josefin Sans", isl]یکی از مراحل مهم در شناسایی مخاطب هدف در بازاریابی، عبور از اطلاعات جمعیت شناختی، و درک نقشی است که آن ها در خرید ایفا می کنند. نقش های تاثیرگذاردر این میان از این قرار می باشند:[/font]
[font="Josefin Sans", isl][b]تصمیم گیرنده:[/b] این نقش را کسی اختیار می کند که تصمیم نهایی را برای خرید می گیرد. اگر شما به عنوان عرضه کننده یک کالا بدانید که تصمیم نهایی در مورد خرید را چه کسی می گیرد، می توانید برای آن دسته هدف گذاری کنید.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]توجه داشته باشید که همیشه تصمیم گیرنده خرید، مصرف کننده آن نیست. به عنوان مثال، کالاهای مردانه ای وجود دارند که خریدارانش خانم ها هستند، مثلا چیزی که خانمی برای همسرش میخرد.[/font]
[font="Josefin Sans", isl][b]پشتیبانی کننده:[/b] این نقش را کسی در اختیار دارد که تصمیم خرید را ندارد اما بر تصمیم گیرنده تاثیرگذار است. مثلا یک کودک در خرید اسباب بازی تصمیم گیرنده نیست اما در اصرار به خرید تاثیرگذار است.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]شاید در نگاه اول این دسته بندی دوگانه، ساده و ابتدایی به نظر بیاید، اما شناسایی و تفکیک این دو نقش در رسیدن به مخاطب هدف بسیار تعیین کننده است.[/font]
منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخ
#2
سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون
گاها پیش میاد که مخاطب هدف را شناسایی و پیدا کردیم و مخاطب هم به محصولمون نیاز داره ولی خرید نمیکنه
حتما باید علم و فن متقاعدسازی را هم بدانیم تا بتونیم به درامدهای بالا برسیم و این مستلزم مطالعه و تجربه هست
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تبلیغات متنی گوگل چیست؟ fereshte2 0 506 ۰۰/۹/۲۰، ۰۳:۰۸ عصر
آخرین ارسال: fereshte2
  تبلیغات در گوگل sadegh001 7 3,330 ۰۰/۹/۸، ۰۱:۱۲ عصر
آخرین ارسال: fereshte2

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان