شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 18 رأی - میانگین امتیازات: 3.28
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
long خرداد رقیب می‌کند facebook خود form video جدید ۳۰ رونمایی روز ویدئوی discover پلتفرم فیسبوک youtube از اینستاگرام watch بلند یوتیوب؛ instagram

رقیب جدید یوتیوب؛ اینستاگرام روز ۳۰ خرداد از پلتفرم ویدئوی بلند خ
#1
هرچند اینستاگرام به‌عنوان شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوهای کوتاه شناخته می‌شود؛ اما اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند این شبکه‌ی اجتماعی آماده‌ی پرده‌برداری از پلتفرمی ویژه‌ی ویدئوهای بلند است.

[تصویر:  do.php?img=5105]

پیش از این در گزارش‌ها اشاره شده بود که زمان احتمالی معرفی این سرویس جدید ۳۰‌ام خردادماه (۲۰ ژوئن) است؛ اکنون، اینستاگرام (Instagram) دعوت‌نامه‌هایی را برای اصحاب رسانه‌ ارسال کرده و از آن‌ها خواسته تا در مراسمی به تاریخ ۳۰‌ام خرداد حضور پیدا کنند. این مسئله مؤید همان تاریخی است که در گزارش‌های اولیه به آن اشاره شده بود.
متاسفانه این دعوتنامه‌ها حاوی اطلاعات خاصی نیستند؛ در متن دعوتنامه‌ها صرفا ذکر شده است: اینستاگرام می‌خواهد خبری را با شما به اشتراک بگذارد و ما می‌خواهیم شما اولین کسانی باشید که این خبر را می‌شنوید.

اینستاگرام در نظر دارد روز سی‌ام خرداد از پلتفرم ویدئوی بلند خود رونمایی کند. این پلتفرم می‌تواند به رقیبی برای یوتیوب تبدیل شود. معرفی پلتفرم ویدئوهای بلند، به اینستاگرام این شانس را می‌دهد که پا را از حوزه‌ی «رسانه‌های اجتماعی» فراتر بگذارد و به یک «رسانه» تبدیل شود. در چنین وضعیتی، اینستاگرام وارد رقابت با یوتیوب و بخش Discover در اپلیکیشن اسنپ‌چت خواهد شد.

در ادامه، با ویژگی‌های پلتفرم ویدئوهای بلند اینستاگرام آشنا می‌شویم. اطلاعات ذیل از منابع مختلفی جمع‌آوری شده‌اند.
  • قالب ویدئویی: اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدئوهای 4K به‌صورت تمام صفحه و با چهارچوب افقی ارسال کنند. زمان این ویدئوها نیز به‌مراتب بیشتر از محدوده‌ی ۶۰ ثانیه‌ای در نظر گرفته شده برای ویدئوهای فعلی در این شبکه‌ی اجتماعی است.
  • محل نمایش ویدئوها: ویدئوهای موجود در این پلتفرم در مجموعه‌ای متمرکز جای خواهند گرفت. کاربران می‌توانند ویدئوهای پرطرفداری که در یک قسمت گردآوری شده‌اند را تماشا کنند؛ یا اگر قبلا تماشای یک ویدئو را نیمه‌کاره رها کرده‌اند، بخش باقی‌مانده‌ی همان ویدئو را تماشا کنند. در عین حال مشخص نیست که آیا این پلتفرم در قالب اپلیکیشن جداگانه‌ای ارائه خواهد شد یا بخشی از اپلیکیشن فعلی اینستاگرام خواهد بود.
  • شرکای اولیه: اینستاگرام در حال گفتگو با چهره‌های سرشناس رسانه‌ای و مراکز تولید محتوا بوده تا در زمان پرده‌برداری از این پلتفرم، به‌عنوان همکاران بخش ویدئوی بلند اینستاگرام معرفی شوند.
  • کیفیت متوسط: محتوای ارائه شده در این شبکه مشابه محتوای ارائه شده توسط تولید‌کنندگان سرشناس یوتیوب خواهد بود. ویدئوهای موجود در این شبکه با آمادگی قبلی و دوربین‌های با کیفیت تولید خواهند شد؛ اما نباید توقع داشته باشید کیفیت آن‌ها به‌پای کیفیت محتوای اختصاصی تولید شده توسط نتفلیکس و HBO برسد.
  • لینک به بیرون: اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد با سوایپ به سمت بالا، لینک‌های ارائه شده در کنار هر ویدئو را باز کنند. چنین لینک‌هایی می‌توانند کاربران را به دیگر شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های فروش اینترنتی یا دیگر وب‌سایت‌ها هدایت کنند.
  • کسب درآمد: اینستاگرم می‌خواهد امکان کسب درآمد از ویدئوهای بلند را برای تولید‌کنندگان فراهم کند؛ لیکن نحوه‌ی انجام این کار هنوز مشخص نشده است. به احتمال زیاد سازندگان ویدئوها از تبلیغات پخش شده در ابتدا و در میانه‌ی ویدئوها درآمد کسب خواهند کرد.
این احتمال وجود دارد که اینستاگرام در مراسم ۳۰ خرداد، خبر دست‌یابی به ۱ میلیارد کاربر را به اطلاع رسانه‌ها برساند؛ همین مسئله می‌تواند عاملی انگیزه‌بخش برای جذب تولید کنندگان محتوا باشد. شایان ذکر است که این شبکه‌ی اجتماعی در دسامبر سال ۲۰۱۶ به آمار ۶۰۰ میلیون کاربر دست یافته‌ بود. پس از آن نیز در آوریل و سپتامبر ۲۰۱۷ این شبکه‌ی اجتماعی به ترتیب به آمار ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیون کاربر دست پیدا کرده‌بود. این مسئله به‌معنای افزایش ۱۰۰ میلیونی تعداد کاربران در بازه‌هایی قریب به ۴ ماه است. با این حساب، می‌توان پیش‌بینی کرد که تا بیستم ژوئن (۳۰ خرداد)، خیل کاربران اینستاگرام به ۱ میلیارد نفر خواهد رسید.

پلتفرم ویدئوی بلند اینستاگرام این شانس را خواهد داشت که در جایگاهی میان یوتیوب و بخش Discover اپلیکیش اسنپ‌چت قرار گیرد. سرویس ویدئویی گوگل، یوتیوب، گستره‌ی وسیعی از محتوا را ارائه می‌کند؛ اما به واسطه‌ی وجود تعداد پرشماری ویدئوهای بی‌کیفیت، پیدا کردن محتوای عالی در یوتیوب گاهی سخت می‌شود. در عین حال، با استفاده از الگوریتم‌های اختصاصی، دست‌چین کردن ویدئوها به‌طور شخصی و محدود کردن منابع جمع‌آوری محتوا، اینستاگرام این شانس را خواهد داشت که ویدئوهای مناسب با انتظارات کاربران را در اختیار آنان قرار دهد. در چنین حالتی، کاربران می‌توانند در سفرهای کوتاه مدت شهری یا در زمان‌های استراحتِ بین کار، به‌جای وبگردی‌های بیهوده، از تماشای ویدئوهای بلند اینستاگرام لذت ببرند.

از سوی دیگر، ویدئوهای بخش Discover در اپلیکیشن اسنپ‌چت با سخت‌گیری زیاد و تنها از منابع مشخصی جمع‌آوری می‌شوند. اما این مسئله می‌تواند به معنای محدودیت باشد و برخی کاربران نمی‌توانند محتوای مورد علاقه‌شان را در این پلتفرم پیدا کنند. اخیرا، ضمن اعمال برخی تغییرات در اپلیکیشن اسنپ‌چت، ویدئوهای حرفه‌ای در کنار استوری‌های ارسال شده توسط دوستان و تولید‌کنندگان نیمه‌حرفه‌ای قرار می‌گیرند. اما نباید فراموش کنیم که آمار کاربران روزانه‌ی اسنپ‌چت به ۱۹۱ میلیون نفر محدود است؛ در حالی که روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. همین مسئله می‌تواند مشوق بزرگی برای تولیدکنندگان محتوا باشد؛ آن‌ها می‌توانند با تولید ویدئوهای بلند در اینستاگرام، ضمن جذب مخاطب و ارتقاء برندشان، به کسب درآمد نیز بپردازند.

این همان کاری است که فیسبوک در نظر داشت از طریق پلتفرم Facebook Watch به انجام برساند؛ اما وجود تعداد زیادی مجموعه‌ی تلویزیونی و مستند بی‌کیفیت در این پلتفرم باعث شد مخاطبان جوان‌تر رغبتی برای استفاده از این پلتفرم نداشته باشند. حقیقت این است که فیسبوک ابزاری فراگیر است؛ اما فراگیر بودن آن به معنای جذاب بودنش نیست.
برای تشکر از دکمه لایک و اعتباردهی استفاده کنین happy
پاسخ
 سپاس شده توسط saberi ، elshan ، mesterweb


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انتشار آپدیت جدید اینستاگرام با قابلیت Archive و Highlights elshan 3 2,399 ۰۱/۱۱/۱۴، ۰۶:۵۰ عصر
آخرین ارسال: torenyolistanbul
  آپدیت جدید اینستاگرام 9بهمن97 سحر 1 1,743 ۹۷/۱۱/۱۷، ۱۲:۰۷ عصر
آخرین ارسال: saman
  داشبورد جدید اینستاگرام میزان استفاده شما از این شبکه اجتماعی را سحر 0 1,933 ۹۷/۸/۲۶، ۰۱:۲۴ عصر
آخرین ارسال: سحر
  آپدیت جدید اینستاگرام و رونمایی ازتلویزیون IGTV saberi 2 2,670 ۹۷/۴/۸، ۰۶:۵۴ صبح
آخرین ارسال: farnaz
  آپدیت جدید اینستاگرام، مکالمه ویدیویی همزمان با 4 نفر saberi 1 2,258 ۹۷/۴/۶، ۱۱:۳۱ عصر
آخرین ارسال:
  قابلیت‌های جدید اینستاگرام:ضبط ویدئوی اسلوموشن،بیصدا کردن پروفا سحر 1 1,825 ۹۷/۲/۱۱، ۰۹:۱۲ عصر
آخرین ارسال: elshan
  قابلیت جدید Nametag به اینستاگرام اضافه می‌شود soraya 0 1,565 ۹۷/۱/۲۲، ۰۸:۵۷ عصر
آخرین ارسال: soraya
  پشتیبانی از زبان فارسی-آپدیت جدید اینستاگرام ms.khassi 2 1,557 ۹۶/۸/۲۶، ۰۳:۱۶ عصر
آخرین ارسال: saberi
  سبک جدید پخش خودکار صدا در ویدیو‌های اینستاگرام mesterweb 0 1,451 ۹۶/۶/۲۷، ۰۵:۲۳ صبح
آخرین ارسال: mesterweb
  آپدیت جدید اینستاگرام:اضافه شدن قابلیتهای جدید به بخش استوری نسیم 3 2,918 ۹۵/۱۰/۲، ۱۱:۱۸ عصر
آخرین ارسال: elshan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان