شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 35 رای - 2.63 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موفقیت در کسب و کار با نوشتن طرح تجاری
#1
Star 
همیشه در اطرافمان افرادی را می بینم که با اشتیاق زیاد از ایده هایی که در سر دارند حرف می زنند .
·        آیا فقط با ایده دادن می شود موفق بود ؟
·        به نظر شما افراد موفق چه کار می کنند که درصد شکستشان به نسبت سایر افراد پایین تر است؟
·        آیا حتما" لازم است ایده ها و صحبت هایتان را بنویسید؟
·        آیا برای شروع هر کسب و کار هر چند کوچک، نوشتن طرح تجاری لازم است؟مگر طرح تجاری چه مزایایی دارد؟
·        آیا می خواهید مثل خیلی از مدیران کسب و کار موفق شوید؟
پس ادامه مطالب را بخوانید

 ما در این جا می خواهیم به همه سوالات شما پاسخ دهیم.
 
اینکه فقط اهدافمون را بگوییم و ایده بدهیم ولی عملی نکنیم مسلما نه موفق خواهیم شد نه کارآفرین.انسان های موفق و کارآفرینان حتما" تمام ایده های خود را  در یک دفترچه یادداشت می نویسند خیلی از کار آفرینان گفته اند تا چیزی نوشته نشود عملی نخواهد شد. برای موفق شدن در هر کاری از کسب رتبه خوب در دانشگاه تا موفق شدن در زمینه کاری باید در ابتدا تمام اهدافتان را بنویسید .ولی یک سری نکات وجود دارد که شما باید در نوشتن رعایت کنید.مثلا برای ایده های خود تاریخ و زمان دقیق بنویسید به عنوان مثال : من در6 شهریور سال  سال 95 به فلان  قدر درآمد رسیدم..دوستان همیشگی کارخانه تبدیل ایده یه ثروت یادتان باشد در نوشتن اهداف از فعل آینده استفاده نکنید .
فرض کنید به آرزوی خود رسیدید و خودتان را در شرایط انجام شده تصور کنید .به عنوان مثال بنویسید من در کسب و کار خود به لطف خداوند توانستم صاحب فلان قدر درآمد بشوم.یادتان باشد اهداف باید  منطقی و دست یافتنی باشد.
 
افراد موفق در هر حرفه ای علاوه بر نوشتن ایده هایشان، تمام جنبه های عملی شدن ایده را در نظر می گیرند که همین باعث می شوددرصد شکستشان نسبت به سایرین ،پایین تر باشد.برای اینکه شما هم جزو افراد موفق در حرفه تان باشید ،در ابتدا سعی کنید برای خودتان یک طرح تجاری بنویسید.
نوشتن طرح تجاری مزایایی دارد که به آن ها در زیر اشاره شده است:
·        زمان، تلاش، پژوهش و انضباط لازم در تهیه یک برنامه ی تجاری کارآفرین را مجبور می سازد که به پروژه ی اقتصادی هدفمندانه تر و دقیق تر نگاه کند.

 
·         تحلیل های رقابتی مالی و اقتصادی که در برنامه ی تجاری وجود دارد کارآفرین را مجبور می سازد که به فرضیات موفقیت پروژه ی اقتصادی هدف مندانه تر نگاه کند.

 
·        از آنجا که باید در برنامه ی تجاری به تمام زوایای پروژه ی اقتصادی توجه شود، کارآفرین راه کارهای عملکردی و نتایج قابل انتظار را برای ارزیابان خارج، تهیه و امتحان می کند.

 
·         در برنامه ی تجاری اهداف را می سنجد و معیارهای سنجشی برای مقایسه ی پیش بینی ها و نتایج واقعی را فراهم می کند.

·        برنامه ی تجاری تکمیل شده، یک ابزار ارتباطی برای منابع مالی خارجی است. هم چنین ابزاری برای راهنمایی پروژه ی اقتصادی به سوی موفقیت است.
 
برنامه ی تجاری برای تأمین کنندگان منابع مالی، مزایای زیر را دارد:
1-برنامه ی تجاری برای منابع مالی، پتانسیل بازار را به دقت بیان می کند و برای به دست آوردن قسمتی از آن بازار راه هایی ارایه می دهد.
2-با استفاده از بیلان های مالی احتمالی، برنامه تجاری توضیح می دهد که آیا این پروژه اقتصادی نیاز به دریافت وام دارد یا سود ویژه ی خالصی دارد.
3-برنامه، خطرات بحرانی و موارد مهم را با بحث های موشکافانه مشخص می کند و شانس موفقیت پروژه ی اقتصادی را افزایش می دهد.
4-با نگاه کلی به پروژه، برنامه ی تجاری دید کامل و فشرده ای از اطلاعات لازم برای ارزیابی مالی و تجاری در اختیار منابع مالی قرار می دهد.
 
نوشتن ، « طرح تجاری ‌» کار سخت و مهمی است. طرح تجاری برنامه ی مفصلی است که نشان می دهد یک کسب و کار جدید، چه بخش هایی دارد و چطور اداره می شود. در طرح تجاری فصل هایی به برنامه ی تولید، برنامه ی بازاریابی، برنامه ی مالی و بقیه ی مسائل کار اختصاص داده می شود و کار آفرین در هر بخش، مفصل به استراتژی های شرکت و نحوه ی انجام کار ها می پردازد و در آخر هزینه ها و درآمدها را پیش بینی می کند.
 « طرح تجاری » مهم ترین چیزی است که برای شروع یک کسب و کار باید تهیه کرد. به قولی « طرح تجاری » برای کار آفرین یک نقشه ی راه است.

 
 طرح تجاری شامل موارد زیر است
 چشم انداز – ماموریت- اهداف – استراتژی – برنامه
چشم انداز :
چشم انداز باید مفصل، پر محتوا و آرمانی باشد؛ باید ذهن را تحریک کند، خواننده را سر ذوق بیاورد و در عین حال تصویر واضحی از کار ارایه بدهد. چشم اندازها فعالیت ها را معرفی می کنند و « از چه می شود » ، « اگر و چرا که نه ؟ »، حرف می زنند.
ماموریت:
یعنی باید مشخص کنید چرا مشتریان باید از شما خرید کنند؟
اهداف:
 اهداف معلوم می کنند که برای رسیدن به یک نتیجه ی خاص، باید از چه منبعی کمک گرفت. برای داشتن کاری هدفمند لازم است اهداف مشخص و معینی داشت.
استراتژی ها:
  مشخص کنید چگونه این فعالیت رشد یافته و اداره می شود؟
استراتژی ها جهت، معیار و روش های ایجاد و اداره ی فعالیت کارآفرینان را تنظیم می کنند. علاوه بر این مرزها و مسیرهایی که استراتژی ها مشخص می کنند، کمک می نماید تا تصمیمات به خوبی ارزشیابی شوند.
برنامه:
هر برنامه تجاری باید در مورد راهکار محصول در آینده نیز نظری داشته باشد.

 
علت های شکست یک طرح تجاری:
·         اهداف کارآفرین غیرمنطقی اند.
·         اهداف سنجش پذیر نیستند.
·         کارآفرین در مقابل فعالیت اقتصادی یا خانواده، تعهد کامل ندارد.
·         کارآفرین در فعالیت اقتصادی طرح ریزی شده، هیچ تجربه ای ندارد.
·         کارآفرین از خطرها و ضعفهای بالقوه فعالیت اقتصادی، هیچ درکی ندارد.
·         بازاری وجود ندارد که در آن مشتریان به کالا و خدمات عرضه شده نیاز داشته باشند.
 
اما به طور مرور برای نوشتن طرح تجاری باید:
1-برنامه تجاری را تا حد امکان خلاصه کنید.
· 2-برنامه را به سمت آینده جهت دهی کنید. اما اهداف را به طور کامل مشخص، شفاف و سنجش پذیر بنویسید.
3-خطرات مهم را مشخص کنید. این بخش از این نظر اهمیت دارد که نشان می دهد .
4-کارآفرین می تواند خطرات احتمالی را حدس بزند و برای رفع آنها چاره اندیشی کند.
5- نشان دهید که تیم کارآمدی دارید و تجربه ی لازم را دارا هستید و تمام انرژی و وقت خود را وقف آن نموده اید.
6-به یک موضوع یا گزینه توجه نشان دهید. و بیش از حد متنوع صحبت نکنید.
7-با استفاده از دلیل و مدرک، قدرت بازاریابی محصول یا خدمت جدید خود را با مشخص کردن بازار ثابت کنید.
8-برنامه را به صورت سوم شخص بنویسید .

----------
 به نقل از :
سیده حکیمه سیدی




ثبت دامنه و فروش هاست، سامانه پیامک، طراحی سایت، خدمات شبکه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
  | دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

sms: 10004673  - 500021995
پاسخ
#2
(15/09/01، 04:20 PM)saberi نوشته: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همیشه در اطرافمان افرادی را می بینم که با اشتیاق زیاد از ایده هایی که در سر دارند حرف می زنند .
·        آیا فقط با ایده دادن می شود موفق بود ؟
·        به نظر شما افراد موفق چه کار می کنند که درصد شکستشان به نسبت سایر افراد پایین تر است؟
·        آیا حتما" لازم است ایده ها و صحبت هایتان را بنویسید؟
·        آیا برای شروع هر کسب و کار هر چند کوچک، نوشتن طرح تجاری لازم است؟مگر طرح تجاری چه مزایایی دارد؟
·        آیا می خواهید مثل خیلی از مدیران کسب و کار موفق شوید؟
پس ادامه مطالب را بخوانید

 ما در این جا می خواهیم به همه سوالات شما پاسخ دهیم.
 
اینکه فقط اهدافمون را بگوییم و ایده بدهیم ولی عملی نکنیم مسلما نه موفق خواهیم شد نه کارآفرین.انسان های موفق و کارآفرینان حتما" تمام ایده های خود را  در یک دفترچه یادداشت می نویسند خیلی از کار آفرینان گفته اند تا چیزی نوشته نشود عملی نخواهد شد. برای موفق شدن در هر کاری از کسب رتبه خوب در دانشگاه تا موفق شدن در زمینه کاری باید در ابتدا تمام اهدافتان را بنویسید .ولی یک سری نکات وجود دارد که شما باید در نوشتن رعایت کنید.مثلا برای ایده های خود تاریخ و زمان دقیق بنویسید به عنوان مثال : من در6 شهریور سال  سال 95 به فلان  قدر درآمد رسیدم..دوستان همیشگی کارخانه تبدیل ایده یه ثروت یادتان باشد در نوشتن اهداف از فعل آینده استفاده نکنید .
فرض کنید به آرزوی خود رسیدید و خودتان را در شرایط انجام شده تصور کنید .به عنوان مثال بنویسید من در کسب و کار خود به لطف خداوند توانستم صاحب فلان قدر درآمد بشوم.یادتان باشد اهداف باید  منطقی و دست یافتنی باشد.
 
افراد موفق در هر حرفه ای علاوه بر نوشتن ایده هایشان، تمام جنبه های عملی شدن ایده را در نظر می گیرند که همین باعث می شوددرصد شکستشان نسبت به سایرین ،پایین تر باشد.برای اینکه شما هم جزو افراد موفق در حرفه تان باشید ،در ابتدا سعی کنید برای خودتان یک طرح تجاری بنویسید.
نوشتن طرح تجاری مزایایی دارد که به آن ها در زیر اشاره شده است:
·        زمان، تلاش، پژوهش و انضباط لازم در تهیه یک برنامه ی تجاری کارآفرین را مجبور می سازد که به پروژه ی اقتصادی هدفمندانه تر و دقیق تر نگاه کند.

 
·         تحلیل های رقابتی مالی و اقتصادی که در برنامه ی تجاری وجود دارد کارآفرین را مجبور می سازد که به فرضیات موفقیت پروژه ی اقتصادی هدف مندانه تر نگاه کند.

 
·        از آنجا که باید در برنامه ی تجاری به تمام زوایای پروژه ی اقتصادی توجه شود، کارآفرین راه کارهای عملکردی و نتایج قابل انتظار را برای ارزیابان خارج، تهیه و امتحان می کند.

 
·         در برنامه ی تجاری اهداف را می سنجد و معیارهای سنجشی برای مقایسه ی پیش بینی ها و نتایج واقعی را فراهم می کند.

·        برنامه ی تجاری تکمیل شده، یک ابزار ارتباطی برای منابع مالی خارجی است. هم چنین ابزاری برای راهنمایی پروژه ی اقتصادی به سوی موفقیت است.
 
برنامه ی تجاری برای تأمین کنندگان منابع مالی، مزایای زیر را دارد:
1-برنامه ی تجاری برای منابع مالی، پتانسیل بازار را به دقت بیان می کند و برای به دست آوردن قسمتی از آن بازار راه هایی ارایه می دهد.
2-با استفاده از بیلان های مالی احتمالی، برنامه تجاری توضیح می دهد که آیا این پروژه اقتصادی نیاز به دریافت وام دارد یا سود ویژه ی خالصی دارد.
3-برنامه، خطرات بحرانی و موارد مهم را با بحث های موشکافانه مشخص می کند و شانس موفقیت پروژه ی اقتصادی را افزایش می دهد.
4-با نگاه کلی به پروژه، برنامه ی تجاری دید کامل و فشرده ای از اطلاعات لازم برای ارزیابی مالی و تجاری در اختیار منابع مالی قرار می دهد.
 
نوشتن ، « طرح تجاری ‌» کار سخت و مهمی است. طرح تجاری برنامه ی مفصلی است که نشان می دهد یک کسب و کار جدید، چه بخش هایی دارد و چطور اداره می شود. در طرح تجاری فصل هایی به برنامه ی تولید، برنامه ی بازاریابی، برنامه ی مالی و بقیه ی مسائل کار اختصاص داده می شود و کار آفرین در هر بخش، مفصل به استراتژی های شرکت و نحوه ی انجام کار ها می پردازد و در آخر هزینه ها و درآمدها را پیش بینی می کند.
 « طرح تجاری » مهم ترین چیزی است که برای شروع یک کسب و کار باید تهیه کرد. به قولی « طرح تجاری » برای کار آفرین یک نقشه ی راه است.

 
 طرح تجاری شامل موارد زیر است
 چشم انداز – ماموریت- اهداف – استراتژی – برنامه
چشم انداز :
چشم انداز باید مفصل، پر محتوا و آرمانی باشد؛ باید ذهن را تحریک کند، خواننده را سر ذوق بیاورد و در عین حال تصویر واضحی از کار ارایه بدهد. چشم اندازها فعالیت ها را معرفی می کنند و « از چه می شود » ، « اگر و چرا که نه ؟ »، حرف می زنند.
ماموریت:
یعنی باید مشخص کنید چرا مشتریان باید از شما خرید کنند؟
اهداف:
 اهداف معلوم می کنند که برای رسیدن به یک نتیجه ی خاص، باید از چه منبعی کمک گرفت. برای داشتن کاری هدفمند لازم است اهداف مشخص و معینی داشت.
استراتژی ها:
  مشخص کنید چگونه این فعالیت رشد یافته و اداره می شود؟
استراتژی ها جهت، معیار و روش های ایجاد و اداره ی فعالیت کارآفرینان را تنظیم می کنند. علاوه بر این مرزها و مسیرهایی که استراتژی ها مشخص می کنند، کمک می نماید تا تصمیمات به خوبی ارزشیابی شوند.
برنامه:
هر برنامه تجاری باید در مورد راهکار محصول در آینده نیز نظری داشته باشد.

 
علت های شکست یک طرح تجاری:
·         اهداف کارآفرین غیرمنطقی اند.
·         اهداف سنجش پذیر نیستند.
·         کارآفرین در مقابل فعالیت اقتصادی یا خانواده، تعهد کامل ندارد.
·         کارآفرین در فعالیت اقتصادی طرح ریزی شده، هیچ تجربه ای ندارد.
·         کارآفرین از خطرها و ضعفهای بالقوه فعالیت اقتصادی، هیچ درکی ندارد.
·         بازاری وجود ندارد که در آن مشتریان به کالا و خدمات عرضه شده نیاز داشته باشند.
 
اما به طور مرور برای نوشتن طرح تجاری باید:
1-برنامه تجاری را تا حد امکان خلاصه کنید.
· 2-برنامه را به سمت آینده جهت دهی کنید. اما اهداف را به طور کامل مشخص، شفاف و سنجش پذیر بنویسید.
3-خطرات مهم را مشخص کنید. این بخش از این نظر اهمیت دارد که نشان می دهد .
4-کارآفرین می تواند خطرات احتمالی را حدس بزند و برای رفع آنها چاره اندیشی کند.
5- نشان دهید که تیم کارآمدی دارید و تجربه ی لازم را دارا هستید و تمام انرژی و وقت خود را وقف آن نموده اید.
6-به یک موضوع یا گزینه توجه نشان دهید. و بیش از حد متنوع صحبت نکنید.
7-با استفاده از دلیل و مدرک، قدرت بازاریابی محصول یا خدمت جدید خود را با مشخص کردن بازار ثابت کنید.
8-برنامه را به صورت سوم شخص بنویسید .

----------
 به نقل از :
سیده حکیمه سیدی


مرسی از مطلب خوبتون 

پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان