شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 46 رأی - میانگین امتیازات: 2.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
خبرهای اینستاگرام بد برای

خبرهای بد برای اینستاگرام
#1
بدون شک، اینستاگرام در سال ۲۰۱۵ میلادی موفیت‌های زیادی بدست‌آورد و سال خوبی را پست سر گذاشت. اضافه شدن قابلیت‌های جدید در کنار تزریق جریان‌های جدید درآمدی به این شبکه اجتماعی از جمله نکات مثبت در کارنامه سال ۲۰۱۵ این شبکه اجتماعی محبوب است.
این در حالی است که نتیجه یک مطالعه جدید انجام شده توسط وب‌سایت Quintly از وضعیت فعلی این شبکه اجتماعی و نحوه استفاده کاربران معمولی و فعالین کسب و کار از آن، خبرهای چندان امیدوارکننده‌ای را برای مسئولان اینستاگرام دربر ندارد.
Quintly با تحلیل چیزی در حدود ۱۰ هزار پروفایل اینستاگرامی در طول سال ۲۰۱۵ میلادی و تحلیل داده‌های بدست آمده اینچنین نتیجه گرفته است:

“تعجب‌برانگیزترین مورد، کاهش چشمگیر در میزان تعاملات کاربران است. سال گذشته در گزارش منتشر شده، از اینستاگرام به عنوان سلطان تعامل با کاربران و پیشتاز در زمینه ارائه راهکارهای نوین برای جذب کاربران جدید یادکردیم اما حالا باید عنوان کنیم که میزان تعامل موجود در این شبکه اجتماعی به طور چشمگیری کاهش یافته است.”

پیش از بررسی دقیق داده‌های این مطالعه به‌نظر می‌رسد باید آنچه در سال گذشته میلادی برای این شبکه اجتماعی اتفاق افتاده و عکس‌العمل کاربران در قبال آن‌ها را بررسی کنیم. در اولین روزهای سال گذشته، اینستاگرام تغییراتی گسترده را روی پلتفرم خود اعمال کرد تا آماده‌سازی لازم به منظور دریافت‌ به‌روزرسانی‌های جدید صورت پذیرد. در اولین گام از فرایند اعمال تغییرات، در ماه فوریه این شرکت گزینه پخش مجدد خودکار را برای ویدئوها عرضه کرد که گزینه‌ای جذاب برای آگهی دهندگان به شمار می‌آید. در ماه مارس نیز اینستاگرام قابلیت جدیدی را برای ویدئوها عرضه کرد که در قالب استفاده از آن، کاربران با کشیدن انگشت روی ویدئو (به‌سمت چپ) می‌توانند محتوای بیشتری را مشاهده کنند. پس از آن، برنامه Layout که در واقع راهکاری برای تولید تصاویر کلاژ بود عرضه شد. در نهایت هم برنامه Boomerang به‌منظور تولید ویدئوهای یک ثانیه‌ای ارائه شد.
این روند در ماه‌های مارس و آوریل هم با ارائه فیلترهای جدید، قابلیت‌های جدید برای ویرایش تصویر و امکان استفاده از شکلک‌ها در قالب هش‌تگ‌ها تکمیل شد. یکی از اصلی‌ترین به‌روزرسانی‌های اینستاگرام، در ماه ژوئن و در قالب ارائه راهکارهای جدید جستجو، پیش روی کاربران قرارگرفت. در ماه آگوست، تغییر دیدگاه اینستاگرام از فراهم کردن امکان به‌کارگیری تصاویر در ابعاد ۱:۱ به رویکردی برای استفاده از تصاویری با تمامی نسبت‌های ممکن را شاهد بودیم.

نکات منفی و تاثیرگذار
اینستاگرام در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ رسما اعلام کرد تبلیغات موجود در این شبکه اجتماعی پیش روی تمامی کاربران سراسر جهان قرار خواهد گرفت. در ادامه راه نیز با مشاهده هر پنج یا شش عکس، کاربران شاهد نمایش محتوای تبلیغاتی بودند. این در حالی است که تا پیش از این به ازای مشاهده هر ده تا دوازده دقیقه پیمایش صفحات، یک تبلیغ مشاهده می‌شد. نتیجه کار این بود که کاربران تا حد زیادی از این روند نفرت پیدا کردند. در تحقیقات انجام شده اینچنین نتیجه گرفته شده که از هر ۱۰ کاربر فعال روزانه اینستاگرام، ۶ کاربر از این تغییرات ابراز نارضایتی کرده‌اند. در حقیقت تعداد کاربرانی که گزینه یک ستاره را برای پاسخ به تجربه کاربری انتخاب کرده‌اند چیزی در حدود ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.
دیگر تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی که در ادامه روند حاکم بر محیط اینستاگرام شاهد بودیم نیز بیشتر روی آگهی‌دهندگان و کنترل این پلتفرم تمرکز داشتند تا روی بهبود تجربه کاربران و از ماه سپتامبر تاکنون، تنها تغییر مثبت در بهبود تجربه کاری کاربران، قابلیت استفاده از چندین حساب کاربری روی یک دستگاه هوشمند بوده است.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط Quintly، آمار پست‌های مرتبط با تبلیغات و نمایش محتویات توسط برندها با افزایش ۱۱۶ درصدی، از ۰٫۸۴ پست در روز به متوسط ۱٫۰۴ پست در روز رسیده است. روندی که برای اینستاگرام می‌تواند به کسب درآمد بیشتر منجر شود اما برای کاربران، خوشایند نخواهد بود.
موضوعی که بیش از سایر موارد، نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد آن است که تعداد دنبال‌کنندگان این شبکه اجتماعی تا حد زیادی با کاهش مواجه شده و تحلیل‌ها نشان می‌دهند این روند در سال ۲۰۱۶ همچنان ادامه خواهد داشت. نکته دیگر آن است که نرخ تعامل کاربران با این شبکه اجتماعی در مقایسه با آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی، به مراتب کاهش یافته است به‌گونه‌ای که متوسط تعاملات کاربران با هر پست، در حال حاضر ۴۰ درصد کم‌تر از گذشته اعلام شده است.

پاسخ
 سپاس شده توسط afshin21 ، ms.khassi ، araam ، mesterweb


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بهترین ترفندها برای افزایش شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام hedie1382 0 40 ۰۳/۱/۶، ۰۲:۴۶ عصر
آخرین ارسال: hedie1382
  چهار روش طلایی و تضمین شده برای ورود به اکسپلور اینستاگرام aynazmasomi 0 230 ۰۲/۳/۳۱، ۱۰:۱۶ صبح
آخرین ارسال: aynazmasomi
  ساخت فروشگاه آنلاین برای اینستاگرام masoudfn 0 269 ۰۱/۸/۷، ۰۵:۳۹ عصر
آخرین ارسال: masoudfn
  درگاه اینترنتی برای اینستاگرام masoudfn 1 728 ۰۰/۴/۱۵، ۰۳:۲۵ عصر
آخرین ارسال: masoudfn
  ابزار آنلاین برای تحلیل ترافیک اینستاگرام magbot 4 1,393 ۹۹/۶/۳۱، ۰۹:۲۸ صبح
آخرین ارسال: Solmaz2022
  اینستاگرام ابزار جدیدی با نام Reels برای ویرایش ویدیو ارائه کرد saberi 0 881 ۹۸/۸/۲۳، ۰۵:۱۴ صبح
آخرین ارسال: saberi
  6 دلیل برای اهمیت بازاریابی اینستاگرام hoseinbzn 0 916 ۹۷/۴/۲۵، ۰۱:۰۲ عصر
آخرین ارسال: hoseinbzn
  راهکارهای تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام نگار 1 1,558 ۹۷/۱/۹، ۰۴:۴۶ عصر
آخرین ارسال: mesterweb
  معرفی ابزارهای کاربردی اینستاگرام برای بازاریابی سحر 0 1,227 ۹۶/۱۰/۱۰، ۰۶:۲۷ صبح
آخرین ارسال: سحر
  اینستاگرام تبلیغات در Stories را برای تمام حساب های بیزنس فعال کرد mesterweb 0 1,872 ۹۵/۱۲/۱۹، ۰۲:۴۲ صبح
آخرین ارسال: mesterweb

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان