معرفی هشتگ - نسخهی قابل چاپ +- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir) +-- انجمن: انجمن موبایل، تبلت، گجت ها و صفحات اجتماعی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=77) +--- انجمن: شبکه های اجتماعی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=36) +--- موضوع: معرفی هشتگ (/showthread.php?tid=992) |
معرفی هشتگ - ms.khassi - ۹۴/۱۲/۱۱ این نماد # که هشتگ نامیده میشود علامت محبوب فضای مجازی است که چند سالی است در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده و این مساله درمورد برخی کاربران به جایی رسیده است که از اعتیاد هشتگی هم میتوان سخن گفت
هشتگ نمادی است که از طریق آن یک ادبیات جهانی برای موضوعی شکل میگیرد. استفاده از هشتگها به دلایل مختلفی نظیر برند تبلیغاتی، طرفداری از یک کمپین یا برای بیان توضیح و احساس است که نوع استفاده کاربران ایرانی از آن هم جالب توجه است.
اگر شما هم از اعضای شبکههای اجتماعی هستند به احتمال زیاد علامت # هشتگ برایتان آشناست و بار معنایی خاصی برای شما دارد.
با فراگیری گسترده این علامت در سه سال اخیر در کشور ما به احتمال زیاد شما هم از جمله کسانی هستید که حداقل یک بار از این علامت استفاده کردهاید. استفاده از هشتگ به حدی در شبکههای اجتماعی رواج پیدا کرده که عدهای اعتیاد هشتگی پیدا کردهاند و پست گذاشتن بدون هشتگ برای آنها کار سختی است. اگر بخواهیم هشتگ را به زبانی ساده شرح دهیم باید بگوییم
هشتگ یک نماد پیشوندی و یکی از تگهای ابرداده است که از سوی کاربران فضای مجازی برای دستهبندی و اشتراگگذاری پستها و نظرات درباره موضوع خاصی در سطح جهانی و فراتر از حلقه دوستان به کار میرود، به معنای دیگر، هشتگ ابزاری است که از طریق آن یک ادبیات جهانی درباره موضوعی خاص شکل میگیرد.
استفاده از هشتگ بسته به استفادهای که از آن میشود میتواند پیامدهای خوب یا بدی داشته باشد. هشتگ را نمیتوان برای بیش از یک کلمه به کار برد.
به خاطر همین در زبان انگلیسی اگر بخواهند برای یک جمله هشتگ بسازند، همه کلمات را به هم وصل میکنند اما در فارسی شرایط متفاوت است و از علامت Underline یا شیفت و منها، برای به هم وصل کردن کلمات استفاده میشود.
استفادههای متفاوت از هشتگ
از هشتگ استفادههای متنوعی میشود و همین باعث میشود نتوان به سادگی استفاده خاصی را به آن نسبت داد. از هشتگها به سه هدف عمده استفاده میشود: یکی استفاده از هشتگ برای تبلیغ برند. دوم استفاده از هشتگ برای کمپین است که طرفداران یک کمپین از طریق استفاده از هشتگ میتوانند عضویتشان در کمپین موردنظرشان را اعلام کنند و حتی دیدگاهشان را به سایر اعضا منتقل کنند استفاده دیگری که از هشتگ میشود برای توضیح است که معمولا در اینستاگرام و برای یافتن سادهتر عکس از آن استفاده میشود. اما هشتگ در ایران کاربرد جدیدی هم یافته است و آن هم استفاده از هشتگ برای بیان احساس است و این مساله به ویژه در اینستاگرام بیش از سایر شبکههای اجتماعی یافت میشود. از کنار هشتگها به سادگی نگذرید و آنها را جدی بگیرید، زیرا هشتگها میتوانند ساماندهنده یک جنبش یا حرکت جمعی شوند و از فضای مجازی به فضای واقعی منتقل شوند.
هشتگهای توییتری
البته تنها فاز هشتگی ایرانیها بالا نیست.
این مساله در کشورهای دیگر هم به حدی بالاست که اواخر سال ۲۰۱۲ زنی در انگلیس نام فرزندش را هشتگ گذاشت.
استفاده از هشتگ در توئیتر هم سرنوشت جالبی دارد، زیرا گردانندگان توئیتر از طریق هشتگها میتوانند الگوی رفتاری کاربرانش را پیدا کنند. اهمیت هشتگ در توئیتر به حدی است که توئیتر امکانی را فراهم کرده تا هشتگهایی که بسیار استفاده میشوند، در بخش موضوعهای باب روز (Trending Topics) که در بخش چپ پایینی صفحه توئیتر در یک جستوجوگر اینترنتی دیده میشود، ظاهر شوند و به این ترتیب امکان توجه بیشتر به این موضوعات به وجود میآید.
نتایج یک تحقیق نشان داده است که در توئیتر، مطالبی که هشتگگذاری شدهاند، ۵۵ درصد بیشتر از دیگر مطالب بازنشر میشوند و بیش از ۵۰ درصد کاربران اگر مطلع باشند که هشتگ موردنظر از طرف شرکتهای تبلیغاتی ارائه شده است و برای آنها منفعت دارد، دوباره آن را انتشار میدهند.
اما هشتگ میتواند پیامدهای نه چندان خوشایندی هم داشته باشد که یکی از آنها افزایش میل به اختصارنویسی است. در حال حاضر کاربران فضای مجازی دیگر حوصله خواندن متنهای بلند را ندارند و یک جمله کوتاه بیشتر میتواند جلبتوجه کند، در این بین این ادبیات هشتگی میتواند جمله را هم به کلمه تبدیل کند و کاربر فضای مجازی را بیحوصلهتر از قبل.
RE: معرفی هشتگ - مهمان - ۹۴/۱۲/۱۱ چه جالب ممنون خانم قندعسل |