گوگل یا بک راب؟ (اهمیت نام برند) - نسخهی قابل چاپ +- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir) +-- انجمن: متفرقه (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=16) +--- انجمن: بازارچه (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=18) +--- موضوع: گوگل یا بک راب؟ (اهمیت نام برند) (/showthread.php?tid=8800) |
گوگل یا بک راب؟ (اهمیت نام برند) - seofar70 - ۰۰/۴/۲۶ تعداد کمی از مردم می دانند، که گوگل یک اسم ساده و انتزاعی نیست. بلکه از کلمه قدرتمند googol که اصطلاح 10 به توان 100 است گرفته شده است. اگر به شما بگویم گوگل در ابتدا نام دیگری داشت که به هیچ وجه قدرتمند و به یادماندنی نبود متعجب خواهید شد! اگر هنوز مطمئن نیستید که نام های تجاری چقدر مهم هستند ، احتمالا تاریخچه گوگل نظر شما را تغییر می دهد.
در سال 1996 هنگامی که گوگل برای اولین بار راه اندازی شد ، آنها با نام"BackRub" وارد بازار شدند. این نام به موتور جستجو در تجزیه و تحلیل بک لینک ها در وب اشاره داشت.
در حالی که فکر اولیه در مورد آن به نوعی منطقی به نظر می رسید ، اما این اسم به شکل وحشتناکی نامناسب بود.
با پیشرفت تکنولوژی موتور جستجو بنیانگذاران گوگل یعنی ، لری پیج و سرگئی متوجه شدند که باید نام بهتری پیدا کنند.در سال 1997 ، لری و شون در دفتر کارشان در مورد ایده های جدید در اسم بحث می کردند و شون "googolplex" را به عنوان یک نام احتمالی پیشنهاد کرد. لری آن را به googol کوتاه کرد و شون ، چون متوجه نبود یک اشتباه املایی مرتکب شده است ، دامنه Google.com را برای لری و سرگئی ثبت کرد.
نام جدید Google به چند دلیل به عنوان یک اسم بسیار بهتر عمل می کند.
|