تعمیر موتور خودرو | تعمیرات اساسی موتور خودرو تضمینی - نسخهی قابل چاپ +- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir) +-- انجمن: متفرقه (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=16) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=17) +--- موضوع: تعمیر موتور خودرو | تعمیرات اساسی موتور خودرو تضمینی (/showthread.php?tid=7636) |
تعمیر موتور خودرو | تعمیرات اساسی موتور خودرو تضمینی - seoupdate - ۹۹/۴/۹ آیا دلایلی که باعث میشوند شما موتور خودرو را تعمیر کنید میشناسید؟؟ موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود. برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایتنکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود میکنند :
روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمانبندی توصیهشده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین میرود.
استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانستهاند. بسیاری از مصرفکنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغنهای سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغنهای سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.
توجه به نشتی روغن به خصوص نشتیهای شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایعترین مشکلی که پیش میآید عدم روغنکاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایعتر هستند از نشتیهای کوچکتر و کندتر به وجود میآیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوشهای سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.
هنگامی که این چراغ روشن میشود موتور درحال آسیبدیدن است. این چراغ هنگامی روشن میشود که روغن کافی در موتور نباشد یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. در صورت روشنشدن این چراغ باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید.
هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر هرکدام که زودتر موعد آن فرا رسد، مایع خنککننده موتور را کاملا خالی کنید و با مایع خنککننده جدید جایگزین کنید. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.
اکثر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاهها تا زمانی که مشکلی در سیستم خنککننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمیکنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی میشود که مایع سیستم خنککننده داخل آنها در جریان بوده است.
داغ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کمبودن مایع خنککننده در خودروی شماست. هرگز با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.
گرفتگی در مجاری سیستم خنککننده، کاهش مایع خنککننده درون سیستم و از کارافتادن فنهای برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیشازحد دمای موتور منتهی شود.
اگر فورا به این مشکل رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک بهجای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.
عبور از آبهای ساکن با خودرو یا حتی رانندگی هنگام طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور میرساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کجشدن شاتونهای موتور شود.
اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظههای احتراق که شمعهای موتور آنجا هستند راه پیدا میکند.منبع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. RE: تعمیر موتور خودرو | تعمیرات اساسی موتور خودرو تضمینی - sahariM - ۹۹/۴/۲۱ یرای تایر خودرو نیتروژن بهتر است یا هوا؟ باد تایرها از اهمیت زیادی در رانندگی و کاهش خطر پنچری برخوردار است. امروزه، شما میتوانید برای باد کردن تایرهای خودروی خود، از هوا یا نیتروژن استفاده کنید. در حال حاضر نیتروژن به یک گزینه محبوب در بین رانندگان تبدیل شده است، اما همچنان بحث و جدل هایی درباره مزیت های آن نسبت به هوا در جریان است. خب این مزایا چه هستند؟ مزایای باد نیتروژن در لاستیک خودرو چیست؟ به منظور پاسخ به این سوال، باید تفاوت هوا و نیتروژن را بدانید. هوا از اجزای زیادی مثل دی اکسید کربن و آب ،و گازهای نجیب مثل نئون و آرگون تشکیل شده است. همچنین از 78 درصد نیتروژن و 21 درصد اکسیژن ساخته شده است. استفاده از نیتروژن خالص در تایر خودرو مزایای زیادی دارد و باعث پایداری طولانی مدت فشار هوای لاستیک می شود. ذرات نیتروژن از اکسیژن بزرگتر هستند و این ویژگی باعث میشود تا نیتروژن به سختی از لاستیک ها نشت کند. این ثبات در فشار ، لاستیک ها را برای مسیر مسابقه مناسب می سازد، جایی که دمای لاستیک ها تغییر زیادی را متحمل می شود و در نهایت در طول مسابقه داغ می کند. فشار ثابت لاستیک ها از اهمیت زیادی در رانندگی روزمره شما برخوردار است. با اینحال، وجود هوا در لاستیک های شما به جای نیتروژن، این فشار را به خطر می اندازد. همانطور که قبلا گفتیم، بخار آب یکی از اجزای یافت شده در هواست و دلیل تغییر فشاری ست که با نوسان دمای لاستیک ها به وجود می آید. آب همچنین باعث رطوبت می شود و خطر زنگ زدگی طوقه های فلزی یا آلومینیومی چرخ را افزایش می دهد. نیتروژن یک گاز خشک است.و از آنجایی که فرایند باد کردن لاستیک ، شامل چندین بار پر کردن و خالی کردن تایر می شود، از رطوبت خبری نیست. به طور خلاصه ، نیتروژن به مالکان خودرو امکان صرفه جویی می دهد و هزینه نگهداری از لاستیک های خودرو و مصرف سوخت را کاهش می دهد.همچنین با خنثی کردن رطوبت، ریسک زنگ زدگی را کاهش می دهد و طول عمر ریم لاستیک ها را افزایش می دهد.البته معایب استفاده از نیتروژن در تایر خودرو هم بر کسی پوشیده نیست و همه از هزینه بالا و عدم دسترسی به آن آگاهند. هزینه و دسترسی وقتی پای هزینه وسط می اید، بهتر است بدانید هزینه باد نیتروژن نسبت به هوا بیشتر است. به طور مثال رانندگانی که بخواهند تایرهای خودروی خود را با گاز نیتروژن باد کنند، باید چیزی حدود 70 تا 175 دلار در برخی موارد پرداخت کنند. کسانی که بخواهند اکسیژن موجود در لاستیک ها را با نیتروژن عوض کنند، باید 30 دلار برای هر تایر پرداخت کنند. در پمپ بنزین ها کمپرسور باد وجود دارد ، به همین دلیل از نظر دسترسی نسبت به نیتروژن مناسب تر می باشد. علاوه بر این، باد کردن لاستیک ها با هوا به سادگی انجام می شود و زمان و تلاش کمتری می طلبد. بنابراین از نظر هزینه و در دسترس بودن، هوا نسبت به نیتروژن برتری دارد. فشار باد لاستیک در نهایت، هم باد هم نیتروژن، گازهای مناسبی برای باد تایرها به شمار می روند، چرا که هر دو از قانون گاز ایده آل پیروی می کنند. فشار باد لاستیک تحت تاثیر دمای محیط پیرامون قرار می گیرد، بنابراین هر بار دما تا ده درجه افزایش می یابد، فشار 1 پوند بر اینچ مربع افزایش می یابد. البته این بدان معنا نیست که اگر لاستیک های خودروی خود را با نیتروژن باد کردید، دیگر نیازی به مراقبت و نگهداری خودرو نیست! در واقع، حفظ فشار استاندارد لاستیک نه تنها ایمنی شما را تضمین می کند، بلکه مصرف سوخت شما را نیز بهینه خواهد کرد. همچنین باعث می شود عمر لاستیک ها طولانی تر شود و هزینه ها را کاهش می دهد. از کجا باد نیتروژن برای لاستیک ها بگیریم؟ امروزه شما میتوانید برای خودتان تانک گاز بخرید، و از یک کیت باد نیتروژن برای لاستیک ها استفاده کنید و خودتان لاستیک های خودروی خود را باد کنید. این کیت ها به روش ساده و ارزان میتواند تایرهای خودرو را با نیتروژن خالص باد کنید. همچنین قابل حمل و ارزان هستند. نیتروژن در نمایندگی های خودرو در دسترس می باشد. همچنین شرکت های بدون سود آنلاین مثل Get Nitrogen Institue نیز در این زمینه فعالیت می کنند و به شما مناطقی که در آن میتوانید ارائه دهندگان نیتروژن را پیدا کنید، در نقشه نشان می دهد. منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. پارت جنیون |