شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .
باشگاه کاربران روماک
نصب آسانسور قسمت دو - نسخه‌ی قابل چاپ

+- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir)
+-- انجمن: متفرقه (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=16)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=17)
+--- موضوع: نصب آسانسور قسمت دو (/showthread.php?tid=6091)



نصب آسانسور قسمت دو - mahya68 - ۹۷/۹/۶

آسانسور هیدرولیکی، با طراحی کلی بزرگتر، قطعات بیشتری دارد. یک کابین متصل به سیستم بالابر، این نوع آسانسور شامل یک پیستون مجهز به سیال درون یک سیلندر است که به یک سیستم مخزن، پمپ و شیر وصل شده است. یک بالابر و یک ورودی اضافی علاوه بر این باید در خانه شما نصب شوند.
نصب آسانسور هیدرولیکی می‌تواند یک فرآیند چهار یا پنج روزه باشد. پیش از اینکه هر گونه تغییری در خانه یا ساختمان شما ایجاد شود، اموال خود را مورد بررسی قرار دهید و نقشه‌های سیستم را مطالعه کنید. وقتی عملیات نصب شروع می‌شود، بالابر و اجزای اصلی سیستم هیدرولیکی اضافه می‌شوند. اقدامات اولیه در این مرحله می‌تواند شامل لوله کشی آسانسور، نصب خطوط ریل، راهنمای ریل، سیلندر هیدرولیک، کنترل کننده، واحد قدرت، و خط شیلنگ هیدرولیک باشد. همچنین باید سیم برق دستگاه را به کنترل کننده متصل کنید. با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 و نگهداری آسانسور در فواصل زمانی مشخص از حادثه جلوگیری کنید.

آسانسور هیدرولیک چگونه نصب می‌شود
همه تاسیسات به طور یکسان نصب نمی‌شوند. فرآیند می‌تواند بسته به اندازه ساختمان، اندازه و البته، منبع تغذیه‌ای که آسانسور در اختیار دارد، متفاوت باشد. با توجه به این موضوع، نصب آسانسورهای هیدرولیکی متفاوت با نصب آسانسورهای برقی و یا دستگاه‌های پنوماتیک است.
در اینجا فرآیند نصب مقدماتی یک آسانسور هیدرولیکی معمولی آورده شده است
 چاهک و محل فرود
اولین اقدام برای نصب آسانسور هیدرولیکی چاهک و محل فرود است، بنابراین بیایید در ابتدا در مورد چاهک صحبت کنیم. همانند اغلب آسانسورها، یک چاهک باید چند متر در زیر پایه یا کف زمین ساختمان حفاری شود. پس از حفاری گودال، یک سوراخ اضافی برای سیلندر پیستون باید حفاری شود. این می‌تواند یک پروژه بزرگ باشد، مخصوصا اگر ساختمان بیش از چند طبقه داشته باشد. پیستون مسئول بالا و پایین بردن کابین است و از آنجایی که اگر ماشین در تراز سطح زمین باشد، باید به طور کامل کشیده شود، سیلندر باید دارای طول یکسانی با شفت آسانسور باشد. پس از حفاری گودال برای سیلندر و تقویت آن، معمولا با بتن، محل فرود می‌تواند مونتاژ شود. محل فرود باید با ایجاد حفره‌هایی در دیوار آماده شود که در آن آسانسور متوقف می‌شود. پس از نصب، محل فرود باید ایمن شود.
بالابر
بالابر می‌تواند با یکی از دو روش زیر ساخته شود. اولین روش به صورت مدولار است. آسانسور مدولار باید در خارج از محل ساخته شده و پس از آن به عنوان یک قطعه واحد نصب شود. این ساده‌ترین و سریعترین روش نصب است و به شما اجازه دسترسی به یک جرثقیل را می‌دهد. اگر به جرثقیل دسترسی نداشته باشید و یا اگر محل آن دشوار یا خطرناک باشد، روش دوم این است که یک بالابر را به آسانسور بچسبانید. این روش ساخت در سایت انجام می‌شود و مدت زمان بیشتری نیز طول می‌کشد؛ با این حال، این به طور کلی یک روش خوب و جامع ساخت شفت است. پس از ساخت آسانسور، سیلندر، پیستون و پمپ را می‌توانید نصب کنید. پمپ می‌تواند در داخل چاهک و یا در اتاق ماشین جداگانه نصب شود. پس از مونتاژ، می‌توانید آن را به پیستون متحرک متصل کنید.
قدرت و ایمنی
پس از نصب و راه اندازی بالابر و نصب پمپ به پیستون، زمان تامین ایمنی ماشین آسانسور و اتصال نیروی محرکه  هیدرولیکی به آن است. برای تامین برق، از قطع کننده‌های الکتریکی باید استفاده شود. همچنین روغن هیدرولیک باید به مخزن مایع اضافه شده و لوله کشی باید بین جک آسانسور و واحد قدرت انجام شود. پس از انجام این کار و بررسی تمام سیستم‌ها، آسانسور آماده استفاده است. به دلایل ایمنی، قفل دستی درب‌ها، تهویه هوای داخل کابین، چراغ‌های اضطراری، ارتباطات اضطراری و آشکارسازهای دودی نصب شده را کنترل کنید.
پس از انجام این کارها، چارچوب لازم برای ماشین در محل قرار داده خواهد شد. این ممکن است شامل نصب و مرتب سازی قاب، آزمایش آن، نصب یک پلت فرم و سیم کشی و لوله کشی آسانسور باشد. پس از نصب و اضافه کردن این دو قسمت اصلی، ورودی‌ها و ماشین‌ها نصب می‌شوند. تنظیم قفل‌ها معمولا مرحله نهایی نصب است.