شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .
باشگاه کاربران روماک
تبلیغات بیلبوردهای بیمه سامان،اطمینان / آرامش دوچندان شد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir)
+-- انجمن: انجمن مدیریت و بازاریابی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=74)
+--- انجمن: مدیریت و کسب و کار (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=29)
+---- انجمن: برند و برندسازی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=48)
+---- موضوع: تبلیغات بیلبوردهای بیمه سامان،اطمینان / آرامش دوچندان شد (/showthread.php?tid=4953)



تبلیغات بیلبوردهای بیمه سامان،اطمینان / آرامش دوچندان شد - saberi - ۹۷/۱/۱۴

طراحی گرافیک ریاضی نیست و قوانین و مبانی طراحی گرافیک با جدول ضرب و چهارعمل اصلی فرق دارد. در ریاضی یک بعلاوه یک می شود دو، و ارزش دو از یک بیشتر است. اما در گرافیک، جمع جبری معنایی ندارد. ارزش بصری در یک اثر گرافیکی نتیجه دو برابرشدن یک عنصر نیست، بلکه نتیجه برهم کنش عناصر بصری است که با یک مهندسی خاص و هدفمند در کنارهم  قرارمی گیرند تا طراح را به هدف نهایی اش برسانند. در گرافیک نمی توانیم با دوبار تکرار کردن حروف یک کلمه ارزش آن کلمه را دوبرابر یا دو چندان کنیم. اگر چنین کاری کنیم، نتیجه اش می شود این:

[تصویر:  do.php?img=4704]

ااططممیینناانن کلمه مبهم و زشتی که نمی شود آن را خواند، چه برسد به اینکه به آن اطمینان کنیم. کلمه ای که موقع خواندنش لکنت زبان می گیریم. چرا مخاطب باید فکر کند که ااططممیینناانن، دو برابر بیشتر از اطمینان ارزش دارد و دو برابر بیشتر می شود به آن اطمینان کرد؟

[تصویر:  do.php?img=4705]

آآررااممشش
آیا شما هنگام خواندن و دیدن کلمه بالا احساس آرامش می کنید، آیا حس آرامشی که می دهد دو برابر است؟ آیا خوش آهنگ است؟ خوشگل است؟ حس خوبی دارد؟ این کمپین بیمه سامان است. ماجرا این است که بزرگترین بیمه آلمان با بیمه سامان قرارداد بسته و ظاهرا هدف کمپین این بوده که بگوید حالا بواسطه این اتفاق، به بیمه سامان دوبرابر بیشتر می شود اطمینان کرد. ظاهرا این روزها در تبلیغات ایران، توجه مخاطب را جلب کردن، بزرگترین هدف کمپین هاست و بعد از آن دیگر مهم نیست که تبلیغ به مخاطب چه حسی بدهد و یا مخاطب چه تصوری از برند پیدا کند. مهم این است که بیلبورد دیده شود و دیگر خلاص! به نظر من دراین کمپین بیمه سامان با لکنت زبان حرف میزند، حرف زدنی که هیچ اطمینان و آرامشی درآن نیست واحتمالا خدماتش هم مثل صحبت کردنش است!

حالا این تبلیغ را ببینید:

[تصویر:  do.php?img=4706]

این بیلبورد توسط یک بنیاد هلندی برای روز جهانی لکنت زبان طراحی شده، یک تبلیغ فرهنگی که  قرار است رفتارمردم  را با افراد دارای لکنت زبان تغییر دهد. این بیلبورد به دلیل متفاوت بودن و ساختارشکنی در اجرا، به خوبی توجه مخاطب را جلب می کند. همان ایده تکرار حروف را هم دارد، اما بر خلاف کمپین بیمه سامان، ایده و اجرا و پیامی که  منتقل می کند، در هماهنگی و ارتباط منطقی و کاملی با هم هستند: با کسانی که لکنت زبان دارند صبوری و مدارا کنید!