شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .
باشگاه کاربران روماک
روش های شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب - نسخه‌ی قابل چاپ

+- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir)
+-- انجمن: انجمن موبایل، تبلت، گجت ها و صفحات اجتماعی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=77)
+--- انجمن: شبکه های اجتماعی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=36)
+--- موضوع: روش های شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب (/showthread.php?tid=4770)



روش های شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب - hoboot - ۹۶/۱۲/۱۹

اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند ، برنامه‌هایی هستند که می‌توانند سبب اعتیاد شما شده و باعث شوند شما هر روزه به آنها سر بزنید و از آنها استفاده نمایید.

[تصویر:  do.php?img=4587]

اگر صاحب یک گوشی هوشمند هستید، به احتمال زیاد این احساس را تجربه کرده اید که گاهی چنان بی حوصله می‌شوید که گوشی خود را بر می‌دارید تا اخبار و چیزهای جدید را در اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند خود مشاهده کنید.

‌تکنیک‌های اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند برای جذب مخاطب
شاید شما می‌خواهید در اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند محبوب بدانید دوستانتان در چه حالی هستند و یا نیاز داشته باشید تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. شاید بخواهید چیزهای جدیدی را مطالعه کنید، زبان جدیدی را فرا گیرید و یا به بازی کردن بپردازید.
آیا این بدان معنی است که شما به گوشی هوشمند خود معتاد شده‌اید؟ خب لزوما اینگونه نیست. تعاریف فنی زیادی از اعتیاد وجود دارد که با استفاده بیش از اندازه از اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند ارتباطی ندارد. در واقع، استفاده از برنامه‌های موجود بر روی گوشی‌های هوشمند، اغلب فقط یک نوع اتلاف وقت است. پیش از اختراع گوشی‌های هوشمند، احتمالا شما زمان خود را به شکل دیگری هدر می‌دادید. در واقع جاناتان کی، مدیر عامل شرکت تحلیلی برنامه Apptopia از اصطلاحی برای این زمان هدر رفته استفاده می‌کند. او این زمان اتلاف شده را “زمان آواره” می‌نامد. و می گوید : من فکر می‌کنم آنچه اتفاق افتاده این است که مردم زمان زیادی را که صرف مشاهده تلویزیون می‌کردند، هم اکنون صرف گذراندن وقت در اینترنت و ور رفتن با اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند خود می‌کنند. این زمان یک زمان مازاد نیست  بلکه یک زمان آواره است که از یک رسانه به دیگری منتقل می‌شود.

اما برخی از تفاوت‌های کلیدی در هنگام صرف اوقات فراغت در اینترنت و استفاده از گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سایر رسانه‌ها وجود دارد. کی معتقد است که در هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند، این ما هستیم که محتوای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنیم، اما در سایر رسانه‌ها محتوا برای ما انتخاب می‌شود، مانند یک کمدی در تلویزیون،  همین امر باعث می‌شود که تلفن‌های ما جذاب‌تر باشند.
علاوه بر این، سازندگان برنامه‌ها از تکنیک‌های عمدی برای جلب توجه شما استفاده می‌کنند. آنها صرفا به انتظار نمی‌نشینند تا هر زمان که شما وقت اضافی داشتید از اپلیکیشن‌شان استفاده کنید.

کی می‌گوید: این عرصه به یک بازی تبدیل شده که در آن هر کس باهوش‌تر باشد می‌تواند مخاطبین بیشتری را به سوی خود جلب کند و برخی از سازندگان برنامه‌ها از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که بسیار موفق بوده‌اند.

با کمک کارشناسان برنامه، ما تحقیقاتی را در مورد این موضوع و استفاده از اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند به راه انداختیم تا با برخی از تاکتیک‌های استفاده شده توسط برخی از محبوب‌ترین برنامه‎ها که بیشترین توجه را به سوی خود جلب کرده‌اند آشنا شویم. بعضی از این تکنیک‌ها به وضوح هیچ هدفی به جز تغییر رفتار شما ندارند، اما برخی دیگر محصولات مفیدی را تولید می‌کنند. اما هدف همه آنها چیزی نیست جز جلب توجه شما.
این لیست، که بخشی از گزارش سایت Business Insider در مورد اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند خاص است، به هیچ وجه کامل نیست، اما تاکتیک‌های خاصی را که توسط اپلیکیشن‌های خاص در چندین دسته استفاده می‌شود را مشخص می‌کند.

اینستاگرام Instagram
در میان تمامی اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند، فراتر از هر برنامه‌ای، اینستاگرام، یکی از اعتیاد آورترین اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند است. چندین دلیل برای وابستگی افراد به اینستاگرام وجود دارد: عادت گرفتن عکس و فیلم، وجود فیلترهای زیبا و صمیمی بودن این شبکه اجتماعی، اما اینستاگرام دارای تاکتیک‌های خاص دیگری نیز برای وابسته‌تر کردن شما هست. اگر شما گزینه push notification اینستاگرامتان را فعال کرده باشید، احتمالا پیامی در مورد هر یک از موارد زیر دریافت خواهید کرد:
اولین استوری شخص در ایستاگرام، هنگامی که یکی از دوستانتان از فیسبوک به این پلتفرم می‌پیوندد و هنگامی که یکی از افرادی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید، لایو ویدئو می‌گذارد همه و همه چیزهایی هستند که به سرعت به شما اطلاع داده خواهند شد.
حتی شما می‌توانید این اعلان‌ها را سفارشی کرده و تعداد آنها را محدود کنید. اما در حالت پیش فرض، همه چیز به شما اطلاع داده خواهد شد.

واقعیت ساده این است که push notification واقعا یک گزینه کارامد برای اینستاگرام به شمار می‌آید. با توجه به تحقیقات به عمل آمده توسط شرکت تحلیلگر موبایل Urban Airship، ارسال push notification هفتگی می‌تواند باعث حفظ کاربران دستگاه‌های iOS شده و کاربران اندروید را نیز دوبرابر می‌کند.
رندی نلسون، تحلیلگر شرکت Sensor Tower  در این خصوص به Insider Business گفته است که: ” push notification، مهمترین گزینه از استراتژی‌های به کار گرفته شده در اینستاگرام است. آنها به طور مستقیم به شما آدرس مورد نظر را ارائه می‌دهند و از شما می‎خواهند تا دوباره به برنامه بازگردید. این آشکارترین و متمایزترین ویژگی این برنامه است که به معنای فرایند بازخوانی کاربران است.”
علاوه بر این، اینسستاگرام دارای بسیاری از روش‌های دیگر نیز هست که توسط آنها می‌تواند توجه شما را به سمت خود جلب کند. یکی از آنها، استوری‌های اینستاگرام است.

ویژگی استوری در اوت 2016 به عنوان یک نسخه کپی شده از اسنپ چت که در آنجا نیز استوری نام داشت، معرفی شد. اما استوری اینستاگرام یک سال است که از اسنپ چت، پیشی گرفته و واقعا درک علت این مسئله دشوار نیست.
استوری اینستاگرام دارای فیلترهای فانتزی، انیمیشن‌ها و استیکرهایی است که می‌توانند بسته به مکان یا دمای مکان فعلی  شما سفارشی شوند.
این روش ایستاگرام شما را تشویق می‌کند که هر زمانی که یک استوری آپلود شد آن را تماشا کنید و به گونه‌ای به آن معتاد شوید. استوری‌ها اولین چیزی هستند که شما در هنگام باز کردن برنامه مشاهده می‌کنید – آنها در بالای صفحه قرار دارند و با کلیک بر روی آن‌ها، نمایش داده می‌شوند. به همین راحتی.
علاوه بر این، هنگامی که شما در حال تماشای استوری یکی از کسانی که فالو می‌کنید هستید، به طور خودکار به سمت استوری بعدی هدایت می‌شوید. همچنین اگر انگشت خود را بر روی آنها نگاه دارید می‌توانید پخش آن را متوقف کنید.
یکی از محبوب‌ترین روش هایی که توسط اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند برای جلب توجه شما به کار گرفته می‌شود به هیچ وجه توسط فعالان عرصه اینترنت اختراع نشده است. در واقع این یک ابزار روانشناختی است که اغلب در کازینوها از آن استفاده شده و “برنامه نسبتا متغیر” نامیده می‌شود.
این مفهوم به زمانی اشاره دارد که در زمان‌های متفاوت به یک عمل پاداش داده می‌شود. کاربر نمی‌داند دقیقا چه زمانی این پاداش داده خواهد شد، چرا که روند پاداش‌دهی از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند. این چیزی است که ماشین‌های حافظه انجام می دهند. هر بار که اهرم را بچرخانید، ممکن است یک پاداش کوچک یا یک جایزه بزرگ ببرید و یا حتی چیزی برنده نشوید.
همانطور که تریستان هریس اشاره می‌کند، روند بسیاری از اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند از این امر متفاوت نیست. هریس به مدت سه سال در گوگل به عنوان “اخلاق شناس حرفه‌ای  مشغول به کار است، اغلب در مورد موضوع اعتیاد به گوشی‌های هوشمند مطالبی را نوشته و تحقیقی را در این زمینه آغاز کرده است. در مقاله وی که در سال 2016 چاپ شد، هریس مفهوم “برنامه نسبتا متغیر” – روش ماشین اسلات – را به عنوان تاکتیکی تعبیر کرد که چندین برنامه از آن بهره می‌جویند.

توییتر Twitter
برای مثال، هنگامی که شما با انگشت خود صفحه توییتر را به سمت پایین می‌کشید، یک دایره در حال چرخش ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد برنامه در حال بارگیری محتوای بیشتری است. شما نمی‌دانید که چه چیزی بارگزاری خواهد شد، اما امیدوار هستید که چیزی جدید و یا چیزی باشد که به آن علاقه مند هستید.
توییتر نیز از این روش اما به شیوه‎ای زیرکانه‌تر استفاده می‌کند. همانطور که جولیان مورگانس معاون توییتر اشاره می‌کند، هر بار که برنامه ی توییتر را باز می‌کنید، صفحه نمایش برای چند لحظه آبی رنگ می‌شود. سپس پرنده سفید توییتر شروع به تکان خوردن می‌کند و در نهایت پرنده پخش می‌شود تا پروفایل شما را نشان دهد. در حالی که اکثر افراد، ممکن است این را به اتصال کند، ترافیک زیاد برنامه یا خط تلفن قدیمی خود نسبت دهند اما در واقع اینگونه نیست. این اتفاق هر بار که شما توییتر خود را باز کنید رخ می‌دهد و هیچ ارتباطی هم به سرعت اینترنت شما ندارد.
این تاخیر، توجه شما را جلب کرده و شما بیشتر مشتاق می‌شوید تا ببینید چه چیزی در انتظار شماست. پس از باز شدن صفحه ممکن است شما توییت‌های جدید را مشاهده کنید، یا ممکن است چیزهایی را که دیروز خوانده اید مجددا ببینید. شما نمی‌دانید که چه چیزی دریافت می‌کنید و همین شما را ذوق زده خواهد کرد.
اما این فقط توییتر نیست که از این ترفند استفاده می‌کند. سایر اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند نیز مانند اینستاگرام و فیس بوک نیز همین شیوه را به کار می‌گیرند.

دولینگو Duolingo
Duolingo، که یک برنامه یادگیری زبان در اپ استور است، یک هدف خیرخواهانه دارد و آن کمک به یادگیری یک زبان به صورت رایگان است.
با این حال، Duolingo از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که بیشتر توسط بازی‌ها به کار گرفته می‌شوند و هدف آنها نیز بازگرداندن مجدد کاربر برای استفاده از برنامه است.
پس از شروع یک دوره زبان با Duolingo، کاربران باید یک هدف کاربردی را انتخاب کنند. سپس برنامه به کاربر نشان می‌دهد که چقدر به آن هدف نزدیک است و همچنین برای استفاده از برنامه برای چندین روز مداوم، پشت سر هم به شما پاداش نیز خواهد داد.
نلسون تحلیلگر برنامه Sensor Tower، آن را “اثر FOMO” می‌نامد که به معنای “ترس از دست دادن” است. با بازی‌ها یا برنامه‌هایی مانند Duolingo، اثر FOMO برای به دست آوردن پاداش به کار گرفته می‌شود.
اگر به هدف هر روزه‌تان در برنامه دست نیابید و یا اینکه چند روز در برنامه حضور نداشته باشید، پاداشی دریافت نخواهید کرد.
 
لینکداین LinkedIn
لینکداین به اندازه برنامه‌هایی مانند اسنپ‌چت یا اینستاگرام محبوبیت ندارد، اما دارای دسترسی گسترده‌ای است. LinkedIn یکی از 100 برنامه رایگان در فروشگاه اپ استور و ششمین شبکه اجتماعی محبوب است.
از طریق چند روش زیرکانه، LinkedIn شما را به صرف وقت در برنامه تشویق می‌کند، اما یکی از این روش‌ها، یکی از تاکتیک‌های روان شناختی شناخته شده است.
هریس، اخلاق شناس سابق گوگل، می‌گوید LinkedIn غالبا از مفهوم تعامل و عمل متقابل اجتماعی استفاده می‌کند. در واقع این اپلیکیشن از ایده من دست تو را می‌گیرم و تو هم دست مرا بگیر استفاده می‌کند. 
به عنوان مثال، وقتی کسی برای شما یک دعوت ارسال می‌کند، مستقیما در زیر دعوت، یک لیست از افرادی ظاهر می‌شود که شما به نوبه خود می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.
هریس در ادامه میگوید: لینکداین باعث می شود انگیزه‌های ناخودآگاه شما برای ایجاد تعهدات اجتماعی جدیدی به میلیون‌ها نفر افزایش یابد که به نوبه خود باعث تعهد آنها نیز می‌گردد. آنها از تمام لحظه‌هایی که کاربران در اپلیکیشن شان صرف می‌کنند سود خواهند برد.
بسیاری از برنامه‌ها اغلب به عنوان “بازی وارسازی” شناخته می‌شوند و دلیل خوبی نیز برای این امر وجود دارد. چرا که اثبات شده است که بازی‌ها تاکتیک خوبی برای جلب توجه کاربران هستند که سبب می‌شوند آنها بارها و بارها به برنامه بازگردند.
روشهای آنها اغلب باعث اعتیاد به برنامه می‌شود و دلیل اینکه برنامه‌های دیگر، از این تاکتیک‌ها استفاده می‌کنند کاربردی بودن این تاکتیک‌هاست.

بازی دو نقطه Two Dots
یکی از مواردی که لازم است ذکر شود، بازی مشهور “دو نقطه” برای گوشی‌های هوشمند است. این بازی به هیچ وجه محبوب‌ترین بازی گوشی‌های هوشمند نیست، اما از چندین روش هوشمندانه برای جلب توجه شما استفاده می‌کند. مهمترین آنها این است که سازندگان این بازی اغلب رنگ آیکون برنامه خود را تغییر می‌دهند.
شما هر روز، گوشی خود را روشن می‌کنید و همه چیز در ان مشابه قبل است، پس قطعا آیکونی که رنگش تغییر کرده توجه شما را جلب خواهد کرد.
تغییر رنگ برنامه تنها یکی از حقه‌های خلاقانه این بازی است. “دو نقطه” از چالش‌های زمانبندی شده‌ای نیز استفاده می‌کند که کاربران را تشویق می‌کند تا برنامه را باز کرده و قبل از اینکه زمان بازی پایان یابد، چالش‌ها را انجام دهند.
در ماه‌های اخیر، این بازی از تاکتیک جدیدی استفاده کرده و پس از ساعت 3 بعد از ظهر شروع به ارسال هشدارهایی به کاربران کرده است. این درست مقارن با زمانی است که یک بازی محبوب دیگر به نام “HQ Trivia”، شوی زنده روزانه خود را آغاز می‌کند.
سازندگان “دو نقطه” می‌دانند که در این ساعات، شما در حال کار با گوشی هوشمند خود هستید و اگر شانس بازی HQ را از دست دادید، به دنبال برنامه دیگری خواهید بود.

فیسبوک Facebook
فیسبوک مالک اینستاگرام نیز هست، بنابراین تعجب آور نیست که دو برنامه از روش‌های مشابهی استفاده کنند تا شما را به برنامه وابسته نمایند.

روش‌های به کار گرفته شده توسط آن‌ها هم واقعا کاربردی است. فیس بوک تقریبا همیشه در میان پنج برنامه رایگان اپ استور قرار دارد و در آمریکا، بیشتر از هر نقطه دیگری از جهان، از این اپلیکیشن استفاده می‌شود.
یکی از روش‌های منحصر به فرد فیس بوک، کمک به شما برای ورود به برنامه‌های دیگر است. به جای ایجاد یک نام کاربری جدید و رمز عبور برای هر یک از برنامه‌های جدید دانلود شده، شما اغلب می‌توانید از حساب فیس بوک خود برای ورود به سیستم استفاده کنید. بنابراین داشتن یک حساب کاربری فیس بوک، یک ویژگی کاربردی به حساب می‌آید.
در سال‌های اخیر، فیس بوک با گسترش سطح فعالیت‌های خود، به یکی از اساسی‌ترین بخش‌های زندگی هر فرد تبدیل شده است. ویژگی مموری آن می‌تواند زندگی روزمره شما را حتی برای چندین سال حفظ کند. بخش خاطرات هر پست، عکس و درخواست دوستی را فهرست می‌کند و هر روز به شما آن را هشدار می‌دهد و شما را ترغیب می‌کند تا برنامه را باز کنید و ببینید که چهار یا هشت سال پیش چه اتفاقی افتاده بود.
علاوه بر این، فیس بوک می‌تواند آهنگ‌های تولد دوستان و “فالوورهایتان” را نگه دارد، و فیلم‌های سفارشی را  برای جشن گرفتن تعداد سال‌هایی که شما و دوستتان با هم دوست هستید بسازد.
از بسیاری جهات، فیس بوک چیزی بیش از یک برنامه رسانه اجتماعی است و در حال حاضر راهی برای پیگیری زندگی اجتماعی شما به شمار می‌آید.

اپلیکیشن هوکد Hooked
در آوریل 2017 یک اپلیکیشن جدید از روشی به نام “spike ” استفاده نمود. اپلیکیشن Hooked که در ابتدای سال 2015 راه‌اندازی شد، آغازگر این روند بود. این برنامه توانست به سطحی بالاتر از برنامه‌های برتر اپل برسد و در رتبه‌ای بالاتر از برنامه‌هایی مانند Bitmoji، اینستاگرام و اسنپ چت قرار بگیرد.

در واقع، دانلود اپلیکیشن Hooked از 336،400 در اکتبر 2016 به 2.22 میلیون در ماه مارس 2017 رسید که به معنی یک پرش 560 درصدی بود. آنچه که Hooked را بسیار محبوب ساخت استفاده آسان از آن بود. این نرم افزار داستان‌های ساختگی رمانتیک یا اسرارآمیز- را در قالب یک پیام متنی ارائه می‌داد. ضربه زدن روی صفحه باعث می‌شد که پیام بعدی نمایان شود.
این فرمت  در اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند به خودی خود اعتیاد آور است، زیرا خواننده مدام مشتاق می‌شد تا بخش بعدی داستان را که در صفحه دیگر بود بخواند. اما Hooked از یک روش غیر عادی دیگر نیز استفاده می‌کند، این اپلیکیشن کاربران را با اضافه کردن یک داستان کوتاه، از خواندن بازمی‌دارد.
هنگامی که شما به یک نقطه خاص هیجان انگیز در داستان می‌رسید، داستان ناگهان قطع شده و Hooked تایمر خود را، معمولا به مدت 30 دقیقه روشن می‌کند. شما می‌توانید در زمانی که تایمر فعال است صبر کنید یا با خرید حق اشتراک از سرویس دسترسی نامحدود استفاده کنید اشتراک به مدت هفت روز رایگان است، و پس از آن شما باید هزینه 5 دلار را برای هر هفته بپردازید. 
در هر صورت، Hooked تا کنون موفق بوده و معمولا کاربران، بارها و بارها به برنامه باز می‌گردند تا با پرداخت حق اشتراک بتوانند مطالب بیشتری را مطالعه کنند.

اسنپ چت Snapchat
هر کس که به طور مداوم از اسنپ چت استفاده می‌کند می‌تواند به شما در مورد اسنپ استریک و اهمیت آن‌ها در اسنپ چت بگوید.
استریک، در واقع  یک شمارنده در برنامه اسنپ چت است که تعداد روزهای متوالی را که شما و دوستتان اسنپ ارسال کرده اید شمارش می‌کند.  این استریک‌ها برای نوجوانان، بخش مهمی از برنامه و زندگی اجتماعی آن‌ها را شکل می‌دهند. اما هیچ پاداشی برای حفظ یک استریک وجود ندارد. اگر شما اجازه دهید یک استریک از بین برود، دیگر نمی‌توانید از تعداد اسنپ‌هایی که با دوستتان ردوبدل کرده‌اید مطلع شوید.

با این حال، استریک تنها راهی نیست که این اپلیکیشن گوشی هوشمند از طریق آن، کاربران خود را به برنامه علاقه مند می‌کند. اسنپ چت خالق اصلی استوری و فیلترهای صورت در جهان است. در حال حاضر، شما حتی نیازی به ارسال پیام در اسنپ چت برای صرف اوقات فراقت‌تان ندارید زیرا می‌توانید برای مدت طولانی با فیلترهای آن بازی کنید.
به علاوه، اسنپ چت، Bitmoji دنیای واقعی را به برنامه اضافه کرده است، به این معنی که با استفاده از برنامه می‌توانید نمادی را که به نظر می‌رسد درست مانند شماست در مقابل دوربین قرار دهید و کارهایی مانند رقص یا آشپزی را با آن انجام دهید و از آنجا که Bitmoji شما شخصی است، استفاده از آن بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

HQ Trivia
مفهوم شوی بازی زنده یک مفهوم جدید نیست و شبکه‌های تلویزیونی در دهه‌های گذشته از آن استفاده می‌کردند.
اما یک شوی بازی زنده که به طور مستقیم بر روی گوشی شما اجرا می‌شود یک مفهوم جدید است و و این همان تاکتیکی است که HQ Trivia از آن بهره می‌جوید.
HQ Trivia اجازه می‌دهد تا کاربران برای به دست آوردن پول واقعی دو بار در روز با هم رقابت کنند. 12 سوال، دو بار در روز ارائه می‌شود که دارای پاداش خوبی هستند و همین پاداش‌ها سبب شده که HQ Trivia دارای  بیش از یک میلیون کاربر باشد. این تاکتیک شبیه به تاثیر دستگاه اسلات است. بازیکنان به بازی ادامه می‌دهند، زیرا ممکن است شانس برنده شدن را داشته باشند.

تیندر Tinder
تیندر و دیگر برنامه های دوستیابی نظیر آن مانند Bumble، Grindr و Coffee Meets Bagel نیز نمونه‌هایی از اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند هستند.
برنامه‌ای که هدف آن، سهولت زوجیابی است، پیدا کردن همدمی برای خود را به یک بازی تبدیل کرده است. در حالی که اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند زوجیابی و دوست یابی، در ایالات متحده به خوبی شناخته شده هستند، تیندر در واقع رتبه 3 را در کل ایالات متحده به خود تخصیص داده است. تاکتیک Tinder به این صورت است که اگر از کسی خوشتان نیامد با کشیدن انگشت آن را به سمت چپ می‌کشید و اگر خوشتان آمد آن را به سوی راست می‌کشید. همانند سایر برنامه‌های رسانه‎های اجتماعی، Tinder از مفهوم برنامه نسبت معکوس همانند تاکتیک ماشین اسلات – برای تشویق شما برای ماندن در برنامه استفاده می‌کند. در واقع همواره شما تصور می‌کنید شاید نفر بعدی، فرد مورد علاقه‌تان باشد.

در حقیقت، کشیدن افرادی که دوست دارید و ندارید به سمت چپ و راست صفحه نمایش می‌تواند به خودی خود اعتیادآور باشد اما تیندر، محدودیت‌هایی را بر روی تعداد لایک و فعالیت در این اپلیکیشن گوشی هوشمند وضع نموده که شما نمی‌توانید از تمام آپشن‌های آن در نسخه رایگان استفاده کنید و لذا باید هزینه‌ای را جهت استفاده از نسخه اصلی پرداخت کنید. از آنجا که تیندرجزو اپلیکیشن ‌های گوشی ‌های هوشمند اعتیاداور است، کاربران حاضرند هزینه لازم را بپردازند تا بتوانند بیشتر و بیشتر از آن استفاده کنند.







RE: روش های شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب - mesterweb - ۹۶/۱۲/۲۰

عالی بود متشکرم