چگونه برند خود را از دیگران متمایز کنیم؟ - نسخهی قابل چاپ +- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir) +-- انجمن: انجمن مدیریت و بازاریابی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=74) +--- انجمن: مدیریت و کسب و کار (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=29) +---- انجمن: برند و برندسازی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=48) +---- موضوع: چگونه برند خود را از دیگران متمایز کنیم؟ (/showthread.php?tid=3989) |
چگونه برند خود را از دیگران متمایز کنیم؟ - نگار - ۹۶/۸/۲۷ دلیل تمایز یک برند از دیگران، به محصولی که به بازار عرضه میکند بستگی ندارد؛ بلکه شناختن مخاطبان و نحوهی ارائهی محصول است که باعث ایجاد تفاوت میشود.
نکتهای که شما را از سایر برندها متمایز میکند، محصولی نیست که به فروش میرسانید. اینکه چگونه و چرا کسبوکار شما چنین محصولی تولید میکند، دلیل تمایز شما از رقبایتان است. رسیدن به تمایز واقعی چالشبرانگیز است؛ اما با داشتن ایدهها، نوآوریها و استفاده از منابعی که محصولات و خدمات جدیدی به بازار عرضه کنند، میتوان کاری کرد که برند اعتبار خود را در بازار افزایش دهد. شما چگونه برند خود را از دیگران متمایز میکنید؟ مطمئنا میدانید که عرضهی یک محصول جدید کافی نیست و برای متمایز کردن یک برند کارهای بیشتری باید انجام شود. تغییرات بازار و صنعت از جمله مشکلات بزرگی هستند که برندها با آن روبهرو هستند و یک محصول نمیتواند بهتنهایی تمام آنها را از بین ببرد. هدف هر کسبوکار این است که برند خود را از رقبا جدا کند و بکوشد که مشتریها بهطور طبیعی به محصولات جذب شوند. یک برند نباید تنها تلاش کند که با استفاده از نوآوری محصول یا خدمات جدید عرضه کند؛ بلکه باید تعهد خود را به استفاده از نوآوری در تولید محصولات و پشتیبانی از مشتریها نشان دهد. دلیل تمایز برند شما از دیگران نهتنها باید در محصولات و خدمات قابل مشاهده باشد؛ بلکه باید جزئی از شخصیت برند شما شود و همچنین نحوهی تعامل شما با مشتریها و معرفی کسبوکار شما به دنیا را تعریف کند. امکانات جدید و مدرن برای تمایز بهعنوان مثال بخش استوری شبکههای اجتماعی را در نظر بگیرید. در پاییز سال ۲۰۱۳ اسنپچت ویژگی جدید استوری را به اپلیکیشن خود اضافه کرد؛ به این صورت که کاربران میتوانستند عکس یا ویدئویی را با دیگران به اشتراک بگذارند که بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاک میشد. بعد از مدتی اینستاگرام و فیسبوک نیز این ویژگی را به اپلیکیشن خود افزودند و امکان به اشتراک گذاشتن ویدئوی پخش زنده را نیز برای کاربران مهیا کردند. تنها یک پلتفرم توانست این ویژگی را به محبوبیت برساند و دیگران در استفاده از آن شکست خوردند. امروزه کاربران اینستاگرام بیشتر از کاربران اسنپچت از استوری استفاده میکنند. کاربران فیسبوک نیز بهندرت از این ویژگی بهره میبرند. چه چیزی باعث شد که اینستاگرام در استفاده از استوریها موفق شود؟ دلیل موفقیت این است که آنها مخاطبان خود را میشناسند و میدانند چرا باید امکانات جدید را به پلتفرم خود اضافه کنند. کاربران به این دلیل از اینستاگرام استفاده میکنند که بتوانند از طریق محتوای تصویری با یکدیگر در تعامل باشند و خبرهای جدید را دریافت کنند. بنابراین به اشتراک گذاشتن تصویر در اینستاگرام یک موضوع بدیهی برای کاربران است و به استوری به چشم یک روش خلاقانه و جدید برای انتشار عکسها نگاه میکنند و همین موضوع باعث موفقیت آن شده است. به عبارت دیگر اینستاگرام موضوعی که در آن بهترین است پیدا کرد و آن را تقویت کرد. اما از طرف دیگر فیسبوک نتوانست در استفاده از استوری موفق عمل کند. آیا یک برند میتواند استفاده از امکاناتی که دلیل اصلی استفاده کاربران هستند را به صفر برساند؟ بله چنین کاری امکانپذیر است؛ اما باعث از بین رفتن ویژگیهایی میشود که طی این چند سال روی توسعهی آن کار کردهاند. تا به حال بارها و بارها پیش آمده است که شاهد چنین موضوعی باشیم؛ اینکه یک ایدهی بزرگ توسط تعداد زیادی از شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد. برندهایی میتوانند متمایز شوند که زمان بگذارند و مشتریهای خود را بشناسند. اینکه بدانند آنها به دنبال چه چیزهایی هستند و با توجه به این موضوع ویژگیهای جدیدی به محصول یا خدمات خود اضافه کنند. بهعنوان مثال اینستاگرام روشهای جالبی برای به اشتراکگذاری عکس ارائه میدهد و آمازون راحتی را برای مشتریهای خود به ارمغان میآورد. بازگشت به ریشهها متمایز کردن برند کار سختی است؛ مخصوصا اگر ندانید دقیقا کدام ویژگی شما را از دیگران متمایز میکند. اگر شما هم در چنین شرایطی قرار دارید، به مشتریهای خود نگاه کنید. چه چیزی باعث شده است که مشتریها به جای خرید کردن از شما سراغ رقبایتان میروند؟ آیا تسهیلاتی که در فروش آنلاین خود ارائه میدهند دلیل چنین موضوعی است؟ اگر پاسخ مثبت است باید این موضوع در مرکز توجه قرار بگیرد. دلیل اصلی مشکل را پیدا کنید و سپس به دنبال راه حل آن باشید. فراموش نکنید که این رویکرد باید با بررسی دقیق همراه باشد. اگر میخواهید برند خود را از دیگران متمایز کنید، باید این موضوع را دائما مورد بررسی قرار دهید که آیا مشتریهای درست را مورد هدف قرار دادهاید یا خیر. داشتن یک دانش پایه از مشتریها اجازه میدهد که ببینید آیا در مسیر درستی در بهبود روابط خود با مشتریها قرار دارید یا خیر. به جای تلاش برای ساختن یک محصول آیندهدار یا ارائهی سریعترین خدمات، به این فکر کنید که کدام موضوعات ریشهای باعث تمایز شما از دیگران میشود. نوآوری واقعی این است که برند خود را طوری بسازید که از همه نظر خاص باشد. بنابراین روی پیدا کردن دلیل تمایز خود تمرکز کنید و با بهرهگیری از این موضوع، برندی بیهمتا داشته باشید. RE: چگونه برند خود را از دیگران متمایز کنیم؟ - boxell - ۹۸/۷/۳ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. درکسب و کار آنلاین بدون شک مدگرایی و آمیخته شدن آن با تکنولوژی امروزه عاملی است برای به وجود آمدن هر چه بیشتر کسب و کار و در نتیجه افزایش تعداد برندها . این برندها برای رسیدن به موفقیت باید مسیری را طی کنند که در آن برندشان رنگ و لعابی بیشتر بگیرد ، شناخته شود و باعث شود مشتریان از استفاده هر چه بیشتر از این برند خوشحال باشند و خود مشتریان عاملی برای گستردگی برند شوند و مشتریان خود آن را تبلیغ کنند . امروز اینجاییم تا این مسیر را به شما معرفی کنیم که نام آن برندسازی و یا برندینگ است. با به وجود آمدن هر زمینه متفاوتی در جوامع امروزی افرادی نیز وارد این حوزه ها گردیده و آن دانش را فرا می گیرند و در قالب مشاور به ارائه خدمات مشاوره در آن زمینه می پردازند . امروزه داشتن برند و برندسازی طوری گسترده شده است که مشاوران موجود در بازار از تعداد خود برندها بیشتر اند . اما و برندسازی در تعریف یک جمله چیست ؟ ساده است . برند وسیلهای برای خدمات به جامعه است و برندسازی وسیله ای برای خدمات به آن برند تا به آن اعتبار ، شهرت و فروش بیشتر اعطا کند . اما تمام کسانی که در زمینه برند و برندسازی مشغول به فعالیت و ارائه خدمات می باشند برای ایجاد و ساخت یک برند و در اصطلاح برندسازی هشت مورد را می بایست رعایت و اجرا نمایند . بدون شک برند و برندسازی دو کلمه جدایی ناپذیر از یکدیگر می باشند و هرگز بدون وجود دیگری معنا و مفهومی برای گزینه ی دیگر وجود نخواهد داشت ۸ مورد ذکر شده در بالا برای برند و برندسازی عبارتند از : 1- تبلیغات : ( شامل تمام رسانه هایی است که معرف شما به مردم هستند و قویترین پل ارتباطی شما و مشتریتان است . ) 2 – روابط عمومی : ( شامل مجموعه برخورد های شما و مشتریتان است که آیا او را به شیوه ای درست حفظ می کنید یا نوع ارتباطتان او را از مجموعه می راند . ) 3– پیشروی در فروش : ( قانع نباشید و با برنامه ریزی مجدد یک برنامه برندسازی فروش خود را از سر بگیرید و رکورد خود را دائما بزنید . ) 4 – بازاریابی : ( در بازار کار خود جست و جو کنید ! شیوه های نوین برندینگ را پیدا کنید و با کمی تعقل و تفکر آن را در مجموعه خود راه اندازی کنید . از دیگر خوبی های بازار یابی برندسازی مشارکتی است که در پایین تر آن را بررسی می کنیم . ) 5 – فروش شخصی : ( این دستور تعاریف متفاوتی دارد اما مرجع آن را به این صورت بیان می کنیم که شما با داشتن چند آشنا و معرفی خود به آن ها نیز می توانید جذب مشتری کنید پس جذب مشتری حتما نباید بر اساس الگوریتمی ثابت صورت گیرد . خلاصه مطلب که کمی هم تقلب بد نیست . ) 6 – بسته بندی ( شما با داشتن سفارش از سمت مشتریانتان می توانید در خانه آن ها جاری شوید اما همه این ها بر می گردد به نوع ورود شما که یا بلافاصله بعد از ورود خارج می شوید ( مشمع ) یا با بسته بندی لوکس وارد می شوید که حداقل در همان روز بتوانید قسمتی از افکار مشتریتان را به خود اختصاص دهید . پس بسته بندی را فراموش نکنید که بدون شک سهم بخصوصی در برندسازی شما دارد .) |