ترابردهای اجباری و ناخواسته مشترکین تلفن همراه - نسخهی قابل چاپ +- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir) +-- انجمن: اخبار فناوری (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=159) +--- انجمن: اخبار فناوری ایران (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=160) +--- موضوع: ترابردهای اجباری و ناخواسته مشترکین تلفن همراه (/showthread.php?tid=3708) |
ترابردهای اجباری و ناخواسته مشترکین تلفن همراه - hoboot - ۹۶/۷/۲۹ اسنادی که نشان میدهد مشتریان فروشگاه زنجیرهای افق کوروش در مشهد بطور ناخواسته و ندانسته قربانی ترابردهای اجباری قرارگرفتهاند.
به مشتریان فروشگاه پیشنهاد اعطای جوایزی میشده و در یک فرم درخواست بدون آنکه مشتری در جریان باشد این فرم مربوط به درخواست برای طرح ترابردپذیری است و بدون آنکه حتی اسم ترابرد در فرم آمده باشد مشتریان را وادار به ترابرد می کنند.
در این فرم همانگونه که در انتهای مقاله مشاهده میکنید فرد قربانی تشویق به انجام ترابرد از همراه اول به ایرانسل میشده است، بدون آنکه بداند این اقدام در واقع شرکت در طرح ترابردپذیری و تغییر اپراتور است.
همانطور که در فرم مذکور قید شده، پس از امضای فرم ترابرد انصراف دادن غیر ممکن خواهد بود:
" با عنایت به سیستمی بودن بسته های ذیل و عدم امکان انصراف در شبکه های کامپیوتری و اینترنتی و تلفن همراه شما پس از امضای برگه تحت هیچ شرایطی از دریافت خدمات خود نمی توانید انصراف یا تغییری دهید."
جای بسی سوال است که چگونه نهادهای نظارتی و حمایت از حقوق مصرفکنندهگان و بخصوص سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در برابر چنین اقداماتی سکوت کردهاند و مشتریان اپراتورها مورد فریب و نیرنگ بازاریابهای یک اپراتور قرار میگیرند.
تشویق مشتریان یک فروشگاه زنجیرهای امری رایج در جهت ایجاد وفاداری بین مشتریان است؛ اما سواستفاده فروشگاه مذکور اعتماد مشتریان و بهکار بردن عناوین گولزننده نظیر «هدایا» و «بیمهرایگان» آنهم برای تغییر ناخواسته و ندانسته اپراتور تلفن همراه یک مشترک بدون شک یک روش اخلاقی در بازاریابی برای یک اپراتور محسوب نمیشود. در روزهای آینده به بررسی این تعدی به حقوق مصرف کنندگان ادامه داده خواهد شد تا مشخص شود نظر مشتریان قربانی این فروشگاه در مورد این طرح چیست، همچنین بررسی خواهیم کرد که نقش شرکت بیمه پاسارگاد در این طرح چه بوده و آیا اصولا یک شرکت بیمه می تواند بیمهنامه های خود را به عنوان طعمه در اختیار چنین طرحهایی قرار دهد؟
باید مشخص شود حوزه حمایت از مشتری تا کجا گسترده شده و دربرابر بروز چنین تخلفاتی در اجرای یک طرح ملی نظیر ترابردپذیری چه کسی پاسخگو است.
منبع : تابناک RE: ترابردهای اجباری و ناخواسته مشترکین تلفن همراه - farnaz - ۹۶/۷/۲۹ وای چقدر حقه بازی. هر روز تو ایران باید چنین خبرایی باشه اه خسته شدیم به خدا یعنی خودشون به جای مردم امضا می کنن یا مردم رو مجبور می کنن؟؟ اگه مشترکین خودشون امضاش می کنن اصلا نمی تونم درک کنم مگه سواد ندارن اینا !! |