شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .
باشگاه کاربران روماک
کاهش 60 الی 75 درصدی قیمت اینترنت adsl - نسخه‌ی قابل چاپ

+- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir)
+-- انجمن: اخبار فناوری (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=159)
+--- انجمن: اخبار فناوری ایران (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=160)
+--- موضوع: کاهش 60 الی 75 درصدی قیمت اینترنت adsl (/showthread.php?tid=2021)



کاهش 60 الی 75 درصدی قیمت اینترنت adsl - saman - ۹۵/۱۲/۲۲

قیمت اینترنت کاهش یافت ؛ هر گیگابایت اینترنت ADSL از 3600 تومان به 1400 تومان رسید

[تصویر:  do.php?img=2934]

محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات در مراسم اعطای جایزه کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با تلاش‌های صورت گرفته و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی لازم، قیمت اینترنت کاهش پیدا کرده و نرخ هر گیگابایت اینترنت بر مبنای تکنولوژی ADSL از 3600 تومان به 1400 تومان رسیده است.
به گفته معاون وزیر ارتباطات، با وجود تلاش‌هایی که انجام شد و به کاهش قیمت اینترنت انجامید، هنوز هم جایگاه ایران در سطح منطقه نیازمند اصلاح است. آذری جهرمی در ادامه عنوان کرد که در سال 1392 نرخ اینترنت به ازای هر گیگابایت در تهران 3600 تومان بود که اکنون این رقم به 1400 تومان کاهش پیدا کرده است. در شهرستان‌ها نیز قیمت هر گیگابایت اینترنت ADSL حدود 3500 تومان بود که حال به 905 تومان رسیده است.

کاهش قیمت اینترنت برای استفاده مشترکان از شبکه ملی اطلاعات
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار کرد:

" در قالب مصوبه 247 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرایطی فراهم شده تا مشترکان برای استفاده از اطلاعات در بستر شبکه ملی اطلاعات، نصف قیمت اینترنت را بپردازند. این کاهش قیمت نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی کشور و شبکه مخابراتی است و این رویه به سود مشترکان نهایی و تولیدکنندگان محتوای داخلی خواهد بود. "

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به این که شبکه ملی اطلاعات و سرویس‌های بومی باعث ایجاد بیش از 130 هزار فرصت شغلی در این بخش شده، از توافق شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران و کاهش 20 درصدی نرخ پهنای باند برای انتقال محتوای داخل کشور خبر داد. آذری جهرمی همچنین تاکید کرد که ایجاد بازار مصرف محتوا در داخل کشور به تولیدات داخلی بستگی دارد و برای توسعه‌ی این بازار باید کیفیت سرویس‌های قابل ارائه به مشترکان را ارتقا دهیم.