بازخورد گرفتن از مخاطب مجازی - نسخهی قابل چاپ +- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir) +-- انجمن: متفرقه (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=16) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=17) +--- موضوع: بازخورد گرفتن از مخاطب مجازی (/showthread.php?tid=1956) |
بازخورد گرفتن از مخاطب مجازی - bahram - ۹۵/۱۱/۲۷ حرف زدن با گروه بزرگی از افراد اغلب ترسناک است. حرف زدن با گروههای بزرگ آن هم به صورت آنلاین، حتی میتواند ترسناکتر باشد. اما چرا؟ شاید به این دلیل که در این حالت همه نوع بازخوردی را دریافت خواهید کرد. اما انجام این کار تقریباً حسی مثل حرف زدن با یک جعبه خالی را به آدم میدهد! همین موضوع باعث میشود مدرسین یا سخنرانان زیادی از این سبک ارائه دوری کنند. تصور کنید که با بیش از صد مخاطب در یک سالن کنفرانس رو به رو هستید. میتوانید صدای خندیدن (خمیازه کشیدن) مخاطبها را بشنوید. افرادی که ردیف جلو نشستهاند، با دقت در حال تماشای شما هستند. شاید خش خش لباسها را هم بشنوید و این طور به نظرتان برسد که آنها بیقرار و خسته شدهاند و بهتر است سرعت و روش ارائهتان را تغییر دهید. به هرحال روشهای روشهای زیادی برای بازخورد گرفتن شفاهی و غیرشفاعی وجود دارد. ما از این بازخوردها استفاده میکنیم تا کم یا زیاد کردن سرعت صحبت کردن و زمان توقف آن را تنظیم کنیم و میزان درک و دریافت مخاطبان از موضوع را چک کنیم. بیشترین میزان اطلاعاتی که در بازه زمانی مناسب به مخاطب منتقل میشود، کیفیت ارائه را تعیین میکند. آنلاین حرف زدن بازی متفاوت دیگری است. نمیتوانید به چهره افراد نگاه کنید. تکانهای سر، خندهها و چرخش چشمها معیار رضایت یا عدم رضایت مخاطب نیستند. ما متن از پیش تعیین شدهای را میخوانیم که اگر خوب و باکیفیت پیش نرود، باعث کسالتآور شدن صحبتهایمان میشود. همه افراد همواره تلاش میکنند تا بیشترین اطلاعات ممکن را در فضای و زمان اندکی از ارائه قرار دهند. اما در واقع این کار توانایی کم و محدود توجه مخاطب را پر میکند و در اغلب اوقات باعث شکست خوردن انتقال هدف و مقصود ما به مخاطب میشود. اگرچه راههایی برای جمعآوری اطلاعات آنلاین وجود دارد که از آنها برای منفعترسانی به مخاطب استفاده میکنیم. یکی از سادهترین روشها میتوان استفاده از رایگیری باشد. خیلی از رایجترین پلتفرمهای وب، انواع مختلفی از فیچرهای رایگیری را دارند. این ابزارها نه تنها اطلاعات خوبی درباره مخاطب در اختیارتان قرار میدهد، بلکه آنها را کاملاً با کار درگیر میکند و تعامل بین کاربر و شما را بالا میبرد. اما حواستان باشد از این ابزار هم برای شروع و هم برای پایان ارائهتان استفاده نکنید. میتوانید از آن برای تست کردن میزان یادگیری و متمرکز نگهداشتن توجه افراد در یک ارائه طولانی استفاده کنید. روشهایی مثل طرح سوالات مرتبط هم باعث ایجاد انگیزه برای دقت و توجه بیشتر میشود و هم به مخاطب کمک میکند تا خودش را بیازماید. این کار به نوعی نشان دهنده میزان توجه و ارزشی است که شما برای مخاطبتان قائل هستید. برای پیشرفت و موفقیت بهتر است همیشه نسبت به این بازخوردها علاقهمند و مشتاق باشید. سعی کنید از روشهای دیگری مثل چت کردن مستقیم یا قرار دادن دکمه لایک یا رتبهبندی با ستاره استفاده کنید. این ابزارها در پلتفرمهای مختلف متفاوت هستند اما رمز موفقیت برای یک مدرس، جمعآوری اطلاعات مفید در سریعترین زمان و به موثرترین شکل ممکن است. به این ترتیب وقتی آنالیزهای درستی از مخاطبانتان داشته باشید دلایلی بیشتری برای دنبال کردن شما خواهند داشت. RE: بازخورد گرفتن از مخاطب مجازی - ahmad20 - ۹۵/۱۱/۲۸ بسیار عالی بود دوست عزیز RE: بازخورد گرفتن از مخاطب مجازی - mesterweb - ۹۵/۱۱/۲۸ مطلب خوبی بود ممنون |