شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .
باشگاه کاربران روماک
۱۶ اپراتور مجازی در حال مذاکره با ۳ اپراتور اصلی موبایل - نسخه‌ی قابل چاپ

+- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir)
+-- انجمن: اخبار فناوری (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=159)
+--- انجمن: اخبار فناوری ایران (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=160)
+--- موضوع: ۱۶ اپراتور مجازی در حال مذاکره با ۳ اپراتور اصلی موبایل (/showthread.php?tid=1288)



۱۶ اپراتور مجازی در حال مذاکره با ۳ اپراتور اصلی موبایل - elshan - ۹۵/۳/۱۰

[تصویر:  do.php?img=1275]

به گفته معاون رگولاتوری، ۱۶ متقاضی اپراتور مجازی موبایل در کشور موفق به دریافت موافقتنامه‌ی اصولی شدند و ۶ ماه فرصت دارند تا با اپراتورهای اصلی قرارداد همکاری امضاء کنند.
صادق عباسی شاهکوه درباره آخرین وضعیت اعطای ورود اپراتورهای مجازی به بازار تلفن همراه کشور اعلام کرد که در حال حاضر به ۱۶ متفاضی اپراتور مجازی موافقتنامه‌ی اصولی اعطاء شده است و این شرکت‌ها در حال رایزنی برای توافق با اپراتورهای فعلی تلفن همراه کشور هستند تا بتوانند از امکانات شبکه‌ی این اپراتورها استفاده کنند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: «این شرکت‌ها ۶ ماه فرصت دارند تا قرارداد خود را با اپراتورهای موبایل نهایی و به رگولاتوری ارائه کنند. پس از این مرحله، پروانه‌ی بهره‌برداری از اپراتورمجازی موبایل برای این شرکت‌ها صادر می‌شود و آنها می‌توانند نسبت به عرضه‌ی خدمات اقدام کنند.
به گفته‌ی عباسی شاهکوه، شرکت‌های فوق اسفندماه ۹۴ موافقتنامه‌ی اصولی خود را دریافت کرده‌اند که با توجه به فرصت ۶ ماهه باید تا مردادماه امسال توافق نهایی خود را با هر کدام از ۳ اپراتور موبایل اصلی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنند.

«در صورتی‌که طبق تاریخ پیش‌بینی شده در سازمان، پروانه‌ی بهره برداری از این خدمات در نیمه‌ی دوم امسال صادر شود، به نظر می‌رسد اپراتورهای مجازی بتوانند تا پایان سال، سرویس‌دهی خود را شروع کنند.

او در مورد شماره‌های مجزای در نظر گرفته شده برای این اپراتورها بیان کرد: «هم‌اکنون یک رنج ۵۰ میلیون شماره‌ای برای این اپراتورها رزرو کرده‌ایم. این اپراتورها اگر بخواهند مانند اپراتورهای فعلی، سرویس‌های مکالمه، پیامک و دیتا بدهند موفقیتی نخواهند داشت. بلکه باید روی سرویس‌های ارزش افزوده خانگی و تجاری متمرکز شوند. البته این اپراتورها درنظر دارند سرویس‌های خاصی از جمله سلامت، ویدئو و کنتور هوشمند را به متقاضیان ارائه دهند.»