تاخیر پرسنل چه راه حل هایی دارد؟ - نسخهی قابل چاپ +- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir) +-- انجمن: متفرقه (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=16) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=17) +--- موضوع: تاخیر پرسنل چه راه حل هایی دارد؟ (/showthread.php?tid=10507) |
تاخیر پرسنل چه راه حل هایی دارد؟ - enasb - ۰۲/۸/۱۶ تاخیر پرسنل چه راه حل هایی دارد؟ هر مدیری برای اداره خوب شرکتش به کارمندانش متکی است، آن وقت است که می تواند رئیس خوبی باشد. اگر کارمندی دائماً دیر سر کار حاضر شود، سایر افراد شرکت متوجه این موضوع می شوند و اغلب اصطکاک یا آزار ایجاد می شود. گاهی به دلیل بروز شرایطی تاخیر در ورود به محل کار اجتناب ناپذیر است. با این حال، به تعویق انداختن مداوم نیاز به مداخله قبل از تبدیل شدن به یک مشکل اساسی دارد. در اینجا روشهایی برای نحوه برخورد با کارمندی که معمولاً دیر میکند وجود دارد. اما در ابتدا بدانید با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. می توانید بدون ضایع شدن حق کسی مدیریت زمان داشته باشید. شناسایی رفتار تاخیرهای گاه به گاه به دلایل منطقی قابل قبول هستند. بیماری کودکان، شرایط آب و هوایی و ترافیک از جمله این موارد است. زندگی همیشه یکسان نیست و مشکلات غیرمنتظره ای به وجود می آید. آنچه غیرقابل قبول است تأخیر مکرر و مداوم کارمندان یا سایر اعضای یک گروه است. وقتی شخصی معمولا دیر سر کار حاضر می شود، برای وقت خود یا مدیر آن گروه ارزشی قائل نیست. در این مواقع است که مدیر باید در مورد بخشش یا توبیخ تخلف کارمند خود تصمیم بگیرد. مواجهه با مدیر عصبانی اجازه ندهید تاخیر کارمند برای مدت طولانی ادامه یابد. به یاد داشته باشید که شما از رفتار کارمند ناراحت هستید نه خود شخص. آرامش خود را حفظ کنید و بدانید که استفاده از کلمات نامناسب یا تهدید کارمند عواقب نامطلوبی دارد. به محض اینکه یک الگوی تکراری شکل گرفت، جلو بروید و اجازه ندهید رفتار نامناسب تکرار شود. با کارمند خود جلسه ای ترتیب دهید و موضوع را با او در میان بگذارید. مدارک تأخیر کارمند را با خود به جلسه ببرید و دلیل تأخیر او را جویا شوید.. ناراحتی خود را ابراز کنید مادران اغلب از این تکنیک برای فرزندان خود استفاده می کنند.افراد با ناامید کردن افرادی که به آنها احترام می گذارند احساس ناراحتی می کنند. وقتی یکی از اعضای تیم به کار خود متعهد نیست، عواقب رفتار او باید برای او توضیح داده شود. مثلاً وقتی دیر به جلسه می رسد باید گفت: (مشتری 10 دقیقه منتظر آمدن شما بود و من باید وظیفه شما را به همکارتان محول می کردم)). ممکن است فردی از تاثیر رفتار خود بر همکاران خود آگاه نباشد و متوجه این رفتار شود.. برنامه کاری داشته باشید تصمیم عجولانه نگیرید. تأخیر مکرر کارمندان ممکن است به دلیل یک مشکل پزشکی یا تعهدات خانوادگی باشد. در این موارد باید استثنا قائل شد و ساعات کاری او انعطاف پذیر باشد. به حریم خصوصی کارمند خود احترام بگذارید اگر با کارمندی که در جمع دیگران حضور دارد مواجه شود، خجالت زده و شرمنده می شود و حالت تدافعی به خود می گیرد. نگرانی های خود را بیان کنید، مثال های مناسب بیاورید و از طرف مقابل بخواهید. اجازه دهید کارمند حرف های شما را بشنود و پاسخ دهد. مدیران باید گوش دادن فعال را یاد بگیرند و تمرین کنند. مردم در شرایط منصفانه، صادقانه و محترمانه پاسخ خواهند داد و بهتر رفتار خواهند کرد. نحوه برخورد صحیح با کارمند توسط یک مدیر حرفه ای یک خط مشی تنظیم کنید که عواقب تاخیر در محل کار را مشخص کند. مثلاً اگر کارمند گهگاه تأخیر میکند، باید از او خواسته شود که این تأخیرها را جبران کند. به او اخطار کتبی بدهید، حقوقش را کاهش دهید یا اگر دائماً تأخیر کرد، مزایای اضافی را حذف کنید. اگر رفتار فرد بر نتایج شرکت تأثیر می گذارد یا رابطه با مشتری را تیره می کند، باید اقدامات جدی تری انجام شود. بهبودهای پاداش با پاداش دادن به افراد، افراد را به تغییر تشویق کنید.زمانی که کارمند تغییر مثبتی در رفتار ایجاد می کند، بازشماری کنید. همین تشکر و استقبال ساده باعث می شود که فرد بداند در مسیر درستی قرار دارد و زحمات او قابل تقدیر است. با رعایت این توصیه، مدیران از تاثیر چنین جملاتی شگفت زده خواهند شد. |