۹۴/۱۱/۱۵، ۰۱:۵۳ صبح
شعار تبلیغاتی شرکت شما در واقع جمله ای کوتاه و اثرگذار است که هویت شرکت شما را در پنج الی ده کلمه به صورت خلاصه توصیف می کند. اما در انتخاب این شعار باید نهایت دقت عمل را داشته باشید. در نظر داشته باشید که شعار انتخاب شده از سوی شما باید به یاد ماندنی و منحصر به فرد باشد و عموم مردم با شنیدن آن به یاد شرکت شما بی افتند. در این راه با در نظر داشتن هشت راهکار زیر می توانید مطمئن باشید که شعاری درخور کسب و کار خود انتخاب کرده اید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این راهکارها بپردازیم ...
نکته اول: شعار تبلیغاتی خود را کوتاه و جامع انتخاب کنید
شعار تبلیغاتی باید در حد یک عبارت و جمله پنج تا ده کلمه ای باشد و شما باید سعی کنید کل محتوایی که دوست دارید در شعار تبلیغاتی خود بگنجانید را در قالب همین جمله کوتاه و اثرگذار بیان کنید. توجه داشته باشید که هرچه این عبارت کوتاه تر و روان تر باشد بهتر و بیشتر در ذهن مخاطبین باقی خواهد ماند.
نکته دوم: شعار تبلیغاتی خود را منحصر به فرد انتخاب کنید
اینکه از شعارهای تبلیغاتی رقبا و سایر شرکت ها الهام بگیرید اصلا بد نیست اما این الهام گیری نباید به تقلید و کپی این شعارها منجر گردد و باید سعی کنید با ذهنی باز و خلاقانه یک شعار اختصاصی و منحصر به فرد برای کسب و کار خود خلق کنید.
نکته سوم: واقعیات را در شعار خود بگنجانید
سعی کنید در انتخاب شعار تبلیغاتی کسب و کار خود واقع بین باشید. انتخاب شعاری همچون "زیبا و ارزان" می تواند جالب باشد اما زمانی که شما نتوانید محصولات خود را زیبا و یا ارزان تولید کنید شعار انتخابی شما هیچ ارزش و اعتباری نخواهد داشت و تاثیر مثبت یک شعار اثرگذار به یک عامل مخرب برای کسب و کار شما بدل خواهد شد.
نکته چهارم: به وزن شعار خود توجه کنید
شعارهای موزون و شعرگونه پتانسیل بالایی در به خاطر سپرده شدن دارند و اگر بتوانید یک ریتم جالب در شعار خود خلق کنید می توانید مطمئن شوید که این شعار به آسانی در یادها خواهد ماند.
نکته پنجم: در انتخاب کلمات و نحوه نگارش شعار خود دقت کافی را داشته باشید
انتخاب لغات نامفهوم، مجهوم و بی معنی و یا اعمال نادرست قواعد دستور زبانی باعث خواهد شد تا شعار شما غیرقابل درک گردد و تنها خود شما قادر به درک شعار کسب و کارتان خواهید بود. در انتخاب شعارتان سعی کنید روندی را پیش بگیرید که برای درک آن نیاز به هیچ توضیح و تفسیری نباشد و مخاطبان در برخورد اول قادر به درک سریع آن باشند.
نکته ششم: شعار تبلیغاتی شما باید قابل انتقال باشد
چند بار شعار خلق شده را بلند برای خود تکرار کنید، سعی کنید با سرعت های متفاوتی این جمله یا عبارت را تکرار کنید و از سهولت انتقال آن مطمئن شوید. شعارهایی که بیان آنها نیاز به تمرکز خاصی داشته باشد زیاد جالب نخواهند بود.
نکته هفتم: اصل مشتری مداری را در شعار خود مد نظر داشته باشید
کسب و کار شما بر اساس مشتری مداری بنیان نهاده شده است و در واقع اصلی ترین سرمایه شما در تجارتتان همانا مشتریان شما خواهند بود. پس سعی کنید همواره در شعار تبلیغاتی خود مشتریانتان را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال کمپانی Burger King با شعار "هر طور دوست دارید سفارش دهید" و یا کمپانی StateFarm با شعار "مثل یک همسایه خوب" تا حد زیادی این حس همراهی و صمیمیت را به مشتریان خود القا می کنند.
نکته هشتم: از انتخاب شعارهای تبلیغاتی خنده دار پرهیز کنید
اگر برای کسب و کار خود ارزش قائلید در انتخاب شعار خود سعی کنید نهایت جدیت را در عین صمیمیت پیشه کنید. شعارهایی که ممکن است با کمی تغییر به شعارهایی خنده دار و بی محتوا تبدیل شوند می توانند به عاملی مخرب برای کسب و کار شما بدل گردند.
نتیجه نهایی:
با رعایت هشت اصل بیان شده می توانید شعارهایی منحصر به فرد، جذاب و مناسب برای رونق کسب و کار خود انتخاب کنید. توجه کنید که شعارهای تبلیغاتی به آسانی قابل تغییر نیستند. پس قبل از هرگونه اقدامی در زمینه تجاری سازی شعار خود خوب به آن فکر کنید، نظر دوستان و اطرافیان را در مورد شعار خود بپرسید و از پیشنهادها و انتقادات سازنده آنها بهره گیرید.
شعار تبلیغاتی باید در حد یک عبارت و جمله پنج تا ده کلمه ای باشد و شما باید سعی کنید کل محتوایی که دوست دارید در شعار تبلیغاتی خود بگنجانید را در قالب همین جمله کوتاه و اثرگذار بیان کنید. توجه داشته باشید که هرچه این عبارت کوتاه تر و روان تر باشد بهتر و بیشتر در ذهن مخاطبین باقی خواهد ماند.
نکته دوم: شعار تبلیغاتی خود را منحصر به فرد انتخاب کنید
اینکه از شعارهای تبلیغاتی رقبا و سایر شرکت ها الهام بگیرید اصلا بد نیست اما این الهام گیری نباید به تقلید و کپی این شعارها منجر گردد و باید سعی کنید با ذهنی باز و خلاقانه یک شعار اختصاصی و منحصر به فرد برای کسب و کار خود خلق کنید.
نکته سوم: واقعیات را در شعار خود بگنجانید
سعی کنید در انتخاب شعار تبلیغاتی کسب و کار خود واقع بین باشید. انتخاب شعاری همچون "زیبا و ارزان" می تواند جالب باشد اما زمانی که شما نتوانید محصولات خود را زیبا و یا ارزان تولید کنید شعار انتخابی شما هیچ ارزش و اعتباری نخواهد داشت و تاثیر مثبت یک شعار اثرگذار به یک عامل مخرب برای کسب و کار شما بدل خواهد شد.
نکته چهارم: به وزن شعار خود توجه کنید
شعارهای موزون و شعرگونه پتانسیل بالایی در به خاطر سپرده شدن دارند و اگر بتوانید یک ریتم جالب در شعار خود خلق کنید می توانید مطمئن شوید که این شعار به آسانی در یادها خواهد ماند.
نکته پنجم: در انتخاب کلمات و نحوه نگارش شعار خود دقت کافی را داشته باشید
انتخاب لغات نامفهوم، مجهوم و بی معنی و یا اعمال نادرست قواعد دستور زبانی باعث خواهد شد تا شعار شما غیرقابل درک گردد و تنها خود شما قادر به درک شعار کسب و کارتان خواهید بود. در انتخاب شعارتان سعی کنید روندی را پیش بگیرید که برای درک آن نیاز به هیچ توضیح و تفسیری نباشد و مخاطبان در برخورد اول قادر به درک سریع آن باشند.
نکته ششم: شعار تبلیغاتی شما باید قابل انتقال باشد
چند بار شعار خلق شده را بلند برای خود تکرار کنید، سعی کنید با سرعت های متفاوتی این جمله یا عبارت را تکرار کنید و از سهولت انتقال آن مطمئن شوید. شعارهایی که بیان آنها نیاز به تمرکز خاصی داشته باشد زیاد جالب نخواهند بود.
نکته هفتم: اصل مشتری مداری را در شعار خود مد نظر داشته باشید
کسب و کار شما بر اساس مشتری مداری بنیان نهاده شده است و در واقع اصلی ترین سرمایه شما در تجارتتان همانا مشتریان شما خواهند بود. پس سعی کنید همواره در شعار تبلیغاتی خود مشتریانتان را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال کمپانی Burger King با شعار "هر طور دوست دارید سفارش دهید" و یا کمپانی StateFarm با شعار "مثل یک همسایه خوب" تا حد زیادی این حس همراهی و صمیمیت را به مشتریان خود القا می کنند.
نکته هشتم: از انتخاب شعارهای تبلیغاتی خنده دار پرهیز کنید
اگر برای کسب و کار خود ارزش قائلید در انتخاب شعار خود سعی کنید نهایت جدیت را در عین صمیمیت پیشه کنید. شعارهایی که ممکن است با کمی تغییر به شعارهایی خنده دار و بی محتوا تبدیل شوند می توانند به عاملی مخرب برای کسب و کار شما بدل گردند.
نتیجه نهایی:
با رعایت هشت اصل بیان شده می توانید شعارهایی منحصر به فرد، جذاب و مناسب برای رونق کسب و کار خود انتخاب کنید. توجه کنید که شعارهای تبلیغاتی به آسانی قابل تغییر نیستند. پس قبل از هرگونه اقدامی در زمینه تجاری سازی شعار خود خوب به آن فکر کنید، نظر دوستان و اطرافیان را در مورد شعار خود بپرسید و از پیشنهادها و انتقادات سازنده آنها بهره گیرید.