باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: چگونه در تلگرام «کانال» بسازیم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کانال در تلگرام، ابزار جدیدی است که به کمکش می توانید پیام های خود را به گوش میلیون ها مخاطب برسانید. این قابلیت که دو ماه بیشتر از معرفی آن نمی گذرد، از همان روز عرضه با استقبال فوق العاده کاربران ایرانی مواجه شد؛ بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور کانال شخصی خود را به راه انداختند و خبرگزاری ها از آن به عنوان ابزاری پرمخاطب برای انتشار هر چه سریع تر اخبار بهره گرفتند.
اگر شما هم احساس می کنید که ایده خوبی برای ساخت یک کانال دارید، می توانید همین حالا به ساخت یکی از آنها اقدام کنید. برای این کار کافیست در مرحله نخست وارد تلگرام شوید. با ورود به برنامه، از منوی کشویی (عکس پایین) گزینه New Channel را انتخاب کنید.

با اشاره روی این گزینه، به قسمت وارد کردن اطلاعات کانال خواهید رسید. در این بخش می توانید برای کانال نامی در نظر بگیرید، برایش عکس انتخاب کرده و یک توضیح کوتاه در مورد اهداف آن بنویسید.
با وارد نمودن اطلاعات، به صفحه Settings می رسید که در اینجا امکان تعیین عمومی یا دعوت نامه ای بودن کانال برایتان مهیا شده. ضمنا در پایین همین صفحه می توانید لینک کانال (برای اشتراک گذاری و دعوت افراد) را به دلخواه خود انتخاب کنید.
 
اما پس از ساخت کانال، شاید دوست داشته باشید از کمک چند نفر دیگر برای گرداندن آن استفاده کنید. برای افزودن مدیر جدید به کانال (که به تمام ابزارهای آن دسترسی دارد) کافیست در صفحه اصلی کانال آیکن سه نقطه را از بالای صفحه انتخاب و وارد منوی Info شوید. در پایین همین صفحه (عکس پایین) گزینه ای تحت عنوان Administrators را مشاهده خواهید کرد.
با اشاره روی این گزینه، حالا می توانید از بین مخاطبین خود هر تعداد نفر که بخواهید را به عنوان مدیران کانال در نظر بگیرید

نحوه گرفتن لینک مستقیم از کانال های عمومی: برای دریافت لینک اشتراک گذاری از کانال های عمومی، در ابتدا بایستی آدرس اصلی کانال خود را پاک کنید. به عنوان مثال، اگر آدرس کانال telegram.me/romaak باشد، باید واژه romaak را از کانال حذف و موقتا آن را به حالت خصوصی (private) ببرید.

در حالت private، تلگرام یک لینک مستقیم از کانال شما خواهد ساخت. حالا کافیست لینک را در جایی ذخیره کرده و مجددا کانال را از قسمت تنظیمات، با اضافه کردن واژه romaak به حالت عمومی (public) برگردانید. در این صورت می توانید در عین عمومی بودن کانال، از لینکی که در حالت خصوصی گرفته اید هم برای اشتراک گذاری آن استفاده کنید.
فنون مدیریت کانال‌ها را بدانید

اگر شما یک کانال و گروه دارید و می‌خواهید تغییرات محسوسی ایجاد کنید، باید بدانید که بهترین و مناسب‌ترین ادمین کانال‌تان، خود شما هستید که از روز اول در آن محتوا گذاشته‌اید. شما آمار بازدید کانال را درساعات مشخص و با علایق مخاطب می‌شناسید. اگر تا به‌حال به این موارد دقت نکرده‌اید، قبل از انجام هر تبادلی ابتدا کانال خودتان را آنالیز کنید. به‌ویژه مخاطب خاص کانال را که مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه کانال شماست. بعد از آنالیز کانال حال باید کانال یا گروهی انتخاب کنید که با کانال شما هماهنگی داشته باشد. حتی درمواردی که تبادلات زیادی هم انجام شده، اما هیچ‌گونه بازدهی برای کانال‌های کوچک که در آن شرکت کرده‌اند، نداشته چراکه در این تبادل مواردی که حتما ادمین‌های تبادلی درنظر بگیرند، رعایت نشده است. بله انتخاب عنوان و طریق نوشته‌شدن آن باعث می‌شود مخاطب کنجکاو به عضویت در کانال شما شود.

این نوع عنوان گذاشتن بازی با ذهن مخاطب است. اما اگر محتوای کانال شما ناب و جذاب نباشد، فرد عضو شده از این طریق از کانال شما به‌زودی کوچ خواهد کرد. البته بودن در پایین یا بالای لیست نیز به بازدهی تبادل شما تأثیر به سزایی دارد. انتخاب اموجی یا قالب لیست مربوط به مجری تبادل است. از ایموجی‌های (شکلک‌) جذابی استفاده شود که هنگام مشاهده لیست توسط اعضا، آنها علاقه‌مند به مرور لیست و انتخاب کانال‌ها بشوند. کسل‌کنندگی شکلک برای کانال‌هایی که در وسط لیست قرار گرفته‌اند، از بازدهی تبادل صورت گرفته کم خواهد کرد. سادگی و فاصله بین عنوان‌ها یا طبقه‌بندی شکلک‌ها و کانال‌هایی که درجوار هم قرار گرفته‌اند، در بازدهی تبادل تأثیر بالایی دارد. انجام ندادن بعضی تبادل‌ها از انجام دادن آن برای کانال شما بهتر است.
تبلیغ‌های ساعتی با هزینه خاص

ساختن گروه‌های جدید در تلگرام براساس همان شیوه تبلیغات است. یعنی با گرفتن پنل ارسال، به شما بانک شماره تلفن را هم می‌دهند و در موارد خاص دسته‌بندی شده است (شغلی، منطقه‌ای، جنسیتی و…). حال اگر یک ادمین باشید و به این گروه‌ها دسترسی پیدا کنید، شما را با ادمین دیگر گروه‌ها آشنا می‌کنند و می‌توانید با آنها تبادل لینک کنید و خلاصه زنجیره‌ای از تبادل اطلاعات و همین‌طور پول را داشته باشید و درعین رقابت همیشه بازار کارهم داشته‌ باشید. تبلیغ و تبادل لینک هم دراین گروه‌ها با توجه به نوع فعالیت و حتی ساعات کاری این گروه‌ها (برخی از این گروه‌ها ٢۴ساعته هستند و حتی برای ساعات مختلف شبانه‌روز تولید محتوای متفاوت می‌کنند چون از خارج از ایران هم تبادل لینک می‌کنند) ساعتی بین یک‌هزار تومان تا ٢۵٠٠تومان است. اگر لینک شما تبادل شود، نهایت قیمت هر ساعت ٢هزارتومان خواهد بود و البته به‌طور قطع بستگی به صلاحدید ادمین گروه دارد.