۹۴/۱۰/۸، ۰۴:۰۳ صبح
کمپین های بازاریابی اینترنتی میتوانند به موفقیت یک کسب و کار کمک فراوانی بکنند. در حقیقت بازاریابی اینترنتی با این که هزینه ی به مراتب کمتری نسبت به بازاریابی کلاسیک دارد اما میتواند بسیار موثرتر باشد.
1. شخصی سازی
هیچ وقت یک کمپین بازاریابی اینترنتی کلی راه اندازی نکنید. درابتدای کمپین مشخص کنید که مخاطبین این کمپین چه افرادی هستند و سپس براساس ویزگی های اخلاقی و زندگی آنها یک کمپین بازاریابی راه اندازی کنید. مسائلی مانند جنسیت٬ سن و مقعیت جغرافیایی موارد حداقلی هستند که باید در راه اندازی کمپین خود به آنها توجه کنید.
2. دسته بندی افراد
یکی از مسائل مهم در بازاریابی اینترنتی این است که بدانید افرادی که میخواهد برای آنها یک برنامه ی بازاریابی اجرا کنید به اندازه ی کافی بزرگ هستند؟ اگر این امکان وجود ندارد که مخاطبین خود را دسته بندی کنید و برای هر کدام یک نوع از برنامه ی بازاریابی اجرا کنید بهتر است در شناسایی بازار خود دقت بیشتری به خرج دهید.
A/B Testing.3
حالا که مخاطبین خود را شناسایی کرده اید وقت آن رسیده است که آزمایشی هم انجام دهید تا به درستی متوجه شوید که چه کارهایی را نباید انجام دهید و انجام کارها به چه شکلی بهتر است. یک متعیر انتخاب کنید و در بخش های مختلف کمپین خود آن را بررسی کنید.4. بازاریابی از طریق ایمیل
یک گفته ی قدیمی وجود دارد که میگوید بازاریابی اینترنتی براساس بازاریابی ایمیلی استوار است. اگر هم این گفته در تمام بخش ها درست نباشد اما حداقل در بخش کسب و کار اینترنتی باید بتوانید یک برنامه ی جامع برای بازاریابی ایمیلی خود داشته باشید. توجه داشتید باشید منظور ارسال انبود ایمیل نیست بلکه میخواهیم برای دسته بندی ها و کاربران مختلف ایمیلی براساس ویژگی های شخصیتی آنها ارسال کنید.
5. اندازه گیری
تمام کارهایی که گفتیم را اگر انجام دهید مهم است که بدانید آیا موفق شده اید یا خیر؟ در ابتدای برنامه ی بازاریابی معیارهای درستی انتخاب کتید و برنامه ی خود را همواره براساس این معیارها بررسی کنید.