باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: ابزار آنلاین برای تحلیل ترافیک اینستاگرام
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ابزار آنلاین برای ارزیابی و تحلیل ترافیک اینستاگرام
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

امروزه فعالیت و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از موضوعاتی است که کسب‌وکارهای مختلف ایرانی به آن توجه دارند و در فضاهایی مانند اینستاگرام و توییتر و تلگرام فعالیت بیشتری را در جهت گسترش برندینگ و افزایش فروش پیش گرفته‌اند.
ما در بلاگ‌اد همواره به موضوع بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌ایم و به طور مداوم مقالاتی را در این زمینه برای مخاطبین خود ارایه داده‌ایم. در ادامه به بررسی و معرفی برخی ابزارهای که در بازاریابی اینستاگرام به شما در آنالیز و تحلیل روند فعالیت‌تان کمک خواهند کرد پرداخته‌ایم.
توجه داشته باشید که ممکن است برای دسترسی کامل به ویژگی‌های آنها نیاز به خرید پلن باشد که با توجه به شرایطی امروزی به سادگی قادر خواهید بود بعد از بررسی و تصمیم هر ابزاری را که نیاز دارید اشتراک خریداری کنید.

[img=657x0]http://magbot.ir/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/simply-measured-instagram-stories-analytics.jpg[/img]
[size=undefined]
۱. ابزار Simply Measured
این ابزار در بررسی و آنالیز عمیق و مانیتور پیشرفته پست‌ها و فعالیت‌ها به شما کمک‌ می‌کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس قدرت تحلیل و تجزیه بخش استوری اینستاگرام (Instagram Stories) است.
البته همینطور که می‌دانید خود اینستاگرام دارای یک بخش برای این مورد است، اینکه می‌دانیم کدام کاربران از استوری مشاهده کرده‌اند خوب است، اما چیزی Simply Measured را متفاوت می‌کند ارایه اطلاعات از نحوه تعامل کاربران (engaged) با استوری شما است.
به طور کلی با این ابزار قادر خواهید بود متریک‌های زیر را مشاهده کنید:
[/size]
  • تعداد پست‌های ذخیره شده

  • story replies (پاسخ‌های دریافتی)

  • Taps Forward (تعداد دفعاتی که کاربران استوری شما را برای دیدن استوری بعدی رد کرده‌اند)

  • Taps Back (این پارامتر برعکس پارامتر قبلی بیانگر تعداد دفعاتی است که کاربران استوری شما را برای بررسی مجدد از اول مشاهده کرده‌اند)

  • Exits (این عدد بیانگر تعداد دفعاتی است که کاربران از قسمت نمایش استوری اینستاگرام به کل خارج شده‌اند)
[size=undefined]
اما این تمام آن چیزی نیست که Simply Measured ارایه می‌دهد. درواقع این ابزار متریک‌های دیگری را از آنالیز وضعیت حساب اینستاگرام کسب‌وکارتان برای شما در نظر گرفته است. شما می‌توانید به صورت روزانه و کلی وضعیت تعداد رشد فالور‌ها را بررسی کنید و همچنین اطلاعاتی در مورد هشتگ‌های استفاده شده، تعداد مشاهده ویدیوها و امکان مقایسه وضعیت رقابتی را در اختیار خواهید داشت.
مقالات مرتبط با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی:
[/size]
[size=undefined]
 
[/size]

[img=640x0]http://magbot.ir/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/simply-measured-conversion-tracking-funnel.jpg[/img]
[size=undefined]
از دیگر بخش‌های مهم و قابل اشاره می‌توان از بخش نرخ تبدیل نام برد. این بخش به شما اجازه می‌دهد میزان ROI کمپین‌های خود را اندازگیری کنید و میزان هزینه پرداخت شده با درآمد کسب شده را در اختیار داشته باشید. (این بخش احتمالا بعد از عمومی شدن امکان تگ کردن محصولات بسیار کاربردی خواهد شد).
۲. ابزار Instagram Insights
آیا هنوز بودجه‌ی برای خرید ابزارهای تحلیل و مانیتور اینستاگرام در اختیار ندارید؟
هیچ نگرانی وجود دارد، شما می‌توانید از Instagram Insights که در خود برنامه اینستاگرام وجود دارد استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید این ابزار فقط برای حساب‌های تجاری (business accounts) در دسترس است. بنابراین اگر هنوز یک حساب معمولی دارید باید آن را به حساب تجاری تغییر دهید تا دسترسی به این داده‌ها فراهم شود.
[/size]

[img=450x0]http://magbot.ir/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/instagram-posts-analytics-1.png[/img]
[size=undefined]
یک آموزش کامل برای Instagram Insights در آکادمی ای‌نتورک وجود دارد که از مرحله تغییر نوع حساب تا بررسی نحوه کار با این ابزار شرح داده شده است. پیشنهاد می‌کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[/size]

[img=816x0]http://magbot.ir/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/starbucks-pictureio-score.png[/img]
[size=undefined]
۳. ابزار Picture.io
Picture.io یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان برای بررسی وضعیت کیفیت و قدرت حساب‌های اینستاگرام است. شما با وارد شدن به حساب اینستاگرام خود و اتصال این ابزار به حساب شما، یک نمره با عنوان میزان نفوذ ‘influencer score’ دریافت می‌کنید.
در حالی که محدوده خاصی برای این نمره عنوان نشده اما با بررسی که برای حساب‌های معروف و مشهور انجام شد، نمره میانگین ۱۰۰ قابل قبول و خوب است. (برای مثال این نمره برای حساب استارباکس ۲۱۲ بوده است)
نمره تعلق گرفته بر اساس وضعیت تعداد مخاطبین، میزان تعامل (engagement)، وضعیت ترندها بررسی و مشخص می‌شود. درواقع influence score به عنوان یک معیار اساسی و دقیق در رابطه با جایگاه برند شما در اینستاگرام نباید در نظر گرفته شود، ولی می‌توانید برای سنجش وضعیت اکانت شما در بین رقبا در نظر بگیرید و حداقل با توجه به اینکه رایگان است ارزش چک کردن را دارد.
اگر می‌خواهید وضعیت نمره خود را همیشه در اختیار داشته باشید یا نمره رقیب خود را بدست‌ بیاورید کافی است آدرس picture.io/instagram/TEST را در مرورگر خود تایپ کنید که در ادامه به جای بخش TEST باید حساب مدنظرتان را قرار دهید. به باید داشته باشید برای مشاهده نمره از طریق این روش باید حساب مربوطه در پایگاه داده Picture.io وجود داشته باشد. یک نمونه ببینید دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[/size]

[img=640x0]http://magbot.ir/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/keyhole-instagram-analytics.png[/img]
[size=undefined]
 
۴. ابزار Keyhole
ابزار Keyhole به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت هشتگ موردنظرتان را در هر لحظه بررسی کنید. این می‌تواند موقعی که قصد برگزاری یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی را دارید به شما کمک کند. برای مثال هنگام اجرای یک مسابقه این ابزار به شما وضعیت کلی هشتگ و کاربرانی که به تعداد از هشتگ استفاده کرده‌اند را لیست می‌کند.
[/size]

[img=808x0]http://magbot.ir/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/keyhole-hashtag-sentiment-analysis.png[/img]
[size=undefined]
به طور کلی ابزار Keyhole گزارش‌ استفاده از هشتگ بر طبق تعداد کاربر، تعداد پست، نمایش گراف استفاده از هشتگ بر طبق بازه زمانی، نمایش پست‌های برتر، ارایه هشتگ‌های مرتبط و نمایش لیست آخرین کاربرانی که از هشتگ استفاده کرده‌اند را ارایه می‌دهد.
[/size]
مقالات مرتبط
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون از مطلب خوبتون
در حال حاضر بازاریابی دیجیتال از موفق ترین راه ها برای برندها و معرفی خدمات و محصولات آنها بوده و به یکی از مهم ترین و به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی برای هر کسب و کاری تبدیل شده است . ما در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با تسلط کامل بر دنیای دیجیتال مارکتینگ و دانش و تجربه کافی با ارائه بهترین و خلاقانه ترین راه ها، موفقیت شما را در دنیای دیجیتال مارکتینگ تضمین می کنیم .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اینستاگرام در چند وقت اخیر به یکی از جذاب ترین برنامه ها برای تبلیغات تبدیل شده است. فقط کافی است به چند نوع آمار در مورد تبلیغات در اینستاگرام توجه کنید:

در ژوئن ۲۰۱۸ بیش از یک میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام بوده است.
پانصد میلیون نفر از این کاربران به صورت روزانه از این پلتفرم استفاده کرده‌اند.
در حالی که تعداد کاربران اینستاگرام در سال ۲۰۱۳ فقط ۱۳۰ میلیون نفر در ماه بود، در حال حاضر به حدود ۱۰ برابر رسیده است.
نرخ تعامل کاربران با فیس‌بوک در حدود ۶۰ درصد و تعامل آنها با اینستاگرام ۳۸ درصد است.
بهترین اپلیکیشن های تحلیل اینستاگرام کدامند؟
[تصویر:  instagram-a_n_a_lytics-1.png]
اگر از اینستاگرام به عنوان بستری برای دیده شدن کسب و کار خود استفاده می کنید حتما به یک ابزار کارآمد برای تحلیل آن احتیاج دارید که در ادامه من سه مورد از ابزارهای تحلیل اینستاگرم را به شما معرفی خواهم کرد.  اینستاگرام قبلا در زمینه اپلیکیشن‌های بازاریابی و تجزیه و تحلیل داده‌ها مانند یک سیاه‌چاله بود. اما امروز اینگونه نیست و کسب و کارهایی که در این پلتفرم فعالیت می‌کنند در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به برنامه‌ها و امکانات متنوعی دسترسی دارند. با این وجود در میان این همه گزینه مختلف، انتخاب برنامه مناسبی که پاسخگوی نیازهای ما باشد می‌تواند کار سختی باشد.
با توجه به تنوع قابلیت‌ها و محتوای موجود در اینستاگرام در بیشتر اوقات بهتر است از اپلیکیشن های تحلیل اینستاگرام استفاده کنیم. ممکن است تمرکز شما بیشتر بر روی استوری‌ها و تولید محتوا باشد یا ممکن است به طور مداوم مشغول تبلیغ باشید یا به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت کنید. فارغ از نحوه استفاده شما، ابزارهای تحلیل داده‌ای که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌توانند به اندازه قابل توجهی به شما در تجزیه و تحلیل اینستاگرام کمک کنند.
بهترین ابزارهای تحلیل اینستاگرام مانند
ابزار Instagram Insights که یک ابزار رایگان در دسترس همه کاربران اینستارگام است.
برنامه Socialbakers: با استفاده از ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام این برنامه می‌توانید بهترین پست‌هایتان را ببینید، نگاهی به هشتگ‌هایی که بیشترین استفاده از آن‌ها را داشتید بیندازید، اکانت‌هایی که بیشتر از همه آن‌ها را تگ کردید را ببینید و همچنین به اطلاعات کلی از تعداد پست‌ها و فالوورهایتان هم دسترسی داشته باشید. همچنین این اپ در نسخه رایگان نیز ارائه می شود.
برنامه Squarelovin: در این برنامه شما به آمار و ارقام مربوط به پست‌های اخیر، آنالیز ماهیانه از فعالیت حساب کاربری‌تان و همچنین تاریخچه پست‌هایتان به صورت سالیانه، ماهیانه، روزانه و ساعتی دسترسی خواهید داشت.
نرم افزار Phlanx: این برنامه نرخ تعامل هر حساب را با تقسیم تعداد لایک‌ها و نظرات پست‌ها بر تعداد فالوورهای صفحه به دست می‌آورد. برای اینفلوئنسرها هیچ عدد جادویی و به خصوصی وجود ندارد که نشان دهد نرخ تعامل باید چقدر باشد. با این وجود عددی در حدود 3 درصد یک میزان قابل قبول به حساب می‌آید. ابزارهایی مانند Phlanx بیشتر از همه برای آنالیز فالوور فیک اینستاگرام کاربرد دارند. به این صورت می‌توان فهمید آیا لایک‌ها و نظرات پست‌های یک اینفلوئنسر از سوی کاربران واقعی هستند یا بات‌ها و طرفداران فیک. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید روند پیشرفت و نحوه فعالیت صفحات رقیب خودتان را نیز زیر نظر بگیرید.
این سه ابزار معرفی شده از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
محسوب می شود.  like