۹۷/۴/۱، ۱۰:۵۹ صبح
اپلیکیشن IGTV اینستاگرام که یک پلتفرم ویدیویی فوق العاده محسوب می شود، دیروز در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفت. با این سرویس جدید امکان ارسال ویدیوهای یک ساعته به اینستاگرام اضافه شد و کاربران می توانند فیلم های طولانی را با دیگران به اشتراک بگذارند.
پلتفرم ویدیویی اینستاگرام طبق برنامه ریزی های پیشین قرار بود تا اواخر ماه ژوئن آغاز به کار کند و سرانجام طبق وعده اینستاگرام این اتفاق رخ داد، اما نه آنطور که انتظار آن را داشتیم! چند وقت پیش اینستاگرام به طور رسمی اعلام کرد که قرار است محدودیت زمانی ویدیوهای خود را به ۶۰ دقیقه برساند تا این شبکه اجتماعی، به رقیبی قدرتمند برای یوتیوب تبدیل شود.
اپلیکیشن IGTV اینستاگرام در واقع یک پلتفرم ویدیویی برای مشاهده فیلم های طولانی است که برنامه سازان مشهور می توانند ویدیوهای خود را در آن با دیگران به اشتراک بگذارند. در حالی که یک اپلیکیشن جداگانه برای این سیستم در نظر گرفته شده، اما شما می توانید از داخل اینستاگرام نیز وارد قسمت مربوطه شده و ویدیوهای خود را در آن آپلود کرده یا به تماشای ویدئوهای دیگران بنشینید.
ویدئوهای قرار گرفته در اپلیکیشن IGTV اینستاگرام به صورت عمودی تصویربرداری شده و محدودیت زمانی یک ساعته برای آنها در نظر گرفته شده است. کانال های مختلفی در این پلتفرم به چشم می خورد که توسط سازندگان ایجاد شده اند. زمانی که شخصی را در اینستاگرام فالو کنید، کانال وی نیز برای شما نمایش داده می شود.
به محض وارد شدن به اینستاگرام، ویدیوها بر اساس علایق و افرادی که آنها را فالو کرده اید، شروع به پخش می کنند. با سوایپ کردن به سمت بالا، می توانید ویدیوهای دیگر را نیز مشاهده کرده و در کنار آن، امکاناتی مانند لایک، کامنت و به اشتراک گذاری با دیگر دوستان نیز در نظر گرفته شده است. تب های مختلفی مانند Popular ،Following ،For You و Continue Watching در اختیار شما خواهند بود تا در صورت تمایل، ویدئوهای مورد نظر را از داخل آنها مرور کنید.
هر شخصی می تواند ویدیوهای خود را در اپلیکیشن IGTV اینستاگرام آپلود کرده و به این ترتیب، کانال اختصاصی خود را راه اندازی کند. این قابلیت ظرف هفته های آتی در دسترس کاربران آی او اس و اندروید قرار می گیرد.
هر آنچه باید درباره IGTV بدانیم
IGTV در واقع یک پلتفرم ویدئویی مجزا از پستها و استوریهای اینستاگرام است. این پلتفرم که یک اپلیکیشن مجزا هم برای اندروید و iOS دارد همچنین از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام نیز در دسترس بوده و به این ترتیب برای استفاده از آن مجبور به نصب یک اپلیکیشن مجزا نیستید.
این پلتفرم محدودیتهای ویدئویی اینستاگرام را تاحدی برطرف کرده و به این ترتیب میتوانید ویدئوهایی تا حداکثر مدت زمان یکساعت را در آن به اشتراک بگذارید. به این ترتیب این محدودیت زمانی بسیار کمتر از محدودیت 15 ثانیهای در استوری یا یک دقیقهای در پستهاست.
ویژگیهای ویدئوهای IGTV چیست؟
همانطور که گفتیم یکی از ویژگیهای اصلی مدت زمان یکساعته ویدئوهاست. البته در ابتدای عرضه کاربران عادی به مدت 10 دقیقه محدود هستند و ویدئوهای یکساعته محدود به صفحات تأیید شده و با فالور زیاد است. اما در آینده قرار است این محدودیت برای کاربران عادی هم از بین برود.
ویژگی اصلی دوم این پلتفرم عمودی بودن ویدئوهاست. برخلاف یوتیوب یا ویدئوهای درون پستها که به شکل افقی هستند اینستاگرام ویدئوهای عمودی مشابه استوری را هدف گرفته است. شاید دلیل این تصمیم اینستاگرام رقابتی غیرمستقیم با یوتیوب باشد و از آنجا که اینستاگرام کاربران موبایلی را هدف گرفته و ما اکثراً گوشیهای خود را عمودی در دست میگیریم این رویکرد منطقی به نظر میرسد.
روش و شرایط ارسال ویدیو در IGTV
برای آنکه ویدیویی با مدت زمان بیش از ۱ دقیقه ارسال کنید باید ابتدا در IGTV یک کانال ایجاد کنید. برای این کار کافیست تا با لمس آیکون IGTV در صفحه اصلی اینستاگرام (کنار آیکون دایرکت) یا نصب اپلیکیشن مستقل IGTV به پروفایل خود رفته و گزینه ایجاد کانال را انتخاب کنید. به همین سادگی کانال شما در تلویزیون اینستاگرام ایجاد شده و گزینه Upload Video در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما با استفاده از این گزینه، یا استفاده از نسخه تحت وب اینستاگرام (مراجعه به پروفایل و تب IGTV) میتوانید ویدیوهایی با زمان طولانی در اکانت خود آپلود کنید. اگر زمان ویدیو زیر ۱۰دقیقه باشد محدودیت حجم ۶۵۰ مگابایت، و اگر بالای ۱۰ دقیقه باشد، محدودیت حجم ۵.۴ گیگابایت خواهد بود.
در رابطه با شرایط ویدیوی مورد نظر نیز باید دقت کنید که ویدیو باید با فرمت Mp4 و در ابعاد ۱۶:۹ (مانند استوریها) باشد؛ در غیر این صورت ویدیوی شما قابل آپلود نخواهد بود. شما برای ارسال ویدیوهای عریض خود میتوانید با کمک اپلیکیشنهای NoCrop ویدیوی مورد نظر را با اضافه کردن حاشیه در بالا و پایین به سایز مورد نظر تبدیل کنید، و همچنین میتوانید با چرخاندن نود درجه ویدیو، آن را به سادگی به سایز ۱۶:۹ تبدیل کرده و آپلود کنید.
چگونه ویدئوهای IGTV را تماشا کنیم؟
برای ورود به بخش IGTV کافیست دکمه شکل تلویزیون را در صفحه خانگی (کنار دکمه دایرکت) فشار دهید. همچنین وقتی یکی از افرادی که آنها را دنبال میکنید ویدئویی در IGTV بگذارد اینستاگرام به شما اطلاع خواهد داد.
علاوه بر این میتوانید با مراجعه به پروفایل افراد در اینستاگرام، روی آیکون IGTV که در کنار استوریهای هایلایتشدهی آنها قرار دارد (به شرط فعال بودن IGTV آنها)، به ویدیوهای بلند مدت آن شخص دسترسی داشته باشید.
افرادی که این قابلیت هنوز برای آنها فعال نشده، یا تمایل دارند ویدیوهای بلندمدت را در یک مجموعه متمرکز مشاهده کنند میتوانند اپلیکیشن مستقل IGTV را از پلیاستور یا اپاستور دانلود کنند و با ورود به برنامه، به این ویدیوها دسترسی داشته باشند. در این اپلیکیشن، خبری از پستها و استوریها نیست و تنها ویدیوهای بلند مربوط به افرادی که فالو کردید، یا پیجهای محبوب اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد.
با ورود به IGTV میتوانید ویدئوهای کاربران را تماشا کنید. این بخش به چند زیربخش ویدئوهای افرادی که آنها را فالو میکنید (Following)، ویدئوهای محبوب (Popular)، ویدئوهای برای شما (For You) و Continue Watching برای ادامه تماشای ویدئوهای قبلی تقسیم شده است. درست مانند پستها میتوانید ویدئوهای IGTV را نیز لایک کنید، روی آنها کامنت بگذارید یا آنها را به شکل پیام دایرکت برای دوستانتان ارسال کنید.
اگر این دکمه هنوز برای شما وجود ندارد کافیست اپلیکیشن مجزای IGTV را نصب کنید.
دانلود اپلیکیشن IGTV
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه در IGTV کانال بسازیم؟
با اینکه IGTV بخشی از اینستاگرام محسوب میشود برای قرار دادن ویدئو در آن نیاز به ساخت کانال دارید. با هر اکانت تنها میتوانید یک کانال بسازید و ساخت کانال هم بسیار آسان است. کافیست در IGTV روی آیکن چرخدنده ضربه بزنید و گزینه Create Channel را انتخاب کنید. حالا با رد کردن صفحه راهنمایی با دکمههای Next سرانجام مجدداً Create Channel را بزنید.
چگونه در IGTV ویدئو قرار دهیم؟
پس از اینکه وارد IGTV شدید روی دکمه تصویر پروفایل خود کلیک کنید. حالا میتوانید ویدئوهای خود را مشاهده کرده یا با لمس گزینه + ویدئوی جدیدی را اضافه کنید. توجه کنید که ویدئوها از گالری گوشی شما بارگذاری و آپلود خواهد شد و تنها مواردی به نمایش درمیآید که عمودی باشند و مدت زمان آنها بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه باشند. (پشتیبانی از ویدئوهای طولانیتر بعداً اضافه خواهد شد.)
پس از انتخاب ویدئو گزینه Next را بزنید و سپس در صفحه نهایی میتوانید عنوان، توضیح و یک تصویر برای کاور انتخاب کنید. همچنین اگر صفحه فیسبوک خود را به اکانت اینستاگرام لینک کرده باشید با فعال کردن گزینه Make Visible on Facebook Page ویدئوی شما در فیسبوک هم به نمایش در میآید. سرانجام با انتخاب گزینه Post ویدئوی شما منتشر خواهد شد.
چگونه در IGTV ویدئوی افقی قرار دهیم؟
برای اینکار باید ابتدا از طریق یک نرمافزار یا اپلیکیشن جانبی ویدئوی خود را به شکل عمودی دربیاورید. به این ترتیب در بالا و پایین ویدئوی افقی شما فضای خالی قرار خواهد گرفت.
برای انجام اینکار در اندروید یا iOS میتوانید از اپلیکیشن InShot Video Editor استفاده کنید.
دانلود اپلیکیشن InShot Video Editor
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در این اپلیکیشن پس از وارد کردن ویدئو (Import) باید در بخش Fit گزینه Ratio را بر روی 9:16 (عمودی) تنظیم کرده و سپس از حالات موجود Fit یا Top و Bottom را انتخاب کنید. علاوه بر این میتوانید ویدئو را هم با ابزار Rotate بچرخانید.
چه مقدار حجم برای تماشای IGTV لازم است؟
ویدیویی برای تست در IGTV آپلود کردیم که به مدت ۸ دقیقه بود و دارای کیفیت ۲۴۰p و حجم ۶۰ مگابایت بود. بعد از آپلود، در آزمایشی که به کمک اپلیکیشن Data Manager انجام دادیم، تماشای یک دقیقه از این ویدیو، حدودا ۴ مگابایت حجم مصرف کرد. طبیعتا این مقدار، بنابر کیفیت ویدیوی آپلود شده ممکن است متفاوت باشد؛ اما چیزی که مشخص است، پرمصرف بودن IGTV است که احتمالا باب میل کاربرانی که دغدغه حجم دارند نخواهد بود.
دانلود / آپدیت اینستاگرام
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پلتفرم ویدیویی اینستاگرام طبق برنامه ریزی های پیشین قرار بود تا اواخر ماه ژوئن آغاز به کار کند و سرانجام طبق وعده اینستاگرام این اتفاق رخ داد، اما نه آنطور که انتظار آن را داشتیم! چند وقت پیش اینستاگرام به طور رسمی اعلام کرد که قرار است محدودیت زمانی ویدیوهای خود را به ۶۰ دقیقه برساند تا این شبکه اجتماعی، به رقیبی قدرتمند برای یوتیوب تبدیل شود.
اپلیکیشن IGTV اینستاگرام در واقع یک پلتفرم ویدیویی برای مشاهده فیلم های طولانی است که برنامه سازان مشهور می توانند ویدیوهای خود را در آن با دیگران به اشتراک بگذارند. در حالی که یک اپلیکیشن جداگانه برای این سیستم در نظر گرفته شده، اما شما می توانید از داخل اینستاگرام نیز وارد قسمت مربوطه شده و ویدیوهای خود را در آن آپلود کرده یا به تماشای ویدئوهای دیگران بنشینید.
ویدئوهای قرار گرفته در اپلیکیشن IGTV اینستاگرام به صورت عمودی تصویربرداری شده و محدودیت زمانی یک ساعته برای آنها در نظر گرفته شده است. کانال های مختلفی در این پلتفرم به چشم می خورد که توسط سازندگان ایجاد شده اند. زمانی که شخصی را در اینستاگرام فالو کنید، کانال وی نیز برای شما نمایش داده می شود.
به محض وارد شدن به اینستاگرام، ویدیوها بر اساس علایق و افرادی که آنها را فالو کرده اید، شروع به پخش می کنند. با سوایپ کردن به سمت بالا، می توانید ویدیوهای دیگر را نیز مشاهده کرده و در کنار آن، امکاناتی مانند لایک، کامنت و به اشتراک گذاری با دیگر دوستان نیز در نظر گرفته شده است. تب های مختلفی مانند Popular ،Following ،For You و Continue Watching در اختیار شما خواهند بود تا در صورت تمایل، ویدئوهای مورد نظر را از داخل آنها مرور کنید.
هر شخصی می تواند ویدیوهای خود را در اپلیکیشن IGTV اینستاگرام آپلود کرده و به این ترتیب، کانال اختصاصی خود را راه اندازی کند. این قابلیت ظرف هفته های آتی در دسترس کاربران آی او اس و اندروید قرار می گیرد.
هر آنچه باید درباره IGTV بدانیم
- اولین موضوعی که باید در رابطه با IGtv بدانید این است که با این قابلیت، شما میتوانید ویدیوهایی از ۱۵ ثانیه تا ۱ ساعت در اینستاگرام خود آپلود کنید. اما نکتهای که باید به آن توجه کنید این است که محدودیت ۶۰ دقیقهای تنها برای اکانتهای تایید شده یا پرطرفدار است و اگر شما یک پیج شخصی با فالورهای کم دارید، این محدودیت برای شما تنها ۵ یا ۱۰ دقیقه خواهد بود.
- دومین موضوع مهم این است که پستهایی که تحت پلتفرم IGtv منتشر میشوند، در بخشی جداگانه در دسترس کاربران خواهند بود. به این معنا که ویدیوهای طولانی تر از ۱ دقیقه، در صفحه پستها یا استوریهای شما به نمایش درنخواهند آمد؛ بلکه بخش جدیدی با عنوان IGtv، به ردیف هایلایتها اضافه خواهد شد که کاربران باید با لمس آن، به کانال تلویزیونی شما مراجعه کنند و در آن بخش، ویدیوهای شما را تماشا کنند. همچنین اگر طرفدار پروپاقرص IGTV باشید نیز میتوانید با نصب اپلیکیشن مستقل IGTV، تنها به ویدیوهای طولانی مدتی که توسط Followingهای شما منتشر شدهاند دسترسی داشته باشید.
- سومین موضوع مهم در رابطه با ابعاد ویدیو است. با وجود آنکه اینستاگرام از پلتفرم IGtv به عنوان رقیبی برای یوتیوب نام برده، شما در این شبکه فقط میتوانید ویدیوهای عمودی با نسبت تصویر ۹:۱۶ (مانند استوریها) منتشر کنید که مطمئنا تولیدکنندگان محتوای ویدیویی را با محدودیت مواجه خواهد کرد. اما از آنجایی که این ویدیوها قرار است در موبایل اجرا شوند، اینستاگرام تصمیم گرفته است تا نسبت تصویری مشابه با استوریها را برای این بخش در نظر بگیرد تا کاربران از تماشای تمام صفحه ویدیوها لذت ببرند.
IGTV در واقع یک پلتفرم ویدئویی مجزا از پستها و استوریهای اینستاگرام است. این پلتفرم که یک اپلیکیشن مجزا هم برای اندروید و iOS دارد همچنین از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام نیز در دسترس بوده و به این ترتیب برای استفاده از آن مجبور به نصب یک اپلیکیشن مجزا نیستید.
این پلتفرم محدودیتهای ویدئویی اینستاگرام را تاحدی برطرف کرده و به این ترتیب میتوانید ویدئوهایی تا حداکثر مدت زمان یکساعت را در آن به اشتراک بگذارید. به این ترتیب این محدودیت زمانی بسیار کمتر از محدودیت 15 ثانیهای در استوری یا یک دقیقهای در پستهاست.
ویژگیهای ویدئوهای IGTV چیست؟
همانطور که گفتیم یکی از ویژگیهای اصلی مدت زمان یکساعته ویدئوهاست. البته در ابتدای عرضه کاربران عادی به مدت 10 دقیقه محدود هستند و ویدئوهای یکساعته محدود به صفحات تأیید شده و با فالور زیاد است. اما در آینده قرار است این محدودیت برای کاربران عادی هم از بین برود.
ویژگی اصلی دوم این پلتفرم عمودی بودن ویدئوهاست. برخلاف یوتیوب یا ویدئوهای درون پستها که به شکل افقی هستند اینستاگرام ویدئوهای عمودی مشابه استوری را هدف گرفته است. شاید دلیل این تصمیم اینستاگرام رقابتی غیرمستقیم با یوتیوب باشد و از آنجا که اینستاگرام کاربران موبایلی را هدف گرفته و ما اکثراً گوشیهای خود را عمودی در دست میگیریم این رویکرد منطقی به نظر میرسد.
روش و شرایط ارسال ویدیو در IGTV
برای آنکه ویدیویی با مدت زمان بیش از ۱ دقیقه ارسال کنید باید ابتدا در IGTV یک کانال ایجاد کنید. برای این کار کافیست تا با لمس آیکون IGTV در صفحه اصلی اینستاگرام (کنار آیکون دایرکت) یا نصب اپلیکیشن مستقل IGTV به پروفایل خود رفته و گزینه ایجاد کانال را انتخاب کنید. به همین سادگی کانال شما در تلویزیون اینستاگرام ایجاد شده و گزینه Upload Video در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما با استفاده از این گزینه، یا استفاده از نسخه تحت وب اینستاگرام (مراجعه به پروفایل و تب IGTV) میتوانید ویدیوهایی با زمان طولانی در اکانت خود آپلود کنید. اگر زمان ویدیو زیر ۱۰دقیقه باشد محدودیت حجم ۶۵۰ مگابایت، و اگر بالای ۱۰ دقیقه باشد، محدودیت حجم ۵.۴ گیگابایت خواهد بود.
در رابطه با شرایط ویدیوی مورد نظر نیز باید دقت کنید که ویدیو باید با فرمت Mp4 و در ابعاد ۱۶:۹ (مانند استوریها) باشد؛ در غیر این صورت ویدیوی شما قابل آپلود نخواهد بود. شما برای ارسال ویدیوهای عریض خود میتوانید با کمک اپلیکیشنهای NoCrop ویدیوی مورد نظر را با اضافه کردن حاشیه در بالا و پایین به سایز مورد نظر تبدیل کنید، و همچنین میتوانید با چرخاندن نود درجه ویدیو، آن را به سادگی به سایز ۱۶:۹ تبدیل کرده و آپلود کنید.
چگونه ویدئوهای IGTV را تماشا کنیم؟
برای ورود به بخش IGTV کافیست دکمه شکل تلویزیون را در صفحه خانگی (کنار دکمه دایرکت) فشار دهید. همچنین وقتی یکی از افرادی که آنها را دنبال میکنید ویدئویی در IGTV بگذارد اینستاگرام به شما اطلاع خواهد داد.
علاوه بر این میتوانید با مراجعه به پروفایل افراد در اینستاگرام، روی آیکون IGTV که در کنار استوریهای هایلایتشدهی آنها قرار دارد (به شرط فعال بودن IGTV آنها)، به ویدیوهای بلند مدت آن شخص دسترسی داشته باشید.
افرادی که این قابلیت هنوز برای آنها فعال نشده، یا تمایل دارند ویدیوهای بلندمدت را در یک مجموعه متمرکز مشاهده کنند میتوانند اپلیکیشن مستقل IGTV را از پلیاستور یا اپاستور دانلود کنند و با ورود به برنامه، به این ویدیوها دسترسی داشته باشند. در این اپلیکیشن، خبری از پستها و استوریها نیست و تنها ویدیوهای بلند مربوط به افرادی که فالو کردید، یا پیجهای محبوب اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد.
با ورود به IGTV میتوانید ویدئوهای کاربران را تماشا کنید. این بخش به چند زیربخش ویدئوهای افرادی که آنها را فالو میکنید (Following)، ویدئوهای محبوب (Popular)، ویدئوهای برای شما (For You) و Continue Watching برای ادامه تماشای ویدئوهای قبلی تقسیم شده است. درست مانند پستها میتوانید ویدئوهای IGTV را نیز لایک کنید، روی آنها کامنت بگذارید یا آنها را به شکل پیام دایرکت برای دوستانتان ارسال کنید.
اگر این دکمه هنوز برای شما وجود ندارد کافیست اپلیکیشن مجزای IGTV را نصب کنید.
دانلود اپلیکیشن IGTV
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه در IGTV کانال بسازیم؟
با اینکه IGTV بخشی از اینستاگرام محسوب میشود برای قرار دادن ویدئو در آن نیاز به ساخت کانال دارید. با هر اکانت تنها میتوانید یک کانال بسازید و ساخت کانال هم بسیار آسان است. کافیست در IGTV روی آیکن چرخدنده ضربه بزنید و گزینه Create Channel را انتخاب کنید. حالا با رد کردن صفحه راهنمایی با دکمههای Next سرانجام مجدداً Create Channel را بزنید.
چگونه در IGTV ویدئو قرار دهیم؟
پس از اینکه وارد IGTV شدید روی دکمه تصویر پروفایل خود کلیک کنید. حالا میتوانید ویدئوهای خود را مشاهده کرده یا با لمس گزینه + ویدئوی جدیدی را اضافه کنید. توجه کنید که ویدئوها از گالری گوشی شما بارگذاری و آپلود خواهد شد و تنها مواردی به نمایش درمیآید که عمودی باشند و مدت زمان آنها بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه باشند. (پشتیبانی از ویدئوهای طولانیتر بعداً اضافه خواهد شد.)
پس از انتخاب ویدئو گزینه Next را بزنید و سپس در صفحه نهایی میتوانید عنوان، توضیح و یک تصویر برای کاور انتخاب کنید. همچنین اگر صفحه فیسبوک خود را به اکانت اینستاگرام لینک کرده باشید با فعال کردن گزینه Make Visible on Facebook Page ویدئوی شما در فیسبوک هم به نمایش در میآید. سرانجام با انتخاب گزینه Post ویدئوی شما منتشر خواهد شد.
چگونه در IGTV ویدئوی افقی قرار دهیم؟
برای اینکار باید ابتدا از طریق یک نرمافزار یا اپلیکیشن جانبی ویدئوی خود را به شکل عمودی دربیاورید. به این ترتیب در بالا و پایین ویدئوی افقی شما فضای خالی قرار خواهد گرفت.
برای انجام اینکار در اندروید یا iOS میتوانید از اپلیکیشن InShot Video Editor استفاده کنید.
دانلود اپلیکیشن InShot Video Editor
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در این اپلیکیشن پس از وارد کردن ویدئو (Import) باید در بخش Fit گزینه Ratio را بر روی 9:16 (عمودی) تنظیم کرده و سپس از حالات موجود Fit یا Top و Bottom را انتخاب کنید. علاوه بر این میتوانید ویدئو را هم با ابزار Rotate بچرخانید.
چه مقدار حجم برای تماشای IGTV لازم است؟
ویدیویی برای تست در IGTV آپلود کردیم که به مدت ۸ دقیقه بود و دارای کیفیت ۲۴۰p و حجم ۶۰ مگابایت بود. بعد از آپلود، در آزمایشی که به کمک اپلیکیشن Data Manager انجام دادیم، تماشای یک دقیقه از این ویدیو، حدودا ۴ مگابایت حجم مصرف کرد. طبیعتا این مقدار، بنابر کیفیت ویدیوی آپلود شده ممکن است متفاوت باشد؛ اما چیزی که مشخص است، پرمصرف بودن IGTV است که احتمالا باب میل کاربرانی که دغدغه حجم دارند نخواهد بود.
دانلود / آپدیت اینستاگرام
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.