باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: برندسازی چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
بر خلاف آن چه در تصور عموم از برند سازی وجود دارد ، که بیشتر تصوری از مراحل اولیه برند سازی از جمله انتخاب نام و طراحی لوگو و رنگ سازمانی است، برند سازی مراحل دشوار و هزینه بری خواهد داشت. ما امروز به صورت ساده قصد داریم ابتدا توضیح بدهیم برند سازی چیست و پس از آن هم به این می پردازیم که چرا برند سازی یا همان برندینگ در بازاریابی اهمیت دارد.
یک راه و روش خوب و موثر در ساخت برند (برندینگ) به شما جایگاه لازم برای فروش محصول یا ارائه خدماتتان در بازار را می دهد. اما یک سوال! برند سازی چیست ؟ اگر خیلی ساده بخواهیم در یک جمله برند سازی را تعریف کنیم در واقع باید این را به شما بگوییم:

برند سازی چیست؟ برند سازی همان قولی است که شما به مشتریان خود می دهید.

در واقع با برند سازی مشتریان شما از این موضوع اطلاع پیدا می کنند که چه انتظاری می توانند از محصولات و خدمات شما داشته باشند. خدمات و محصولات شما چه تفاوتی با موارد مشابه در بازار دارد؟ برند شما از دیدگاه شما در کسب و کار مشتق می شود. در واقع منعکس کننده شخصیت خود بنیان گذار آن برند خواهد بود. سوالات زیر به شما کمک می کند که توضیحات ما در خصوص این کهبرند سازی چیست به خوبی مشخص گردد:

  1. آیا شما در بازاری که انتخاب کردید، کارکشته و با تجربه هستید؟

  2. آیا محصولات و خدمات شما مورد اطمینان مردم هستند؟ یا محصولی نو به بازار ارائه داده اید که نیازمند ایجاد اعتماد اولیه است؟

  3. محصولات یا خدمات شما چه حدود قیمتی دارند؟ لوکس محسوب می شوند؟ یا عادی؟ یا ارزان قیمت؟

  4. مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟
در پاسخ به این سوال که برند سازی چیست هم چنین باید خدمت شما عرض کنیم که زیرساخت برند سازی شما همان لوگو، سایت ، پکیج اداری و بسته بندی (در صورت وجود محصول) است که باید تصمیم درستی در یکپارچه سازی آن بگیرید. استراتژی برند شما هم در این خلاصه خواهد شد که چه چیزی، کجا ، چگونه و به چه دسته از مشتریان بالقوه خود ارائه خواهید کرد. با پاسخ به این سوالات مشخص می کنید که پیغامی که برند شما منتقل می کند، چیست. هم چنین جایی که قرار است تبلیغات داشته باشید، هم بخشی از شخصیت برند شما را مشخص می کند.

مطلب کامل رو در بخش آموزشی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 بخونید،ارادت
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یا درون سازمانی(Internal Branding) مفهومی تازه است که تاثیر کارکنان در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب تر از برند در ذهن مشتریان را مورد ارزیابی قرار میدهد . مفهوم برندسازی داخلی ، مبتنی بر این اصل است که برندسازی ار درون سازمان آغاز میشود .

هنگامی که در پروسه برندسازی دقیق می شویم بحث برندسازی داخلی به میان می آید و از این رو نیاز به مرور ادبیات علمی رفتار سازمانی و جامعه شناسی سازمانی می شویم. در این نوشتار با بیان اهمیت و ضرورت برندسازی داخلی، مزایای تحقق ان را مرور می کنیم.
بازاریابی داخلی اشاره به ارتباط بین شرکت و کارکنان دارد که منجر به آموزش و انگیزش کارکنان در ارائه خدمات به مشتریان می شود.

به نظر کاتلر، بازاریابی درونی، مهمترین جزء بازاریابی خدمات می‌باشد. چرا که در صنایع خدماتی بیشترین تماس بین مشتریان و کارکنان وجود دارد. در سازمان های خدماتی، زمانی استراتژی بازاریابی‌ سازمان اثربخش خواهد بود که بازاریابی بیرونی و درونی به طور نظام‌مند مورد توجه قرار گیرند.

بر خلاف شرکتهای تولیدی، که بیشتر روابط و تعاملات خارج از شرکت بر دیدگاه مشتریان تاثیر می گذارد، در بخش خدمات، تلاشها و ارتباطات داخلی اهمیت بسیاری دارد.همچنین تشخیص و اراده کارکنان در برآورده کردن تعهدات سازمان ، نقشی تعیین کننده دارد.

این جاست که موضوع برند سازی داخلی مطرح می شود . برند سازی داخلی را می توان، آموزش و اکتساب آموزه های برند در سه سطح دانشی، نگرشی و رفتاری تعریف نمود.

اگر از زاویه دید دانش رفتار سازمانی نگاه کنیم، این مفهوم ارتباط نزدیکی با "جامعه پذیری سازمانی" دارد. ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﺬﻳﺮی اﻓﺮاد در ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﻓﺮاﻳﻨﺪی اﺳـﺖ ﻛـﻪ از آن ﻃﺮﻳــﻖ ﻛﺎرﻛﻨــﺎن ﺑــﺎ ارزﺷــﻬﺎی ﺳــﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪﺳــﺎزی ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ و اﻧﺘﻈﺎرات ﺳﺎزﻣﺎن را در ﻣﻮرد رﻓﺘﺎرﻫﺎی واﺑﺴﺘﻪ ﺑـﻪ ﺷﻐﻞ ﺧﻮد و داﻧﺶ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺿﺮوری ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﻧﻘـﺸﻬﺎی ﺧﻮد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻋﻀﻮی ﻛﺎرآﻣﺪ را ﻓﺮا ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ.

صرفنظر از تفاوتهای بین سازمانهای مختلف از نظر (اندازه ، اهداف و … )، انتقال ارزش و دانش برند، پایه و مبنای روندهای مدیریت برند داخلی است.
برندسازی دیجیتال چیست؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(Digital Branding) که برخی از آن به عنوان برندسازی آنلاین یا برندسازی اینترنتی نیز یاد می‌کنند، مجموعه روش‌های نوین بازاریابی و برندینگ در فضای مجازی را شامل می‌شود. برندسازی به عنوان یکی از بهترین و به‌روزترین روش‌های ایجاد وفاداری و اعتماد در میان مشتریان است که باعث بالا رفتن حاشیه سود و اطمینان بلندمدت در کسب و کار می‌شود.

برندسازی جدیدترین روش مدیریت بازار است که به کمک آن می توان ذهن مخاطب را برای انتخاب محصول یا خدمات تسخیر کرد و پس از آن از مزایای آن که از جمله آنها افزایش سود، مستحکم کردن جایگاه، کاهش هزینه های تبلیغات و… است، استفاده کرد

مخاطبین شما در معرض انبوهی از تبلیغات و پیام‌های بازاریابی قرار می‌گیرند و این مورد توانایی شما را برای برقراری یک ارتباط خاص با آن‌ها محدود می‌کند. استعداد و تخصص شما در سرتاسر اینترنت عرضه می‌شود ولی چیزی که شما را از رقبای‌تان متمایز می‌کند داستان‌تان و نحوه ارائه آن در فضای دیجیتال است
برندسازی دیجیتال به ساخت داستان برند و حضور در فضای دیجیتال مربوط است. برندسازی دیجیتال کلید برقراری یک ارتباط معنادار با مخاطبین هدف‌تان است. شما به وسیله برندسازی دیجیتال مزیت رقابتی خود را بولد کرده و خودتان را از دیگر رقبای خود متمایز میکنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

«برند» یک نام، نشان یا مؤلفه متمایزکننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک می‌کند. در واقع، امروزه دیگر صرفاً خود محصولِ ملموس تنها دلیل برای خرید مردم نیست؛ بلکه محصول تنها بخشی از برند است و مردم عملاً برند را خریداری می‌کنند. به‌عنوان مثال، آیا حاضرید قوطی نوشابه‌ای را خریداری کنید که هیچ نام و نشانی از یکی از برندهایی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید ندارد؟
بازار پر از محصولات مشابه است؛ برای اینکه بتوان محصولی را متمایز نشان داد باید به آن هویت بدهیم. استفاده از مواردی مانند نام، نماد یا لوگو، رنگ‌های خاص و مؤلفه‌های دیگر در راستای همین هویت بخشیدن به محصول است. در واقع، از این طریق تلاش می‌کنیم تا به محصولمان شخصیت بدهیم و برای آن در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کنیم.
در واقع این‌طور می‌توان گفت که برند شما در ذهن مشتریانتان وجود دارد. به زبان ساده، برند برداشت کلی یک مشتری با توجه به تک‌تک تعاملاتی است که با شما، شرکتتان و محصولاتتان داشته است. «برندینگ» فرآیند ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطب هدف است؛ به عبارت دیگر، برندینگ فرآیندی است که از طریق ایجاد و شکل دادن به برند در ذهن مشتریان، به شرکت، محصولات یا خدمات آن معنا می‌دهد. برندینگ یک استراتژی است که شرکت‌های مختلف آن را با هدف کمک به مردم در جهت شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و دادن دلیلی به آن‌ها برای انتخاب محصولشان (در رقابت با رقبا) تدوین می‌کنند.