۹۴/۷/۲۵، ۰۹:۴۴ عصر
مراقبت و توسعهی شبکههای ارتباطی تنها به هنگام نیاز به یک شغل جدید و یا نیاز به مساعدت اهمیت پیدا نمیکند، بلکه این موضوع همواره مهم است.
با این حال، اغلب کار چالش بزانگیزی است، شاید شما در یک کنفرانس کسی را ملاقات کنید و در مورد او توئیت کنید، اما واکنش او تنها یک فیو باشد و یا ممکن است شما به رئیس سابق خود که ارتقا رتبه گرفته است، ایمیلی بزنید و پیام تبریک ارسال کنید اما تنها یک پیغام تشکر دریافت کنید. بنابراین چگونه میتوانید پیامی ارسال کنید که طرف مقابل از آن لذت ببرد و دوست داشته باشد که پاسخی به شما بفرستد؟
من به تازگی به یک ترفند فوقالعاده سریع دست پیدا کردهام که تنها دو دقیقه از زمانم را میگیرد، اما باعث میشود به تتیجهی دلخواه در شبکهی ارتباطات خود برسم. این ترفند آسان، ارسال یک مقاله خبری مرتبط با موضوع به همراه ایمیل است.
در اوایل سال جاری صرفا جهت تست، هر ایمیلی را که ارسال میکردم (حتی به اشخاصی که تاکنون ندیده بودم)، یک مقالهی خبری مرتبط نیز به آن اضافه میکردم، از این طریق توانستم پاسخهای بسیاری دریافت کنم.
برای مثال یکی از ایمیل هایی که من فرستادم اینگونه بود:
“سلام کیتلین
مدت زیادی میشود که با هم صحبت نکردهایم، من هماکنون متوجه شدم که شرکت شما کمک مالی بزرگی دریافت کرده است. از همین رو خواستم ایمیلی ارسال کنم و بابت آن به شما تبریک بگویم.
همچنین میخواهم شما را با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یک روزنامهنگار هشتساله آشنا کنم که به نظرم فرد بسیار شگفتانگیزی است. به یاد میآورم آخرین باری که ما صحبت میکردیم شما در تلاش بودید تا جوانان و نویسندگان مشتاق بیشتری را به تیمتان جذب کنید. این فرد به نظر من بسیار مناسب کار شما است.
مشتاق دیدار
لیلی”
من حدود ۲۰ ایمیل با این مضمون فرستادم و در عرض ۲۴ ساعت ۱۰ پاسخ دریافت کردم، هفت پاسخ دیگر نیز در طی هفته به دستم رسید. از این ۱۷ پاسخ ۱۲ تا از آنها به طور مستقیم منجر به جلسههای حضوری شد.
چرا مردم به چنین ایمیلهایی در مقایسه با سایر ایمیلهای شبکهسازی ارتباطی بیشتر پاسخ میدهند؟ به دلیل اینکه سطح شخصیسازی ایمیل از اهمیت ویژهای برخوردار است. وقتی شما شخصیسازی انجام میدهید مردم احساس میکنند شما در حال کمک کردن و سرمایهگذاری روی آنها هستید و در قبال این، آنها نیز میخواهند که به شما منفعتی برسانند.
بنابراین برای نوبت بعد که میخواهید ایمیلی بفرستید، سعی کنید علاوه بر درخواست خود چیزی شگفتانگیز و مرتبط با موضوع ایمیل به فرد مقابل بفرستید. این کار باعث میشود شما به سرعت به چیزی که میخواهید دست پیدا کنید.
با این حال، اغلب کار چالش بزانگیزی است، شاید شما در یک کنفرانس کسی را ملاقات کنید و در مورد او توئیت کنید، اما واکنش او تنها یک فیو باشد و یا ممکن است شما به رئیس سابق خود که ارتقا رتبه گرفته است، ایمیلی بزنید و پیام تبریک ارسال کنید اما تنها یک پیغام تشکر دریافت کنید. بنابراین چگونه میتوانید پیامی ارسال کنید که طرف مقابل از آن لذت ببرد و دوست داشته باشد که پاسخی به شما بفرستد؟
من به تازگی به یک ترفند فوقالعاده سریع دست پیدا کردهام که تنها دو دقیقه از زمانم را میگیرد، اما باعث میشود به تتیجهی دلخواه در شبکهی ارتباطات خود برسم. این ترفند آسان، ارسال یک مقاله خبری مرتبط با موضوع به همراه ایمیل است.
در اوایل سال جاری صرفا جهت تست، هر ایمیلی را که ارسال میکردم (حتی به اشخاصی که تاکنون ندیده بودم)، یک مقالهی خبری مرتبط نیز به آن اضافه میکردم، از این طریق توانستم پاسخهای بسیاری دریافت کنم.
برای مثال یکی از ایمیل هایی که من فرستادم اینگونه بود:
“سلام کیتلین
مدت زیادی میشود که با هم صحبت نکردهایم، من هماکنون متوجه شدم که شرکت شما کمک مالی بزرگی دریافت کرده است. از همین رو خواستم ایمیلی ارسال کنم و بابت آن به شما تبریک بگویم.
همچنین میخواهم شما را با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یک روزنامهنگار هشتساله آشنا کنم که به نظرم فرد بسیار شگفتانگیزی است. به یاد میآورم آخرین باری که ما صحبت میکردیم شما در تلاش بودید تا جوانان و نویسندگان مشتاق بیشتری را به تیمتان جذب کنید. این فرد به نظر من بسیار مناسب کار شما است.
مشتاق دیدار
لیلی”
من حدود ۲۰ ایمیل با این مضمون فرستادم و در عرض ۲۴ ساعت ۱۰ پاسخ دریافت کردم، هفت پاسخ دیگر نیز در طی هفته به دستم رسید. از این ۱۷ پاسخ ۱۲ تا از آنها به طور مستقیم منجر به جلسههای حضوری شد.
چرا مردم به چنین ایمیلهایی در مقایسه با سایر ایمیلهای شبکهسازی ارتباطی بیشتر پاسخ میدهند؟ به دلیل اینکه سطح شخصیسازی ایمیل از اهمیت ویژهای برخوردار است. وقتی شما شخصیسازی انجام میدهید مردم احساس میکنند شما در حال کمک کردن و سرمایهگذاری روی آنها هستید و در قبال این، آنها نیز میخواهند که به شما منفعتی برسانند.
بنابراین برای نوبت بعد که میخواهید ایمیلی بفرستید، سعی کنید علاوه بر درخواست خود چیزی شگفتانگیز و مرتبط با موضوع ایمیل به فرد مقابل بفرستید. این کار باعث میشود شما به سرعت به چیزی که میخواهید دست پیدا کنید.