باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: فوت و فن های اینستاگرامی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

این روزها اینستاگرام خیلی خوب توانسته جای خود را در بین کاربران شبکه های اجتماعی باز کند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. فیلترها، امکانات و ابزارهای هرچند مختصراین محیط مجازی، همه و همه باعث استوار ماندن آن برای به اشتراک گذاری عکس میان کاربران شده است. طی این مطلب قصد داریم با هم به بعضی از امکانات این شبکه و نحوه تعامل بهتر با دیگر کاربران بپردازیم.
مسلما آشنایی دقیق و شناخت صحیح، توانایی ما را در موفقیت و ایجاد جایگاه مناسب در این شبکه اجتماعی تضمین می کند. راجع به اینستاگرام در ویکیپدیا می خوانیم:


اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود میدهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه های اجنماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. یک ویژگی متمایز اینستاگرام محدود کردن عکسها به فرم مربع شبیه به عکس دوربینهای اینستماتیک کداک یا پولاروید (برخلاف نسبت تصویر ۳:۴ که عموما برای دوربین عکاسی موبایلها استفاده میشود) است. کاربران همچنین میتوانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. حداکثر زمان برای ویدئوهای اینستاگرام ۱۵ ثانیه می باشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اگر قصد آغاز به کار با این شبکه بسیار جمع و جور موبایلی را دارید با ما همراه باشید:

قبل از هر کاری شما باید حرفی برای گفتن داشته باشید !
هدف خودتان رو مشخص کنید، برای کاربرانتان چیز جدیدی دارید یا خیر ؟ می توانید مثل خیلی های دیگر از زندگی روزانه تان، کتابهایتان، دستنوشته ها، آشپزی و غذاهایتان، اشعار یا از همه بهتر سوژه های ناب عکاسی برای جذب مخاطب استفاده کنید.

وقت بگذارید.
برای جذب مخاطب و برقراری ارتباط موثر با آنها باید وقت بگذارید و هم سلیقه هایتان را پیدا کنید. کار خاصی نیاز نیست انجام دهید، تنها به بخش جستجو رفته و تصاویر تصادفی موجود را بر حسب علاقه باز کنید و کاربرانی که مورد علاقه شما هستند را Follow کنید. به همین راحتی.

لایک کنید !
لایک کردن یا پسندیدن جزء جدایی ناپذیر شبکه های اجتماعی است، در اینستاگرام این کار راحتتر از باقی شبکه هاست، دوبار پیاپی روی تصاویر مورد علاقه تان تپ بزنید. هر لایک شما در صفحه مربوط به اعلان های کاربری که تصاویر را آپلود کرده قابل مشاهده و ردیابی است، یعنی مطمئن باشید از چشم کاربر مورد نظر شما پنهان نخواهد ماند و همین کار باعث توجه بیشتر دیگر کاربران به صفحه شما خواهد شد.

دوستانتان را دعوت کنید (mention)
در اینستاگرام قاعده کامنت گذاشتن و اعلان ها یک مقدار متفاوت است، مثلا در فیس بوک شما اگر برای یکی از دوستانتان کامنت گذاشته باشید، هر کامنت یا حرکتی بعد از شما در آن پست ایجاد شود در اعلان های شما قابل مشاهده است و فیس بوک شما را خبر می کند، اما در اینستاگرام شرایط فرق میکند، تا کسی شما را صدا نزند از اعلان (notifications) خبری نیست، مثلا برای پاسخ دادن دادن به کامنت های دوستانتان باید از این فرمول استفاده کنید username@ تا خبرشوند و بازخورد کامنتشان را ببینند. چیزی که در اینستاگرام مرسوم است فرای این استفاده است، خیلی از صفحات از شما می خواهند تا دوستان خودتان را به صفحه شان دعوت کنید که منظورشان دقیقا همین mention است و یا خیلی اوقات پستی می بینید و می خواهید دوستی را از وجود آن باخبر کنید، کافیست در یک کامنت نام او را با پیشوند @ ذکر کنید.
در تصویرهای خودتان افراد ویا صفحات مرتبط را tag کنید
اگر در تصاویری که قصد آپلود دارید مضامینی مرتبط با دیگر صفحات وجود دارد که ممکن است برای کاربران جالب باشد به راحتی در هنگام آپلود کردن می توانید با اشاره روی تصاویر در آخرین مرحله هر تعداد از کاربران را tag کنید. تا پست شما بعد از تایید کاربر در صفحه پروفایل او هم قرار بگیرد.

استفاده از Direct
اگر با اینستاگرام کار کرده باشید حتما متوجه شدید که امکان ارسال پیام خصوصی یا راهی برای ارتباط و ارسال پیام به صورتی که در معرض عموم نباشد، مثل دیگر شبکه های اجتماعی وجود ندارد. اما در اینجا Direct کار کاربران را راه خواهد انداخت به طوری که شما در هنگام ارسال یک تصویر می توانید آن را با به سمت چپ کشیدن صفحه در مرحله آخر، تصویر را تنها برای یک یا چند کاربر به صورت اختصاصی به نمایش بگذارید. باقی کاربران توانایی دیدن این مکالمه و تصاویر را نخواهند داشت. نکته جالب دیگر اینکه اینستا شما را از دیده شدن تصاویرتان توسط کاربر موردنظرتان مطلع میکند! یعنی بلافاصله بعد از مشاهده تصاویر توسط کاربر برای شما اعلانی ظاهر می شود که تصویر شما توسط کاربر مورد نطرتان دیده شده است. چیزی که در حال حاضر مرسوم است استفاده از Direct برای ارسال تصاویر مرتبط برای کمپین ها یا گروه ها یا فن پیج هاست تا بتوانند آثار یا تصاویر مخاطبانشان را در صفحه خودشان به نمایش بگذارند.
 
هشتگ ها را به کار بگیرید.
دسته بندی و تفکیک تصاویر در اینستاگرام به طور کامل به هشتگ ها محول شده است. همین کار باعث شده در بین کاربران رواج بهتری داشته باشد، هر چند وقت یکبار هم کاربرها تحت عنوان های مختلف از هشتگ های خاص استفاده می کنند. ( مثلا #بزن که برای غذا ها عموما به کار می آید) انتخاب هشتک های مناسب برای تصویرهایتان تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. خیلی از صفحات هشتگ های خاص خودشان را دارند و کاربران را به استفاده از آنها تشویق می کنند. مسلما اگر شما هشتگ های پرمخاطب را انتخاب کنید کاربران بیشتری به سمت شما خواهند آمد. اگر صفحه ای با تعداد مخاطبان بالا دارید به سادگی می توانید مطالب را با هشتگ های خاص دسته بندی کنید، تا دسترسی به آنها برای کاربران راحتتر باشد.

در انتخاب تصویر دقت کنید.

ابهام آنچنانی ندارد! در شبکه ای که بر مبنای تصویرهای کاربران و مختص موبایل های هوشمند طراحی شده است مسلما انتخاب تصویر بسیار مهم است.انتخاب تصویر به باقی ماندن و بازگشت دنبال کننده های شما برای باقی تصویرها کمک بسیار زیادی خواهد کرد. تصویر های بدون منبع، رنجه و بی کیفیت و کپی از صفحات دیگران مواردی است که به مذاق کاربران آنچنان خوش نخواهد آمد.
مراقب تعداد لایک ها و کامنت های خودتان باشید تا بلاک نشوید.
در همه شبکه های اجتماعی اسپمرها وجود دارند و با گذاشتن تعداد کامنت و لایک های با تعداد بالا تعادل و اعتبار شبکه ها را تحت الشعاع قرار می دهند. در اینستا هم همین وضعیت حاکم است، خود سیستم برای تعداد کامنت ها، لایک ها و فالو و آنفالو ها محدودیت گذاشته است و این محدودیت برای ایجاد و داشتن یک شبکه سالم به نظر بنده نگارنده لازم و ضروری است. اگر شما در ساعت بیشتر از ۳۰۰ لایک و ۵۹ کامنت داشته باشید، تا ۲۴ ساعت امکان فعالیت نخواهید داشت، تلاش شما برای فالو یا آنفالو کردن بیشتر از ۴۵ نفر در هر ۱۵ دقیقه هم به بلاک شدن منجر خواهد شد. حواستان را جمع کنید، فعالیت زیاد شما باعث از دست رفتن دسترسی تان می شود که این قضیه چندان برای معتادهای این شبکه خوشایند نیست.
به فیلتر ها و ابزار های اینستاگرام بسنده نکنید.
اینستا برای جشن سال نو میلادی فیلترهای جدید خودش را در دسترس کاربرها قرار داد و نباید بی انصاف باشیم که در حال حاضر فیلترها و امکانات در این اپ به خوبی پاسخگوی نیاز و سلیقه کاربر است. اما همیشه راه هایی هست که کاربرها برای ایجاد تفاوت انتخاب می کنند. مثلا چیدن تصاویر به صورت جدولی ، یا نمایش تصاویر در حالت عمودی یا افقی و یا ایجاد نوشته در تصویرها که اینروز ها طرفداران خودش را هم دارد. برای هر یک از این کارها App های متنوعی یافت می شود که هریک دارای امکانات خوب و کاربردی هستند. PhotoGrid و VSCO Cam از جمله این نرم افزارها هستند.