۹۶/۲/۴، ۰۹:۳۰ صبح
یکی از بازدیدکنندگان محترم وب سایت سوالی رو از بنده پرسیده بود که تصمیم گرفتم در قالب یک مقاله کوتاه به آن پاسخ بدم
سلام و درود بر شما . مرسی از مقاله های خوبتون دو تا سوال داشتم از خدمتتون ممنون می شم پاسخ بدین اون هم این هست که آیا بازاریابی جاذبه ای برای همه کسب و کارهای مناسب هست ؟ و سوال دوم هم این هست که باید یک شخص استخدام کنیم برای شرکتمون یا نیاز به همکاری با یک شرکت یا یک تیم هست برای پیاده سازی تکنیک های بازاریابی جاذبه ای . مرسی
در پاسخ به سوال اول باید عرض کنم که بازاریابی درون گرا یا جاذبه ای مناسب تمام کسب و کارها نیست و اصلا به تمام شرکت ها و سازمان ها پیشنهاد نمی شه . در مجموع به شخصه اعتقاد ندارم که یک استراتژی در بازاریابی ، مناسب تمام شرکت ها در هر صنعتی هست . اساسا یک نسخه واحد برای پلن بازاریابی تمام شرکت ها نمی شه نوشت .
یک متخصص دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باید همیشه به دنبال تاکتیک ها و استراتژی های مناسب با توجه به منابع موجود در اون مجموعه باشه . بازاریابی جاذبه ای یک نگرش و یک تفکر هست که بر پایه متدولوژی مشخصی فعالیت می کنه اما تاکتیک های اجرایی اون می تونه بسیار متنوع باشه و قرار نیست طبق یک فرمول واحد برای همه کسب و کارها باشه
از آنجایی که بازاریابی جاذبه ای همیشه نیاز به تلاش زیاد داره و زمان بر و هزینه بر هست اکثرا کسب و کارهایی که خدمات و محصولات بسیار ارزان قیمت به عنوان مثال زیر ۱۰ هزار تومان دارند خیلی پیشنهاد نمی شه . در حقیقت خدمات و محصولات بسیار ارزان قیمت به دلیل اینکه بازگشت سرمایه این کسب و کارها بسیار زمانبر خواهد بود ، بهشون بازاریابی جاذبه ای خیلی پیشنهاد نمی شه (البته موارد استثاء هم وجود داره)
بازاریابی درون گرا را یک نفر می تواند انجام دهد ؟
متاسفانه باید عرض کنم در این چند ساله مدیران بسیاری رو دیدم که معمولا از امکان رشد کسب و کار خودشون از طریق استراتژی های بازاریابی جاذبه ای هیجان زده شدند اما در نهایت نگاه ساده انگارانه ای به این استراتژی دارند و انتظار دارن که یک نفر را استخدام کنن و تمام برنامه ها را به عهده این شخص بگذارند در صورتی که این پلن کاملا شکست خورده است .
در حقیقت برای پیاده سازی فرایند بازاریابی جاذبه ای نیاز به چندین مهارت هست که نمی توان همه آنها را از یک نفر بخواهیم . مهارت هایی مثل : سئو یا بهینه سازی سایت ، نگارش محتوای تخصصی مرتبط با صنعت، طراحی المان های تصویری ، آنالیز و تحلیل دیتا ، برنامه نویسی و توسعه وب سایت ، شبکه های اجتماعی و …. که قطعا تمام این مهارت ها از عهده یک نفر بر نخواهد آمد .
برای پیاده سازی پلن بازاریابی جاذبه ای نیاز به یک تیم هست این گروه می تواند در درون شرکت شما باشند یا می توانند به صورت دورکاری با شما همکاری کنند اما قطعا بیش از یک نفر خواهند بود .
سلام و درود بر شما . مرسی از مقاله های خوبتون دو تا سوال داشتم از خدمتتون ممنون می شم پاسخ بدین اون هم این هست که آیا بازاریابی جاذبه ای برای همه کسب و کارهای مناسب هست ؟ و سوال دوم هم این هست که باید یک شخص استخدام کنیم برای شرکتمون یا نیاز به همکاری با یک شرکت یا یک تیم هست برای پیاده سازی تکنیک های بازاریابی جاذبه ای . مرسی
در پاسخ به سوال اول باید عرض کنم که بازاریابی درون گرا یا جاذبه ای مناسب تمام کسب و کارها نیست و اصلا به تمام شرکت ها و سازمان ها پیشنهاد نمی شه . در مجموع به شخصه اعتقاد ندارم که یک استراتژی در بازاریابی ، مناسب تمام شرکت ها در هر صنعتی هست . اساسا یک نسخه واحد برای پلن بازاریابی تمام شرکت ها نمی شه نوشت .
یک متخصص دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باید همیشه به دنبال تاکتیک ها و استراتژی های مناسب با توجه به منابع موجود در اون مجموعه باشه . بازاریابی جاذبه ای یک نگرش و یک تفکر هست که بر پایه متدولوژی مشخصی فعالیت می کنه اما تاکتیک های اجرایی اون می تونه بسیار متنوع باشه و قرار نیست طبق یک فرمول واحد برای همه کسب و کارها باشه
از آنجایی که بازاریابی جاذبه ای همیشه نیاز به تلاش زیاد داره و زمان بر و هزینه بر هست اکثرا کسب و کارهایی که خدمات و محصولات بسیار ارزان قیمت به عنوان مثال زیر ۱۰ هزار تومان دارند خیلی پیشنهاد نمی شه . در حقیقت خدمات و محصولات بسیار ارزان قیمت به دلیل اینکه بازگشت سرمایه این کسب و کارها بسیار زمانبر خواهد بود ، بهشون بازاریابی جاذبه ای خیلی پیشنهاد نمی شه (البته موارد استثاء هم وجود داره)
بازاریابی درون گرا را یک نفر می تواند انجام دهد ؟
متاسفانه باید عرض کنم در این چند ساله مدیران بسیاری رو دیدم که معمولا از امکان رشد کسب و کار خودشون از طریق استراتژی های بازاریابی جاذبه ای هیجان زده شدند اما در نهایت نگاه ساده انگارانه ای به این استراتژی دارند و انتظار دارن که یک نفر را استخدام کنن و تمام برنامه ها را به عهده این شخص بگذارند در صورتی که این پلن کاملا شکست خورده است .
در حقیقت برای پیاده سازی فرایند بازاریابی جاذبه ای نیاز به چندین مهارت هست که نمی توان همه آنها را از یک نفر بخواهیم . مهارت هایی مثل : سئو یا بهینه سازی سایت ، نگارش محتوای تخصصی مرتبط با صنعت، طراحی المان های تصویری ، آنالیز و تحلیل دیتا ، برنامه نویسی و توسعه وب سایت ، شبکه های اجتماعی و …. که قطعا تمام این مهارت ها از عهده یک نفر بر نخواهد آمد .
برای پیاده سازی پلن بازاریابی جاذبه ای نیاز به یک تیم هست این گروه می تواند در درون شرکت شما باشند یا می توانند به صورت دورکاری با شما همکاری کنند اما قطعا بیش از یک نفر خواهند بود .