۹۵/۸/۱۳، ۰۹:۵۶ عصر
تبلیغات در تلویزیون، بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات در سایت ها همه و همه هزینه ای را برای صاحب کسب و کار می تراشد و هیچ تضمینی به بازگشت این هزینه نیست. خوشبختانه رشد و پیشرفت تکنولوژی در این جا بسیار به کمک ما آمده و کار را برای ما آسان کرده است. حال در روزگار جدید اینستاگرام چه روش هایی برای معرفی کسب و کار شما دارد.
در قدیم زمانی که افراد در تبلیغ محصولات خود محدودیت هایی داشتند از رسانه های محدودی مانند کاغذ یا رادیو برای تبلیغ استفاده می کردند. علاوه بر محدودیت رسانه و فراگیر نبودن آن در همه اقشار جامعه هزینه آن نیز فاکتوری بود که شاید کمی راه را دشوار می کرد.
امروز حتی مشتری شما در هواپیما و در ارتفاع هزارپایی نیز می تواند محصول شما را دنبال کند و فقط با یک کلیک محصول شما را در بین هزاران محصول در بازار انتخاب کند. اینستاگرام یکی از بهترین زمینه ها و بهترین شبکه های اجتماعی است که کاربران بدون صرف هیچ هزینه ای می توانند محصول خود را به بهترین شکل در آن تبلیغ کنند و هیچ محدودیتی در تبلیغ محصول از طرف صاحب کسب و کار وجود ندارد.
چرا باید کسبوکار خود را در اینستاگرام معرفی کنیم؟
حتماً شما هم در اینستاگرام با اکانت هایی مواجه شده اید که فالوورهای میلیونی دارند و یک محصول یا جنس را تبلیغ می کند و یا یک فرد معمولی توانسته با عکس های جذاب خود فالوورهای زیادی را جذب کند.
رمز موفقیت در این صفحات در شبکه های اجتماعی کیفیت مطالب و عکس های ارائه دهنده توسط این صفحات است. همیشه در هر کسب و کاری جلب رضایت مشتری از مهمترین نکات است و شما به عنوان یک صاحب کسب و کار باید کاری کنید که مشتری بتواند به کیفیت محصول شما اطمینان کند و با خیال راحت از طریق صفحه Instagram شما خرید خود را انجام دهد.
در یک آمار کلی اینستاگرام دارای ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه است که این رقم از آمار بازدید توییتر هم بالا تر است. پس شما می توانید از اینستاگرام به عنوان یک زمینه بسیار خوب برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.
مهم نیست که کسب و کار شما بزرگ است یا کوچک، شناخته شده است یا هنوز به اندازه کافی جا نیفتاده است، اینستاگرام یک اهرم بسیار قدرتمند در دست شما است که شما با استفاده بهینه از امکانات آن می توانید به راحتی مشتری های بیشتری را برای خود جذب کنید.
اینستاگرام یک رسانه دیداری و شنیداری است و این دو عامل از مهمترین عوامل جذب مشتری است. در این مقاله ما به بررسی نکاتی می پردازیم تا اثبات کنیم که چرا برای گسترش یک کسب و کار باید در زمینه اینستاگرام نیز فعالیت داشت.
مشتریان شما در اینستاگرام دنبال شما می گردند
این موضوع حقیقت دارد. امروز همه مردم برای پیدا کردن کسب و کار شما به اولین و در دسترس ترین شبکه اجتماعی رجوع می کنند که این شبکه اجتماعی همان Instagram است.
مردم تصاویر را زودتر در ذهن خود ثبت می کنند به همین دلیل در اینستاگرام نیز مشتریان به راحتی جنس خوب را به ذهن خود می سپارند. بر اساس تحقیقات تبلیغات در اینستاگرام ۵۸ بار موثر تر از تبلیغات در فیس بوک است.
موقعیت کسب و کار خود را روشن کنید
یک مشتری در وهله اول باید به شما و کسب و کارتان اعتماد کند. برای جلب این اعتماد راه های زیادی وجود دارد که یکی از این راه ها این است که از یک عکاس کمک بگیرید و سعی کنید از جنس های خود عکس های با کیفیتی تهیه کنید.
از آنجاییکه گفتیم اینستاگرام یک رسانه دیداری است، تصاویر به خوبی در ذهن مخاطب شما نقش می بندد. در مرحله دوم شما باید یک نشانه از کسب و کار خود ارائه کنید. این نشانه اطمینان می تواند یک آدرس و یا چند خط تلفن باشد.
دقت کنید که استفاده از قابلیت تعیین لوکیشن یا مکان در اینستاگرام و تگ کردن بر روی عکس ها این اطمینان را به مشتری شما می دهد که شما دارای هویت واقعی هستید. این برنامه زمینه بسیار خوبی برای استفاده بهینه و مفید است، ویژگی جدید استوری که اینستاگرام به تازگی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است راه بسیار خوبی است تا شما بتوانید رابطه نزدیکی با مخاطب خود داشته باشید.
با همه این توضیحات مطمئناً شما نیز قانع شده اید که برای موفقیت در کسب و کار خود می توانید به راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای از اینستاگرام برای تبلیغ استفاده کنید.