۹۵/۷/۳، ۰۱:۴۷ صبح
سرویس اینستاگرام که این روزها کاربران زیادی را به خود جذب کرده، قصد دارد تا یکی از امکانات و قابلیتهای جذاب خود را حذف کند. این قابلیت فوتومپ نام دارد و مطمئنا از جمله ویژگیهایی است که بسیاری از کاربران به آن علاقهی خاصی دارند.
قابلیت Photo Map که یکی از محبوبترین قابلیتهای ارائه شده در سرویس اینستاگرام است، به زودی از این شبکهی اجتماعی حذف خواهد شد. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا تصاویر به اشتراکگذاری شده در مناطق مختلف روی نقشه را مشاهده کنند. در نقشهی یاد شده تصاویر بندانگشتیای از تصاویر اصلی گرفته شده در آن منطقه به چشم میخورد که از این طریق میتوان به تصویر اصلی دست یافت.
اینستاگرام در گفتگو با Mashable تایید کرده که قصد دارد ویژگی فوتومپ را از سرویس خود حذف کند. این قابلیت از هفتهی گذشته برای برخی از کاربران غیرفعال شده است.
اینستاگرام در این باره گفته: «فوتومپ یکی از قابلیتهایی است که توسط بیشتر کاربران مورد استفاده قرار نمیگیرد و بنابراین تصمیم گرفتیم تا این ویژگی را حذف کرده و بر دیگر قابلیتها و امکانات این شبکهی اجتماعی بیشتر تمرکز کنیم.»
اینستاگرام در این باره گفته: «فوتومپ یکی از قابلیتهایی است که توسط بیشتر کاربران مورد استفاده قرار نمیگیرد و بنابراین تصمیم گرفتیم تا این ویژگی را حذف کرده و بر دیگر قابلیتها و امکانات این شبکهی اجتماعی بیشتر تمرکز کنیم.»
ممکن است شما هنوز هم بتوانید بخش فوتومپ را در پروفایل اینستاگرام خود مشاهده کنید. اما در این شرایط نیز باز هم باید بدانید که ویژگی یاد شده در آیندهای نزدیک حذف خواهد شد.
این قابلیت برای مواردی از جمله نشان دادن تصاویر ثبت شده در نواحی مختلفی که اخیرا آنجا بودهاید و عکسهایی را هم به ثبت رساندهاید بسیار کاربردی به نظر میرسد. البته باید اشاره کنیم که اینستاگرام دیگر ویژگیهای مرتبط با موقعیتمکانی را همچنان در اپلیکیشن خود ارائه میکند. با حذف این ویژگی همچنان میتوان با تگکردن نام مکانهایی که در آنجا عکاسی کردهاید تصاویر مرتبط با یک ناحیه را در اختیار دیگران قرار داده و با مرور تگهایی که به نام مکانهای مختلف هستند، به تصاویر آن مکانها دستیابی داشته باشید. API اینستاگرام همچنان امکان تک کردن موقعیت مکانی محل ثبت تصاویر عمومی را به کاربران میدهد.
این اقدام باعث میشود تا اینستاگرام تمرکز بیشتری بر قابلیتهایی مثل Stories داشته باشد و از این طریق رقابت جدیتری با سرویسهایی نظیر اسنپچت داشته باشد. همچنین تمرکز بیشتر این کمپانی بر ارائهی روشهای بیشتر برای به اشتراکگذاری محتوا در پلتفرم مورد بحث است.