باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: سوالاتی که پاسخ به آن‌ها همه چیز را درباره محیط کار برایتان روشن م
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ارتباطات شخصی درون یک سازمان، ارضای احساس نیاز به پیشرفت، وجود فرصت‌های آموزش و فراگیری، رضایت کارکنان از اهمیت کارشان و... از ابعاد مهمی است که موجب رضایت از شغل و در نتیجه رشد کلیت یک سازمان می‌شود.

زمانی که کتاب راهنمای مدیریت «اولین گام، شکستن همه قوانین» در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، اعلامیه‌ای منتشر شد که برخلاف خرد متعارف در آن زمان بود. بیانیه به این شرح بود: «بهترین مدیران کسانی هستند که نقاط قوت را پرورش می‌دهند و نقاط ضعف را نادیده می‌گیرند».

نویسندگان این کتاب، مارکوس باکینگهام (Marcus Buckingham) و کرت کافمن (Curt Coffman) با صرف ۲۵ سال زمان و بررسی مطالعات موسسه گالوپ درباره ۸۰۰۰ مدیر از ۴۰۰ شرکت، به این نتیجه رسیدند. آن‌ها دریافتند مدیرانی که به کارکنان خود اجازه رشد و پیشرفت می‌دهند، بیشتر برای موفقیت شرکت خود احساس مسئولیت می‌کنند؛ آن‌‌ها پیشرفت شرکت را سرلوحه عمل خود می‌دانند و برای آن بیش از فرهنگ کلی و طرح‌های سازمان، اهمیت قائل هستند.
کتاب «اولین گام، شکستن همه قوانین» به یکی از پرتیراژترین کتاب‌های آن سال تبدیل شد. این کتاب الهام‌بخش لوری گلر (Lori Goler) معاون منابع انسانی فیس‌بوک، برای اداره نیروهای این شرکت عظیم بوده است. لوری گلر با باکینگهام از طریق شرکت مشاوره مدیریت او TMBC همکاری نزدیک داشته است.

باکینگهام و کافمن در کتابشان ۱۲ سوال را مطرح می‌کنند. پاسخ این سوالات تمام اطلاعات مورد نیاز برای شناخت محیط کار را برای شما فراهم می‌کند. این سوالات عبارتند از:

  1. آیا می‌دانم چه چیزی در محیط کار از من انتظار می‌رود؟
  2. آیا مواد و ابزار لازم برای انجام صحیح کار را در اختیار دارم؟
  3. آیا در شغل خود، هر روز فرصت انجام کاری که به بهترین نحو می‌توانم انجام دهم برایم فراهم است؟
  4. آیا در هفت روز گذشته، به خاطر حسن انجام کار خود مورد توجه و قدردانی قرار گرفته‌ام؟
  5. آیا سرپرست من یا هر کس دیگری، به عنوان یک فرد از جنبه انسانی به من توجه می‌کند؟
  6. آیا کسی در سازمان مرا برای پیشرفت تشویق می‌کند؟
  7. آیا به نظرات من درباره مسائل کاری اهمیت داده می‌شود؟
  8. آیا ماموریت و اهداف شرکتی که در آن کار می‌کنم، مرا متقاعد می‌سازد که شغل من با اهمیت و مفید است؟
  9. آیا همکارانم برای انجام با کیفیت کارها اشتراک مساعی می‌کنند؟
  10. آیا یک دوست صمیمی در محل کار خود دارم؟
  11. آیا در شش ماه گذشته کسی با من درباره پیشرفتم گفتگو کرده است؟
  12. آیا در یک سال اخیر من فرصت یادگیری و رشد داشته‌ام؟
مسلما نتیجه ایده‌آل، این است که شما و کارکنان‌تان (در صورتی که مدیر یک مجموعه باشید) به تمام این سوالات پاسخ مثبت بدهید.

ایده نویسندگان این کتاب را می‌توان در دو جمله خلاصه کرد: «ارتباطات شخصی برای پیشرفت در محل کار بسیار مهم هستند و پیشرفت تنها زمانی حاصل می‌شود که کارکنان، کار معنی‌دار و مهمی را انجام دهند».