۹۵/۴/۳۱، ۱۱:۳۰ صبح
توییتر دیروز اعلام کرد که احراز هویت کاربران را در این شبکهی اجتماعی توسط خود کاربران فراهم کرده است. با استفاده از امکان شناسایی کاربران، یک تیک آبی رنگ در کنار نام پروفایل فرد مورد نظر قرار میگیرد که نشان میدهد حساب کاربری مورد نظر شناسایی شده و در واقع به سایر کاربران اعلام میشود که حساب کاربری متعلق به فرد مورد نظر است.
تشخیص حسابهای کاربری رسمی و قلابی افراد مشهور در شبکههای اجتماعی کار چندان سادهای نیست، از اینرو توییتر قابلیتی را ایجاد کرده که میتوان با استفاده از آن تشخیص داد که آیا حساب کاربری مورد نظر رسمی است یا توسط خود فرد یا سازمان و نهاد مورد نظر اداره میشود.
از این پس کاربران توییتر میتوانند درخواست شناسایی را داده و پس از آنکه هویت آنها مشخص شد، یک تیک آبی در کنار نام پروفایل آنها قرار میگیرد. همانطور که اشاره کردیم با استفاده از این امکان ورزشکاران، خبرنگاران، سیاستمداران و افرادی که در این شبکهی اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند، حساب کاربری خود را از سایر حسابهای کاربری قلابی تفکیک کنند.
همزمان با رونمایی از این قابلیت، توییتر اعلام کرد که حدود ۱۸۷٫۰۰۰ کاربر این شبکهی اجتماعی شناسایی شدهاند که تقریبا شامل ۰.۰۶ درصد از ۳۱۰ میلیون کاربر فعال ماهیانهی این سرویس را شامل میشود. توییتر پیش از این نیز امکان استفاده از قابلیت شناسایی را برای تمام کاربران فراهم آورده بود، اما یک سال پیش بنابر مشکلات ایجاد شده، این ویژگی از دسترس عموم خارج شد و فقط توییتر قادر بود خود کاربران را اهراز هویت کرده و این تیک را در کنار نام پروفایل آنها قرار دهد، حال آنکه از دیروز دوباره میتوان برای شناسایی حساب کاربر اقدام کرد.
برای دریافت تیک آبی رنگ کاربران باید از صحیح بودن شمارهی موبایل و ایمیل مطمئن شده و اطلاعاتی نظیر بیوگرافی، تصویر پروفایل را در کنار وبسایت و تاریخ تولید به درستی وارد کنند.
توییتر همچنین اعلام کرده که از کاربران در مورد اینکه چرا به دنبال شناسایی اکانت خود هستند، سوال خواهد کرد و حتی احتمال درخواست شمارهی شهروندی یا ملی نیز وجود دارد.
به نظر میرسد این کمپانی در پی آن است تا افراد تاثیرگذار و شناخته شده را در توییتر پیدا کند و این کاری است که توییتر موفق نشده در یک سال اخیر انجام دهد. تینا باتناگر، قائم مقام سرویسها در توییتر به این موضوع اشاره کرده که در اختیار گذاشتن امکان شناسایی کاربران بخشی از برنامهی بزرگ توییتر برای شناسایی اکانتهای معتبر و در نتیجه شناسایی حسابهای با کیفیتی است که میتوان دنبال کرد.
تشخیص حسابهای کاربری رسمی و قلابی افراد مشهور در شبکههای اجتماعی کار چندان سادهای نیست، از اینرو توییتر قابلیتی را ایجاد کرده که میتوان با استفاده از آن تشخیص داد که آیا حساب کاربری مورد نظر رسمی است یا توسط خود فرد یا سازمان و نهاد مورد نظر اداره میشود.
از این پس کاربران توییتر میتوانند درخواست شناسایی را داده و پس از آنکه هویت آنها مشخص شد، یک تیک آبی در کنار نام پروفایل آنها قرار میگیرد. همانطور که اشاره کردیم با استفاده از این امکان ورزشکاران، خبرنگاران، سیاستمداران و افرادی که در این شبکهی اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند، حساب کاربری خود را از سایر حسابهای کاربری قلابی تفکیک کنند.
همزمان با رونمایی از این قابلیت، توییتر اعلام کرد که حدود ۱۸۷٫۰۰۰ کاربر این شبکهی اجتماعی شناسایی شدهاند که تقریبا شامل ۰.۰۶ درصد از ۳۱۰ میلیون کاربر فعال ماهیانهی این سرویس را شامل میشود. توییتر پیش از این نیز امکان استفاده از قابلیت شناسایی را برای تمام کاربران فراهم آورده بود، اما یک سال پیش بنابر مشکلات ایجاد شده، این ویژگی از دسترس عموم خارج شد و فقط توییتر قادر بود خود کاربران را اهراز هویت کرده و این تیک را در کنار نام پروفایل آنها قرار دهد، حال آنکه از دیروز دوباره میتوان برای شناسایی حساب کاربر اقدام کرد.
برای دریافت تیک آبی رنگ کاربران باید از صحیح بودن شمارهی موبایل و ایمیل مطمئن شده و اطلاعاتی نظیر بیوگرافی، تصویر پروفایل را در کنار وبسایت و تاریخ تولید به درستی وارد کنند.
توییتر همچنین اعلام کرده که از کاربران در مورد اینکه چرا به دنبال شناسایی اکانت خود هستند، سوال خواهد کرد و حتی احتمال درخواست شمارهی شهروندی یا ملی نیز وجود دارد.
به نظر میرسد این کمپانی در پی آن است تا افراد تاثیرگذار و شناخته شده را در توییتر پیدا کند و این کاری است که توییتر موفق نشده در یک سال اخیر انجام دهد. تینا باتناگر، قائم مقام سرویسها در توییتر به این موضوع اشاره کرده که در اختیار گذاشتن امکان شناسایی کاربران بخشی از برنامهی بزرگ توییتر برای شناسایی اکانتهای معتبر و در نتیجه شناسایی حسابهای با کیفیتی است که میتوان دنبال کرد.