باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: اندروید یا آی او اس؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در یک سوی میدان iOS از شرکت اپل و در سوی دیگر اندروید از کمپانی گوگل ایستاده‌اند. بیایید با استناد به آمار و ارقام دریابیم کدام یک از آنها در بازار دستگاه‌های قابل‌حمل, یعنی انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر گجت‌ها پیروز بوده‌اند. می‌خواهیم با استناد به آمار و اعداد ببینیم که برنده‌ رقابت میان سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS کدام است؟!
این موضوع یکی از پربحث‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین موضوعات در وبلاگ‌ها و به خصوص سایت‌هایی است که موضوعات فناوری اطلاعات را دنبال می‌کنند. آنها گاه از جنبه‌ای خاص هرکدام از این دو سیستم عامل را بر دیگری پیروز می‌دانند و مقام نخست را به آن می‌دهند. اما در مجموع کدام یک از این دو با موفقیت بیشتری همراه بوده و هستند؟

پیش از شروع مقاله لازم است به این موضوع اشاره کنیم که هر دو سیستم عامل اندروید و iOS جزو محبوب‌ترین‌های بازار هستند و در جنبه‌های مختلف نسبت به دیگری برتری‌های دارند. ما در این مقاله قصد نداریم از نظر امکانات و رابط کاربری و کارایی این دو سیستم عامل را مورد قیاس قرار دهیم و تنها به دنبال بررسی آمار و ارقام مرتبط با آنها هستیم.

شاید بهتر است از زبان گویای اعداد و ارقام به موضوع نگاه کنیم تا به نتیجه‌‌ای منطقی‌تر و خالی از هرگونه جانب‌داری برسیم. به همین خاطر می‌کوشیم تا از زوایای گوناگون و با استناد به آمار و ارقام این موضوعات را بررسی کنیم. برای نیل به این هدف، به تحقیقات گوناگونی که در این زمینه صورت گرفته رجوع کرده‌ایم. البته این اعداد مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال 2012 و 2013 میلادی هستند و بخش کمتری از این اطلاعات به سه ماهه‌ی نخست امسال مربوط می‌شوند.
بدون هیچ دردسر اضافی، در اینجا چندین سوال اساسی مطرح کرده و پاسخ‌های ارائه شده از سوی مؤسسات تحقیقاتی گوناگون را در ادامه درج خواهیم کرد.

کدامیک از این پلتفرم‌ها بیشتر فروخته است؟
نتایج حاصل از تحقیقاتی که Kantar U.S از اواسط نوامبر تا اواسط فوریه صورت داده حاکی از آن است که جمع کل فروش گوشی‌های اندرویدی از تعداد گوشی‌های آیفون با اختلاف زیادی، بیشتر است. در حالی که 52.1 درصد گوشی اندروید به فروش رفته، iOS با 43.5 درصد در مقام بعدی جای گرفته است. با این وجود، با توجه به اطلاعات پیشین این موسسه‌ی تحقیقاتی درخواهیم یافت که در یک سال گذشته میزان رشد این اعداد و ارقام با کندی همراه بوده است.

[تصویر:  do.php?img=1477]

حال بیایید به تحقیق موسسه‌ Comscore Mobilens دقیق شویم، که می‌کوشد به ارزیابی پلتفرم های مورد استفاده‌ی کاربران 13 سال و بالاتر در ایالت متحده بپردازد. این اعداد و ارقام که به تازگی منتشر شده‌اند به اطلاعات تحقیق پیشین نزدیک است.

[تصویر:  do.php?img=1487]

سایر اطلاعات مربوط به کاربران چه می‌گوید؟
به اعتقاد مؤسسه‌ تحقیقاتی IDC، از آنجا که شرکت‌های متعددی در سراسر جهان تولیدات خود را به اندروید مجهز کرده‌اند، به مراتب تعداد گجت‌های اندرویدی از iOS اپل بیشتر خواهند بود.

[تصویر:  do.php?img=1486]

در سه ماهه‌ی چهارم سال 2012 میلادی، اندروید بیش از 70 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تسخیر کرده بود در حالی که تنها 21 درصد از این بازار از آن iOS اپل است.

تبلت‌ها چطورند؟
یافتن اطلاعات مربوط به میزان فروش تبلت‌ها قدری دشوار است. با این حال موفق شدیم داده‌های یک سال گذشته‌ی این محصولات را از مؤسسه‌ی IDC بدست آوریم. این آمار حاکی از آن است که تقاضا برای تبلت‌های 7 اینچ اندروید نسبت به آی‌پد اپل رو به فزونی است با این حال در این حوزه، iOS همچنان محبوب‌تر از اندروید است.

[تصویر:  do.php?img=1485]

کدامیک از شرکت‌ها بیشترین میزان فروش گوشی‌های هوشمند را دارند؟
با استناد به آمار مؤسسه‌ی IDC می‌توان اذعان کرد که در عرصه‌ی جهانی شرکت کره‌ای سامسونگ میدان‌دار است، گرچه آن‌ها تنها گوشی‌های اندرویدی عرضه نمی‌کنند.

[تصویر:  do.php?img=1484]

سامسونگ موفق شده در سه ماهه‌ی آخر سال گذشته با سهم 29 درصدی از این بازار در رتبه‌ی نخست جهانی جایگاه خود را تثبیت نماید؛ این در حالی است که پس از آن با فاصله‌ای معنی‌دار اپل با 21.8 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته است.
[تصویر:  do.php?img=1483]

چه شرکتی از فروش گوشی‌های هوشمند بیشترین سود را می‌برد؟
همان‌طور که از دو نمودار بالا مشخص است، اپل و سامسونگ دو شرکت برتر بازار هستند و اپل در سه ماهه پایانی سال 2012 با کسب سود 72 درصدی از این بازار، بیشترین نفع را برای خود و سهامدارنش منظور کرده است. این در حالی است که سامسونگ تنها 29 درصد از سود بازار گوشی‌های هوشمند را برای چشم‌بادامی‌ها ایجاد کرده است. دیگر شرکت‌های فعال در این بازار، یعنی ‌HTC و موتورولا نیز با تولید محصولات اندرویدی سعی در حفظ جایگاه خود دارند.

کدامیک از پلتفرم‌ها دارای بیشترین تعداد برنامه‌ی کاربردی هستند؟
پس از سال‌ها عرضه‌ی نرم‌افزارهای کاربردی برای هر دوی این سیستم عامل‌ها، تعداد آنها تقریباً مساوی است و هر یک از دو شرکت اپل و گوگل مدعی‌اند بیش از 800 هزار برنامه‌ی ثالث در فروشگاه‌ خود جای داده‌اند.

برنامه‌های کاربردی مخصوص تبلت چه تعداد است؟
برای iOS بیش از 300 هزار نرم‌افزار کاربردی تاکنون ارائه شده است. در اندروید نیز هنوز اطلاعی در دست نیست؛ چرا که گوگل هنوز هیچ اعداد و ارقامی در این باره منتشر نکرده است.

کدامیک از این دو پلتفرم برنامه‌های بهتری دارند؟
از آن جا که ارزیابی کیفیت برنامه‌ها، معیاری شخصی و سلیقه‌ای است، ترجیح می‌دهیم برای این پرسش جوابی ندهیم. اما شرکتی به نام uTeste اقدام به ارزیابی برنامه‌های موجود در اپل استور و گوگل پلی کرده، و با توجه به آرا و نظرات کاربران به آنها امتیازی از 1 تا 100 داده است که برای هر یک از برنامه‌های کاربردی این دو بازار قابل ارائه می‌باشد؛ و در نهایت می‌توان کیفیت هر یک از این دو پلتفرم‌ را بدست آورد. این آمار که در ژانویه گذشته منتشر شده نشان می‌دهد کیفیت برنامه‌های کاربردی iOS با امتیاز 68.5 درصدی از برنامه‌های اندرویدی با 63.3 درصد پیش است.

کاربران کدام پلتفرم برنامه‌های کاربردی بیشتری دانلود می‌کنند؟
بنا به اطلاعات منتشر شده‌ی Canalys، تنها بیش از نیمی از برنامه‌های دانلود شده در سه ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی از بازار اندروید بوده است. در حالی که برنامه‌های iOS تنها در حدود 40 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است.
[تصویر:  do.php?img=1482]

سود حاصل از فروش برنامه به جیب چه کسی می‌رود؟
بنا به این آمار، در سه ماهه‌ی نخست سال جاری کاربران iOS بیش از اندروید برای خرید برنامه هزینه کرده‌اند. این در حالی است که که کاربران اندروید تعداد بیشتری اپلیکیشن دانلود کرده‌اند.
[تصویر:  do.php?img=1481]
کدام پلتفرم بیش از دیگران در اینترنت کاربرد دارد؟
موسسه‌ Net Market Share در تازه‌ترین آمار ماهانه‌ی خود به مرورگرها و سیستم‌عامل کاربران برای مرور اینترنت پرداخته است. در گزارش ماه مارس 2013 آمده است که در بین دستگاه‌های قابل حمل (موبایل)، iOS با 60.1 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و اندروید نیز با 24.9 درصد در مقام بعدی قرار دارد. این بدان معنی است که علی‌رغم بیشتر بودن تعداد گوشی‌های اندرویدی کاربران iOS در اینترنت حضور بیشتری دارند.
[تصویر:  do.php?img=1480]

اما یک موضوع جالب در این بین وجود دارد که ذکر آن خالی از لطف نیست: بنا به اطلاعات Stat Counter، که تحقیق مشابهی را در این زمینه صورت داده است، نتایج متفاوتی بدست آمده است. آمار ماه مارس آنها حاکی از آن است که اندرویدی‌ها بیش از iOS ها در اینترنت حضور دارند. البته نوع آمارگیری این دو مجموعه تفاوت‌هایی اساسی با هم دارد؛ و من مطمئن نیستم که کدامیک از این اطلاعات درست‌تر است و یا در این ارزیابی‌ها آمار مربوط به تبلت iPad نیز در نظر گرفته شده یا خیر.
جالب است بدانید که 53 درصد از ترافیک موبایل زومیت در اختیار کاربران iPad است و پس از آن نکسوس 7 با 5.9 درصد در رتبه بعدی قرار دارد. از نظر سیستم‌عامل نیز، 56.91 درصد از کاربران زومیت با ابزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل iOS و 32.33 درصد با اندروید از سایت دیدن می‌کنند. نکته جالب‌تر سهم 6.03 درصدی سیمبین و 2.29 درصدی ویندوز فون است.
[تصویر:  do.php?img=1478]

کدامیک از این پلتفرم‌ها بیش‌تر در تجارت کاربرد دارد؟
گزارش Citrix اشاره می‌کند که در سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته‌ی میلادی، کاربران این مجموعه دست به توسعه‌ی مدیریت ابزارهای قابل حمل (موبایل) خود به بستر ابری (کلاد) زده‌اند و آمار حاصله نشان می‌دهد که در این زمینه iOS در مقام اول و بعد از آن اندروید قرار دارد.
[تصویر:  do.php?img=1479]

جمع‌بندی: کدام یک از این دو پلتفرم برنده است؟
خب این سوالی است که تا اینجا شما را همراه کرده است. بله، در برخی حوزه‌ها هر یک از این دو پلتفرم قوی ظاهر شده‌اند و همین موضوع موجب می‌شود تا ارائه پاسخ قطعی به این سوال با دشواری همراه باشد.
اگر درباره‌ سهم بازار صحبت می‌کنید؛ اندروید برنده است و اگر منظور شما موفقیت مالی است؛ iOS پیروز میدان بوده است. این یعنی بازار گجت‌ها با آنچه که در دهه‌ی 90 میلادی با رایانه‌های رومیزی تجربه کرده‌ایم کاملاً متفاوت است، چرا که تفاسیر گوناگون می‌تواند معیارهای متفاوتی را برای موفقیت به همراه داشته باشد.


آیفون یا اندروید؟ کدام را انتخاب می کنید؟

معیارهای خرید موبایل نسبت به سال های پیش تغییرات بسیاری کرده. پیشتر موبایل ها دارای سیستم عامل خاصی نبودند و با ورود امثال سیمبین و ویندوز موبایل به مرور زمان گزینه “سیستم عامل” هم به معیارهای خریداران اضافه شد.
اما امروز تلفن های هوشمندی فراگیر شدند که سیستم عامل های گوناگونی دارند و در رأس آنها، اندروید و آی او اس قرار دارند. یکی محصول اپل و دیگری گوگل. از همان ابتدا این ۲ سیستم عامل بیش از بقیه سوژه بحث و جدل های کاربران بوده و هرکدام، به نوبه خود سعی داشتند برتری سیستم عامل مورد علاقه خود را به طرف دیگر اثبات کنند. دعواها به حدی بالا گرفتند که امروزه ما شاهد ظهور کلماتی همچون “اپل زامبی” و “اندروید زامبی”  (و البته انواع دیگر زامبی ها) هستیم!

اما واقعا کدام یک بهتر است؟ آیا اصلا می توان آنها را مقایسه کرد؟ اشتباه نکنید؛ ما هم قصد چنین کاری نداریم. در ادامه این مطلب سعی می کنیم از دریچه ای دیگر به این ۲ سیستم عامل جنجالی نگاهی داشته باشیم تا خود شما مسیر خود را انتخاب کنید.

شاید غیر ممکن باشد که گوگل یا اپل یک ویژگی جدید به سیستم عامل خود اضافه کنند و مردم و متخصصین شروع به مقایسه ی آن با همتایش در سیستم عامل شرکت رقیب نکنند. جرقه های شعله بحث در مورد این که کدام شرکت نوار اعلان ها (Notification) یا مولتی تسکینگ بهتری دارند از بخش های بالای خود کمپانی ها آغاز شد. در مراسم معرفی اندروید L “ساندر پیچای“ بدون اینکه نامی از اپل ببرد، کنایه زیرکانه ای به iOS 8 زد و گفت صفحه کلید اختصاصی و ویجت ها ” 4 – 5 سال پیش در اندروید به وجود آمدند”. البته سه هفته قبل از آن، در مراسم WWDC، مدیر عامل اپل خیلی لقمه را دور سرش نچرخاند و یک راست رفت سر اصل مطلب:

" تیم کوک : تعدادی از مشتری های ما از اندروید به iOS  نقل مکان کرده اند. آنها اشتباها موبایل اندرویدی خریده بودند اما بعد متوجه شدند که به دنبال تجربه بهتر و همینطور زندگی بهتری هستند."

اگر چه هر دو کمپانی شمشیر را از رو بسته اند، اما در واقع پلتفرم هایشان روز به روز بیشتر از قبل در حال شبیه شدن به یکدیگراند. چه از نظر طرز کار و چه از نظر هدفی که دنبال می کنند. از یک طرف اپل به دنبال یکپارچگی بیشتر در iOS و OS X و از طرف دیگر گوگل به دنبال پیوستگی هرچه بیشتر اندروید و Chrome OS است. سیستم HealthKit اپل، شاید در واقع همان سیستم Google Fit کمپانی دیگر باشد. هر دو شرکت یک هدف را دنبال می کنند: ساخت یک اکوسیستم جامع، متشکل از سخت افزار، سرویس ها و نرم افزارها که کاربران راهی به بیرون از آن ندارند و درونش گیر افتاده اند.

هدف ساخت اکوسیستمی است که هیچ کس تمایلی به ترک آن نداشته باشد.
تصور کنید هر گجتی که داشتید -فارغ از برند و مدل- قابلیت اتصال و برقراری ارتباط با دیگر گجت ها را داشت. در این صورت قطعا زندگی رنگ و بوی دیگری داشت. برای این که به همچین نقطه ای برسید، ابتدا باید بفهمید که کدام اکوسیستم لایق وفاداری شماست. اندروید و iOS همین پاییز بزرگترین بروزرسانی شان را در چند سال اخیر دریافت خواهند کرد. و این یعنی می رویم تا بیشترین مقایسه و جنجال بر سر این دو پلتفرم را داشته باشیم. شاید فکر می کنید پاییز امسال هم مثل پاییز چند سال گذشته، این شما هستید که تصمیم میگیرند مثلا کدام تبلت را بخرید (البته جیب تان هم در این تصمیمات بی تاثیر نیست)، اما شاید دور از ذهن نباشد که گوشی هوشمندتان تصمیم گیرنده اصلی خرید تبلت، تلویزیون، ماشین، ساعت مچی و حتی برنامه بدن سازی تان باشد.

ماراتون گوگل در کنفرانس توسعه دهندگانش ثابت کرد برنامه بلند بالایی برای یکپارچه سازی تجربه کاربری در همه دستگاه ها و نمایشگرها دارد. سیستم عامل جدید Android Wear برای ساعت های مچی هوشمند (و البته هر گجت پوشیدنی دیگر) گرچه بخش های مجزا و خود مستقلی دارد، اما در بیشتر بخش ها به اتصال با یک گوشی هوشمند وابسته است. اگر میخواهید با خاراندن مچ دستتان یک پیتزا سفارش دهید، باید وارد اکوسیستم گوگل شوید. همین امر در مورد فرمان هایی که به Android TV  می دهید صادق است، سیستم عاملی که همین امسال بر روی تلویزیون های سونی و شارپ روانه بازار خواهد شد. هرچه قدر هم گوگل پایش به مکان های جدید باز شود، در نهایت پل ارتباطی همه آنها گوشی هوشمند خواهد بود، گوشی هوشمندی که قلب تپنده آن، اکوسیستم گوگل است.

دستاوردهای اپل هم در این مسیر کمتر از رقیبش جاه طلبانه نیست. سخت افزار جدید این شرکت نه تنها عکس های شما را در دستگاه های مختلف همگام سازی می کند، بلکه ویرایش هایی که بر رویشان انجام می دهید را هم یکپارچه می کند. اپل می خواهد خانه شما را با HomeKit کنترل کند. همچنین دوست دارد با HealthKit پزشک مخصوص شما باشد. Apple TV و AirPlay حتی بیشتر از چیزی که گوگل و اکوسیستمش به شما وعده داده اند، تعاملی هستند. اپل برای ماشین ها هم بی برنامه نبوده. در حالی که این کمپانی بزرگ با CarPlay به دنبال نفوذ و اعتباری همانند آیفون در خودروهاست، گوگل هم با Android Auto سعی در کارآمد کردن هر چه بیشتر موبایل ها برای راننده ها دارد. همه این دست آوردهای مشابه یک چیز را فریاد میزنند و آن هم مرکزیت گوشی های هوشمند است: آیفون برای یک گروه و اندروید برای گروه دیگر.

اکوسیستم بر محوریت موبایل ها شکل می گیرد.
اگر تصور می کنید بقیه شرکت ها بی کار نشسته اند و فقط نظاره گر این رقابت هستند، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. کمپانی آمازون با درک صحیح از وضعیت بازار Fire Phone خود را معرفی کرد. مایکروسافت هم که از اوضاع با خبر است، مدت هاست در تلاش است ویندوز فون را به عنوان جانشینی به حق برای سردمداران عرصه لوازم همراه هوشمند به مصرف کنندگان بشناساند. انتخاب اولین گوشی هوشمند بر انتخاب های بعدی فرد تاثیر زیادی خواهد گذاشت. به عنوان مثال در انتخاب سرویس موسیقی، سرویس فضای ابری و سرویس به اشتراک گذاری عکس تاثیر گذار بسزایی دارد. این قضیه رقابت سختی بین شرکت ها به وجود آورده. آنها دوست دارند تجربه استفاده از “اولین تلفن هوشمند” اشخاص با اکوسیستم آنها اتفاق بیفتد. پلتفرم Android One گوگل که قرار است برای حداقل سخت افزارها ارائه شود، خود تصدیقی بر این مدعاست. آنها بازارهای در حال توسعه را نشان رفته اند تا مشتری های جدید را به خود جذب کنند.
چیزی که اپل و گوگل در حال پی ریزی اش هستند، همان چیزی است که شرکت هایی چون نایک، آدیداس و همه برندهای مد در آرزوی آن هستند: مجموعه ای از دلیل های به هم وابسته که مردم را وادار به مراجعه به یک شرکت برای تمام نیازهایشان کند. این همانند وفاداری به برند، هم به صورت عملی و هم به صورت احساسی است.
این قضیه باعث سود هرچه بیشتر کمپانی ها از هر مصرف کننده می گردد. iOS 8 بخاطر نوع برخورد متفاوتی که نسبت به اندروید در پیش گرفته به نظر در هر جزئی متعهد است. مثل ویجت ها، نوتیفیکیشن های تعاملی در صفحه قفل و به طور کلی، ایجاد پلتفرم باز بودن دسترسی جهت تغییرات شخص ثالث. اندروید هم در هر بروز رسانی، شسته رفته تر شده و توانسته رخنه های زیبایی شناسی و پاسخ دهی اش را برطرف کند. ویژگی ها و خصوصیت های پایه هر دو سیستم عامل شبیه هم هستند و حالا این منشعب شدنشان است که آنها را از هم دور می کند و مصرف کننده را مجبور به انتخاب یکی از آن دو خواهد کرد. سویچ کردن بین اندروید و iOS به واقع سخت خواهد شد، اما اپل و گوگل در تلاشند تا مصرف کننده را مجاب کنند که نیاز به کوچ کردن نخواهد بود.

نه گوگل و نه اپل، تمایلی به اتصال سیستم های خود به رقیب نشان نمی دهند.
تنها در یک صورت اینگونه مشکلات وجود نداشتند. تصور کنید فقط یک اکوسیستم در سطح جهان وجود داشت که در آن، گوگل و اپل در یک همکاری مسالمت آمیز بدون کنایه و مجادله لفظی مستقیم و غیر مستقیم، سعی در یکسان سازی هرچه بیشتر دستگاه ها داشتند. در نبود چنین نمایشنامه ای، بارقه امیدی از سوی کمپانی هایی همچون نایک و Nest (که هنوز به صورت مستقل فعالیت می کند) می تابد. دومی همین اواخر توسعه سخت افزاری را شروع کرده تا بتواند برای سیستم های تهویه هوایش برنامه بنوسید. نایک هم مشغول گسترش سیستم های محاسبه کالری مصرفی است تا کاربران بتوانند میزان کالری مصرفی بدن خود را در Google Fit و HealthKit اندازه گیری کنند.

تا امسال بروز رسانی های اندروید و iOS در زمان های مختلفی از سال انتشار می یافت و بر روی چیزهای متفاوتی هم متمرکز بودند. اما امسال، هر دو غول پلتفرم های موبایل هم از نظر زمان عرضه، و هم امکانات با هم اشتراکات زیادی دارند: ورود به خودروها، پلتفرم سلامتی، خانه ها و دستگاه های پوشیدنی. و هر دو در حال یکپارچه سازی هرچه بیشتر تجربیات کاربران در همه این اعصار هستند. گوگل و اپل برنامه ریخته اند تا تخم مرغ هایشان را در سبد مشترکی بگذارند. همچنین هر دو شرکت وعده معرفی سخت افزار مهمی را در پاییز داده اند. پاییز خزان فصل ها، بهاری خواهد بود بر رقابت نفس گیر این دو کمپانی. زمانی که انتخاب بین این دو پلتفرم از هر زمان دیگری حساس تر و صد البته سخت تر است.
دیواری که اپل به دور باغش کشیده باقی خواهد ماند و گوگل هر چه بیشتر بخش هایش را به هم متصل می کند، درنتیجه بیشتر یکپارچه خواهد شد. تفاوت آخرین سخت افزار هر دو شرکت تنها در بسته بودن اکوسیستمی است که در آن متولد شده اند. هر دو از هر نظر آنقدر بزرگ هستند که تمام زندگی تان را در بر بگیرند. گوشی هوشمند بعدی که می خرید شاید بیشتر از یکی دو سال مهمان دستانتان نباشد، اما اکوسیستمی که به همراه خواهد آورد شما را درون خود محبوس خواهد کرد و به این زودی ها دست از سرتان بر نخواهد داشت.


iOS مخصوص محصولات شرکت اپل است ولي Android مورد استفاده ده‌ها شرکت ديگر است. اپل مي‌خواهد شما گوشي خود را با عملکردي که خودش تعيين کرده است، مورد استفاده قرار دهيد ولي در آندرويد شما گوشي خود را همان‌گونه که مي‌خواهيد مي‌توانيد مورد استفاده قرار دهيد و عملکردي کاملا انعطاف‌پذير دارد.

دو سيستم‌عامل موبايل آندرويد و iOS در حال حاضر پيشروهاي سيستم‌عامل‌هاي موبايل هستند و هر کدام طرفداران و مخالفان خود را دارند. کاربران هنگام خريد تلفن‌هاي هوشمند هميشه با اين سوال مواجه مي‌شوند که کدام يک براي من مناسب‌تر است يا کدام يک بهتر است اما واقعيت اين است که آندرويد و iOS قابل مقايسه با يکديگر نيستند.

بزرگترين تفاوت آندرويد و iOS در متن‌باز بودن و نبودن است. آندرويد و iOS دو فضاي کاري کاملا متفاوت دارند و قطعا نمي‌توان گفت کدام روش بهتر است و کدام بدتر.

سياستي که گوگل در پيش گرفته است، تمرکز روي کميت است! گوگل تمام تلاش خود را مي‌کند تا توسعه‌دهندگان را با روش‌هاي مختلف تشويق به توسعه نرم‌افزارهاي آندرويدي شوند اما اپل در مقابل حتي جلوي پاي توسعه‌دهندگان سنگ مي‌اندازد تا برنامه‌هاي بي‌کيفيت وارد فروشگاه نرم‌افزاري نشوند تا کاربران iOS هميشه بتوانند از برنامه‌هاي با کيفيت استفاده کنند.

اپل به امنيت کاربران بهاي بسيار زيادي مي‌دهد و از گجت‌هاي اپلي به صورت مادام‌العمر پشتيباني مي‌کند اما در عوض گوگل زياد به امنيت کاربران اهميت نمي‌دهد و به همين منظور آندرويد يک سيستم‌عامل امن نيست. سياست گوگل بر اين است که پشتيباني خود را از محصولات قديمي‌تر حذف کند تا کاربران تشويق به خريد گجت‌هاي جديدتر شوند.

در نهايت انتخاب‌کننده اصلي شما هستيد که مي‌توانيد سياست دلخواه‌تان را انتخاب کنيد. آندرويد متن‌باز با تنوع بالا و يا iOS شرکت اپل با کيفيتي بالا، پشتيباني بهتر و همچنين محدوديت‌هاي فراوان.

مهمان

به نظرمن ios یه چیز دیگه هست.اگه تحریما باز بود مطمئن باشین تو ایران ios طرفدارای بیشتری داشت

کریمی

سلام من  از رشته برق والکترونیک فارغ التحصیل شدم
اگه بخواید نظر منو بدونید
بنظر من آی او اس از نظر امنیت و کارایی عالیه!
ولی اندروید به دلیل open source بودن خیلی از آی او اس بهتره از این لحاظ اندروید یک سیستم عامل جدیده ولی در حال حاضر تقریبا اندازه آی او اس نرم افزار داره شاید امنیتش پایین باشه ولی خیلی بهتره
در ضمن یه سریا میگن کار با اندروید سخته چون سیستم عامل شلوغ و سنگینیه این مشکل به راحتی حل میشه کافیه شما از یک لانچر استاندارد استفاده کنید
و اینم بگم بهترین شرکت ارائه دهنده سیستم عامل اندروید Samsung-htc هستند و بس...

غریبه

تو ایران اپل بیشتر تجملی شده و افرادی کمی هستند که واقعا می دونند چه چیزی دستشون دارن
اندروید واقعا با سرعت سر سام اوری داره پیشرفت می کنه
به همین دلیل فکر می کنم اندروید بهتر هست
برنامه رایگان بیشتر داره
سازمانها بخاطر متن باز بودن می تونند برنامه برای خودشون تولید کنند
تنوع بیشتری داره
ببینید سیستم عامل اندروید سیستم عامل سبک و ساده ای است و همینطور شما از کار با اون لذت میبرید ios هم همینطور
ولی اگه دنبال امنیت هستین و دنبال این هستین که گوشیتون همیشه ساپورت بشه و تا سال ها سیستم عامل های جدید رو آن نصب شه باید ios بگیرین اما اگه دنبال تنوع نرم افزاری و راحت بودن فضا و از همه مهمتر از ""تحریم"" به دور باشین باید فقط فقط اندروید بگیرین
ولی در کل آی او اس طرفداران بیشتری داشت. اما الان اندروید تقریبا دو برابر اپل بیشتر طرفدار داره

Optioj23

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
, traders d'options binaires, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


What exactly binary options and how to make him or her?

binary options is normally a single risky trading because of internet commerce. The person prefers a particular version of house that acquires along with is what determines or perhaps a expense might boost or simply fall. This is the risky approach, because you need to by some means predict tomorrow working with several strategies, and additionally considering clairvoyance is often a infrequent gift, it is possible to drop a great deal. But more earn a whole lot.

A pair of ways

binary options her name is a result of an easy to use manner of trading. As in binary solutions are only those that and additionally zeroes, therefore, the options could be certain only decreases together with heightens. Here is the significant change relating to him or her in addition to ordinary taking part in your stock game, where by that generates solely over the boost in the asking price of a great utility. Such may be various. You can actually pick the up-to-dateness, namely the relative amount with the price tags in the two values. For example, in the event the european fortifies relative to north america . money, as well as the trader just as expected - earns.

Another utility can be unprocessed trash which include silver antique, gold and lube. It's also possible to pick the most well-known off gives and also in a short time indexes. Here, the method is similar to an everyday trading this stock market, along with the distinction which you could moreover earn a living at diminishes in discuss price tags.

Everything that, at which obese which

That binary options usually are invested in preferred companies.
It's estimated that necessarily about 5 percentage. People invest revenue earning the idea. ; however , it can be a greater probability of winning than the Aileron. Nonetheless, to be able to gain several extra money by means of these kinds of money you need to know your skills involving guessing stock market.
Optioj23 , It is irrelevant