باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: مایکروسافت صاحب لینکداین شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مایکروسافت با ۲۶.۲ میلیارد دلار لینکدین را تصاحب کرد

مایکروسافت در اتفاقی غیر منتظره شبکه اجتماعی لینکدین را که هر سهم آن هم‌اکنون ۱۹۶ دلار می‌ارزدبا قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار به تصاحب خود درآورد. مایکروسافت این معامله را کاملا به صورت نقد انجام می‌دهد تا یک غول شبکه‌های کسب و کار را به تصاحب خود درآورده باشد.

[تصویر:  do.php?img=1447]

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گفته لینکداین همچنان برند، استقلال و حتی جف وینز مدیرعامل خود را حفظ خواهد کرد. نادلا در ادامه صحبت‌های خود گفت:

"تیم لینکداین کسب و کاری فوق‌العاده را رشد داده‌اند تا افراد حرفه‌ای دنیا را به یکدیگر متصل کنند. با یکدیگر می‌توانیم رشد لینکداین، همچنین آفیس ۳۶۵ و Dynamics را سرعت ببخشیم تا به هر شخص و شرکت روی سیاره قدرت ببخشیم. مایکروسافت برنامه دارد تا تصاحب خود را تا اواخر امسال رسمیت ببخشد و این معامله اکنون بین هر دو هیئت مدیره شرکت‌ها به تایید رسیده است."

این خرید را می‌توان اولین و بزرگترین خرید نادلا از زمان مدیرعاملی مایکروسافت در دو سال قبل دانست. به گفته نادلا مایکروسافت ترکیبی از «حرفه‌ای ترین رهبران ابری جهان» با «حرفه‌ای‌ترین شبکه جهان» انتخاب کرده‌ است.

این خرید را می‌توان هم از نظر ارزش خرید و هم از لحاظ کمپانی خریداری شده بزرگ دانست. بیشتر از ۴۳۳ میلیون کاربر به صورت جهانی از لینکداین استفاده می‌کنند تا با کمک آن شغل پیدا کنند یا با افراد هم‌تیمی یا هم‌دوره‌ای خود ارتباط برقرار کنند. همچنین بسیاری از کاربران لینکداین از سرویس پولی این وب‌سایت برای برخورداری از امکانات بیشتر استفاده می‌کنند.
مایکروسافت هنوز به صورت دقیق نگفته این خرید به چه دلیلی بوده اما به راحتی می‌توان تصور کرد که قرار است بخش شبکه‌های اجتماعی این شرکت را تقویت کند. مایکروسافت پیش از این بر روی فیسبوک سرمایه‌گذاری کرده بود اما اکنون با خرید لینکداین رسما وارد شبکه‌های اجتماعی شده است.
مایکروسافت البته پیش از این ۱.۲ میلیارد دلار برای Yammer در حدود ۴ سال قبل پرداخت کرده بود اما این کسب و کار آن طور که غول نرم‌افزاری دنیا انتظار آن را داشت پیش نرفت. مایکروسافت به زودی اطلاعات بیشتری از این تصاحب بزرگ منتشر خواهد کرد.

چرایی تصاحب لینکداین توسط مایکروسافت از زبان ساتیا نادلا
مایکروسافت اعلام کرد که سرویس لینکداین را با پرداخت بیش از ۲۶.۲ میلیارد دلار تصاحب می‌کند. اما چرا ردموندی‌ها سرویس لینکداین را مال خود کرده‌اند. ساتیا نادلا در ایمیلی به کارکنان کمپانی، دلایل تصاحب لینکداین را تشریح کرده است که در ادامه با بررسی آن می‌پردازیم.


"اعضای تیم،
من بسیار هیجان زده هستم تا اعلام کنم که مایکروسافت امروز با لینکداین برای تصاحب این کمپانی به توافق رسیده است. شما می‌توانید برنامه‌های آینده‌ی من و جف وینر، مدیرعامل لینکداین را در زمان اعلام عمومی این توافق مشاهده کنید.
براساس این توافق حرفه‌ای‌ترین کمپانی فعال در حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های ابری در کنار بزرگ‌ترین شبکه‌‌ی حرفه‌ای از متخصصان قرار می‌گیرد. من اخیرا در مورد لینکداین مطالعات بسیاری را انجام داده‌ام، بطوری که می‌توان به روشنی دید که چگونه شبکه‌های بزرگ می‌توانند در سرویس‌های ابری تفاوت ایجاد کنند. کاملا روشن است که تیم لینکداین کار بسیار بزرگی را در ایجاد شبکه‌ای بسیار بزرگ و تاثیرگذار از متخصصان جهان که شامل ۴۳۳ میلیون نفر است، انجام داده است. 
با توجه به اینکه تصاحب لینکدلین در زمان مدیریت من بزرگ‌ترین خرید مایکروسافت است، از این‌رو می‌خواهم نظر و دلایل خود برای این خرید را در ادامه تشریح کنم. من برای ارزش‌گذاری ابتدا به این موضوع فکر می‌کنم که آیا این دارای می‌تواند شانس ما را افزایش داده و موقعیت ما را بهبود بخشد؟ آیا این دارای دارای ترندهای فناوری کنونی پرطرفدار در دنیای فناوری هست یا خیر؟ آیا دارایی ما با اهداف و هسته‌ ی اصلی تجارت ما همخوانی دارد یا خیر؟
پاسخ تمام سوالات بالا در مورد لینکداین مثبت است. هر دو کمپانی درصدد رسیدن به هدف خاص و ارائه‌ی سرویسی به منظور تقویت هر چه بیشتر کاربران و سازمان‌ها هستند. در کنار رشد سرویس آفیس ۳۶۵ و Dynamics، این خرید می‌تواند تاکید بیشتری روی افزایش بهره‌وری و توسعه فرآیند تجاری توسط مایکروسافت باشد. به این موضوع فکر کنید که در دنیای امروز چگونه مردم شغل پیدا کرده، مهارت‌های خود را بالا برده و اجناس و سرویس‌های خود را به فروش رسانده و به هر شکل کار خود را به پیش برده و به موفقیت می‌رسند. تمام مراحل بالا نیازمند شبکه‌ای است که اطلاعات متخصصان را همچون لینکداین از طریق ابزراهایی نظیر آفیس ۳۶۵ و داینامیکس گرد هم آورده باشد. ترکیب دو سرویس مورد نظر باعث می‌شود تا کاربران با تجربیات جدیدی روبرو شوند. برای مثال می‌توان به مشاهده فیدخبری براساس پروژه‌ای که شما در حال کار روی آن هستید اشاره کرد، بطوریکه لینکداین از طریق محیط آفیس که شما در حال کار روی پروژه هستید، متخصصی را برای رفع مشکل پیشنهاد می‌دهد. نقاط اشتراک و در هم تنیدگی سرویس آفیس و لینکداین رفته رفته افزایش خواهد یافت، بطوریکه امکان درآمدزایی از طریق دریافت حق اشتراک و تبلیغات نیز امکان پذیر خواهد بود.
من و جف معتقدیم که شانس زیادی برای افزایش رشد لینکداین و ارائه‌ی سرویس‌های بیشتر به کاربران از طریق اختصاص منابع مایکروسافت داریم. زمانی که من با ریف هافمن، بنیان‌گذار لینکداین در مورد کنار هم قرار گرفتن دو کمپانی سخن گفتم، وی این موضوع را به سرمایه‌گذاری دوباره تشبیه کرد.
شانس پیشرفت برای آفیس ۳۶۵ و داینامیکس نیز بسیار بالا است. ما در طول یک دهه‌ی اخیر سرویس آفیس را از چند ابزار تولید و ویرایش محتوا به سرویس‌های ابری تبدیل کرده‌این. مرحله‌ی بعدی در مسیر پیشرفت آفیس و داینامیکس، اتصال این دو سرویس به بزرگ‌ترین شبکه‌ی تشکیل شده از متخصصان در سراسر دنیا است. ما با استفاده از ترکیب دو سرویس می توانیم راهکارهایی را در پیش بگیریم که با استفاده از آن‌ها بهره‌وری متخصصان بیش از پیش افزایش یافته و در عین حال فرآیند فروش، بازایابی و مدیریت نخبگان را نیز مدیریت کنیم.
یکی از فاکتورهای مهم، ادامه‌ی پیشرفت لینکداین است. برای تحقق این امر، لینکدلین به عنوان یک برند مستقل به کار خود ادامه داده و سیاست‌هایش که قرابت زیادی با استراتژی مایکروساف دارد، همچنان پابرجا خواهد بود. جف به عنوان مدیرعامل لینکداین به فعالیت ادامه داده و گزارش خود را به من و اعضای هیئت مدیره ارائه خواهد کرد، حال آنکه خود عضوی از هیئت مدیره خواهد بود. ماز از جف خواسته‌ایم تا لینکداین را برای رسیدن به اهداف بلندمدت، براساس نظرات خویش اداره کند. لینکداین در کنار دنبال کردن سیاست‌های یپشرفت خود، با مایکروسافت نیز در زمینه‌ی ادغام سرویس‌ها همکاری خواهد کرد."

وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه E3، همه را به دنبال کردن اخبار کنفرانس مایکروسافت در این گردهمایی بزرگ دعوت کرده است.

مهمان

علّت این کار مایکروسافت واضحه: حضور در بازار بزرگ شبکه های اجتماعی.

درسته که Facebook یک شبکه اجتماعی مهمه.گوگل هم تاکنون چندین بار با ایجاد سیستم هایی چون Orkut و Google Plus سعی در ورود به این بازار کرده.این در حالیه که همه میدونن که گوگل با وجود سرمایه گذاری زیاد در مورد Google Plus خیلی موفق نبود.

مایکروسافت از همین موضوع درس گرفته  و بجای سرمایه گذاری برای ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید، یکی از بزرگترین و مهمترین شبکه های اجتماعی یعنی LinkedIn را تصاحب کرده و بدین وسیله نیازی به سرمایه گذاری برای جذب کاربر نخواهد داشت.
ضمن اینکه برخلاف Google Plus، لینکداین به دلیل کارکرد متفاوت(به عنوان یک شبکه اجتماعی در زمینه مشاغل و حرفه ای) مجبور به رقابت با Facebook قدرتمند(در زمینه شبکه های اجتماعی عمومی) نیست. در واقع این تصمیم نشان دهنده اینه که مدیران مایکروسافت کاملا حساب شده عمل کرده اند. این خرید، همانند خرید Skype یکی از هوشمندانه ترین خریدهای مایکروسافت خواهد بود. احتمالا در آینده شاهد ترکیب Skype Business با LinkedIn خواهیم بود.