باشگاه کاربران روماک

نسخه‌ی کامل: چند ترفند ساده برای افزایش حافظه آیفون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  do.php?img=1223]

افزایش حافظه با کمک مموری برای کاربران اپلی امکان پذیر نمی باشد و کمبود فضا برای کسانی که حافظه 16 گیگابایتی را انتخاب میکنند  یکی از عمده ترین مشکلات برای آن ها محسوب میشود.

در iOS 9 امکاناتی در اختیار کاربر قرار گرفته است که میتوان با اعمال چند ترفند ساده فضای حافظه را افزایش داد.
در iOS 9  تمامی پیام هایی که ارسال میکنید به صورت پیش فرض برای همیشه ذخیره میشود. همین امر بعد از مدتی فضای حافظه شما را به صورت قابل توجهی پر میکند. با یک ترفند ساده میتوان مدت زمان ذخیره پیام ها را تغییر داد که بعد از این مدت پیام ها پاک شوند و همین امر باعث میشود بخشی از فضای اشغال شده دیوایس شما خالی شود. برای اینکار کافی است به مسیر ettings > Messages > Keep Messages بروید و مدت زمان  ذخیره پیام ها را مشخص کنید به عنوان مثال برای 30 روز ، یک سال یا برای همیشه میتوان زمان ذخیره سازی را مشخص کرد. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که بعد از پاک شدن پیام ها امکان بازیابی وجود ندارد.
 
راه دیگر افزایش فضا پاک کردن تاریخچه سافاری می باشد که از مسیر  Settings > Safari > Clear History and Website Data امکان پذیر می باشد.

[تصویر:  do.php?img=1226]

و در نهایت میتوان با یک ترفند ساده حجم عکس های camera roll خود رابهینه کنید به این صورت که کافی است عکس ها را در آیفون خود با رزولوشن کمتر نگه داری کنید و عکس با رزولوشن اصلی را در iCloud برای بازیابی آسانتر ذخیره کنید.


[تصویر:  do.php?img=1227]