شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
در اقتصادی یک بازاریابی محیط بی رونق

بازاریابی در یک محیط اقتصادی بی رونق
#1
اینکه اعتقاد داشته باشید اقتصاد درحال رکود است یانه ، بیشتر به این بستگی دارد که تحت تاثیر سخنان چه کسی باشید و یا اینکه اوضاع موجود ا قتصادی تا چه اندازه مستقیما" برکسب و کارتان اثر گذاشته باشد.اگر اوضاع راکد اقتصادی شما را به پعنوان صاحب یک کسب و کار نگران می کند، بهتر است یک برنامه بازاریابی و فروش تهاجمی را تدارک ببینید.

اگر همیشه کالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و درجهت مرتفع نمودن آن باشد، مطمئنا" درشرایط رکود اقتصادی درمقایسه با دیگران از گردش بالنسبه بهتری برخوردار خواهد بود،زیرا فروش آنچه که به کالا یا خدمات لوکس شهرت دارد در چنین شرایطی به حداقل می رسد.
درچنین شرایطی، اگر کالا یا خدمات شما به عنوان یک ضرورت شناخته نشود، آنگاه بایستی تلاش نمائید تا آنجا که می توانید این ضرورت و اهمیت را برای مشتریان و مخاطبین خود توجیه و تفهیم نمائید. در این حالت بایستی یک مسئله را حل کنید، باید مرتفع نمودن نیاز مشتری با قیمتی بسیار رقابتی را سر لوحه کار خود قرار داده و سعی نمائید صرفا برپرداخت هزینه های اثر بخش به عنوان راه کاری برای صرفه جوئی متمرکز شوید.

همچنین بایستی با راه اندازی یک برنامه بازاریابی از نظرات مشتری و نحوه رفتار وی با خبر بوده تا بتوانید به اقدامی مناسب دست بزنید. جاروجنجال و هیاهوی تبلیغاتی و تکرارویژگیهای محصول یا خدمات تان جز هزینه های اضافی حاصلی برایتان نخواهد داشت.باید خود و سازمان تان را تامین کننده چیزی کنید که مشتریان نیازمند آن هستند.این بدان معنی است که باید با هر وسیله ممکن از پرسشنامه،صندوق پیشنهادات و انتقادات،ارسال نامه یا پست الکترونیک،مصاحبه حضوری وتلفنی ویا .....  در یک ارتباط مستمر از نظرات مشتریان و آنچه بدنبال آن هستند با خبر باشید تا بتوانید بموقع  عکس العمل متناسب داشته باشید.

در شرایط رکود اقتصادی، برنامه بازاریابی خود را برمعرفی کالا و حتی اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد ویژگیهای آن به مشتریان متمرکز ننمائید.درعوض به فکر دو ویژگی فوق یعنی رفع نیاز مشتری و قیمت رقابتی باشید.از همه مهمتر اینکه به هر حال لازم است  که ارتباط خود را همانطور که در بالا بدان اشاره شد با مشتریان موجود حفظ کنید، زیرا پس از این رکود،همین  دسته از مشتریان هستند که دوباره مخاطبین پروپا قرص شما خواهند بود.

علاوه بر اینها میتوانید درچنین موقعیت هائی به فعالیتهای صنفی بخصوص فعالیتهائی که نیازمند صرف هزینه نمی باشد و مرتفع نمودن مسائلی که در حوزه منافع مشترک گروهی برایتان حادث شده بود بپردازید. زیرا اینگونه اقدامات که خود از تکنیکهای بازاریابی بوده، اگرچه به غلط ولی در شرایط اوج و شلوغی کار، معمولا امکان پذیر نیست.
در شرایط بد اقتصادی ، مردم عموما به دنبال بهانه ای برای شادی می گردند.از خلاقیت های خود استفاده نمائید و عرضه کالا و خدمات خود را با شادی عجین نموده، لبخند را بر لب مشتریان خود بنشانید. فراموش نکنید که شما نه تنها می خواهید نیاز مردم را برآورده کنید، بلکه آنان برای خرید از شما  بایستی دلایل محکمی داشته باشند.


اشتراک گذاری این مطلب

فیسبوک گوگل پلاس تویتر کلوب فیسنما دیگ لینکداین تلگرام

پاسخ
 لایک شده توسط nader12 ، نسرین


لطفاً توجه داشته باشید که ارسال‌های جدیدی که در این انجمن ثبت می‌شوند، ابتدا باید توسط یکی از مدیران تأیید شوند و پس از تأیید مدیر، قابل دیدن خواهند بود.
[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود به این مطلب را در اینجا بنویسید.

تایید ربات نبودن کاربر
لطفاً جعبه زیر را تیک بزنید. این فرآیند از فعالیت ربات‌ها جلوگیری می‌کند.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مزایا و معایب بازاریابی داخلی در مقایسه با بازاریابی خارجی نگار 1 75 96/12/21، 02:25 صبح
آخرین ارسال: سحر
  چگونه یک طرح بازاریابی بنویسیم؟ نسیم 0 141 96/11/27، 09:30 عصر
آخرین ارسال: نسیم
  با روش بازاریابی میکرو اینفلوئنسرها فروشتان را افزایش دهید farnaz 0 127 96/11/15، 05:31 عصر
آخرین ارسال: farnaz
  تفاوت مردان و زنان در محیط کار farnaz 0 114 96/11/15، 05:09 عصر
آخرین ارسال: farnaz
  چگونه تبعیض جنسیتی را در محیط کار از بین ببریم؟ farnaz 0 99 96/11/15، 05:03 عصر
آخرین ارسال: farnaz
  مزایای بکارگیری شبکه های اجتماعی در محیط کار saman 0 123 96/11/2، 04:30 صبح
آخرین ارسال: saman
  بازاریابی محتوا را اشتباه انجام ندهید farnaz 0 156 96/10/26، 04:34 صبح
آخرین ارسال: farnaz
  برای موفقیت حرفه ای، باید شخصیت خود را بازاریابی کنید saman 0 211 96/8/24، 04:03 صبح
آخرین ارسال: saman
  مراحل افزودن محتوای ویدیویی به استراتژی بازاریابی elshan 0 216 96/8/19، 06:41 عصر
آخرین ارسال: elshan
  نکاتی کلیدی در زمینه ی بازاریابی و... learn_marketing 31 8,662 96/8/7، 02:06 عصر
آخرین ارسال: ramin9000

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان