شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
اجتماعی های شبکه محتوای استراتژی

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی
#1
استراتژی چیست؟

استراتژی به معنای روش های رسیدن به اهداف است.

فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند هر فعالیت هدفدار دیگری نیازمند تعیین استراتژی است. بی برنامگی در هر فعالیتی منجر به نتایج مطلوب نخواهد شد پس در فعالیت های شبکه های اجتماعی نیز، نیازمند برنامه ریزی و راهبرد صحیح خواهیم بود.

چگونگی تدوین فرآیند استراتژی شبکه های اجتماعی

برای تدوین فرآیند استراتژی شبکه های اجتماعی پیش از هر چیز باید بدانیم در حال حاضر کجا هستیم. پس از اینکه به درکی از جایگاه خود رسیدید،  مخاطبان خود را به درستی شناسایی کنید و درنهایت هدفتان را از حضور در شبکه های اجتماعی به صورت شفاف مشخص کنید.

     1- کجا هستید؟

شما زمانی به درک این واژه خواهید رسید که آنچه دراختیار دارید، نقاط ضعف، نقاط قوی و … را بدون جانب داری شناسایی کنید.

    2- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

در گام بعد باید بررسی کنید که برای چه کسانی فعالیت خواهید کرد؟

جامعه و مخاطب هدف خود را به صورت کامل شناسایی کنید: سن، جنسیت، سطح تحصیلات، میزان دانش آنها از فناوری اطلاعات، جایگاه های حضور آنها چه در شبکه های اجتماعی چه در جامعه و … . شما با شناسایی مخاطبانتان می‌توانید به خوبی آن محتوایی را که نیاز دارند ارائه دهید. اما اگر این مخاطبان به درستی شناسایی نشوند هرگز نخواهید توانست به خوبی توجه آنهارا جلب کنید.

  3- هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی چه چیزی است؟

آیا میخواهید فقط شناخته شوید و ذهنها باقی بمانید؟ یا میخواهید فروش داشته باشید؟ یا شاید میخواهید با مشتریان تعامل داشته باشید؟مشخص کردن اهداف باعث مشخص شدن راهبردهای مناسب خواهد شد. پس اهداف باید به درستی شناخته شوند.

تعیین استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

همیشه رسانه ها برای جذب مخاطبان بیشتر بایکدیگر به رقابت می‌پردازند و رسانه‌های آنلاین معمولا معیار پیروزی خود را با میزان عضویت،  لایک و فالوهای بیشتر می‌بینند. اگر یک رسانه بتواند به درستی با سلایق، حساسیت ها و نیازمندیهای مخاطب خود آشنا شود خیلی بهتر می‌توان او را به خود جذب کند. برای برنامه ریزی و تعیین استراتژی محتوا در شبکه های اجتماعی مثال لازم است که بدانیم مثلا مخاطبان ما در روز چقدر وب گردی دارن؟ به کدام شبکه اجتماعی سر میزنند و چه سبک پستهایی آنها را جذب و چه سبک پست هایی آنها را ناراحت می‌کند.

آنها چه تیپ شخصیتی دارند و …

در همه شبکه های اجتماعی محتوا به اشتراک گذاشته می‌شود. این محتوا می‌تواند متون کوتاه (توییتر)، عکس (اینستاگرام)،  ویدئو (یوتیوب) و حتی تلفیق عکس، ویدئو و متن (فیسبوک) باشد.

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند تا مدلی از محتوای مناسب مخاطبانتان در شبکه یا شبکه های اجتماعی مورد نظرتان قرار دهید.

در پروسه تعیین استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی، سخت ترین بخش مربوط به همین تولید محتواست.

کدام محتوا درکدام شبکه اجتماعی؟ کدام مخاطب در کدام شبکه اجتماعی؟

اگر دقت کرده باشید امکان دارد افراد مختلف در شبکه های اجتماعی مختلفی حضور داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که می‌توان هر محتوایی را در هر شبکه ای قرار داد.

به عنوان مثال اگر در لینکدین محتوای هجو قرار دهید با بازخورد منفی مواجه خواهید شد،  زیرا لینکدین شبکه اجتماعی متخصصین است و افراد در این شبکه اطلاعات مربوط به مشاغل را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند نه لطیفه.

پس چه باید کرد؟

بهتر است پس از شناسایی مخاطبانتان بررسی کنید که این افراد در کدام شبکه حضور دارند و چه محتوایی مناسب آنها در آن شبکه اجتماعی است.

برنامه ریزی کرده اید؟

فرض کنید تا به اینجا میدانید مخاطب شما کیست،‌ کجاست و به چه نیاز دارد. با چه برنامه ای میخواهید برای مخاطب،  استراتژی خود را عملیاتی کنید؟

یک برنامه زمانبندی دقیق برای انتشار محتوا داشته باشید. چه تعداد محتوا در چه روزهایی از هفته باید منتشر شوند؟ این مورد به مخاطب شما بستگی دارد که چه زمانی حضور دارد تا محتوای شما را ببیند، یا اینکه مخاطب شما ظرفیت دیدن چند پست از شما را در طول روز یا هفته دارد.

رصد کنید

همیشه جوامع مختلف اجتماعی را درارتباط با موضوع کسب و کار خود رصد کنید. به حرف مخاطبان گوش کنید، نیازهای آنها را دریابید، به صحبت های آنها پاسخ دهید تا در شبکه های اجتماعی به نتایج مطلوب دست یابید. اگر برنامه شما انتشار محتوای یکطرفه و نشنیدن صدای کاربر است،  همین امروز از فعالیت در شبکه های اجتماعی دست بکشید.

تحلیل کنید

تهیه گزارش و آمار منسجم و منظم می‌تواند باعث رشد فعالیت شما شود. ابزارهای مختلفی جهت تحلیل شبکه های اجتماعی موجود است که میتوان از آنها نیز بهره جست. تحلیل صحیح از فعالیت خود و کاربران مخاطب در شبکه های اجتماعی نتایج شگفت انگیزی برای شما و کسب و کارتان رقم خواهد زد.

 کمپینهای مختلف طراحی کنید

اکانت های خنثی و بی کیفیت همیشه خسته کننده اند. پس سعی کنید برای کاربرانتان کمپینهای جذاب تهیه و تدارک ببینید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
,دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


اشتراک گذاری این مطلب

فیسبوک گوگل پلاس تویتر کلوب فیسنما دیگ لینکداین تلگرام

پاسخ
 سپاس شده توسط saman ، نسیم ، saberi ، سحر


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اتصال به بهترین شبکه اینترنت از لحاظ کیفیت، اعطای سرویس جدید گوگل saberi 2 808 96/6/1، 11:23 عصر
آخرین ارسال: saberi
  اولین برند ایرانی شبکه نوری انتقال ارتباطات پیاده سازی شد saberi 1 610 96/6/1، 03:28 عصر
آخرین ارسال: amir77
  شبکه اوترنت (outernet) دسترسی رایگان به اینترنت ماهواره ای hoboot 1 168 96/4/9، 06:22 صبح
آخرین ارسال: saman
  شبکه اوترنت (Outernet) تهدیدی برای سرویس فیلترینگ ایران hoboot 0 145 96/4/9، 05:23 صبح
آخرین ارسال: hoboot
  شناسایی و ایمن سازی شبکه در برابر اشخاصی که بدون اجازه از اینترنت hoboot 0 463 95/3/17، 03:02 صبح
آخرین ارسال: hoboot
  رقابت آمازون با گوگل برای ایجاد شبکه تبلیغاتی saberi 0 636 94/4/29، 02:55 صبح
آخرین ارسال: saberi
  Whispercast ابزار جدید آمازون برای توزیع مناسب محتوای آموزشی دیجیتال saberi 0 562 94/4/28، 10:01 عصر
آخرین ارسال: saberi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان