شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
دلیل گرفتن اخطار رزرو بسته‌های به پیش ایرانسل اینترنت موعد فعالسازی از

اخطار گرفتن ایرانسل به دلیل فعالسازی بسته‌های رزرو اینترنت پیش از موعد
#1
ایرانسل به دلیل اینکه بسته‌ی رزرو را زودتر از موعد و پیش از اتمام بسته اصلی فعال می‌کند، تذکر گرفت.

[تصویر:  do.php?img=3702]

در مردادماه امسال گزارشی از شیوه‌ی کار عجیب اپراتور دوم تلفن همراه در رزرو بسته‌ی اینترنتی منتشر شد که مصداق علنی تضییع حقوق مشترکان این اپراتور بود. در این گزارش اعلام شد که ایرانسل مدت کمی مانده به پایان بسته‌ی اینترنتی، بسته‌ی رزرو شده را انتخاب و البته فعال می‌‌کند.
بر این اساس زمانی که هنوز مقداری از حجم بسته‌ی اصلی باقی مانده است، بسته‌ی دوم هم‌زمان فعال و مهلت زمانی آن حساب می‌شود که در این صورت، اگر حتی مشترک به هر دلیل استفاده از بسته‌ی اول را متوقف کند و بسته‌ی اول حتی به پایان نرسد، بسته‌ی دوم با گذشت زمان بدون استفاده منقضی و پول آن از حساب کاربر کسر می‌شود. به این ترتیب در اغلب مواقع وقتی مشترک استفاده از بسته‌ی رزرو را آغاز می‌کند، بسته کمتر از میزان اعلام‌شده مهلت زمانی مصرف دارد. برای مثال به‌جای اینکه ۳۰ روز مهلت داشته باشد، ۲۵ روز مهلت دارد.
این در حالی‌ است که روش حساب بسته‌ی اینترنتی دو اپراتور دیگر به شکل منطقی و صحیح صورت می‌گیرد، به این صورت که نزدیک به پایان بسته‌ی اینترنتی در پیامکی به مشترک اطلاع داده می‌شود که حجم بسته‌ی اینترنتی در حال اتمام است، بسته‌ی رزرو انتخاب کنید یا بسته‌ی فعلی به‌طور خودکار تمدید می‌شود یا فعال شدن خودکار بسته مجدد را لغو کنید و پس از پایان بسته‌ی اینترنتی نیز بسته‌ی رزرو برای مشترک فعال می‌شود.

بر این اساس علی اصغر عمیدیان، رئیس وقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به شیوه‌ی رزرو بسته اینترنتی در ایرانسل، گفت:

بسته رزرو پس از پایان بسته‌ی اول فعال می‌شود و شروع بسته‌ی رزرو قبل از اتمام بسته‌ی اول قانونی نیست.

اما باوجود غیر منطقی تشخیص داده شدن روش فعلی و اعتراض کاربران، اپراتور دوم تلفن همراه تاکنون تغییری در شیوه‌ی رزرو بسته‌ی اینترنتی اعمال نکرده است و به نظر می‌رسد تا جایی که تحت فشار نهاد نظارتی ناگزیر نباشد، روش غلط خود را اصلاح نمی‌کند.

پیش از این نیز متضرر شدن مشترکان اپراتور دوم به دلیل اشتباه رویه، سابقه داشته است. در گذشته ایرانسل پایان بسته اینترنت را به مشترکان اطلاع نمی‌داد و با پایان بسته، مصرف با تعرفه‌ی گران مصرف آزاد اینترنت محاسبه می‌شد و این موضوع باعث اتمام شارژ اعتباری یا صدور قبض‌های نجومی برای مشترکان می‌شد. در نهایت پس از مدت‌ها تضییع حقوق مشترکان به‌اجبار دستور مقام نظارتی، ایرانسل ناگزیر به پذیرش اطلاع‌رسانی پیامکی به‌محض پایان بسته‌ی اینترنتی شد و رویه تغییر کرد.






اشتراک گذاری این مطلب

فیسبوک گوگل پلاس تویتر کلوب فیسنما دیگ لینکداین تلگرام

پاسخ
 سپاس شده توسط asalghand ، bahram ، saberi ، mesterweb ، نگار


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سرعت اینترنت درون پروازهای هوایی امارات به 50 مگابیت بر ثانیه رسید farnaz 1 54 دیروز، 12:56 عصر
آخرین ارسال: نسیم
  اپراتور AT&T به دلیل وقوع زلزله تمام خدمات ارتباطی به مقصد ایران را رایگان کرد نگار 0 59 96/8/24، 05:40 عصر
آخرین ارسال: نگار
  توقف فروش اینترنت حجمی نگار 0 29 96/8/22، 02:06 صبح
آخرین ارسال: نگار
  اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران نگار 0 72 96/8/9، 05:24 صبح
آخرین ارسال: نگار
  دلیل اهمیت تبلیغات آنلاین چیست؟ sara67 0 41 96/8/2، 05:54 صبح
آخرین ارسال: sara67
  اخطار جدی به فروشندگان هاردهای تقلبی sara67 0 93 96/8/2، 05:41 صبح
آخرین ارسال: sara67
  شارژ تلفن همراه و اینترنت رایگان با نخل‌ هوشمند در دبی saman 0 71 96/8/1، 01:22 عصر
آخرین ارسال: saman
  ایرانسل پروفایل آزمایشی فناوری eSIM در ایران را راه‌اندازی کرد elshan 0 84 96/7/20، 03:09 صبح
آخرین ارسال: elshan
  5 دلیل برای طراحی سایت حرفه ای minaf 0 37 96/7/15، 03:21 عصر
آخرین ارسال: minaf
  طرح جدید اینترنت مخابرات، نامحدود شدن مصرف ترافیک داخلی mesterweb 3 261 96/6/21، 01:37 صبح
آخرین ارسال: bahram

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان