شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 35 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
تاثیر سئوی seo بر rss و سایت آن روی

RSS و تاثیر آن بر روی سئوی سایت
#1
[تصویر:  do.php?img=3326]

RSS مخفف REALLY SIMPLE SYNDICATION  (پیوندهای واقعی ساده) و همچنین میتوان گفت برگرفته از RDF SITE SUMMARY است.
ولی RSS برگرفته ازهر چه باشد، پدیده ای است که امکان جمع آوری اطلاعات و اخبار را از سایت های مختلف فراهم می کند بدون این که مجبور باشید از این سایت به آن سایت سر بزنید . هنگامی که پست جدیدی و یا خبری جدید در وب سایت منتشر می کنید ، RSS بصورت خودکار بروزرسانی شده و پست جدید به آن اضافه می شود. اطلاعاتی که از RSS دریافت می کنید به عنوان "خوراک" ، "کانال" یا "خوراک وب سایت" شناخته می شوند و تمامی محتواهای صوتی و یا تصویری ارسال شده در سایت و همچنین بروزرسانی اخبار و وب سایت را منتشر می کند. فیدها در قالبی ایجاد و طبقه بندی شده اند که براحتی قابل خواندن می باشند. این قابلیت به کاربران و بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا به راحتی به آخرین مطالب و یا اخبار منتشر شده در سایت دسترسی پیدا کنند.

ویژگی RSS هم مثل بقیه تکنولوژی های خوب، در سادگی آن است، یک فرمت سریع و استاندارد، شبیه همان بولتن های خبری است منتها به شکل الکترونیک. امروزه اکثر سایت های وب مهم به این بولتن مجهز هستند، از وبلاگ های شخصی گرفته تا سایت های خبرگزاری های بزرگ دنیا. برای گرفتن این بولتن ها کافی است نرم افزار مناسب این کار را در اختیار داشته باشید و بولتن مورد نظر را مشترک شوید. شاید فکر کنید خواندن خبرها که کاری ندارد، به صفحه اصلی سایت می رویم و خبرها را می خوانیم. اما حالتی را در نظر بگیرید که بخواهید 50 سایت مختلف را ببینید و تازه معلوم نیست این سایت ها اصلاً خبر جدیدی داشته باشند یا نه. با RSS نیازی نیست به 50 تا سایت سر بزنید. کامپیوتر شما به طور خودکار و با زمان بندی مشخص با این سایت ها تماس می گیرد و جدیدترین خبرها و اطلاعات را دانلود می کند. بنابراین، فقط از یک پنجره می توانید تمام اتفاقات روز را مشاهده کنید. بدین ترتیب هم در وقت تان صرفه جویی کرده اید، و هم در این همه اطلاعات اضافی که در وب وجود دارد گرفتار نشده اید.

RSS بیش از یک منبعی اطلاعاتی برای کاربران می باشد در نتیجه می تواند نقش مهمی را برای استراتژی های سئو ایفا کند. خوراک ها یا فیدهای RSS توسط موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو خیلی سریع ایندکس می شوند که می تواند به استراتژی سئوی سایت شما سرعت بخشد و تمییم آنها سریعتر اتفاق می افتند زیرا فیدها سریع تر کش میشوند. این به این معناست که شما می توانید آن ها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا نتایج خوبی از افزایش ترافیک سایت بدست آورید. اگر RSS با کیفیت بالا تولید کنید ، خزنده های گوگل به راحتی مطالب جدید شما را شناسایی و دسته بندی می کنند و می توانید از آنها به عنوان یک مزیت از فرصت هایی برای لینک سازی و تعامل استفاده کنید.
 
اکثریت افراد از قدرت و توانایی هایRSS و چگونگی آن اطلاعی ندارند و از این ابزار مهم استفاده نمی کنند. در واقع افراد بصورت جزئی از آن استفاده می کنند، اما درک درستی از آن ندارند و نمی دانند چگونه می توانند با استفاده از RSS feeds بک لینک دریافت نمایند. همچنین اضافه کردن RSS feeds به سایت می تواند به رتبه بندی سایت کمک کند اما تاثیر آن از محتوای منحصربفرد موجود در صفحات سایت کمتر است.
 
هنگامی که سایت شما RSS feeds داشته باشد که باعث ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با سایت های مختلف دیگر شود، در اصل یعنی ترافیک وب سایت و بازاریابی آنلاین رایگان برای کسب و کار آنلاین خود ایجاد کرده اید. بعضی از وب سایت ها که کار دایرکتوری RSS feeds را انجام می دهند، روزانه هزاران هزار بازدیدکننده دریافت می کنند. بنابراین وب سایت شما هم در لیست دایرکتوری آنها قرار می گیرد و شما نیز از این مزایای فوق العاده در کسب و کار اینترنتی خود بهره مند خواهید شد. علاوه بر این اگر بصورت منظم وب سایت و یا وبلاگ تان را بروزرسانی کنید به راحتی می توانید مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرید و قابلیت دیده شدن وب سایت شما برای موتورهای جستجو افزایش یابد. اگر راه دیگری را دنبال کنید و وب سایت خود را بروزرسانی نکنید توجه موتورهای جستجو را از دست خواهید داد ، در صورتی که خزنده های موتورهای جستجو به وب سایت هایی که به طور منظم بروزرسانی می شوند بیشتر از وب سایت های راکد علاقه مند هستند.
 
بنابراین تا اینجا شما متوجه شدید که RSS چیست و چرا برای استراتژی های موثر سئو مهم است و چگونه می توانید از آن برای بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت RSS روشی عالی برای بهبود سئو سایت است و با افزایش دادن ترافیک سایت می توان ثابت کرد که برای کسب و کار آنلاین نیز مفید است.

انتشار و جمع آوری
RSS به دو شکل ایفای نقش می کند:
1) وقتی که خودتان اطلاعا تی دارید که می خواهید منتشر کنید و در اختیار دیگران قرار دهید، کار یا SYNDICATION را انجام می دهد
2) زمانی که بخواهید اطلاعا تی را به دست آورده و مورد استفاده قرار دهید، کار یا AGGREGATION را برعهده می گیرد. ابتدا به نقش گردآوری RSS می پردازیم و بعد توضیح می دهیم که چگونه بولتنی خبری درست کنید که دیگران بتوانند بخوانند.
هیچ کس نیاز ندارد هر روز تمام خبرهای دنیا را بخواند، بلکه هر کسی بسته به علاقه، شغل، یا وظیفه ای که دارد فقط بعضی از خبرها را می خواند. برای این منظور به یک ابزار گردآوری احتیاج داریم که بتواند به طور خودکار به سراغ سایت هایی برود که به اشتراک آنها درآمده ایم.ابزارهای گردآوری در بازار و اینترنت فراوان یافت می شود، هم رایگان و هم غیررایگان، هم مستقل و هم الحاقی (از جمله NEWSGATORکه برای 2003OUTLOOK طراحی شده است). یکی از این برنامه هاFEEDDEMON نام دارد. این برنامه، یکی از ابزارهای گردآوری اخبار است که به صورت مستقل کار می کند و غیررایگان است.
 
کدام ابزار جمع آوری خبر از همه بهتر است؟
درست است که ما FEEDDEMON را خیلی دوست داریم، ولی برنامه های دیگری هم وجود دارند :

SHARPREADER :
این برنامه رایگان است و ظاهری شبیه به OUTLOOK EXPRESS دارد. به راحتی می توان با آن در اینترنت گشت زد، یعنی به عنوان مرورگر نیز قابل استفاده است.
 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

NEWSGATOR : برنامه ای الحاقی که داخل MICROSOFT OUTLOOK می نشیند و امکان مشاهده نامه ها و خبرهای پست شده را به طور همزمان برای شما فراهم می سازد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

BLOGLINES :
روی وب کار می کند. پس بنابراین رابط کاربری آن خیلی آزاردهنده است. ولی خوبی آن این است که از هر کجای دنیا و با هر کامپیوتری می توانید به خبرهای خود دست پیدا کنید.
 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
ابتدا گزیده اخبار
خیلی بد می شد اگر مجبور بودیم بعد از خواندن تمام یک خبر تازه متوجه بشویم که به آن خبر علاقه داشته ایم یا نه. بسیاری از سایت ها چکیده خبرها را در بولتن های RSS قرار می دهند و بسیاری دیگر عکس ها و تصاویر را حذف می کنند و یک سری از سایت ها، خلاصه خبرها را با جمله بندی متفاوتی روی RSS می گذارند. خوبی این خلاصه ها این است که مستقیم به سراغ همان خبری می روید که علاقه دارید بدانید، نه این که ابتدا به صفحه شروع سایت بروید و از آنجا تازه نگاه کنید ببینید خبر جدیدی وجود دارد یا نه. اگر قابلیت RSS فقط در همین یک مورد بود، باز هم بی نهایت به درد می خورد (در واقع بسیاری از مردم فقط به دنبال همین یک چیز هستند). ولی قابلیت های RSS فراتر از این چیزها است. از آنجا که برنامه گردآوری خبر به تمام اطلاعات دسترسی دارد، این امکان فراهم است که در میان آنها جستجو کرده و آن چه را شما خواسته اید برایتان بیاورد. سایت های چونFEEDSTER.COM امکاناتی دارند شبیه به GOOGLE که در میان سایت های مورد حمایت خود به جستجو می پردازند. با این تفاوت که به طور خودکار در فواصل زمانی مشخص جستجو را تکرار کرده و تازه ترین اطلاعات را در اختیار شما می گذارند.

اطلاعات بیشتر
خیلی ها وسوسه می شوند که درباره هر چیزی و هر کسی خبر جمع کنند، اما این کار زیاد هم خوب نیست،چون آخرش چیزی نمی ماند جز یک عالم خبر و حرف و حدیث. تا بیایید تمام خبرها و اطلاعات رسیده را بخوانید، موقع بروز شدن می شود و روز از نو و روزی از نو. دوباره باید خبرهای جدید را بخوانید.
به جای جمع کردن همه نوع خبر، فقط در سایت هایی مشترک بشوید که اطلاعات ارزشمند و قابل توجهی دارند و به تدریج سایت های کم استفاده را از فهرست خود پاک کنید. برای تفکیک و دسته بندی اطلاعات، از هر ابزاری که برنامه در اختیارتان گذاشته استفاده کنید. حتی شاید بهتر باشد سایت های کم اهمیت تر را در یک دسته جمع کنید تا همچنان قابل جستجو باشند، ولی هر دفعه که برنامه را اجرا می کنید بی جهت حجمی از اطلاعات را به کامپیوترتان سرازیر نکنند. برای این منظور، ابزار جستجو بهترین یار شما خواهد بود. در این راستا، سرویس اینترنتی BLOGLINES خیلی خوب است. با این سرویس می توانید با اطمینان کامل به دنبال (مثلاً) آخرین خبرها درباره دادگاه مایکروسافت بگردید، بدون این که میان هزاران خبر رنگارنگ سردرگم شوید.

عطش خبر
برای یافتن و خواندن بولتن ها دو روش عمده وجود دارد. روش اول که بسیار بدیهی به نظر می رسد این است که به سراغ سایت مورد نظر رفته و به دنبال قسمت بولتن خبری آن سایت بگردید. رایج ترین راه برای نشان دادن این بولتن ها، نمایش دکمه نارنجی رنگ کوچکی است که عبارت XML روی آن نوشته شده، ولی بعضی سایت ها هم مستقیماً یک لینک متنی (غالباً با نوشته ای به صورت RDF یا (ATOM را برای این منظور نمایش می دهند. در برنامهFEEDDEMON و بسیاری دیگر از برنامه های غیررایگان گردآوری خبر، وقتی URL صفحه اصلی سایت را به برنامه می دهیم، خودشان قسمت بولتن را پیدا و به فهرست اضافه می کنند.در هر برنامه ای، اضافه کردن بولتن به فهرست بولتن هایی که برای خود تهیه کرده اید به شیوه متفاوتی انجام می شود. بعضی برنامه ها، از جمله NEWSGATOR ، به طور خودکار به منوی محتوایی اینترنت اکسپلورر (منویی که با کلیکِ راست ظاهر می شود) اضافه می شوند. بعضی دیگر، از کاربر می خواهند که خودش لینک را انتخاب کند و به صحنه بیاورد.
در این برنامه ها کافی است روی لینک مربوطه کلیکِ راست کرده و با انتخابSHORTCUT ، گزینه NEW FEEDS را باز کنید. درFEEDDEMON ، این قسمت در منوی FILE گزینه NEW آمده است. با انتخاب گزینه I WILL ADD THE URL OF THIS NEWSFEED آدرس مربوطه را در کادر مقابل بنویسید یا بچسبانید. بعد از تعیین نام برای این بولتن جدید، روی دکمه های OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برنامه برگردید.تنها موردی که باید دقت داشته باشید این است که ببینید سایتی که مشترک آن شده اید محدودیتی در تعداد دفعات دسترسی به خبرها گذاشته است یا نه. به عنوان نمونه، SLASHDOT نمی گذارد بیشتر از حد معینی در هر ساعت به خبرهایش دسترسی پیدا کنید.

بولتن نویسی
اگر بخواهید در سایت وب خود قابلیت RSS را بگنجانید، هیچ نیازی به سرور آنچنانی یا نرم افزارهای گران قیمت ندارید. تقریباً تمام ابزارهای وبلاگ سازی و مدیریت محتوا می توانند بدون هیچ زحمتی برای شما RSS تولید کنند. هر وقت اطلاعات جدیدی را به سایت خود پست کنید، بولتن شما به طور خودکار در یک فایل جداگانه بروز خواهد شد.

نحوه استفاده از RSS وبلاگ ها
برای اینکه اولین تجربه استفاده از RSS یک وبلاگ را داشته باشید ما شما را قدم به قدم راهنمایی میکنیم تا شما هم به جمع استفاده کنندگان RSS بپیوندید . در این آموزش ما از یک RSS READER آنلاین استفاده خواهیم کرد .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

3) حالا در صفحه GOOGLE READER ، در قسمت آدرس RSS را در جعبه جستجوی بالای صفحه واردکنید و ENTER را بزنید . گوگل با استفاده از لینک معرفی شده ، آخرین پستهای سایت مذکور را به شما نمایش میدهد. برای اینکه این RSS به مجموعه RSS های شما اضافه شود دکمه SUBSCRIBE را فشار دهید .
شما یک RSS را با موفقیت به GOOGLE READER خود اضافه کردید . برای سایر سایت ها نیز میتوانید عمل فوق را تکرار کنید.
 
حذف یک RSS :
برای حذف کردن یک RSS از لیست RSS های خود در GOOGLE READER دکمه EDIT SUBSCRIBTIONS را در بالای صفحه فشار دهید . لیستی از RSS های شما در کادر بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد . روی RSS مورد نظر کلیک کنید و دکمه UNSUBSCRIBE را فشاردهید تا این لینک از RSS های شما حذف گردد.
 
آیا افزودن فید و خروجی RSS تاثیری بر سئوی سایت دارد؟
پاسخ این سوال را میتوان از جنبه های مختلف بررسی کرد. گرچه داشتن خروجی RSS و همچنین استفاده از ابزار فیدبرنر می تواند کمک زیادی به سایت شما در نحوه برقراری ارتباط با مخاطب داشته باشد اما استفاده از این ابزارها هیچگونه ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما ندارد.
البته به صورت غیر مستقیم اگر بخواهیم نگاه کنیم پاسخ این است که بله ارتباط دارد! استفاده از این ابزارها بر روی برندسازی سایت شما موثر است و می تواند میزان جستجوی برند شما و مخاطب مستقیم سایت شما را افزایش دهد که این موضوع بر روی سئو تاثیر دارد.
از طرف دیگر استفاده از فیدبرنر می تواند بازدید مناسبی را به سمت سایت شما هدایت کند و به گوگل معرفی میکند که اولین کسی که محتوایی را تولید کرده شما هستید و می تواند تاثیر خوبی در کسب نکردن امتیاز منفی زمانی که سایت های دیگر مطالب شما را کپی می کنند داشته باشد (این موضوع هنوز ثابت نشده است)
بنابراین اگر دید شما این باشد که سئو یعنی همه چیز! ابزارهای فوق برای سئو مناسب هستند اما اگر صرفا به معیارهای مستقیم گوگل نگاه می کنید پاسخ این است که این ابزارها هیچگونه ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما ندارند.
 

پاسخ
 سپاس شده توسط farnaz
#2
مرسی عالی بود gol
پاسخ
#3
(۹۶/۳/۷، ۰۹:۵۲ عصر)mesterweb نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[تصویر:  do.php?img=3326]

RSS مخفف REALLY SIMPLE SYNDICATION  (پیوندهای واقعی ساده) و همچنین میتوان گفت برگرفته از RDF SITE SUMMARY است.
ولی RSS برگرفته ازهر چه باشد، پدیده ای است که امکان جمع آوری اطلاعات و اخبار را از سایت های مختلف فراهم می کند بدون این که مجبور باشید از این سایت به آن سایت سر بزنید . هنگامی که پست جدیدی و یا خبری جدید در وب سایت منتشر می کنید ، RSS بصورت خودکار بروزرسانی شده و پست جدید به آن اضافه می شود. اطلاعاتی که از RSS دریافت می کنید به عنوان "خوراک" ، "کانال" یا "خوراک وب سایت" شناخته می شوند و تمامی محتواهای صوتی و یا تصویری ارسال شده در سایت و همچنین بروزرسانی اخبار و وب سایت را منتشر می کند. فیدها در قالبی ایجاد و طبقه بندی شده اند که براحتی قابل خواندن می باشند. این قابلیت به کاربران و بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا به راحتی به آخرین مطالب و یا اخبار منتشر شده در سایت دسترسی پیدا کنند.

ویژگی RSS هم مثل بقیه تکنولوژی های خوب، در سادگی آن است، یک فرمت سریع و استاندارد، شبیه همان بولتن های خبری است منتها به شکل الکترونیک. امروزه اکثر سایت های وب مهم به این بولتن مجهز هستند، از وبلاگ های شخصی گرفته تا سایت های خبرگزاری های بزرگ دنیا. برای گرفتن این بولتن ها کافی است نرم افزار مناسب این کار را در اختیار داشته باشید و بولتن مورد نظر را مشترک شوید. شاید فکر کنید خواندن خبرها که کاری ندارد، به صفحه اصلی سایت می رویم و خبرها را می خوانیم. اما حالتی را در نظر بگیرید که بخواهید 50 سایت مختلف را ببینید و تازه معلوم نیست این سایت ها اصلاً خبر جدیدی داشته باشند یا نه. با RSS نیازی نیست به 50 تا سایت سر بزنید. کامپیوتر شما به طور خودکار و با زمان بندی مشخص با این سایت ها تماس می گیرد و جدیدترین خبرها و اطلاعات را دانلود می کند. بنابراین، فقط از یک پنجره می توانید تمام اتفاقات روز را مشاهده کنید. بدین ترتیب هم در وقت تان صرفه جویی کرده اید، و هم در این همه اطلاعات اضافی که در وب وجود دارد گرفتار نشده اید.

RSS بیش از یک منبعی اطلاعاتی برای کاربران می باشد در نتیجه می تواند نقش مهمی را برای استراتژی های سئو ایفا کند. خوراک ها یا فیدهای RSS توسط موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو خیلی سریع ایندکس می شوند که می تواند به استراتژی سئوی سایت شما سرعت بخشد و تمییم آنها سریعتر اتفاق می افتند زیرا فیدها سریع تر کش میشوند. این به این معناست که شما می توانید آن ها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا نتایج خوبی از افزایش ترافیک سایت بدست آورید. اگر RSS با کیفیت بالا تولید کنید ، خزنده های گوگل به راحتی مطالب جدید شما را شناسایی و دسته بندی می کنند و می توانید از آنها به عنوان یک مزیت از فرصت هایی برای لینک سازی و تعامل استفاده کنید.
 
اکثریت افراد از قدرت و توانایی هایRSS و چگونگی آن اطلاعی ندارند و از این ابزار مهم استفاده نمی کنند. در واقع افراد بصورت جزئی از آن استفاده می کنند، اما درک درستی از آن ندارند و نمی دانند چگونه می توانند با استفاده از RSS feeds بک لینک دریافت نمایند. همچنین اضافه کردن RSS feeds به سایت می تواند به رتبه بندی سایت کمک کند اما تاثیر آن از محتوای منحصربفرد موجود در صفحات سایت کمتر است.
 
هنگامی که سایت شما RSS feeds داشته باشد که باعث ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با سایت های مختلف دیگر شود، در اصل یعنی ترافیک وب سایت و بازاریابی آنلاین رایگان برای کسب و کار آنلاین خود ایجاد کرده اید. بعضی از وب سایت ها که کار دایرکتوری RSS feeds را انجام می دهند، روزانه هزاران هزار بازدیدکننده دریافت می کنند. بنابراین وب سایت شما هم در لیست دایرکتوری آنها قرار می گیرد و شما نیز از این مزایای فوق العاده در کسب و کار اینترنتی خود بهره مند خواهید شد. علاوه بر این اگر بصورت منظم وب سایت و یا وبلاگ تان را بروزرسانی کنید به راحتی می توانید مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرید و قابلیت دیده شدن وب سایت شما برای موتورهای جستجو افزایش یابد. اگر راه دیگری را دنبال کنید و وب سایت خود را بروزرسانی نکنید توجه موتورهای جستجو را از دست خواهید داد ، در صورتی که خزنده های موتورهای جستجو به وب سایت هایی که به طور منظم بروزرسانی می شوند بیشتر از وب سایت های راکد علاقه مند هستند.
 
بنابراین تا اینجا شما متوجه شدید که RSS چیست و چرا برای استراتژی های موثر سئو مهم است و چگونه می توانید از آن برای بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت RSS روشی عالی برای بهبود سئو سایت است و با افزایش دادن ترافیک سایت می توان ثابت کرد که برای کسب و کار آنلاین نیز مفید است.

انتشار و جمع آوری
RSS به دو شکل ایفای نقش می کند:
1) وقتی که خودتان اطلاعا تی دارید که می خواهید منتشر کنید و در اختیار دیگران قرار دهید، کار یا SYNDICATION را انجام می دهد
2) زمانی که بخواهید اطلاعا تی را به دست آورده و مورد استفاده قرار دهید، کار یا AGGREGATION را برعهده می گیرد. ابتدا به نقش گردآوری RSS می پردازیم و بعد توضیح می دهیم که چگونه بولتنی خبری درست کنید که دیگران بتوانند بخوانند.
هیچ کس نیاز ندارد هر روز تمام خبرهای دنیا را بخواند، بلکه هر کسی بسته به علاقه، شغل، یا وظیفه ای که دارد فقط بعضی از خبرها را می خواند. برای این منظور به یک ابزار گردآوری احتیاج داریم که بتواند به طور خودکار به سراغ سایت هایی برود که به اشتراک آنها درآمده ایم.ابزارهای گردآوری در بازار و اینترنت فراوان یافت می شود، هم رایگان و هم غیررایگان، هم مستقل و هم الحاقی (از جمله NEWSGATORکه برای 2003OUTLOOK طراحی شده است). یکی از این برنامه هاFEEDDEMON نام دارد. این برنامه، یکی از ابزارهای گردآوری اخبار است که به صورت مستقل کار می کند و غیررایگان است.
 
کدام ابزار جمع آوری خبر از همه بهتر است؟
درست است که ما FEEDDEMON را خیلی دوست داریم، ولی برنامه های دیگری هم وجود دارند :

SHARPREADER :
این برنامه رایگان است و ظاهری شبیه به OUTLOOK EXPRESS دارد. به راحتی می توان با آن در اینترنت گشت زد، یعنی به عنوان مرورگر نیز قابل استفاده است.
 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

NEWSGATOR : برنامه ای الحاقی که داخل MICROSOFT OUTLOOK می نشیند و امکان مشاهده نامه ها و خبرهای پست شده را به طور همزمان برای شما فراهم می سازد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

BLOGLINES :
روی وب کار می کند. پس بنابراین رابط کاربری آن خیلی آزاردهنده است. ولی خوبی آن این است که از هر کجای دنیا و با هر کامپیوتری می توانید به خبرهای خود دست پیدا کنید.
 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
ابتدا گزیده اخبار
خیلی بد می شد اگر مجبور بودیم بعد از خواندن تمام یک خبر تازه متوجه بشویم که به آن خبر علاقه داشته ایم یا نه. بسیاری از سایت ها چکیده خبرها را در بولتن های RSS قرار می دهند و بسیاری دیگر عکس ها و تصاویر را حذف می کنند و یک سری از سایت ها، خلاصه خبرها را با جمله بندی متفاوتی روی RSS می گذارند. خوبی این خلاصه ها این است که مستقیم به سراغ همان خبری می روید که علاقه دارید بدانید، نه این که ابتدا به صفحه شروع سایت بروید و از آنجا تازه نگاه کنید ببینید خبر جدیدی وجود دارد یا نه. اگر قابلیت RSS فقط در همین یک مورد بود، باز هم بی نهایت به درد می خورد (در واقع بسیاری از مردم فقط به دنبال همین یک چیز هستند). ولی قابلیت های RSS فراتر از این چیزها است. از آنجا که برنامه گردآوری خبر به تمام اطلاعات دسترسی دارد، این امکان فراهم است که در میان آنها جستجو کرده و آن چه را شما خواسته اید برایتان بیاورد. سایت های چونFEEDSTER.COM امکاناتی دارند شبیه به GOOGLE که در میان سایت های مورد حمایت خود به جستجو می پردازند. با این تفاوت که به طور خودکار در فواصل زمانی مشخص جستجو را تکرار کرده و تازه ترین اطلاعات را در اختیار شما می گذارند.

اطلاعات بیشتر
خیلی ها وسوسه می شوند که درباره هر چیزی و هر کسی خبر جمع کنند، اما این کار زیاد هم خوب نیست،چون آخرش چیزی نمی ماند جز یک عالم خبر و حرف و حدیث. تا بیایید تمام خبرها و اطلاعات رسیده را بخوانید، موقع بروز شدن می شود و روز از نو و روزی از نو. دوباره باید خبرهای جدید را بخوانید.
به جای جمع کردن همه نوع خبر، فقط در سایت هایی مشترک بشوید که اطلاعات ارزشمند و قابل توجهی دارند و به تدریج سایت های کم استفاده را از فهرست خود پاک کنید. برای تفکیک و دسته بندی اطلاعات، از هر ابزاری که برنامه در اختیارتان گذاشته استفاده کنید. حتی شاید بهتر باشد سایت های کم اهمیت تر را در یک دسته جمع کنید تا همچنان قابل جستجو باشند، ولی هر دفعه که برنامه را اجرا می کنید بی جهت حجمی از اطلاعات را به کامپیوترتان سرازیر نکنند. برای این منظور، ابزار جستجو بهترین یار شما خواهد بود. در این راستا، سرویس اینترنتی BLOGLINES خیلی خوب است. با این سرویس می توانید با اطمینان کامل به دنبال (مثلاً) آخرین خبرها درباره دادگاه مایکروسافت بگردید، بدون این که میان هزاران خبر رنگارنگ سردرگم شوید.

عطش خبر
برای یافتن و خواندن بولتن ها دو روش عمده وجود دارد. روش اول که بسیار بدیهی به نظر می رسد این است که به سراغ سایت مورد نظر رفته و به دنبال قسمت بولتن خبری آن سایت بگردید. رایج ترین راه برای نشان دادن این بولتن ها، نمایش دکمه نارنجی رنگ کوچکی است که عبارت XML روی آن نوشته شده، ولی بعضی سایت ها هم مستقیماً یک لینک متنی (غالباً با نوشته ای به صورت RDF یا (ATOM را برای این منظور نمایش می دهند. در برنامهFEEDDEMON و بسیاری دیگر از برنامه های غیررایگان گردآوری خبر، وقتی URL صفحه اصلی سایت را به برنامه می دهیم، خودشان قسمت بولتن را پیدا و به فهرست اضافه می کنند.در هر برنامه ای، اضافه کردن بولتن به فهرست بولتن هایی که برای خود تهیه کرده اید به شیوه متفاوتی انجام می شود. بعضی برنامه ها، از جمله NEWSGATOR ، به طور خودکار به منوی محتوایی اینترنت اکسپلورر (منویی که با کلیکِ راست ظاهر می شود) اضافه می شوند. بعضی دیگر، از کاربر می خواهند که خودش لینک را انتخاب کند و به صحنه بیاورد.
در این برنامه ها کافی است روی لینک مربوطه کلیکِ راست کرده و با انتخابSHORTCUT ، گزینه NEW FEEDS را باز کنید. درFEEDDEMON ، این قسمت در منوی FILE گزینه NEW آمده است. با انتخاب گزینه I WILL ADD THE URL OF THIS NEWSFEED آدرس مربوطه را در کادر مقابل بنویسید یا بچسبانید. بعد از تعیین نام برای این بولتن جدید، روی دکمه های OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برنامه برگردید.تنها موردی که باید دقت داشته باشید این است که ببینید سایتی که مشترک آن شده اید محدودیتی در تعداد دفعات دسترسی به خبرها گذاشته است یا نه. به عنوان نمونه، SLASHDOT نمی گذارد بیشتر از حد معینی در هر ساعت به خبرهایش دسترسی پیدا کنید.

بولتن نویسی
اگر بخواهید در سایت وب خود قابلیت RSS را بگنجانید، هیچ نیازی به سرور آنچنانی یا نرم افزارهای گران قیمت ندارید. تقریباً تمام ابزارهای وبلاگ سازی و مدیریت محتوا می توانند بدون هیچ زحمتی برای شما RSS تولید کنند. هر وقت اطلاعات جدیدی را به سایت خود پست کنید، بولتن شما به طور خودکار در یک فایل جداگانه بروز خواهد شد.

نحوه استفاده از RSS وبلاگ ها
برای اینکه اولین تجربه استفاده از RSS یک وبلاگ را داشته باشید ما شما را قدم به قدم راهنمایی میکنیم تا شما هم به جمع استفاده کنندگان RSS بپیوندید . در این آموزش ما از یک RSS READER آنلاین استفاده خواهیم کرد .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

3) حالا در صفحه GOOGLE READER ، در قسمت آدرس RSS را در جعبه جستجوی بالای صفحه واردکنید و ENTER را بزنید . گوگل با استفاده از لینک معرفی شده ، آخرین پستهای سایت مذکور را به شما نمایش میدهد. برای اینکه این RSS به مجموعه RSS های شما اضافه شود دکمه SUBSCRIBE را فشار دهید .
شما یک RSS را با موفقیت به GOOGLE READER خود اضافه کردید . برای سایر سایت ها نیز میتوانید عمل فوق را تکرار کنید.
 
حذف یک RSS :
برای حذف کردن یک RSS از لیست RSS های خود در GOOGLE READER دکمه EDIT SUBSCRIBTIONS را در بالای صفحه فشار دهید . لیستی از RSS های شما در کادر بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد . روی RSS مورد نظر کلیک کنید و دکمه UNSUBSCRIBE را فشاردهید تا این لینک از RSS های شما حذف گردد.
 
آیا افزودن فید و خروجی RSS تاثیری بر سئوی سایت دارد؟
پاسخ این سوال را میتوان از جنبه های مختلف بررسی کرد. گرچه داشتن خروجی RSS و همچنین استفاده از ابزار فیدبرنر می تواند کمک زیادی به سایت شما در نحوه برقراری ارتباط با مخاطب داشته باشد اما استفاده از این ابزارها هیچگونه ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما ندارد.
البته به صورت غیر مستقیم اگر بخواهیم نگاه کنیم پاسخ این است که بله ارتباط دارد! استفاده از این ابزارها بر روی برندسازی سایت شما موثر است و می تواند میزان جستجوی برند شما و مخاطب مستقیم سایت شما را افزایش دهد که این موضوع بر روی سئو تاثیر دارد.
از طرف دیگر استفاده از فیدبرنر می تواند بازدید مناسبی را به سمت سایت شما هدایت کند و به گوگل معرفی میکند که اولین کسی که محتوایی را تولید کرده شما هستید و می تواند تاثیر خوبی در کسب نکردن امتیاز منفی زمانی که سایت های دیگر مطالب شما را کپی می کنند داشته باشد (این موضوع هنوز ثابت نشده است)
بنابراین اگر دید شما این باشد که سئو یعنی همه چیز! ابزارهای فوق برای سئو مناسب هستند اما اگر صرفا به معیارهای مستقیم گوگل نگاه می کنید پاسخ این است که این ابزارها هیچگونه ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما ندارند.
 

ممنون مفید بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اهمیت سئوی تکنیکال Tina@1378 1 173 ۰۲/۱۱/۸، ۱۰:۱۰ صبح
آخرین ارسال: 1234554321Mkhas
  تاثیر تولید محتوا در سئو؛ افزایش باور نکردنی بازدید سایت C0002 0 231 ۰۲/۱/۱۹، ۰۲:۴۴ عصر
آخرین ارسال: C0002
  تاثیر حجم تصاویر در سئو seofar70 0 544 ۰۰/۴/۲۸، ۰۳:۳۹ صبح
آخرین ارسال: seofar70
  تاثیر حجم تصاویر در سئو به چه میزان است؟ javadyasemi72 0 609 ۹۹/۹/۱۹، ۰۵:۴۷ صبح
آخرین ارسال: javadyasemi72
  تاثیر نام دامنه بر سئو سایت ehsannasr 0 827 ۹۸/۱/۱۰، ۰۳:۱۸ عصر
آخرین ارسال: ehsannasr
  سئوی محتوا Focus Keyword نگار 0 984 ۹۶/۱۱/۱۵، ۰۶:۵۲ عصر
آخرین ارسال: نگار
  تاثیر هاست بر سئو سایت mohi72 0 791 ۹۶/۹/۲۵، ۱۱:۵۴ صبح
آخرین ارسال: mohi72
  تاثیر محتوا بر سئو mohi72 0 782 ۹۶/۹/۱۴، ۰۱:۴۶ عصر
آخرین ارسال: mohi72
  تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو mohi72 0 849 ۹۶/۸/۹، ۰۳:۳۷ عصر
آخرین ارسال: mohi72
  تاثیر هاست در کسب و کار hostcode 0 898 ۹۶/۷/۲۳، ۰۳:۴۱ صبح
آخرین ارسال: hostcode

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان