شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 32 رأی - میانگین امتیازات: 3.22
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
گرفتن مخاطب مجازی بازخورد از

بازخورد گرفتن از مخاطب مجازی
#1
[تصویر:  do.php?img=2828]

حرف زدن با گروه‌ بزرگی از افراد اغلب ترسناک است. حرف زدن با گروه‌های بزرگ آن هم به صورت ‏آنلاین، حتی می‌تواند ترسناک‌تر باشد. اما چرا؟


شاید به این دلیل که در این حالت همه نوع بازخوردی را ‏دریافت خواهید کرد. اما انجام این کار تقریباً حسی مثل حرف زدن با یک جعبه خالی را به آدم می‌دهد! ‏همین موضوع باعث می‌شود مدرسین یا سخنرانان زیادی از این سبک ارائه دوری کنند.  ‏

تصور کنید که با بیش از صد مخاطب در یک سالن کنفرانس رو به رو هستید. می‌توانید صدای خندیدن ‏‏(خمیازه کشیدن) مخاطب‌ها را بشنوید. افرادی که ردیف جلو نشسته‌اند، با دقت در حال تماشای شما ‏هستند. شاید خش خش لباس‌ها را هم بشنوید و این طور به نظرتان برسد که آنها بیقرار و خسته شده‌اند ‏و بهتر است سرعت و روش ارائه‌تان را تغییر دهید. ‏به هرحال روش‌های روش‌های زیادی برای بازخورد گرفتن شفاهی و غیرشفاعی وجود دارد. ‏
ما از این بازخوردها استفاده می‌کنیم تا کم یا زیاد کردن سرعت صحبت کردن و زمان توقف آن را تنظیم ‏کنیم و میزان درک و دریافت مخاطبان از موضوع را چک کنیم. بیشترین میزان اطلاعاتی که در بازه ‏زمانی مناسب به مخاطب منتقل می‌شود، کیفیت ارائه را تعیین می‌کند.  ‏

آنلاین حرف زدن بازی متفاوت دیگری است. نمی‌توانید به چهره افراد نگاه کنید. تکان‌های سر، خنده‌ها و ‏چرخش چشم‌ها معیار رضایت یا عدم رضایت مخاطب نیستند. ما متن از پیش تعیین شده‌ای را می‌خوانیم ‏که اگر خوب و باکیفیت پیش نرود، باعث کسالت‌آور شدن صحبت‌هایمان می‌شود. ‏

همه افراد همواره تلاش می‌کنند تا بیشترین اطلاعات ممکن را در فضای و زمان اندکی از ارائه قرار دهند. ‏اما در واقع این کار توانایی کم و محدود توجه مخاطب را پر می‌کند و در اغلب اوقات باعث شکست ‏خوردن انتقال هدف و مقصود ما به مخاطب می‌شود. ‏اگرچه راه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات آنلاین وجود دارد که از آنها برای منفعت‌رسانی به مخاطب ‏استفاده می‌کنیم. ‏

یکی از ساده‌ترین روش‌ها می‌توان استفاده از رای‌گیری باشد. خیلی از رایج‌ترین پلتفرم‌های وب، انواع مختلفی از فیچرهای رای‌گیری را دارند. ‏این ابزارها نه تنها اطلاعات خوبی درباره مخاطب در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه آنها را کاملاً با کار درگیر ‏می‌کند و تعامل بین کاربر و شما را بالا می‌برد. اما حواستان باشد از این ابزار هم برای شروع و هم برای ‏پایان ارائه‌تان استفاده نکنید. می‌توانید از آن برای تست کردن میزان یادگیری و متمرکز نگه‌داشتن توجه ‏افراد در یک ارائه طولانی استفاده کنید.

روش‌هایی مثل طرح سوالات مرتبط هم باعث ایجاد انگیزه برای دقت و توجه بیشتر می‌شود و هم به ‏مخاطب کمک می‌کند تا ‏خودش را بیازماید. این کار به نوعی نشان دهنده میزان توجه و ارزشی است که شما برای مخاطب‌تان قائل هستید.    ‏

برای پیشرفت و موفقیت بهتر است همیشه نسبت به این بازخوردها علاقه‌مند و مشتاق باشید. سعی کنید از روش‌های دیگری مثل چت کردن مستقیم یا قرار دادن دکمه لایک یا ‏رتبه‌بندی با ستاره استفاده کنید. این ابزارها در پلتفرم‌های مختلف متفاوت هستند اما رمز موفقیت برای یک مدرس، جمع‌آوری اطلاعات مفید در سریع‌ترین زمان و به موثرترین شکل ممکن است. به این ترتیب وقتی ‏آنالیزهای درستی از مخاطبان‌تان داشته باشید دلایلی بیشتری برای دنبال کردن شما خواهند داشت.‏

پاسخ
 سپاس شده توسط ahmad20 ، farnaz ، mesterweb ، elshan ، soraya
#2
بسیار عالی بود دوست عزیز
پاسخ
 سپاس شده توسط bahram
#3
مطلب خوبی بود ممنون
پاسخ
 سپاس شده توسط bahram


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بهترین کتاب های مکمل برای گرفتن آیلتس ۷ یا ۸ کدام ها هستند؟ parvaneh 0 439 ۰۰/۱۲/۲۹، ۰۶:۴۸ عصر
آخرین ارسال: parvaneh
  سرور مجازی limotorsh 0 516 ۹۸/۱۲/۱۳، ۰۹:۲۳ عصر
آخرین ارسال: limotorsh
  CDN چیست و چه تاثیری در روند سرور مجازی دارد pooyany97 0 744 ۹۷/۱۱/۱۳، ۱۱:۲۲ صبح
آخرین ارسال: pooyany97
  تأثیر واقعیت مجازی بر دنیای طراحی سایت sitecup1 0 943 ۹۶/۸/۱۹، ۰۶:۲۴ عصر
آخرین ارسال: sitecup1
  هویت مجازی چیست elshan 0 1,427 ۹۵/۱/۲۳، ۰۳:۱۹ عصر
آخرین ارسال: elshan
  یک سرگذشت تلخ , یک حقیقت از فضای مجازی saman 5 3,110 ۹۴/۹/۱۶، ۰۵:۵۰ صبح
آخرین ارسال: نگار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان