شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 180 رأی - میانگین امتیازات: 2.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
آموزش اکسس access

آموزش اکسس Access
#1
Star 
[تصویر:  do.php?img=1300]


ACCESS

آيا تا به حال با اين نياز روبرو شده ايد كه بخواهيد مجموعه اي از اطلاعات را به صورت سازماندهي شده و منظم در كامپيوتر شخصي خود نگهداري كرده و در زمان مقتضي از آن ها استفاده كنيد؟
به نظر شما بهترين  نرم افزار براي انجام اين كار كدام است؟ شايد پاسخ شما نرم افزارهاي مايكروسافت Excel , word باشد ,پاسخ شما درست است، با كمك اين نرم افزارها مي توانيد ليستي از اطلاعات خود را ذخيره كنيد، ولي گاهي بااطلاعاتي سر و كار داريم كه روز به روز به حجم آنها اضافه مي شود و ليست اطلاعات ما بزرگ و بزرگ ترخواهد شد.

در چنين شرايطي جستجو در اين ليستها و يافتن اطلاعات مورد نظر بسيار مشكل و وقت گيرخواهد بوداز طرفي به دليل زياد شدن حجم اطلاعات، ناخواسته ممكن است اطلاعات تكراري به ليست اضافه شود. اين مشكلات را چگونه مي توان حل كرد؟
بانك هاي اطلاعاتي كه به وسيله نرم افزارهاي سيستم مديريت پايگاه داده يا DBMS ايجاد مي شوند  راه حل خوبي براي اين مشكلات ACCESS یکی از این نرم افزار هاست

حال بانكهاي اطلاعاتي داراي چه ساختاري هستند كه باعث سازماندهي اطلاعات ميشوند؟ چه عملياتي روي اطلاعات موجود در بانكهاي اطلاعاتي مي توان انجام داد؟

بانك اطلاعاتي چيست؟
بانك اطلاعاتي مجموعه اي سازمان يافته از داده ها و اطلاعات مرتبط به يك موضوع است به طوريكه به آساني ميتوان اين داده ها را بازيابي و ويرايش نمود  نرم افزارهاي سيستم مديريت پايگاه داده همچون Access ابزاري براي توليد بانكهاي اطلاعاتي و مديريت  آنها هستند.
 اين نرم افزارها امكاناتي را فراهم مي كنند تا بتوان انواع متفاوت داده ها را ذخيره سازي ,ويرايش و بازيابي نمود. بازيابي اطلاعات شامل استخراج اطلاعات مفيد از داده هاي بانك اطلاعاتي در قالبهاي مختلف مثل فرم,گزارش و غيره است.

 Access به عنوان يكي از اين نرم افزارها, اطلاعات را به صورت جداولي شامل سطرها و ستونها مانند آن چه در كار برگهاي Excel  ديده ايد، سازماندهي مي كند. بسته به موضوعي كه بانك اطلاعاتي براي آن  طراحي مي شود، ممكن است بانك اطلاعاتي شامل يك يا چند جدول باشد.
براي مثال شما براي نگهداري اطلاعات تماس دوستان خود فقط نياز به يك جدول در بانك اطلاعاتي داريد كه درآن نام ، نام خانوادگي، آدرس و شماره تلفن دوستانتان را نگهداري كنيد ولي اگر همين اطلاعات به عنوان مشخصات دانش آموزان در بانك اطلاعاتي يك مدرسه ، ذخيره شود، نيازبه داشتن جداول ديگري نظير جدول اطلاعات نمرات هر دانش آموز و جدول ثبت مشخصات دروس اخذ شده نيز مي باشد.

با كمك   Access مي توان عمليات زير را روي داده هاي موجود در بانك اطلاعاتي انجام داد

اضافه كردن داده اي جديد به بانك اطلاعاتي
مثل اضافه كردن مشخصات يك دانش آموز جديد به جدول مشخصات دانش آموزان

ويرايش داده هاي موجود در بانك اطلاعاتي
مثل تغيير يك شماره تلفن در جدول مشخصات دانش آموزان


حذف اطلاعات
مثل حذف اطلاعات دانش آموزي كه مدرسه خود را عوض كرده يا دانش آموزي كه ترك تحصيل كرده است.


سازماندهي و نمايش داده ها به روشهاي متفاوت
مثل استفاده از فرمها، نمودارها و ....... براي نمايش تمام يا بخشي از اطلاعات


 به اشتراك گذاشتن داده ها با ديگران, از طريق گزارشها، پيغامهاي ايميل، اينترانت يا اينترنت
مثل مواقعي كه يك سازمان نياز به ارسال اطلاعات به زير مجموعه هاي خود درساير شهرستانها دارد ,اين كار مي تواند از طريق ارسال ايميل يا چاپ گزارش و ارسال آن انجام شود.

آرامشت را به هیچ کس و هیچ چیز وابسته نکن  تا همواره در آرامش باشی... 
پاسخ
 سپاس شده توسط neda ، نگار ، mesterweb ، saberi ، farnaz ، hoboot ، elshan ، sadegh001 ، sara67 ، saye.tanha ، shahram20 ، bahram ، tak ، ساناز ، soraya ، araam ، shahab ، soroush ، fatima
#2
  آشنايي با برخي اصطلاحات در ارتباط با بانك اطلاعاتي


( Entity ) موجوديت:هر موضوع يا مفهومي كه مي خواهيم اطلاعاتي را درباره آن نگهداري كنيم، يك موجوديت ناميده مي شود

( Table ) جدول:جدول ليستي از سطرها و ستونها است كه در خانه هاي آن داده ها نگهداري ميشود

(Field)  فيلد:فيلد كوچكترين بخش معني دار اطلاعات ذخيره شده در يك بانك اطلاعاتي است كه به يك ويژگي يا مشخصه از موجوديت مورد نظر مربوط مي شود

( Record )ركورد:ركورد مجموعه اي از فيلدهاي مرتبط به يكديگر است . در هرجدول-هر سطر يك ركورد ناميده مي شود

تصویر زیر مثالی از از اصطلاحات بالا  است در موضوعی با عنوان موجودیت کتاب در کتابخانه







آشنايي با انواع داده

داشتن يك بانك اطلاعاتي خوب مستلزم طراحي صحيح است . اولين مرحله در طراحي يك بانك اطلاعاتي تعيين جداول مورد نياز براي موجوديت مورد نظر و سپس تعيين ستونها يا همان فيلدهاي مورد نياز براي جداول است .
براي هر فيلد بايد يك نوع داده مناسب مشخص شود . نوع داده ي يك فيلد با توجه به مقاديري كه بايدبپذيرد تعيين مي شود . مثلا براي ذخيره تاريخ بايد نوع داده مخصوص آن و براي ذخیره انواع اعداد ، نياز به تعيين نوع داده ي عددي مناسب براي آنها است
تعيين نوع داده صحيح براي فيلدها از ورود مقاديرنادرست درجدول جلوگيري مي كند



[تصویر:  do.php?img=1600]


[تصویر:  do.php?img=1309]
[تصویر:  do.php?img=1310]


 نوع داده اي Number


[تصویر:  do.php?img=1305]

تصویر زیر مثالی است از اصطلاحاتی است که در بالا ذکر شد

[تصویر:  do.php?img=1306]


اجزاي يك بانك اطلاعاتي در Access 

بانكهاي اطلاعاتي از اجزا و اشيايي تشكيل ميشوند كه براي سازماندهي و مديريت دادهها از آنها استفاده مي كنند. سازماندهي و مديريت شامل دسته بندي دادهها و استخراج اطلاعات موردنياز در قالبهاي مختلف نظير گزارش و فرم مي باشد

( Tables )جداول
  همان طور كه قبلا هم توضيح داده شد براي نگهداري و سازماندهي اطلاعات از جداول استفاده مي كند همان طور كه قبلا هم توضيح داده شد هر داده در يك خانه از يك جدول ذخيره مي شود اين داده به شكل سطرها و ستونها سازماندهي مي شوند

( Forms )  فرمها
فرمها كه گاهي صفحات ورود دادهها نيز ناميده مي شوند ، واسط كاربري براي ورود ، حذف ، ويرايش نمايش داده هاي موجود در جداول هستند

 ( Queries )پرس و جو ها
پرس و جوها براي استخراج اطلاعات مورد نظر از يك يا چند جدول بانك اطلاعاتي به كار مي روند . با كمك پرس و جوها ميتوان اطلاعات مربوط به ركوردهايي كه داراي شرايط خاصي هستند را از يك يا چند جدول استخراج كرد و به جاي تمام فيلدها فقط , فيلدهاي مورد نياز را بازيابي كرد

( Reports ) گزارشها
از گزارشها براي نمايش و خلاصه سازي اطلاعات موجود در جداول بانكهاي اطلاعاتي استفاده مي شود. گزارشها قابليت چاپ شدن را دارند . گزارشها را مي توان روي صفحه مشاهده كرد ، آنها را به برنامه هاي ديگر صادر كرد ، يا از طريق ايميل ارسال نمود


( Macros )ماكرو ها
ماكروها باعث سريع سازي انجام كارها در بانكهاي اطلاعاتي مي شوند .ماكروها حاوي دستوراتي براي انجام عمليات خاصي مي باشند . معمولا براي انجام كارهاي تكراري مثل باز كردن يك گزارش ،، يا بستن يك بانك اطلاعاتي و .... مي توان ماكروهايي را بدون نياز به دانستن زبانهاي برنامه نويسي و نوشتن برنامههاي پيچيده ايجاد كرد

( Modules ) ماجولها
ماجولها نيز مانند ماكروها ، باعث افزايش كارايي عملكرد بانك اطلاعاتي مي شوند از طريق ماجولها ميتوان با برنامه نويسي عمليات محاسباتي و پيچيده اي را روي بانكهاي اطلاعاتي انجام داد .فرق ماجول با ماكرو اين است كه ماجول نياز به برنامه نويسي دارد وفقط كساني كه مهارت كافي در برنامه نويسي داشته باشند مي توانند آنها را ايجاد كنند
آرامشت را به هیچ کس و هیچ چیز وابسته نکن  تا همواره در آرامش باشی... 
پاسخ
 سپاس شده توسط mesterweb ، saberi ، neda ، farnaz ، hoboot ، elshan ، نگار ، sadegh001 ، ساناز ، shahram20 ، soraya ، araam ، shahab ، soroush ، fatima
#3
مبحث خوبیه. امیدوارم مباحث این چنینی مانند بعضی دوستان بصورت نیمه کاره رها نشه!!
پاسخ
 سپاس شده توسط ms.khassi ، farnaz ، araam
#4
 پس از آشنايي با مفاهيم و تعاريف مقدماتي در ارتباط با بانك اطلاعاتي میتوانیم اجرای کار با برنامه Access را شروع کنیم

برای این کار در ابتدا باید از داشتن نرم افزار Access در سیستم عامل خود مطلع باشید در غیر این صورت باید نصب کنید

 تصویر پایین اولین صفحه از برنامه Access است


[تصویر:  do.php?img=1328]


بعد از مشخص كردن نام فايل و محل ذخيره سازي آن براي ايجاد فايل روي دكمه ي create کلیک کنید

برای ایجاد فایل جدید علاوه بر کلیک روی create  میتوان با دابل کلیک روی   blank database اطلاعات خود را وارد کرد 

پسوند accdb یک پسوند پیش فرض برای access است درصورتی که پسوندی وارد نکنید مانند نمونه  ی بالا این پسوند ذخیره میشود


يك بانك اطلاعاتي خالي با يك جدول با نام  1 Table  ايجاد كرده و آن را در نمای  Datasheet باز میکند

[تصویر:  do.php?img=1332]



مكان نما را در ستون Add New Field  قرارداده مقداري را واردكنيد و براي تاييد آن كليد Enter یا Tabرا بفشاريد به اين ترتيب نام فيلد به Field1 تغيير خواهد كرد و ستون جديدي با عنوان Add New Field اضافه خواهد شد

براي ستون جديد نيزمقدار دلخواهي واردكنيد و كليدEnter را بفشاريد تا  2Field به عنوان نام فيلد ثبت وستون ديگري ايجادشود

[تصویر:  do.php?img=1333]

 براي تغيير نام فيلدها یی که اطلاعات وارد کرده ایم (ID,Field1,Field2  ) مطابق تصویر بالا روي نام آنها دابل كليك كنيد و نام مورد نظر خود را بنویسید

 براي ذخيره ي جدول  روي نام جدول   Table 1 كليك راست كرده و گزينه ي save را انتخاب كنيد
 با کلیک روی گزینه save کادری جهت انتخاب نام جدول تعبیه شده که پیش فرض همان table 1 است که میتوانید نام دلخواه خود را که مربوط به جدول است وارد کنید ok کنید

[تصویر:  do.php?img=1336]

آرامشت را به هیچ کس و هیچ چیز وابسته نکن  تا همواره در آرامش باشی... 
پاسخ
 سپاس شده توسط mesterweb ، farnaz ، hoboot ، saberi ، elshan ، نگار ، sadegh001 ، ساناز ، shahram20 ، soraya ، araam ، shahab ، soroush ، fatima
#5
هر بانك اطلاعاتي مي تواند داراي يك يا چند جدول باشد Access امكان ايجاد جدول را به دو روش فراهم ميكند

1-ايجاد جدول در نمايDatasheet 
2-ايجاد جدول در نماي Design

براي ايجاد جدول از گروه Tables در زبانه ي Createاستفاده ميشود

[تصویر:  do.php?img=1337]

با ايجاد بانك اطلاعاتي يك جدول در نماي DataSheet ايجادميشود. براي اضافه كردن جدول جديد در نماي  Datasheet  از دکمه Table در گروه Tables استفاده کنید
به اين ترتيب جدول جديدي با نام Table2 درنمای DataSheet باز میشود

برای ایجاد جدول جدید در Design به بانك اطلاعاتي از دكمه Table Design در گروهTables  ( زبانه ي Create) استفاده کنید

جدول جديد در نمايDesign

[تصویر:  do.php?img=1338]

اين نما سه ستون را نشان ميدهد درستونField Name نام فيلد -در ستون  Date Type نوع داده ای فیلد-در ستون   Description  توضيحاتي به صورت اختياري براي هر فيلد وارد ميشود. همچنين يك پانل در قسمت پايين اين جدول مشاهده ميشود كه درآن مشخصات جزئي تري براي هر فيلد تعيين ميشود

نام فيلد به گونه اي انتخاب ميشود كه نشان دهنده ي محتواي آن باشد , مثلا فيلد نام دانشجو را ميتوان با FirstName  و نام خانوادگی را با LastName  نام گذاری کرد


در نامگذاري فيلدها قوانين زير در نظر گرفته ميشود
1-طول نام فيلد حداكثر 64 كاراكتر است
2-استقاده از كاراكترهاي ! , [ , ] و . (نقطه) در نام گذاري فيلدها غير مجاز است
3-از فاصله (Space) میتوان استفاده کرد
4-بين حروف كوچك و بزرگ تفاوتي در نظر گرفته نميشود.بنابراينFirstName و FIRSTNAME  از نظر Access یکی هستند


  پانلField Properties
در اين پانل مشخصات ديگري مثل چگونگي نمايش مقدار و نحوهي ذخيره سازي هر فيلد تعيين ميشود. اين مشخصات براي انواع داده اي مختلف , مشخصات متفاوتي را نشان ميدهد

[تصویر:  do.php?img=1339]
[تصویر:  do.php?img=1340]


ليست برخي از كاراكتر هايي كه در مشخصه InputMask  به كارمي رود را به همراه مثال نشان ميدهد

[تصویر:  do.php?img=1343]
[تصویر:  do.php?img=1342]

در اینجا با ذکر مثال و تمرین استفاده از این نکته ها را نمایان میکنیم.فرض کنید میخواهیم جدولی با داده هایی از دانشجوریان را داشته باشیم جدل زیر با داده های زیر را در نظربگیرید


[تصویر:  do.php?img=1346]


نوع داده  و مشخصات هر فيلد

[تصویر:  do.php?img=1347]

مشخصات فیلد Average


[تصویر:  do.php?img=1344]

بانك اطلاعاتي مشخصات دانشجو را باز کنید از زبانه Create در گروه Tables دکمه Table Design را انتخاب کنید


مشخصات فيلدها شامل نام فيلدونوع داده را طبق تصویر مشخص كنيد

[تصویر:  do.php?img=1348]

برای فیلد course از ستون DataType -

Lookup Wizard را انتخاب کنید.در این پنجره Access از شما سوال میکند که مقادیر فایل انتخاب براي اين فيلد را از جدول ديگري استخراج كند يا آنها را خودتان تعيين ميكنيد. انتخاب دوم امكان تايپ مقادير را در پنجره بعدي ويزارد براي شما فراهم ميكند

[تصویر:  do.php?img=1349]

در قسمت بعدی مقادیری که میخواهید برای کاربر نمایش داده شود را  وارد کنید و next را بزنید


[تصویر:  do.php?img=1350]

در پنجره ي بعدي ويزارد نامي براي اين ستون از جدول وارد كنيد و دكمه ي Finish را کلیک کنید


برای فیلد  Average تنظیمات لازم را در Field Properties را انجام دهید

[تصویر:  do.php?img=1345]

روي نام جدول كليك راست كنيد و گزينه save  را انتخاب کنید
عبارت مشخصات دانشجو را وارد کنید و ok را بزنید

قبل از ذخيره جدول كادر پيغامي از شما برای تعریف کلید اصلی Primary Key تایید میگیرد در صورت انتخاب دکمه yes یک فیلد به عنوان کلید اصلی به نام ID و از نوع AutoNumber به جدول اضافه میشود کلید اصلی با علامت کلید در کنار آن مشخص میشود
آرامشت را به هیچ کس و هیچ چیز وابسته نکن  تا همواره در آرامش باشی... 
پاسخ
 سپاس شده توسط hoboot ، saberi ، elshan ، farnaz ، نگار ، mesterweb ، sadegh001 ، sara67 ، neda ، ساناز ، shahram20 ، soraya ، araam ، shahab ، soroush ، fatima
#6
مرسی خیلی عالیه
پاسخ
 سپاس شده توسط elshan
#7
(۹۵/۳/۱۷، ۱۲:۴۶ صبح)hoboot نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مرسی خیلی عالیه

بله همینطوره
پاسخ
#8
کلید اصلی و نحوه ایجاد آن

هر جدول بايد داراي يك فيلد يا تركيبي از فيلدها باشد كه در هر ركورد مقدار يكتا و منحصر به فردي داشته باشند. اين مقدار يكتا معمولا يك شماره شناسايي يا شناسه است مثل كد پرسنلي ، شماره ي كتاب ،كدملي يا شماره ي سريال

البته فيلدي كه به عنوان كليد اصلي در نظر گرفته ميشود الزاما از نوع عددي نيست . در بانك اطلاعاتي اين مقدار يكتا در جدول، كليد اصلي ناميده ميشود

Access از این فیلدها برای ایجاد ارتباط میان جدولها استفاده میکند .اگر در جدول فيلدي داريد كه در ركوردهاي متفاوت مقدار متفاوت دارد، مثل شماره كتاب يا كد پرسنلي،ميتوانيد اين فيلد را به عنوان كليد اصلي معرفي كنيد.گاهي اوقات در جداول يك فيلد كه مقدار يكتايي را درهر ركورد داشته باشد وجود ندارد در اين صورت بايد از تركيب چند فيلد كه به همراه هم مقدار يكتايي رادر هر ركورد ايجاد ميكنند، براي تعيين كليد اصلي استفاده كرد. در كليد اصلي نميتوان مقدار تكراري واردكرد، بنابراين فيلدهايي كه مقادير تكراري دارند مثل نام كارمند يا نام كالا ، نميتوانند كليد اصلي باشند.همچنين فيلد كليد اصلي هميشه بايد مقدار داشته باشد، به اين معني كه نميتوان آن را خالي رها كرد 

هنگام ذخیره جدول در Access سوالي مبني بر در نظرگرفتن فيلدي به عنوان كليد مطرح  مي كند و در صورت پاسخ منفي, براي جدول فيلد كليدي در نظر گرفته نميشود. اگردر هنگام طراحي ساختار جدول بخواهيد فيلدي را به صورت كليد معرفي كنيد .بعد ازانتخاب فيلد يا فيلدها , كليك راست كرده و از  منوي ظاهر شده گزينه Primary Key   را انتخاب كنيد
يا روي دكمه Primary Key  واقع درگروه toolsدر زبانه Design  کلیک کنید
[تصویر:  do.php?img=1361]            [تصویر:  do.php?img=1364]


جدولی با نام USERایجاد کنید و طبق داده های زیر ذخیره کنید

[تصویر:  do.php?img=1363]


فیلد id را کلید اصلی قرار دهید

 براي وارد كردن ركوردها به نماي DataSheet  تغيير نما دهيد و شروع به واردكردن داده ها در فيلدها نماييد . توجه داشته باشيد كه فيلدهاي داراي  Inputmask  اجازه ي ورود داده خارج از الگو را به شما نميدهند.

[تصویر:  do.php?img=1365]


براي فيلدwebیک آدرس اینترنتی تایپ کنید در صورتی که به اینترنت متصل باشید میتوانید از سایت بازدید کنید


براي وارد كردن مقدار فيلدpicture  كه از نوع  OLEobject  است روي ستون آن كليك راست كنيد و از منوي حاصل گزينه ي Insert Object  را انتخاب كنيد(همانند تصویر پایین)



   [تصویر:  do.php?img=1374]      [تصویر:  do.php?img=1369]


براي وارد كردن مقدار داده در فيلد  attach  روي آن كليك راست كنيد و از منوي حاصل گزينه ي     ManageAttachments را انتخاب كنيد

  [تصویر:  do.php?img=1375]    [تصویر:  do.php?img=1377]


پس از وارد کردن تمامی فیلدها و داده ها نتیجه به شکل زیر میباشد


[تصویر:  do.php?img=1378]
آرامشت را به هیچ کس و هیچ چیز وابسته نکن  تا همواره در آرامش باشی... 
پاسخ
 سپاس شده توسط farnaz ، نگار ، mesterweb ، sadegh001 ، elshan ، sara67 ، saberi ، neda ، ساناز ، shahram20 ، soraya ، araam ، shahab ، soroush ، fatima
#9
بعد از طراحي جدول و فيلدهاي آن ممكن است نياز به اضافه يا حذف فيلدها يا تغييرات ديگري در تعريف فيلدهاي  جدول پيدا كنيد.
 براي اينكار كافيست جدول را به يكي ازروشهايي كه در فصل قبل آموختيد در نماي  design باز كنيد .براي اضافه كردن فيلد در انتهاي ساير فيلدها به راحتي در انتهاي فيلدها فيلد جديدي را وارد كنيد.

روش اول: فيلدي كه ميخواهيد قبل از آن فيلدي اضافه شود را انتخاب كنيد.كليك راست كرده و از منوي ظاهر شده  Insert Rows  را انتخاب كنيد  به اين ترتيب يك سطر خالي قبل از سطر انتخاب شده  اضافه ميشود .در اين سطر به تعريف فيلد و مشخصات آن بپردازيد

[تصویر:  do.php?img=1410]

روش دوم: فيلدي كه ميخواهيد قبل از آن فيلدي اضافه شود را انتخاب كنيد سپس از گروه tools در زبانه ی Design روی [تصویر:  do.php?img=1412]   کلیک کنید

برای حذف کردن یک فیلد به یکی از روش های زیر عمل کنید:

روش اول:فیلدی که میخواهید حذف شود را انتخاب کنید کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده delet rows را انتخاب کنید یه این ترتیب یک فیلد حذف میشود
روش دوم:فیلدی که میخواهید قبل از ان فیلدی اضافه شود را انتخاب کنید سپس از گروه toolsدر زبانه ی design روی [تصویر:  do.php?img=1413] کلیک کنید

ویرایش رکوردها

براي وارد كردن ركوردها از نمای DataSheet استفاده میشود  پس از وارد كردن ركوردها ممكن است بخواهيد برخي از آنها را حذف كرده يا در بين ركوردها ركوردهايي اضافه
کنید که در این بخش به بررسی برخی عملیات ویرایش روی رکوردها میپردازیم

حذف رکورد
برای حذف رکورد مكان نما را در سمت چپ سطر مورد نظر قرار دهيد تا شكل مكان نما به صورت [تصویر:  do.php?img=1414] تغییر کند و سپس کلیک کنید تا سطر انتخاب شود 
روش اول:کلیک راست کرده و گزینه ی Delete Recordرا انتخاب کنید
روش دوم:از گروهRecord در زبانه Homeگزینه Delete را انتخاب کنید
روش سوم:کلید delet را از صفحه بفشارید



اضافه كردن ركورد جديد
در ACCESS  اضافه کردم یک رکورد فقط در انتهای جدول امکان پذیر است برای این کار از روش های زیر استفاده کنید
روش اول:استفاده از نوار مرور رکوردها [تصویر:  do.php?img=1416]
 روش دوم: کلیک راست روی یکی از رکوردها و انتخاب گزینه  New Record
روش سوم:استفاده از گزینه NEW در زبانه HOME
 
به اين ترتيب يك سطر به انتهاي جدول اضافه ميشود و كاربر ميتواند داده ها را در آن وارد كند


ويرايش مقادير ركوردها
براي ويرايش ركوردها مكان نما را روي مقدار فيلد مورد نظر برده و آن را تغيير دهيد براي حركت روي مقادير فيلدهاي مختلف از كليدهاي جهت دار ENTER و TAB استفاده کنید
براي حركت بين ركوردها از كليدهاي جهت دار بالا و پايين استفاده كنيد

انتخاب كردن ستونها
براي انتخاب هر ستون اشاره گر ماوس را در بالاي آن ستون قرار دهيد تا اشاره گر به شكل [تصویر:  do.php?img=1417]دراید سپس به این ترتیب کل آن ستون به صورت رنگی  درامده و انتخاب میشود


تغيير اندازه ستونها و سطرها

براي تغيير ارتفاع سطرها  DataSheet  اشاره گر ماوس را در حد فاصل سطرها در منتهي اليه سمت چپ  هر سطر قرار دهید به طوریکه اشاره گر به شکل صلیب [تصویر:  do.php?img=1418]در آید سپس با درگ کردن ارتفاع سطرها را تغییر دهید
 و برای تغییر پهنای ستون با روش بالا به سمت راست و چپ دابل کلیک کنید
همچنین میتوانید آن ستون را انتخاب کرده و از منوی حاصل کلیک راست گزینه  Columns Width  را انتخاب كنيد سپس در كادري كه باز ميشود عدد مربوط به پهناي مورد نظر خود
را وارد کنید و OK را  کلیک کنید
[تصویر:  do.php?img=1601]

آرامشت را به هیچ کس و هیچ چیز وابسته نکن  تا همواره در آرامش باشی... 
پاسخ
 سپاس شده توسط sadegh001 ، elshan ، saberi ، neda ، faezeh ، ساناز ، shahram20 ، soraya ، araam ، shahab ، soroush ، fatima
#10
مرسی واسه آموزش خوبتون
پاسخ
 سپاس شده توسط ms.khassi


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تاریخچه اکسس parva55 0 1,119 ۹۹/۶/۲۶، ۱۱:۲۰ صبح
آخرین ارسال: parva55

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان