شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .
باشگاه کاربران روماک
مطرح‌ترین اپلیکیشن‌های پرداخت ایرانی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir)
+-- انجمن: انجمن حقوقی و مالی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=148)
+--- انجمن: فین تک ها و خدمات مالی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=158)
+--- موضوع: مطرح‌ترین اپلیکیشن‌های پرداخت ایرانی (/showthread.php?tid=5108)



مطرح‌ترین اپلیکیشن‌های پرداخت ایرانی - hoboot - ۹۷/۱/۲۶

رشد سریع فراگیر شدن استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند از یک سو و نقش کلیدی خدمات مالی در زندگی روزمره مردم از سوی دیگر، منجر به ارائه و گسترش خدمات مالی بر بستر تلفن همراه در کشور شده است. تعداد اپلیکیشن‌هایی که اکنون خدمات مالی در ایران ارائه می‌دهند کم نیست و با وجود گسترده بودن حوزه‌های خدمات مالی، تقریباً اکثر آن‌ها روی خدمات پرداخت و اندکی هم روی خدمات بانکی متمرکز هستند و به همین دلیل اغلب یکسری خدمات مالی یکسان ولی با محیط کاربری متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مسلماً ارائه سرویس‌های مشابه باعث ایجاد رقابت بین این اپلیکیشن‌ها نمی‌شود. این موضوع باعث شده است هرکدام از این اپلیکیشن‌ها سرویس‌ها یا قابلیت‌های خاصی را به کاربران ارائه دهند که باعث ایجاد تمایز بین آن‌ها شود. به همین دلیل در این مطلب سعی داریم به شکلی مختصر ۱۲ اپلیکیشن پرداخت را با یکدیگر ازلحاظ کارایی، تعداد دانلود و تعداد کاربر فعال مقایسه کنیم که اغلب متعلق به شرکت‌های PSP یا شرکت‌های بزرگ هستند و از همین رو در گزارش جداگانه در آینده دیگر اپلیکیشن‌های فعال در حوزه پرداخت که توسط تیم‌های استارت‌آپی به بازار ارائه شده‌اند را معرفی خواهیم کرد.
لازم به ذکر است که برای بررسی دقیق‌تر و صحیح‌تر جایگاه این اپلیکیشن‌ها بهتر بود به جای تعداد دانلود و تعداد کاربر، آمار دقیقی از تعداد و میانگین مبلغ تراکنش‌های روزانه یا ماهانه این اپلیکیشن‌ها را منتشر می‌کردیم که با توجه به عدم دسترسی به این اطلاعات، در دسترس‌ترین آماری که می‌توانستیم به آن ارجاع دهیم، تعداد دانلود و تعداد کاربر فعال است که برای آن نیز مرجع جامع و کاملی در دست نداشتیم و بخشی از آمار را از مارکت‌هایی مثل گوگل‌پلی و کافه بازار دریافت کردیم و آمار نهایی را بر مبنای خوداظهاری از خود شرکت‌ها دریافت کردیم و با این حال نیز برخی از شرکت‌ها از ارائه این آمار خودداری کردند که دغدغه‌های آن‌ها نیز قابل‌احترام است. این آمارها حداکثر در تاریخ ۱۸ شهریورماه ۹۶ دریافت شده‌اند لذا آخرین تغییرات بعدازاین تاریخ تا زمان انتشار در این گزارش لحاظ نشده است.

اپلیکیشن‌هایی که در این مطلب مورد مقایسه قرار می‌گیرند به ترتیب حروف الفبا شامل اپلیکیشن «آپ» شرکت آسان پرداخت پرشین، «آوا پرداخت» شرکت فن‌آوا کارت، «ایوا» شرکت پرداخت الکترونیک سداد، «بله» شرکت داده ورزی سداد، «پات» شرکت کارت اعتباری ایران کیش، «تاپ» شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، «جیرینگ‌پی» شرکت جیرینگ، «سروش» شرکت توسعه فناوری رسانه سروش، «سکه» شرکت به‌پرداخت ملت، «سه‌سوت» شرکت پرداخت الکترونیک سامان، «هف‌هشتاد» شرکت پرداخت نوین آرین و «همراه کارت» شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا هستند.
 
آپ
اولین اپلیکیشنی که سراغش می‌رویم اپلیکیشن «آپ» شرکت آسان پرداخت پرشین است که هر چند با منطق حروف الفبا در ابتدای فهرست ما قرار گرفته است ولی آمارها نشان می‌دهد پردانلودترین و پرتراکنش‌ترین اپلیکیشن حوزه خدمات مالی در کشور است. می‌توان گفت آپ در بین مردم نیز شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن پرداختی است و با ورودش به بازار در پاییز سال ۹۳، از اولین شرکت‌هایی بود که در حوزه اپلیکیشن موبایلی به شکلی جدی ورود کرد و همین امر نیز باعث شد بخش زیادی از بازار را به خاطر پیشرو بودنش در دست بگیرد.
تاکنون اپلیکیشن آپ حدود ۲ میلیون دانلود در کافه بازار و حدود ۵۰۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی داشته و با توجه به ادعای شرکت آسان پرداخت، این اپلیکیشن تاکنون مجموعاً ۷ میلیون دانلود و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر فعال دارد. علاوه بر این‌ها، اپلیکیشن آپ روزانه بیش از ۲۰ هزار دانلود، بیش از پانصد هزار تراکنش و بیش از ۱۸۰ هزار تراکنش کارت به کارت دارد که تاکنون ۱۷ بانک از سرویس کارت به کارت روی آپ پشتیبانی می‌کنند.
اپلیکیشن آپ روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل‌نصب است و برخی از مهم‌ترین خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می‌کند «خرید اینترنت»، «خرید شارژ»، «پرداخت قبوض»، «نیکوکاری»، «خرید سیم‌کارت آپتل»، «خرید بیمه» و «کارت به کارت» است که بنا بر خبرهای منتشر شده تا پیش از زمان نوشتن این مطلب، قرار است سرویس‌های خاص‌تری مانند خرید بلیت قطار و هواپیما و حتی رزرو هتل نیز به آن اضافه شود. ظاهر ساده و ترکیب رنگ خاص اپلیکیشن آپ باعث شده است تا کاربران حس خوبی را در هنگام کار با این اپلیکیشن داشته باشند. منوی اصلی این برنامه دو صفحه‌ای است و آیکون‌های هر خدمت به دلیل طراحی فلت و رنگ سفید پس‌زمینه آن از استقلال خوبی برخوردار هستند. کار با آپ بسیار راحت است و از سرعت خوبی برخوردار است.
 
آوا پرداخت
«آوا پرداخت» اپلیکیشن شرکت فن‌آوا کارت است که ۱۰ خردادماه ۹۶ به بازار ارائه شد. این اپلیکیشن تاکنون بیش از ۵ هزار دانلود در کافه بازار داشته است و با توجه به ادعای شرکت، «آوا پرداخت» بیش از ۲۰ هزار کاربر فعال دارد.
مهم‌ترین خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد «خرید شارژ»، «خرید اینترنت»، «پرداخت قبوض» و «نیکوکاری» است. ناگفته نماند مواردی مانند «عوارض شهرداری»، «پرداخت جریمه»، «طرح ترافیک» و «بیمه» نیز در منوی این اپلیکیشن دیده می‌شود که در صورت کلیک کردن با پیام «این سرویس به‌زودی راه‌اندازی می‌شود» مواجه می‌شوید. همچنین آوا پرداخت جزو معدود اپلیکیشن‌هایی است که خدمت «کارت به کارت» را هنوز روی اپلیکیشن خود راه‌اندازی نکرده است.
اپلیکیشن آوا پرداخت هر چند روی دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل‌نصب است ولی با دو نسخه کاملاً متفاوت ازلحاظ گرافیکی و فضای کاربری مواجه می‌شوید که ممکن است کاربر را ازلحاظ اطمینان کمی دچار تردید کند. هر چند در نسخه iOS شبیه به «آپ» طراحی شده است ولی در نسخه اندروید با خلاقیتی که داشته است، مسئله دو صفحه‌ای شدن منو را حل کرده است.
 
ایوا
«ایوا» اپلیکیشن شرکت پرداخت الکترونیک سداد است که آذرماه سال ۹۵ در بیست‌ودومین نمایشگاه الکامپ رونمایی و به بازار ارائه شد. در همان ابتدا تأکید بر این بود که ایوا اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر تعاملات اجتماعی و بازی است و رویکرد اصلی در طراحی این اپلیکیشن ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده در حوزه نرم‌افزارهای پرداخت بوده است که بعد از یک وقفه چندماهه، کار توسعه این اپلیکیشن به تازگی دوباره از سر گرفته شده است.
ایوا قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است و در حال حاضر این اپلیکیشن بیش از ۱۰ هزار دانلود در کافه بازار و حدود ۵ هزار دانلود در گوگل‌پلی داشته است. با این وجود ایوا به تازگی کمپینی را آغاز کرده است که هر چند این شرکت هنوز آمار دقیقی از تعداد کاربران این اپلیکیشن بعد از شروع این کمپین ارائه نکرده ولی شنیده‌های غیررسمی حاکی از این است که در حال حاضر ایوا با شروع کمپین تازه خود به بیش از ۷۰۰ هزار کاربر رسیده است و این تعداد با ادامه این کمپین نیز همچنان در حال افزایش است.
در اپلیکیشن ایوا که شامل سه بخش «پرداخت»، «پاتوق» و «بازی» است می‌توانید علاوه بر دارا بودن یک اپلیکیشن پیام‌رسان، خدمات پرداخت و بازی را نیز در یک اپلیکیشن واحد داشته باشید. درواقع ایوا ترکیبی از بازی، شبکه اجتماعی و پرداخت الکترونیک است و این سه محیط در کنار هم به‌گونه‌ای قرار گرفته‌اند تا کاربر بتواند تجربه‌ای متفاوت از تفریح، خرید و تعامل با دوستانش را داشته باشد هر چند بخش بازی این اپلیکیشن هنوز آن‌طور که انتظار می‌رفت، خود را نشان نداده است ولی شنیده‌ها حاکی است که تغییرات جدی برای بهبود در راه است. با این وجود، علاوه بر بخش بازی در تمام قسمت‌های اپلیکیشن ایوا سعی شده از عنصر بازی‌گونه‌سازی یا همان Gamification نیز استفاده شود تا کاربر تجربه متفاوتی را داشته باشد.
از مهم‌ترین خدماتی که در بخش «پرداخت» این برنامه وجود دارد و باعث ایجاد تمایز بین این اپلیکیشن با اپلیکیشن‌های پرداخت دیگر شده است، خدمت «پرداخت عوارض خروج از کشور» است؛ در واقع می‌توان گفت ایوا اولین اپلیکیشن پرداختی و تاکنون تنها اپلیکیشنی است که این خدمت را ارائه می‌دهد که با توجه به محدود بودن دیگر بسترهای پرداخت عوارض خروج از کشور، می‌تواند یک نقطه تمایز قوی برای این آپ باشد. علاوه بر این سرویس، در قسمت پرداخت، سرویس‌های دیگری همچون «پرداخت قبوض»، «پرداخت جریمه خودرو»، «خرید بدون حضور کارت بانکی» و «شارژ تلفن همراه» نیز به چشم می‌خورد.
 
بله
اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» با حمایت شرکت داده ورزی سداد که یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات بانکی دولتی ایران است از اواسط سال ۹۵ به بازار ارائه شده است؛ در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۵ نسخه جدیدی از این پیام‌رسان در دسترس کاربران قرار گرفت که خدمات مالی نیز به آن اضافه شده بود و با وجود اینکه ذاتاً یک اپلیکیشن پیام‌رسان است ولی به خاطر همین خدمات مالی در فهرست معرفی ما قرار گرفته است.
اپلیکیشن بله قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است و با توجه به ماهیت پیام‌رسان بودنش، دارای نسخه وب نیز هست. اپلیکیشن بله در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانلود در کافه بازار و حدود ۵۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی دارد و با توجه به ادعای شرکت داده‌ورزی سداد، این پیام‌رسان در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانلود و ۵۰ هزار کاربر فعال دارد و تاکنون حدود ۱۳ هزار کانال و ۱۲ هزار گروه در این اپلیکیشن شکل گرفته است.
اپلیکیشن بله تمام امکانات یک پیام‌رسان را داراست ولی امکانات بله تنها به اینجا ختم نمی‌شود و محدود به امکانات ارتباطی یک پیام‌رسان معمولی نیست؛ بلکه این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد که در همان فضای گفتگو و ارتباط با دیگران، بتوانند برخی امور بانکی و پرداختی خود را نیز انجام دهند.
این اپلیکیشن امکانات «خرید شارژ»، «پرداخت قبض» و «کارت به کارت» را نیز دارا است و ۷ بانک در سرویس انتقال کارت به کارت بله پشتیبانی می‌شوند ولی امکان پرداخت قبض یا خرید شارژ در این اپلیکیشن با هر کارت بانکی شتابی امکان‌پذیر است. بله علاوه بر خدمات پرداخت ذکر شده دارای خدمتی است که باعث تمایز آن با دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت شده است و آن هم امکان «درخواست پول ثابت و یا متغیر» است.
 
پات
«پات» اپلیکیشن پرداختی شرکت کارت اعتباری ایران کیش است که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به بازار ارائه شد. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانلود در کافه بازار و حدود یک هزار دانلود در گوگل‌پلی دارد و قابل‌نصب روی سیستم‌عامل اندروید و iOS است. با توجه به اینکه ایران کیش در حوزه کارت‌خوان فروشگاهی از پیشروهای بازار است، روی اپلیکیشن تمرکز ویژه‌ای نداشته و به تازگی اولین کمپین جدی روی اپلیکیشن پات را آغاز کرده است و هنوز آماری از تعداد دانلودها و کاربران این اپلیکیشن اعلام نشده است.
این اپلیکیشن علاوه بر دارا بودن خدمات پرداخت، امکان ایجاد کیف پول موبایلی (پِی‌پات) را به کاربران می‌دهد. کیف پول پِی‌پات که از قابلیت‌های این اپلیکیشن محسوب می‌شود به‌راحتی امکان پرداخت با استفاده از رمز و بدون استفاده از رمز را به کاربران می‌دهد.
خدمات پرداختی که در این اپلیکیشن وجود دارد شامل «پرداخت قبض»، «خرید شارژ»، «کارت به کارت»، «پرداخت بدون حضور کارت بانکی» و «کیف پول پِی‌پات» است. ایران کیش قصد دارد با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد یک اکوسیستم پرداختی ایجاد کند که در این اکوسیستم کیف پول پی‌پات نقش پررنگی خواهد داشت. پات در بخش «کارت به کارت» که به‌تازگی روی آن فعال شده است، ۵ بانک را پشتیبانی می‌کند.
 
تاپ
«تاپ» اپلیکیشن پرداخت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان است. این اپلیکیشن قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است و تاکنون بیش از ۱ میلیون دانلود در کافه بازار و حدود ۵۰۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی داشته است.
اپلیکیشن تاپ علاوه بر ارائه تمامی سرویس‌های پایه پرداختی ازجمله پرداخت قبوض، خرید شارژ، کارت به کارت، نیکوکاری و … دارای یک مزیت رقابتی با دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت است و آن هم خدمت «استعلام بدهی و پرداخت خط تلفن ثابت» است. خدمات پرداختی که در این اپلیکیشن وجود دارد شامل «پرداخت قبض»، «کارت به کارت»، «خرید شارژ»، «پرداخت جریمه خودرو»، «خرید طرح ترافیک» و «خرید بسته اینترنت» است و در بخش کارت به کارت، تاکنون ۱۲ بانک را پشتیبانی می‌کند. با وجود اینکه اپلیکیشن تاپ از فروردین‌ماه ۹۶ ورود جدی خود به بازار را داشت ولی به دلیل کمپین‌های متعددی که دنبال کرد، توانست با سرعت خیلی زیادی نسبت به رقبا در بازار رشد کند.
 
جیرینگ‌پی
اپلیکیشن پرداخت جیرینگ یا همان «جیرینگ‌پی» قابل‌استفاده برای مشترکین تمامی اپراتورهاست. «جیرینگ‌پی» قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است و از ویژگی‌های این اپلیکیشن این است که به‌صورت آفلاین نیز امکان انجام فرآیندهای پرداختی را دارد؛ در واقع این اپلیکیشن خود را این‌گونه معرفی می‌کند: «اپلیکیشن جامع پرداخت برای تمام اپراتورها به‌صورت آفلاین و آنلاین».
این اپلیکیشن به دو روش ازجمله «غیربانکی و بدون نیاز به اتصال به شبکه بانکی» از طریق کیف پول یا به «روش بانکی و از طریق کارت بانکی» به کاربران این امکان را می‌دهد که پرداخت‌های خود را انجام دهند.
خدمات پرداختی که در حال حاضر جیرینگ‌پِی ارائه می‌دهد شامل «خرید شارژ»، «نیکوکاری»، «پرداخت قبوض»، «خرید اینترنت»، «پرداخت جرائم و عوارض» و «خدمات اپراتوری» است.
ازلحاظ تجربه کاربری، کاربری ساده‌ای دارد و در تمام اپلیکیشن صرفاً از سه رنگ قرمز، سفید و خاکستری استفاده شده است که ازلحاظ بصری ترکیب رنگ خوبی است و منو نیز به شکلی دایره‌ای حول لوگوی جیرینگ قرار گرفته است.
 
سروش
اپلیکیشن «سروش» متعلق به شرکت توسعه فناوری رسانه سروش از زیرمجموعه‌های سازمان صداوسیما است. نسخه بتا اپلیکیشن سروش در بهمن‌ماه سال ۹۴ در اختیار کاربران قرار گرفت و بنا بر خبرهای شنیده شده، نسخه رسمی این اپلیکیشن آخر شهریورماه ۹۶ به بازار ارائه می‌شود.
این اپلیکیشن قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است؛ همچنین این اپلیکیشن پیام‌رسان دارای نسخه وب نیز هست. سروش در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار دانلود در کافه بازار و حدود ۱۰۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی دارد و با توجه به ادعای شرکت، این اپلیکیشن تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار کاربر دارد که می‌توان گفت در حوزه پیام‌رسان، از پردانلودترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ایرانی است. همچنین تاکنون حدود ۱۲۵ هزار گروه و ۱۵۰ هزار کانال UGC در این اپلیکیشن شکل گرفته است. سروش که در واقع یک اپلیکیشن پیام‌رسان و یک کانال تعاملی است، فعالیت‌هایی را در زمینه پرداخت نیز شروع کرده است که در زمان تهیه این مطلب تنها خدمت پرداختی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد، خدمت «خرید شارژ» است؛ با توجه به صحبت‌هایی که با مدیران اپلیکیشن سروش داشتیم، در نسخه رسمی این اپلیکیشن، خدمت «پرداخت قبوض» نیز اضافه خواهد شد. خدمت دیگری که اپلیکیشن سروش ارائه می‌دهد، خدمت «خرید و فروش درون برنامه‌ای» است که با امکان پرداخت مستقیم کاربران می‌توانند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند و یا فروشگاه محصولات خود را راه‌اندازی کنند و بیش از ۲۰ کانال نیز از خدمت پرداخت این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.
 
سکه
اپلیکیشن سکه یا همان «سامانه کیف همراه» اپلیکیشن شرکت به‌پرداخت ملت است که بزرگ‌ترین و پرتراکنش‌ترین شرکت PSP کشور است. این اپلیکیشن قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است. سکه در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار دانلود در کافه بازار و حدود ۱۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی دارد و با توجه به ادعای شرکت به‌پرداخت ملت، این اپلیکیشن تاکنون ۷۰ هزار دانلود و ۶۱ هزار کاربر فعال دارد.
اپلیکیشن «سکه» دارای خدمات پرداختی ازجمله «خرید شارژ»، «پرداخت قبض»، «کارت به کارت»، «پرداخت جریمه خودرو» و «پرداخت بدون حضور کارت بانکی» است. در واقع اپلیکیشن سکه جزو اولین اپلیکیشن‌هایی بود که سرویس پرداخت موبایلی مبتنی بر NFC را روی اپلیکیشن خود ارائه کرد. این قابلیت، روش جدید خرید از کارت‌خوان‌های فروشگاهی مجهز به NFC شرکت به‌پرداخت ملت بدون همراه داشتن کارت است. هر چند تاکنون به‌پرداخت حرکت جدی تبلیغاتی روی توسعه این اپلیکیشن انجام نداده است ولی با توجه به پتانسیل‌هایی که به‌پرداخت دارد این اپلیکیشن می‌تواند رقیب جدی برای اپلیکیشن‌های مطرح باشد.
 
سه سوت
«سه‌سوت» برنامه موبایلی سامانه #۷۲۴* شرکت پرداخت الکترونیک سامان یا همان سپ است. اولین نسخه از سه‌سوت آذرماه سال ۹۳ به بازار ارائه شد و در تابستان ۹۴ نسخه بعدی این اپلیکیشن با قابلیت استفاده از اینترنت ارائه شد. همچنین نسخه iOS این اپلیکیشن در آذرماه ۹۴ به بازار عرضه شد و در مردادماه ۹۶ نیز نسخه جدید «سه سوت» در اختیار کاربران قرار گرفت. اسم این اپلیکیشن به دلیل «پرداخت ساده و سریع» انتخاب شده است و همان‌طور که از اسم این اپلیکیشن پیداست، قرار است تمام خدماتی که می‌توانید از طریق این برنامه انجام دهید، در عرض سه سوت انجام شوند. سه‌سوت تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار دانلود در کافه بازار و حدود ۱۰۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی داشته است.
خدمات پرداختی که در این اپلیکیشن وجود دارد شامل «کارت به کارت»، «خرید شارژ»، «نیکوکاری»، «پرداخت قبض»، «خرید بسته اینترنت»، «پرداخت جریمه خودرو» و «خرید طرح ترافیک» است. سه‌سوت در بخش خدمت کارت به کارت، ۷ بانک را پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن سه‌سوت از اپلیکیشن‌هایی است که از تجربه کاربری خوبی برخوردار است و کاربر با آن احساس راحتی می‌کند.
 
هف‌هشتاد
سامانه کد دستوری #۷۸۰* تحت پوشش هلدینگ تهران اینترنت و با همکاری شرکت پرداخت نوین آرین، اپلیکیشن هف‌هشتاد را ارائه کرده‌اند. در این اپلیکیشن کلیه خدماتی که در بستر USSD با کد #۷۸۰* ارائه می‌شود، با محیطی متفاوت مبتنی بر وب به کاربران ارائه می‌شود. اپلیکیشن هف‌هشتاد قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است.
این اپلیکیشن اکنون یک میلیون دانلود در کافه بازار و حدود ۵۰۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی دارد و اطلاعات دقیق از مدیران این شرکت مبنی بر تعداد کاربران فعال این اپلیکیشن در دست نیست.
خدمات پرداختی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد شامل «خرید شارژ»، «انتقال وجه کارت به کارت»، «پرداخت قبض» و «خرید اینترنت» است. این اپلیکیشن در بخش «انتقال وجه کارت به کارت»، ۷ بانک را پشتیبانی می‌کند.
 
همراه کارت
اپلیکیشن «همراه کارت» شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا حدود ۳ سال است که با ارائه خدمات مشابه، یکی از رقبای مطرح اپلیکیشن‌های پرداختی شرکت‌های PSP محسوب می‌شود. از همراه کارت می‌توان در تلفن‌های همراه و تبلت‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های Android و iOS استفاده کرد. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار دانلود در کافه بازار و حدود ۱۰۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی دارد و همراه کارت را می‌توان از اپلیکیشن‌های پیشرویی دانست که پیش از مطرح شدن اپلیکیشن شرکت‌های PSP، روی مفهوم اینکه یک اپلیکیشن مستقل که به مشتریان تمام بانک‌ها سرویس دهد، تمرکز داشت. تاکنون همراه کارت در بخش خدمت کارت به کارت، ۱۰ بانک را پشتیبانی می‌کند. در آخرین نسخه اپلیکیشن همراه کارت، علاوه بر سرویس‌های رایج پرداختی، مجموعه‌ای از سرویس‌های خاص بانکی و پرداختی نیز ارائه شده است که از نقاط تمایز این اپلیکیشن به حساب می‌آید و ازلحاظ تجربه کاربری، یکی از پیشروترین نمونه‌های موجود در کشور به حساب می‌آید. سرویس‌های بانکی و پرداختی این اپلیکیشن در دو بخش «خدمات کارت» و «خدمات سپرده» ارائه می‌شوند. درواقع همراه کارت اولین اپلیکیشن مستقلی است که خدمات سپرده را نیز در اپ خود داراست.
خدماتی که در بخش «خدمات کارت» به کاربران ارائه می‌شود شامل «موجودی کارت»، «صورتحساب»، «انتقال وجه کارت به کارت»، «پرداخت قبوض»، «خرید شارژ» و «خرید بسته اینترنت» است؛ و خدماتی که در بخش «خدمات سپرده» ارائه می‌شوند شامل «موجودی حساب»، «دریافت صورتحساب»، «انتقال وجه»، «اطلاعات تسهیلات» و «محاسبه شبا» است.